Mitä järkeä miesten on tehdä naisille aloitteita, jos kerran naiset tekevät aloitteita niille miehille, joista ovat kiinnostuneita?
Kommentit (306)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Voi ajatella, että mies on autoilija ja nainen liikennevalo. Nainen näyttää vihreää valoa katsomalla miestä ja se on naisen aloite. Miehen pitää kuitenkin sitten tehdä muutakin kuin olla paikallaan ja ruveta ajamaan lastia perille ja johdatella jatkoa.
Mutta jos kukaan nainen ei edes katso miestä, niin sitten on ihan turha yrittää mitään.
Tuossa olet ihan oikeassa. Jos yrität saada jonkun naisen huomion ja hän tietoisesti väistää katsettasi, niin on aivan turha mennä juttelemaan hänelle. Joskus voi tottakai olla kyse siitä, että nainen ei vain ihan oikeasti ole nähnyt sinua, mutta jos olet hänen näköpiirissään ja hänen on täytynyt huomata sinut, mutta hän ei katso sinua niin hän ei ole kiinnostunut. Eikä se keskustelun aloituksesta muuksi muutu.
Toivottavasti naiset eivät tulkitse samalla tavalla. Usein väistän naisten katseita, mutta se ei tarkoita ettenkö olisi kiinnostunut. Jotenkin on vain kiusallista katsoa toista silmiin, jos ei jutella
eri
Tuota noin. Mistäs naisten pitäisi kiinnostuksesi arvata jos et katso silmiin? Tätä sanotaan silmäpeliksi eli flirtiksi joka alkaa katseiden vaihdolla ja hymyilyllä ja sitten jompi kumpi tulee toisen luo juttelemaan.
Siitä että menen juttelemaan
No onko tämä suorilla kylmiltään juttelemaan meno toiminut sinulle hyvin? Ainakin itsestä olisi outoa jos joku tyyppi yhtäkkiä vaan poukkaa tulla tekemään juttua.
Ihmettelet että joku tulee juttelemaan baarissa? Niin no nykyään suora kopelointi taitaa olla yleisempää. En tajua mikä suomalaisia vaivaa, kun juttelullekin on olemassa tuollainen kynnys
Voi juttelemaan tulla. Se vaan ei ole mikään aloite siinä mielessä. Se on vain juttelua kun ei aikaisemmin ole ollut mitään signaaleja mihinkään suuntaan. Tai mikä sen ainakin se toinen osapuoli ottaa, ihan sama miksi sinä sen tarkoitat.
On se jonkinlainen aloite, ainakin enemmän kuin vilkuilu. Juttelun perusteella voi päättää haluaako viedä juttua pidemmälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ajatella, että mies on autoilija ja nainen liikennevalo. Nainen näyttää vihreää valoa katsomalla miestä ja se on naisen aloite. Miehen pitää kuitenkin sitten tehdä muutakin kuin olla paikallaan ja ruveta ajamaan lastia perille ja johdatella jatkoa.
Mutta jos kukaan nainen ei edes katso miestä, niin sitten on ihan turha yrittää mitään.
Tuossa olet ihan oikeassa. Jos yrität saada jonkun naisen huomion ja hän tietoisesti väistää katsettasi, niin on aivan turha mennä juttelemaan hänelle. Joskus voi tottakai olla kyse siitä, että nainen ei vain ihan oikeasti ole nähnyt sinua, mutta jos olet hänen näköpiirissään ja hänen on täytynyt huomata sinut, mutta hän ei katso sinua niin hän ei ole kiinnostunut. Eikä se keskustelun aloituksesta muuksi muutu.
Toivottavasti naiset eivät tulkitse samalla tavalla. Usein väistän naisten katseita, mutta se ei tarkoita ettenkö olisi kiinnostunut. Jotenkin on vain kiusallista katsoa toista silmiin, jos ei jutella
eri
Tuota noin. Mistäs naisten pitäisi kiinnostuksesi arvata jos et katso silmiin? Tätä sanotaan silmäpeliksi eli flirtiksi joka alkaa katseiden vaihdolla ja hymyilyllä ja sitten jompi kumpi tulee toisen luo juttelemaan.
No onko tämä suorilla kylmiltään juttelemaan meno toiminut sinulle hyvin? Ainakin itsestä olisi outoa jos joku tyyppi yhtäkkiä vaan poukkaa tulla tekemään juttua.
Ihmettelet että joku tulee juttelemaan baarissa? Niin no nykyään suora kopelointi taitaa olla yleisempää. En tajua mikä suomalaisia vaivaa, kun juttelullekin on olemassa tuollainen kynnys
Voi juttelemaan tulla. Se vaan ei ole mikään aloite siinä mielessä. Se on vain juttelua kun ei aikaisemmin ole ollut mitään signaaleja mihinkään suuntaan. Tai mikä sen ainakin se toinen osapuoli ottaa, ihan sama miksi sinä sen tarkoitat.
On se jonkinlainen aloite, ainakin enemmän kuin vilkuilu. Juttelun perusteella voi päättää haluaako viedä juttua pidemmälle
Se on vain juttelua ja tutustumista jos ei ole vielä viemässä juttua pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Katse ei ole aloite. Se on korkeintaan merkki, että aloite voisi onnistua. Vihjailu ei ole aloite. Säästä puhuminen, ei ole aloite. Aloite on semmoinen josta ei voi erehtyä, jossa aloitteen tekijä asettaa itsensä alttiiksi torjumiselle, joidenkin mielestä kasvojen mentykselle.
