Vaimon outo käyttäytyminen
Vaimoni on viimeisen puolen vuoden aikana käyttäytynyt oudosti. Hän on paljon omissa mietteissään, kuuntelee musiikkia luureista "haaveileva" ilme kasvoillaan. Välillä naurahtelee. Hänellä on lisäksi alkanut olla paljon omia menoja, risteilyitä, illanviettoja tyttöporukassa jne. Tuo on toki normaalia, mutta nyt viime viikkoina olen miettinyt onko tässä jotain taustalla.
Hän kertoi työpaikallaan käyvästä miehestä (asiakas, ei työkaveri) , joka tuijottelee estottomasti vaimoani. En halua kertoa tarkemmin mutta paikka on sellainen, jossa ei kuuluisi flirttailla. Vaimoni kertoikin tuon jatkuneen jo noin vuoden. Olin aika tyrmistynyt, koska jos se on ollut oikeasti yksipuolista kuten sanoo, mutta epäilen että jotain peliä vaimonikin puolelta on täytynyt olla. Tuskin mies kuitenkaan mikään sekopää on.
Me olemme 3 lapsen perhe, ollaan nelikymppisiä ja nuo menot sekä tämä oma aika (haaveilu ja kotitöistä luistaminen) ovat alkaneet jo vaikuttaa siihen että lastenhoito jää yksin minulle, eikä hän jaksa/halua monesti tehdä enää mitään seuraavana päivänä.
En tiedä mitä minä voin tehdä. Pitääkö mun käydä näyttäytymässä tuolle äijälle ja kehottaa lopettamaan tuo ääliömäinen tuijottelu? Pahinta on se kun se EI tunnu vaimoani haittaavan. Lisäksi hänen kaveripiirissä on enimmäkseen eronneita yh-äitejä ja jotenkin pelkään että he yrittävät saada vaimoani siihen joukkoon. Vaimoni on nimittäin välillä puhunut eroaikeistaan...
Olenko minä nyt vain vainoharhainen vai en? Koska jotain semmoista tässä on josta mulle ei kerrota. Ollaan oltu 17 vuotta yhdessä, tämä on ensimmäinen kerta kun olen huolissani suhteestamme.
Kommentit (343)
Huolestunut mies kirjoitti:
Vastaus 233: Miten vaimosi alkoi käyttäytyä kun aloit epäillä? Ilmaisitko hänelle jotenkin että olet huomannut, ettei kaikki ole hyvin?
Itse olen ilmaissut mutta se ei ole johtanut oikein mihinkään. Sama itsekseen hymyily jatkuu ja se johtuu juuri tästä ulkopuolisesta ihastuksesta. Minua hän kohtelee asiallisen viileästi, ei tylysti mutta ilman hellyyttä, edes kaverillista hellyyttä.
Iltamenoja kavereiden kanssa alkoi olla usein ja niiden suunnittelua puhelimessa. Ei halunnut minua mukaan. Ei halunnut kertoa näistä menoista juuri mitään yksityiskohtia. Vältteli hellyydenosoituksia.
Jossain vaiheessa aloin sitten painokkaammalla äänenpainolla kyselemään, että ketäs siellä juhlissa oli mukana ja mitä tehtiin eli annoin rivien välistä vaimon ymmärtää minun tajunneeni, että on niissä iltamissa miehiäkin mukana. Muutaman tällaisen vihjailun jälkeen vaimo sitten tunnusti ihastumisen ja kaulailun toisen miehen kanssa.
Kertokaa mulle mitä se tarkoittaa, kun vaimoni on koko kahdestaanoloaikamme aina kuunnellut samaa (haikeaa, melodista) rockmusiikkia kuin mä, ja ollut seuranani keikoillakin. Nyt on kuitenkin alkanut kuunnella kepeää bilemusaa, jopa rappia. Tarkoittaako tuo jotain vai kuvittelenko liikaa...
Kaikki nää muutokset yhdessä, en vaan ymmärrä.
En olisi tuosta asiasta kyllä huolissani. Voihan sitä musamaku muuttua, siinä missä muutkin mielipiteet. Nuorena voi olla vaikka punkkari ja vanhana sitten todeta että hah hassu nuoruuden juttu, ja muistella hyvillä mielin... En nyt tuosta kauheasti stressaisi. Enemmän huolettaisi tuo, ettei hän ole valmis keskustelemaan.
Ei tarvita kuin joku tuijotteleva mies työpaikalla, niin oma suhde alkaa tuntua huonolta. Siinä on kohta kaikki pielessä. Näin rationalisoidaan pettäminen / sen suunnittelu. Haetaan moraalista oikeutusta.
Vastaus 242: En vaan ymmärrä missä vaiheessa jotain olis tapahtunut kun ei oikein ole sellasta hetkeä milloin olis ollut mahdollista. Hän tulee yleensä aina suoraan kotiin töistä, eikä muulloinkaan ehdi. Omia menoja on välillä, mutta niissä tapaa kavereitaan/työkavereitaan/siskoaan/äitiään.
Voihan olla että työpaikalla tapahtuva tuijottelu/haaveilu riittää, tässä vaiheessa. Ehkä tarkoitus on edetä asiassa pikkuhiljaa. Hän vaihtaa ensi syksyllä siihen ryhmään jossa tuon tuijottelija lapset ovat. Oli kuulemma oma päätös, hetken mielenhäiriö. Olin siitäkin aika tyrmistynyt, mutten näyttänyt sitä hänelle. Olin vain coolisti.
Voi sinua, työaikana voi käydä lounaalla, jos on liukuva työaika, hotelliin pääsee jo kahdelta tai kolmelta, kavereiden sijaan voi tavata miestä. Ylitöiden aikaa ehtii jo mitä tahansa.
Vastaus 242: En vaan ymmärrä missä vaiheessa jotain olis tapahtunut kun ei oikein ole sellasta hetkeä milloin olis ollut mahdollista. Hän tulee yleensä aina suoraan kotiin töistä, eikä muulloinkaan ehdi. Omia menoja on välillä, mutta niissä tapaa kavereitaan/työkavereitaan/siskoaan/äitiään.
Voihan olla että työpaikalla tapahtuva tuijottelu/haaveilu riittää, tässä vaiheessa. Ehkä tarkoitus on edetä asiassa pikkuhiljaa. Hän vaihtaa ensi syksyllä siihen ryhmään jossa tuon tuijottelija lapset ovat. Oli kuulemma oma päätös, hetken mielenhäiriö. Olin siitäkin aika tyrmistynyt, mutten näyttänyt sitä hänelle. Olin vain coolisti.
Voi sinua, työaikana voi käydä lounaalla, jos on liukuva työaika, hotelliin pääsee jo kahdelta tai kolmelta, kavereiden sijaan voi tavata miestä. Ylitöiden aikaa ehtii jo mitä tahansa.
En usko, että ap on aito. En edes usko, että hän on mies.
Kyllä mä olen ihan aidosti huolissani tämän suhteen kehittymissuunnasta. Ja kaikki mitä olen kirjoittanut on totta ja tapahtunutta. Se mistä eniten olen huolissani, on se, mihin tästä eteenpäin.
Uskon sinua ap. Kaikki tsempit ja sympatiat täältä. En oikein osaa neuvoa, mutta toivon sydämestäni että saatte asiat selvitettyä. Vaikuttaa siltä että vaimosi käyttää hyväkseen kiltteytäsi.
Vaimoni on siis päiväkodissa töissä, sieltä ei niin vain lähdet lounaille tai aikaisemmin pois. Siksi en usko, että hän olisi tavannut tätä miestä. Mutta ehkä heillä on niin paljon sitä silmäpeliä, että se voi johtaa johonkin.