Tästä samaa mieltä.
Selvät aloitteet naisilta on äääärimmäisen harvinaisia, koska naiset ei kestä tuota torjutuksi tulemista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katse ei ole aloite. Se on korkeintaan merkki, että aloite voisi onnistua. Vihjailu ei ole aloite. Säästä puhuminen, ei ole aloite. Aloite on semmoinen josta ei voi erehtyä, jossa aloitteen tekijä asettaa itsensä alttiiksi torjumiselle, joidenkin mielestä kasvojen mentykselle.
Tästä samaa mieltä.
Selvät aloitteet naisilta on äääärimmäisen harvinaisia, koska naiset ei kestä tuota torjutuksi tulemista.
Sovitaan sitten noin. Itse nautin kyllä enemmän siitä flirttailusta ja "soidintanssista", jossa puolin ja toisin luettiin toistensa signaaleja sen sijaan, että olisin mennyt hakemalla hakemaan torjutuksi tulemista lähentymällä miestä, joka ei ole ilmeelläänkään osoittanut aloitteellisuutta omalta puoleltaan. Mutta sillä nyt ei ole yhtään mitään merkitystä yhtään kenellekään, miten sinä asian tulkitset.
Naiset tehkää niitä aloitteita, älkää olko pelkureita. Kukaan halua pelokasta naista joka ei uskalla tehdä aloitetta. Sen takia olen ollut yksin jo lähes koko 30-vuotisen elämäni kun kukaan nainen ei ole ollut aloitteellinen ja tullut iskemään minua. Monen monta iltaa on tullut yksin baarissa istuttua ja odotettua että joku nainen tulis edes juttelemaan mutta eihän ne edes katso minuun päin.
No okei, on muutaman kerran joku nainen tullut juttelemaan oma-aloitteisesti mutta en ajatellut sitä minään isku yrityksenä kun kaikki nuo naiset ovat olleet jo parisuhteessa olevia naisia. Näistä naisista 2 jopa ihan kauniita naisia jotka tulivat juttusille mutta luultavasti halusivat vain juttuseuraa.
Vierailija kirjoitti:
gsdfgdfgsdfg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miess kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen ihan tavallinen pulliainen ja kun näin kauneimman naisen ikinä niin pyysin sitä ulos. Ja se lähti. Tuossa se nyt on ollut kohta kuusitoista vuotta.
Kannatti kysyä.
Varmaan moni tilanteessasi oleva mies kuitenkin miettii että millaista mahtaisi elämä olla jos olisikin sellaisen naisen kanssa joka olisi halunnut minua niin paljon että teki jopa aloitteen.
Mutta jos olette hyvin onnellisia niin ok.
En oikein ymmärrä ajatuksenjuoksuasi. Siis mies näki mielestään maailman kauneimman naisen ja sai haluamansa, koska uskalsi lähestyä tätä. Miten sinä oletat, että se aloitteen tehnyt nainen sinusta pitäisi enemmän kuin se nainen joka suostuu sun aloitteeseen? Voihan olla, että tämä aloitteen tekijä on rutinoitunut aloitteen tekijä, joten hänellä ei ole mitään kynnystä tehdä aloitteita pitkin ja poikin. Sinulle teki aloitteen vaikkapa koska parempaa ehdokasta ei ole tarjolla juuri tai vaikka ihan ajankulukseen. -eri
Naiset eivät todellakaan tee aloitteita ajankulukseen. Miehessä pitää olla jotain TODELLA puoleensavetävää, jotta nainen ottaa aktiivisen roolin. Muuten naiset odottavat passiivisina, jopa silloinkin kun joku vaikuttaa kiinnostavalta. Älä nyt ihan höpöjä puhu. Miehet sen sijaan hakevat monesti pelkkää seksiä eivätkä muutenkaan ole niin tarkkoja ja käyttävät juurikin tätä "kysele sadalta, yksi lähtee" -menetelmää.
Fantasiasi siis on, että joku nainen ihastuu ja kiinnostuu sinusta niin palavasti, että toimii vastoin tapojaan ja ylittää estonsa ja ujoutensa ja tekee aloitteen. Onko näin koskaan käynyt? Tämähän on kuin parhaasta Hertta-sarjasta käänteisesti.
Heh, sanopa muuta. Miehelle olisi fantasiaa se, mitä nainen odottaa ihan itsestäänselvyytenä.. Sellaista se on. Itse asiassa näin on käynyt minulle parikin kertaa ja molemmilla kerroilla on alkanut parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
ghjghjgj kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alatko seukkaa mun kaa?
Mikä hiton aloite? Oletteko jollain ala-asteella?
Oletko itse ala-asteella, jos et tiedä, mikä on aloite? Yhteydenotto, pyyntö kahville tai elokuviin tms.
Nyyh kukaan ei ole sitten koskaan tehnyt minulle sitten aloitetta vaikka olen ollut parisuhteessakin :(
Onko sinulla ollut vain järjestettyjä parisuhteita vai miten olet niihin sitten päätynyt, jos kumpikaan osapuoli ei ole tehnyt aloitetta?
Olen tutustunut ihmisiin ja ystävyys syventynyt. Kukaan ei ole pyytänyt ketään leffaan tai kahville merkkinä kiinnostuksesta.
Ihmisiin tutustumisessa ja ystävyyden syvenemisessä on tuhansia pikkuruisia asioita, jotka voidaan laskea aloitteiksi. Ja varsinkin siinä vaiheessa, kun molemmat ymmärtävät, että kyse on parisuhteesta, on otettava jonkinlainen ratkaiseva askel ja se harvemmin tapahtuu siten, että molemmat täsmälleen samalla sekunnilla oivaltavat ja ilmaisevat toisilleen, että hei, tämähän taitaa olla parisuhde. Sitä on edeltänyt tuhansia pieniä signaaleja.
On kyllä aika omituinen ystävyys ja parisuhde, jos kumpikaan ei koskaan pyytänyt toista ensimmäiseksi luokseen kylään tai laittanut ensimmäistä tekstiviestiä, jossa sovittiin jostain tapaamisesta. Minulla on niin tapahtunut kaikissa kaverisuhteissakin, että jompikumpi kutsuu toisen ensimmäisenä luokseen kylään tai ehdottaa erilaisia tekemisiä. Jompikumpi myös on se, joka ensimmäisenä laittaa viestin tai soittaa. En ymmärrä, millaisessa todellisuudessa kaikki tapahtuu ilman tällaisia aloitteita.
Ei tule mieleen kuka on tehnyt ensin ja mitä. Mitä väliä sillä siis on?
No ei sillä olekaan väliä, mutta naurettavaa väittää, että kumpikaan ei ole tehnyt yhtään aloitetta, vaan jotenkin vain itsekseen päädyttiin parisuhteeseen.
En ole tuo, jolle vastasit, mutta jo aikaisemmin olen kertonut, että itse en todellakaan pystyisi sanomaan, kumpi teki milloinkin aloitteen ja mikä se aloite oikeastaan oli. En muista, että yksikään tapailuni tai parisuhteeni olisi alkanut siitä, että joku tulee ja pyytää kahville tai kysyy puhelinnumeroa tms, mikä tässä keskustelussa ilmeisesti on ainoa oikea aloite. Sen sijaan on alettu jutella ja molemmat ovat sekä tietoisesti että tiedostamatta osoittaneet kiinnostusta ja sekä tietoisesti että tiedostamatta lukeneet toisesta niitä merkkejä. Sitten on tehty ehdotuksia tutustumisen jatkamiseksi.
Jos minulta kysyttäisiin, kumpi nykyisessä suhteessani teki aloitteen, niin en kyllä osaisi vastata. Yhteinen ystävä tutustutti meidät toisiinsa ja tapasimme hänen järjestämässään tilaisuudessa, minä olin ehdottanut nykyiselle miesystävälleni, että hän lähtisi sen jälkeen vielä seurakseni kävelylenkille (en ollut nähnyt hänestä edes kuvaa, tiesin vain ja ainoastaan sen, että ystäväni mielestä sopisimme toisillemme), kävelyn jälkeen tarjosin kupillisen teetä. Oliko se aloite? Vai oliko aloite se, kun miesystäväni pari päivää myöhemmin soitti ja kysyi, lähtisinkö seuraavana päivänä hänen kanssaan ajelulle kohteeseen x? Vai missä kohtaa se aloite tapahtui? Minä tulkitsin, että hän viihtyy seurassani ja hän ilmeisesti tulkitsi, että minä viihdyn hänen seurassaan, joten hän kysyi minua mukaan seuraavan viikonlopun tapahtumaan, johon tuli paljon muitakin hänen kavereitaan. Sitä seuraavalla viikolla jompikumpi soitti ja kysyi, haluaisiko toinen lähteä jonnekin tulevana viikonloppuna. En todellakaan muista kumpi soitti ja kumpi ehdotti ja mitä ehdotti, enkä ymmärrä, mikä siinä on olennaista. Aika pian joka tapauksessa istuimme vierekkäin sohvalla katsomassa telkkaria ja kumpikin tiesi, että viihtyy toisen lähellä ja haluaa sitä läheisyyttä enemmänkin.
Minusta se teekupin tarjoaminen oli tietenkin aloite. Mutta en nyt ymmärrä miksi oletat, että sillä olisi nyt jotain väliä, kuka ensimmäisen aloitteen teki. Pointti oli se, että parisuhdetta ei oikein voi muodostua jos kumpikaan ei tee aktiivisesti jotain asian eteen. Tässä lainausketjussa ensimmäisen kysymyksen järjettömyys oli se pointti.
Mikä siitä teki aloitteen? Olin varannut teen kanssa tarjottavaa jo ennen kuin tapasin häntä, en muista olinko sanonutkin, että voidaan kävelyn jälkeen juoda meillä teetä. Olisin tarjonnut sen teekupillisen vaikka hän ei olisi osoittautunut lainkaan kiinnostavaksi, koska olimme jo jutelleet puhelimessa sen verran, että tiesin, että kommunikointi sujuu.