Tuijottelijamiehen Vaimo on kuulemma suhtautunut viileästi minun vaimooni ja katsonut vihaisesti. En sit tiedä mitä se mies on kotonaan puhunut. Taitaa olla aikamoinen peluri. Mut joo, ei se yksi näin kauaa jaksaisi tuijotella, kyllä vaimoni on jollain tavalla vastannut siihen.
Mitä jos yllättäisin vaimoni ja hakisin hänet töistä? Onko liian läpinäkyvää toimintaa.? Olisi ehkä ihan hyvä käydä näyttäytymässä. Vaimoni ei ole käyttänyt sormustakaan vuosiin, on kuulemma jäänyt pieneksi. Itse kuljen sormus sormessa tiiviisti.
ghfghgfhdf kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ap viimeistään kannattaa katsoa peiliin että onko jotain mistä vaimo kantaa kaunaa. Voi olla vuosien takaa. Sun alkoholinkäyttö? Ei saanut vielä yhtä lasta? Olit vauva-aikaan koko ajan töissä?
Vanhoissa kaunoissa eläminen ei todellakaan ole tervettä, eikä niissä kahlaaminen johda minnekään. Jos sellaisia on, se on vaimon ongelma eikä miehen. Nyt pitäisi elää tätä päivää ja jos se ei enää yhdessä onnistu sitten eri teille vain.
Joskus ne vain saattaa tulla uudelleen esille vaikka olisi taakse jättänytkin. Eihän sitä tiedä vaikka vaimo eroa suunnitteleekin.
Pitkässä suhteessa asioita tulee punnittua pidempään, eikä päätös hetkessä synny. Oli se kuin epätervettä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
ghfghgfhdf kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ap viimeistään kannattaa katsoa peiliin että onko jotain mistä vaimo kantaa kaunaa. Voi olla vuosien takaa. Sun alkoholinkäyttö? Ei saanut vielä yhtä lasta? Olit vauva-aikaan koko ajan töissä?
Vanhoissa kaunoissa eläminen ei todellakaan ole tervettä, eikä niissä kahlaaminen johda minnekään. Jos sellaisia on, se on vaimon ongelma eikä miehen. Nyt pitäisi elää tätä päivää ja jos se ei enää yhdessä onnistu sitten eri teille vain.
Joskus ne vain saattaa tulla uudelleen esille vaikka olisi taakse jättänytkin. Eihän sitä tiedä vaikka vaimo eroa suunnitteleekin.
Pitkässä suhteessa asioita tulee punnittua pidempään, eikä päätös hetkessä synny. Oli se kuin epätervettä tahansa.
No jos joku suunnittelee eroa sen takia, että joskus nuorempana oli alkoholinkäyttö sellaista kuin se nuorena on ja eroaja itsekin ollut ihan samanlainen, niin eiköhän sen eron oikeat syyt ole ihan muualla ja silloin kannattaa kyllä erotakin. Miksi hakea siihen jotain noin naurettavaa tekosyytä?
Joo, unohtakaa jo se alkoholi. Se on monessa parisuhteessa ongelma, mutta ei tässä meidän. Ollaan molemmat kohtuukäyttäjiä.
Ihmettelen vaan onko se huomion saaminen naisille niin iso juttu, että pitää jatkuvasti asiasta muistuttaa? Aika moni kohauttaa olkiaan moiselle, mutta meillä siitä jauhetaan loputtomiin. Jos minä saisin vastaavaa huomiota, joutuisin useaan otteeseen vakuuttamaan, ettei voisi vähempää kiinnostaa. Ja jos jauhaisin asiasta vaikka puhelimessa kaverilleni, olisi vaimo todella mustasukkainen.
Mitä mieltä olette siitä ettei hän enää käytä sormusta vedoten siihen ettei mahdu?
Seksiä meillä on ollut ihan hyvin, viime yönä kolmas kerta viikkoon. Siitä hän ei kyllä ole kieltäytynyt. Mut hellyyttä kaipaisin. Välillä tuntuu että voisko hän ajatella jotain toista samalla... Nuorempana olisin ollut tyytyväinen kun ei tarvi turhia lässyttää mutta nyt kaipaisin lämpöä vähän välillemme.