No vaikeahan tässä ulkopuolisen on sanoa, mikä se aloite oli. Jokin ensimmäinen ele, jonka teit sen perusteella, että olit kiinnostunut. Tai se mies teki. Sellainen, mitä et olisi tehnyt, ellei sinua olisi yhtään kiinnostanut.
Ja juuri tätä olen koko ajan yrittänyt sanoa: useimmiten on mahdotonta jälkeen päin sanoa, kumpi sen aloitteen teki. Kyse on "soidintanssista"; toinen antaa pienen vihjeen siitä, että saattaisi olla kiinnostunut, toinen vastaa siihen ja antaa seuraavan vihjeen jne. Vain palsta-autistien maailmassa aloite on sitä, että mennään juttusille ja ilmaistaan kiinnostus seksiin tai parisuhteeseen.
Kyllä minä ainakin muistan kaikista suhteistani sen, miten aloite on tapahtunut ja kenen puolelta. Jos sinä et muista, se tarkoittanee että sen aloitteen on tehnyt se toinen.
Millä logiikalla? Kerroin tässä viestiketjussa kuinka nykyinen suhteeni on alkanut eikä siitäkään kukaan pysty sanomaan, kumpi teki aloitteen ja mikä se aloite oli. Miten kuvittelet, että muistaisin kaikista suhteistani ja yhden yön jutuistani lähes 40 vuoden ajalta, että kumpi teki aloitteen ja miten?
Yhden yön jutuista ei varmaan muistakaan, hyvä jos muistaa edes niitä ihmisiä. Mutta parisuhteiden osalta minä ainakin muistan selkeästi. Joko muistan miten itseäni jännitti mennä juttelemaan kyseiselle naiselle tai sitten muistan sen, minkälaisen vaikutuksen se teki kun nainen tulikin juttelemaan minulle, sitä kun ei monelle miehelle tapahdu koskaan.
No, te ette sitten muista. Ei siinä mitään. Mutta kyllä se teidänkin suhde jostain lähestymisestä on alkanut, eikä niin että kumpikin sai telepaattisen viestin, jossa neuvottiin menemään läheiseen puistoon tapaamaan tuntematonta ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
fghdfdhgf kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alatko seukkaa mun kaa?
Oletko itse ala-asteella, jos et tiedä, mikä on aloite? Yhteydenotto, pyyntö kahville tai elokuviin tms.
Nyyh kukaan ei ole sitten koskaan tehnyt minulle sitten aloitetta vaikka olen ollut parisuhteessakin :(
Onko sinulla ollut vain järjestettyjä parisuhteita vai miten olet niihin sitten päätynyt, jos kumpikaan osapuoli ei ole tehnyt aloitetta?
Olen tutustunut ihmisiin ja ystävyys syventynyt. Kukaan ei ole pyytänyt ketään leffaan tai kahville merkkinä kiinnostuksesta.
Sama minulla. Toki jokunen on pyydellyt treffeillekin, mutta niihin en ole suostunut. Sen sijaan kaverin kanssa päädyin naimisiin asti.
Valehtelin. Onhan minullekin sitten tehty näitä aloitteita ja pyydetty kahville. En ole mennyt kun ei ole kiinnostanut kun pyytäjät aina lähes tuntemattomia.
Kuulostaa kummalliselta jos jonkun mielestä ei voi seurustella jos sitä ennen ei harrasta tuollaista heilastelua.Tämä on taatusti sama jankkaaja, joka todisteli toisessa ketjussa sivukaupalla, että seurustelua on kaikki yhdessäolo heti ensitapaamisesta ja kuinka 'tapailua' ei ole olemassakaan vaan sekin on seurustelua ja kuinka hän ei voi käsittää, että joku lähtee treffeille vieraan kanssa ilman, että tunte jo entuudestaan ja on valmiiksi ihastunutkin...
No ap:n aiheeseen. Olen tehnyt aloitteita naisena ja tein aloitteen aviomiehellenikin, ihan baaritiskillä, tuntemattomina toisillemme. Kannatan naisten aloitteellisuutta, siten on isompi todennenäköisyys saada juuri se mies, jonka itse mieluiten haluaa.
Jos jää odottamaan miehen aloitetta, joutuu tyytymään niihin, jotka tulevat juttelemaan ja sehän on paljon suppeampi valikoima. Eli aloitteellisuus on asia, jossa naisten kannattaa todella ottaa ohjat omiin käsiinsä ihan oman etunsa vuoksi.
Varsinkaan kaikkein komeimmat, sexuimmät ja halutuimmat miehet eivät tee aloitteita lainkaan, sillä heidän ei tarvitse, kun heitä isketään joka puolella. He eivät tee aloitteita edes misseille, vaan missit tekevät heille, joten kauneimmillakaan naisilla ei ole mahiksia heihin vain odottelemalla.
Koska kuitenkin harva nainen kuitenkaan tekee aloitteita, niin miesten kannattaa olla superaloitteellisia edelleen.Hallelujaa, tämä nainen on ymmärtänyt jotain erittäin syvällistä siitä miten tuo kuvio toimii.
Nainen? :-DDDD
"Jos jää odottamaan miehen aloitetta, joutuu tyytymään niihin, jotka tulevat juttelemaan ja sehän on paljon suppeampi valikoima." Ei hyväisä miten pihalla joku voi olla!
Kuvitellaan, että menen baariin, jossa on 50 miestä. Heistä viisi herättää kiinnostukseni. On aivan yhdentekevää, mitä ne 45 muuta tekevät, minun "valikoimani" on se viiden miehen joukko. Jos he kerran ovat kiinnostavia, niin tottakai minä teen aloitteen! Se minun aloitteeni on normaali baarissa tehtävä aloite eli niiden miesten huomion hakeminen ensin katseella. Jos näen, että he ovat jo iskeneet silmänsä joihinkin muihin naisiin, niin minkä ihmeen takia menisin tyrkylle? Jos näen, että he ohittavat katseeni ikään kuin olisin sulautunut tapettiin, niin minkä ihmeen takia menisin tyrkylle? Jos he huomaavat katseeni ja kääntävät päänsä nopeasti pois, niin minkä ihmeen takia menisin tyrkylle?
Mutta jos joku heistä katsoo takaisin, katsoo uudestaan, osoittaa huomanneensa minut positiivisella tavalla, niin sillä ei ole enää pienintäkään merkitystä kumpi siirtyy toisen juttusille esim. vessareissulla tai seuraavaa juomaa hakiessaan.
Minäkin iskin aviomieheni baarista. Hän oli ainoa kiinnostavan näköinen mies siinä paikassa sinä iltana, ja ajattelin että hänet nappaan yöksi seurakseni. Ei minun valikoimaani muita miehiä edes kuulunut; jos en olisi häntä saanut, niin olisin lähtenyt yksin kotiin. Mutta en myöskään olisi mennyt hänen juttusilleen ellei hän olisi ensin katsellut pitkään ja osoittanut, että häntäkin kiinnostaa.
Eihän kukaan väittänytkään, että sinun pitäisi mennä tyrkylle sellaiselle miehelle, joka sinua ei kiinnosta. Vaan juuri noin kuten olet tehnytkin. Useimmat naiset kun eivät tee yhtään mitään, vaikka joku mies kiinnostaisikin. Silloin homma jää niiden itseään tyrkyttävien miesten varaan.
Vierailija kirjoitti:
retweterwtert kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alatko seukkaa mun kaa?
Ihmisiin tutustumisessa ja ystävyyden syvenemisessä on tuhansia pikkuruisia asioita, jotka voidaan laskea aloitteiksi. Ja varsinkin siinä vaiheessa, kun molemmat ymmärtävät, että kyse on parisuhteesta, on otettava jonkinlainen ratkaiseva askel ja se harvemmin tapahtuu siten, että molemmat täsmälleen samalla sekunnilla oivaltavat ja ilmaisevat toisilleen, että hei, tämähän taitaa olla parisuhde. Sitä on edeltänyt tuhansia pieniä signaaleja.
On kyllä aika omituinen ystävyys ja parisuhde, jos kumpikaan ei koskaan pyytänyt toista ensimmäiseksi luokseen kylään tai laittanut ensimmäistä tekstiviestiä, jossa sovittiin jostain tapaamisesta. Minulla on niin tapahtunut kaikissa kaverisuhteissakin, että jompikumpi kutsuu toisen ensimmäisenä luokseen kylään tai ehdottaa erilaisia tekemisiä. Jompikumpi myös on se, joka ensimmäisenä laittaa viestin tai soittaa. En ymmärrä, millaisessa todellisuudessa kaikki tapahtuu ilman tällaisia aloitteita.
Ei tule mieleen kuka on tehnyt ensin ja mitä. Mitä väliä sillä siis on?
No ei sillä olekaan väliä, mutta naurettavaa väittää, että kumpikaan ei ole tehnyt yhtään aloitetta, vaan jotenkin vain itsekseen päädyttiin parisuhteeseen.
En ole tuo, jolle vastasit, mutta jo aikaisemmin olen kertonut, että itse en todellakaan pystyisi sanomaan, kumpi teki milloinkin aloitteen ja mikä se aloite oikeastaan oli. En muista, että yksikään tapailuni tai parisuhteeni olisi alkanut siitä, että joku tulee ja pyytää kahville tai kysyy puhelinnumeroa tms, mikä tässä keskustelussa ilmeisesti on ainoa oikea aloite. Sen sijaan on alettu jutella ja molemmat ovat sekä tietoisesti että tiedostamatta osoittaneet kiinnostusta ja sekä tietoisesti että tiedostamatta lukeneet toisesta niitä merkkejä. Sitten on tehty ehdotuksia tutustumisen jatkamiseksi.