Toi vähän kyllä mietityttää. Jos huomio ahdistaa miksi mennä ehdointahdoin tilanteeseen, jossa kohtaa sen miehen takuuvarmasti ja lähemmin, niin että myös puhutaan...
Mitähän nyt on tapahtunut? Vaimo oli huolissaan, kun muut ovat huomanneet tuon silmäpelin. Heräsi hyvin aikaisin ja kysyi multa mitä pitäisi tehdä... Sanoin etten tiedä mitä siel tapahtuu enkä siksi osaa neuvoa.
Olisiko nyt niin että vaimo yrittää tukeutua muhun, jos tuo heidän pelinsä paljastuu ja miehen Vaimo pitää minun vaimoani syyllisenä...?
Hulluinta on se kun en tiedä mitä uskoa. Haluisin tukea tietty vaimoani mut jos tuen suoraan ilman totuutta, teen itsestäni aisankannattajan tai vähintäänkin aasin.
Ahaa, vaimo on siis pelästynyt että jäisi itsekin kiinni. Nimittäin eihän hoitajan todellakaan sovi vikitellä lasten isejä siellä töissä. Mitenkä ihmeessä sinä voisit asiassa tukea? Sano vaimollesi että nyt on kyllä viimeistään aika kertoa totuus koko asiasta ja tunteistaan.
Tuon kertomasi perusteella kuulostaa siltä että nuo epäilyksesi olisivat oikeassa eikä mitään fyysistä olisi vielä tapahtunut. Sitä paitsi todellisuudessa, ei heille mitään sen kummallisempaa suhdetta oikeasti voi syntyä. Vaimosi on vaan hullaantunut saamastaan huomiosta.
Meillä on muuten niin päin että minä en saa mieheeni kontaktia, tunnen että hän ei ole tarpeeksi läsnä ja kaipaisin enemmän läheisyyttä. Mutta en usko tähän liittyvän kolmansia osapuolia, ainakaan ketään yhtä tiettyä. Mies nyt katselee kaikkia vähän ja ei ketään erityisemmin. Kai.
Mitäköhän voisit tehdä. No ehkä konkreettisesti varmaan kannattaa tosiaankin tehdä jotain ulkonäölleen. Tiedän että minut kivitetään kun sanon näin, mutta ehkä ne hampaat kannattaisi valkaista ja hiukset leikata? Ostaa uusia vaatteita ja mennä sinne terassille vaikka työkaverin kanssa. Ehkä ne vaimon silmät vähitellen aukeaisi. Mutta en puhu nyt pettämisestä tai edes muiden katselusta. Ehkä voisit sanoa lähteväsi terassille kaverin kanssa, vaikka oikeasti menisitkin yksin (jos siis sinulla ei ole kavereita)
Vastaus 262: Hampaiden valkaisu on ehkä vähän yliampuvaa, mulla on ihan tavalliset hampaat. Tosta voi helposti kuvitella että olis jotenki keltaiset/harmaat, mutta ei ne ole. En edes polta, kahvia toki juon.
Hiuksiani en ainakaan vielä aio leikata. Kysyin kerran vaimoltani, millaiset hiukset hän minulle mieluiten haluaisi, hän sanoi että sellaiset kuin juontaja Sami Kurosella. Mulla on siis vielä siitä pitemmät. Ehkä voisin siihen suostua. Mitään pystäriä en aio leikkauttaa.
244: etsivä löytää aikaa. Riippuu tietenkin mitä työtä tekee, mutta...kokemuksesta voin sanoa että jos haluaa jonkun tavata, se onnistuu 100%.
Luulen että pitävät lisäksi yhteyttä puhelimella jne, näin emotionaalinen yhteys pysyy. Juuri sen nainen tarvitsee.