Jos minulta kysyttäisiin, kumpi nykyisessä suhteessani teki aloitteen, niin en kyllä osaisi vastata. Yhteinen ystävä tutustutti meidät toisiinsa ja tapasimme hänen järjestämässään tilaisuudessa, minä olin ehdottanut nykyiselle miesystävälleni, että hän lähtisi sen jälkeen vielä seurakseni kävelylenkille (en ollut nähnyt hänestä edes kuvaa, tiesin vain ja ainoastaan sen, että ystäväni mielestä sopisimme toisillemme), kävelyn jälkeen tarjosin kupillisen teetä. Oliko se aloite? Vai oliko aloite se, kun miesystäväni pari päivää myöhemmin soitti ja kysyi, lähtisinkö seuraavana päivänä hänen kanssaan ajelulle kohteeseen x? Vai missä kohtaa se aloite tapahtui? Minä tulkitsin, että hän viihtyy seurassani ja hän ilmeisesti tulkitsi, että minä viihdyn hänen seurassaan, joten hän kysyi minua mukaan seuraavan viikonlopun tapahtumaan, johon tuli paljon muitakin hänen kavereitaan. Sitä seuraavalla viikolla jompikumpi soitti ja kysyi, haluaisiko toinen lähteä jonnekin tulevana viikonloppuna. En todellakaan muista kumpi soitti ja kumpi ehdotti ja mitä ehdotti, enkä ymmärrä, mikä siinä on olennaista. Aika pian joka tapauksessa istuimme vierekkäin sohvalla katsomassa telkkaria ja kumpikin tiesi, että viihtyy toisen lähellä ja haluaa sitä läheisyyttä enemmänkin.
Minusta se teekupin tarjoaminen oli tietenkin aloite. Mutta en nyt ymmärrä miksi oletat, että sillä olisi nyt jotain väliä, kuka ensimmäisen aloitteen teki. Pointti oli se, että parisuhdetta ei oikein voi muodostua jos kumpikaan ei tee aktiivisesti jotain asian eteen. Tässä lainausketjussa ensimmäisen kysymyksen järjettömyys oli se pointti.
Mikä siitä teki aloitteen? Olin varannut teen kanssa tarjottavaa jo ennen kuin tapasin häntä, en muista olinko sanonutkin, että voidaan kävelyn jälkeen juoda meillä teetä. Olisin tarjonnut sen teekupillisen vaikka hän ei olisi osoittautunut lainkaan kiinnostavaksi, koska olimme jo jutelleet puhelimessa sen verran, että tiesin, että kommunikointi sujuu.
Se ensimmäinen aloite oli jo se, kun pyysit miehen kävelylle. Ei epäkiinnostavaa miestä pyydetä kävelylle. Teekutsu sitten entisestään vahvisti tilannetta ja niin edelleen.
Mutta kun olin ehdottanut sitä kävelyä jo ennen kuin edes näimme toisiamme. Kuten kirjoitin: "minä olin ehdottanut nykyiselle miesystävälleni, että hän lähtisi sen jälkeen vielä seurakseni kävelylenkille (en ollut nähnyt hänestä edes kuvaa, tiesin vain ja ainoastaan sen, että ystäväni mielestä sopisimme toisillemme), kävelyn jälkeen tarjosin kupillisen teetä." Ja sen teekupillisenkin olisin tarjonnut, vaikka kiinnostus ei olisi herännytkään, koska se olisi ollut kohteliasta.
No niin, eli kyseessä oli järjestetty sokkotreffi, jossa aloite tuli oikeastaan ulkopuoliselta kolmannelta henkilöltä joka potkaisi asiat liikkeelle. Sellaistakin sattuu.
Vierailija kirjoitti:
ghjghjfjfgg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tehä kukaan enää aloitteita. Baarissa tuijotetaan koko ilta kaukaa toisiamme ja yksikään mies tai nainen ei tee aloitetta. Sitten pilkun aikaan kotiin ja siitä valmistautumaan seuraavaan työviikkoon.
Tommosia ne mun baari-illat suunnilleen aina ovat olleet viimeisen 6-7 vuoden aikana (suunnilleen täysikäistymisestä alkaen9, kun olen baareissa (lue: yökerhoissa) käynyt. Tosin ei mua kyllä yleensä kukaan nainen edes kaukaa tuijottele.
Muutaman, ehkä 20 kertaa tai jotain semmoista, on joku nainen tehnyt ihan selkeän aloitteen. Aika vähän, kun ottaa huomioon, että olen käynyt yhteensä varmaan pitkälti toista sataa kertaa baareissa.
Itse en ole oikeastaan tehnyt aloitetta kertaakaan, ja olen joka kerta ollut yksin liikkeellä.
Olet kuitenkin keskivertoa paremman näköinen jos olet saanut suoria aloitteita, joiden johdosta olet päässyt vitunpäälle könyämään. Monia miehiä ei lähestytä koskaan baarissa.
Mikä on ihan luonnollista, koska iso osa naisista ei pidä baaria paikkana, missä on fiksua tutustua tuntemattomiin. Ja torjuvat myös kaikki miesten tekemät aloitteet.
Aika moni nainen haluaa parisuhteen eikä seksiä kenen kanssa vaan, ja näiden kanssa kaverina olo on paras aloite. Ja naisetkin tekevät näitä kaverialoitteita. Tuntemani kaikki ’kiltit ja kunnolliset’ naiset ovat pariutuneet aikanaan kaverin kanssa, opiskelu, harrastus tai kaverin kaverin kanssa. Randomtyyppien kanssa aloitetut suhteet eivät yleensä kestä.
Hmm, kaksipiippuinen juttu. Friendzonelta voi olla myös vaikea muuttua sillä silmällä katsotuksi mieheksi.
Ei ole. Tuo on joku ikisinkkumiesten hellimä myytti, jolla he perustelevat sen, miksi naisia ei tarvitse kohdata ihmisinä. Jos miettii niitä, jotka ovat onnistuneet pariutumaan, heille on ihan luonnollista olla naisen kanssa myös kaveri. Ja se on oikeasti se yleisin tapa päätyä parisuhteeseen.
Jaa? Jos sitä kemiaa ja vetovoimaa on, niin miksi juttu ei heti etene ystävyyttä pidemmälle? Ellei käytännön esteitä, kuten parisuhdetta jommallakummalla/molemmilla ole. En tällä tarkoita, että pitäisi jotenkin kiireellä edetä. Mutta kyllä se jännite yleensä on kahden ihmisen välillä heti, jos on ollakseen, eikä sitä silloin ilman hyvää syytä kavereina pysytä.
Naiset ainakaan eivät ihastu ulkonäköön, vaan ihmiseen ja luonteeseen. Siksi sitä jännitettä ei voi olla, ennen kuin on tutustuttu. Ihastuminen tulee sitten pikkuhiljaa. Ja se jännite, kun tajuaa, että on ihastunut.
Tutkijat väittävät, että ihminen kyllä havaitsee tiedostamattaankin ensitapaamaisella hyvin nopeasti, onko tässä nyt potentiaalinen seksipartneri.
Jep, kyllä se näin menee. Ihminen tekee muutamassa sekunnissa alitajuisesti luokituksen toisesta, joko seksi- tai kaveripuolelle. Ja jos kaveripuolelle joutuu niin sieltä ei todellakaan nousta enää seksipuolelle kuin äärimmäisen harvoin. Sekin vaatii, että jotain olennaista muuttuu siinä ihmisessä.
Se mitä alitajunta tekee on yksi asia, ja se, mitä ihminen tekee, on toinen. Lähellekään kaikki naiset eivät hyppää heti seksiin (oikeasti hyvin harva) vaan yleensä halutaan ensin tutustua. Eikä seurustellen vaan ihan kaverina. Nämä oikeasti hyvää vaimomateriaalia olevat naiset jäävät saamatta niiltä, jotka eivät friendzonelle suostu. Mutta ei se haittaa, niille naisille löytyy kyllä ne kaverit ja sitten myöhemmin poikaystävät ja aviomiehet.
Ja teille sitten ne naiset, jotka ovat valmiita lähtemään sen humalaisen kainalossa baarista suoraan sänkyyn. Ihan ok, jos se on se, mitä tavoittelee.
En tarkoittanutkaan, että seksi alkaisi välittömästi tai edes koskaan. Mutta se ihminen lajitellaan jompaan kumpaan laatikkoon ja jää sinne odottamaan mahdollista tulevaisuutta. Mielesi ei siis kysy "haluanko panna häntä juuri nyt", vaan "voisinko kuvitella seksiä tuon kanssa ylipäänsä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Katsekontaktin välttäminen on ele, joka kertoo, että toinen ei halua tehdä tuttavuutta. Sama kuin selän kääntäminen toiselle.
Toisaalta jatkuva tuijottaminen ei välttämättä tunnu mukavalta toisesta. Vaikea löytää sopivaa balanssia. Ja monesti katseet eivät tarkoita yhtään mitään, se on paljastunut kun olen katseiden vaihdon jälkeen lähestynyt naisia. Ei ole ihan helppoa tämä peli. Mieluummin siis reippaasti juttusille, kuin näitä hämäriä silmäpelejä.
Vierailija kirjoitti:
gsdfgdfgsdfg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miess kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen ihan tavallinen pulliainen ja kun näin kauneimman naisen ikinä niin pyysin sitä ulos. Ja se lähti. Tuossa se nyt on ollut kohta kuusitoista vuotta.
Kannatti kysyä.
Varmaan moni tilanteessasi oleva mies kuitenkin miettii että millaista mahtaisi elämä olla jos olisikin sellaisen naisen kanssa joka olisi halunnut minua niin paljon että teki jopa aloitteen.
Mutta jos olette hyvin onnellisia niin ok.
En oikein ymmärrä ajatuksenjuoksuasi. Siis mies näki mielestään maailman kauneimman naisen ja sai haluamansa, koska uskalsi lähestyä tätä. Miten sinä oletat, että se aloitteen tehnyt nainen sinusta pitäisi enemmän kuin se nainen joka suostuu sun aloitteeseen? Voihan olla, että tämä aloitteen tekijä on rutinoitunut aloitteen tekijä, joten hänellä ei ole mitään kynnystä tehdä aloitteita pitkin ja poikin. Sinulle teki aloitteen vaikkapa koska parempaa ehdokasta ei ole tarjolla juuri tai vaikka ihan ajankulukseen. -eri
Naiset eivät todellakaan tee aloitteita ajankulukseen. Miehessä pitää olla jotain TODELLA puoleensavetävää, jotta nainen ottaa aktiivisen roolin. Muuten naiset odottavat passiivisina, jopa silloinkin kun joku vaikuttaa kiinnostavalta. Älä nyt ihan höpöjä puhu. Miehet sen sijaan hakevat monesti pelkkää seksiä eivätkä muutenkaan ole niin tarkkoja ja käyttävät juurikin tätä "kysele sadalta, yksi lähtee" -menetelmää.
Ikävä rikkoa harhaasi näin mutta saatan tänäänkin baarissa heittää flirttiä tai mennä juttelemaan ja joku voi ottaa sen aloitteen mutta en minä ole millään tavalla kiinnostunut. Se on juuri sitä ajankulua ja hupia, ei muuta.
Olen myös jutellut jollekin pelkästään saadakseni seksiä ilman kiinnostusta mihinkään muuhun. En tiedä yllättääkö että naisetkin pitää seksistä?
Kyllähän miehelle yleensä seksi kelpaa, eihän siinä mitään. Mutta turhan takia flirttailu, sitä en oikein ymmärrä. Kuka siitä hyötyy mitään? Syntyy vain väärinkäsityksia ja pahimmillaan jopa ikäviä tilanteita. Onko se sinulle vain jotain egon pönkittämistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle naiset ovat tehneet oikeastaan koko aikuisikäni aloitteita, mutta yleensä ne on juuri niitä naisia joista en ole lainkaan kiinnostunut. Tykkään käydä yökerhoissa tanssimassa, mutta olen oppinut tanssilattioilla välttelemään naisia, sillä kauniiden naisten ympärille kertyy aina rinki miehiä ja jos valitsen väljemmän paikan niin vähemmän kauniit naiset koittavat peruuttaa minuun kiinni. Viime aikoina olen käynyt parin varatun naisen kanssa tanssimassa, koska he karkottavat minun kimpusta epätoivotut naiset ja toisaalta minun seura karkottaa edes osan heidän seuraansa haluavista miehistä. Tinderin kokeilu vahvisti sen että naama ja habitus ei riitä niihin naisiin joihin tunnen vetoa, mutta toisaalta en viehäty niistä naisista jotka pitävät minua viehättävänä. Sinkkuilu luultavimmin jatkuu siis loputtomiin.
En tiedä enkä tunne yhtään kundia, joka käy tanssimassa kuppiloissa.
Minä tunnen. Niin ne ihmiset, jopa miehet, vaan ovat erillaisia. Kumma juttu.
Juu, kyllä nuo tanssilattiat tuppaavat täynnä olemaan, eikä siellä pelkkiä naisia ole ketkuttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Kyllä se on aloite. Ei kukaan mene vieraalle ihmiselle baarissa juttelemaan, koska kiinnostaa niin kovasti jonkun randomin näkemykset asioista ihan muuten vaan. Voi tsiisus teidän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tehnyt aloitetta. Olen nainen.
Ei ole tarvinnut, ja tiedän ettei tarvinne jatkossakaan.
Toisaalta voin myös sanoa, että jos miehestä ei siihen ole, minä olen hälle väärä nainen ;)
Niin, tai sitten sinulta menee maailman paras mies sivu suun, koska hän odotti että sinä tekisit jotain. Et pääse siis valikoimaan kaikista miehistä, vaan ainoastaan niistä jotka tyrkyttävät itseään. Materiaali on kapeampaa.
MiäsHenkilö kirjoitti:
Nainen voi tehdä "aloitteen", mutta miehen on yleensä tehtävä se virallinen aloite. Voisi sanoa, että olen elämäni aikana saanut useammankin vihjeen naisilta tajuamatta tarttua niihin. Ne tajuaa sitten joskus myöhemmin.
Tämä on muuten totta, nainen saattaa monesti tehdä "esialoitteen", eli antaa jonkun pinen signaalin jolla rohkaisee miestä tekemään jotain selvempää. Nainen ei yleensä laita itseään likoon niin, että voi menettää kasvonsa.
dfgdfgdsgf kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tehnyt aloitetta. Olen nainen.
Ei ole tarvinnut, ja tiedän ettei tarvinne jatkossakaan.
Toisaalta voin myös sanoa, että jos miehestä ei siihen ole, minä olen hälle väärä nainen ;)Niin, tai sitten sinulta menee maailman paras mies sivu suun, koska hän odotti että sinä tekisit jotain. Et pääse siis valikoimaan kaikista miehistä, vaan ainoastaan niistä jotka tyrkyttävät itseään. Materiaali on kapeampaa.
Eihän se tuolle naiselle ole maailman paras mies, jos hänelle miehessä on tärkeää, että tämä on lähestynyt aktiivisesti juuri häntä. Monelle naiselle se on tärkeää, ja sitä on ihan turha moralisoida.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen kihlattu teki aloitteen minun näkökulmasta täysin puskista, oltiin oltu hyviä kavereita jo jonkin aikaa. Meillä oli kaveriporukassa niin paljon miehiä ettei mulle yleensä tullut mieleenkään sen suuremmin katsoa heitä sillä silmällä, yksi aiempi säätösekoilu mielessä painaen. Olin toki ollut tietoinen siitä, että mieheni on luonteeltaan ja ulkonäöltään minua viehättävä, mutta varsinaisesti kiinnostuksen herätti hänen aloitteensa.
No hyvä että mies jälleen kerran hoiti homman, kun sinustakaan ei siihen ollut. Luonne ja ulkonäkö viehättivät, mutta ajattelit vain istua maailman tappiin.
Juu ilman muuta olen autisti, kun en jaksa mitään vilkuilupelejä vaan menen juttelemaan, jos toinen vaikuttaa kiinnostavalta. Hassua muuten miten ulkomaisista miehistä aina sanotaan, että ovat ihania, kun ovat sosiaalisia ja tulevat juttelemaan. Suomalaisella miehellä sama on nähtävästi autismia :D