NAISET, jotka ette tee aloitetta nettideittailussa. Miksi ette?
Miksi ette lähetä ensimmäistä viestiä nettideittaillessa?
Kysymys koskee nyt (hetero) naisia, jotka pyörivät nettideittisivustoilla etsimässä sieltä jotain.
Kommentit (77)
Mun kokemus naisena on, että ei kannata tehdä aloitetta. Nimittäin jos mies ei tee aloitetta, häntä ei kiinosta riittävästi. Jos sitten teen aloitteen miehelle joka ei ole ollut kauhean kiinnostunut, hän ajattelee että menettelen sen aikaa, että hän saa seksiä, ja sitten hän voi jatkaa sellaisen naisen etsimistä joka kiinnostaa häntä parisuhdemielessä.
Jos jään odottamaan että mies tekee aloitteen, se on minulle merkki siitä että hän on oikeasti todella kiinnostunut.
Pitkällä kokemuksella live ja nettiotannasta.
Jos miestä kiinnostaa hän näkee vaivaa naisen eteen.
Nettideittailu miehenä on tämän takia ihan paskaa. Tulee s24 vastaan kiinnostava profiili, lähetän viestin. Ei mitään ennakkokäsitystä voisiko toinen olla yhtään kiinnostunut minusta. Lähetän vielä 9 muulle viestin. Sitten odotellaan kuka vastaa. Tuntuu jotenkin ankealta.
Elävässä elämässä sentään on jotain merkkejä joista voi edes vähän päätellä. Nettideittailu on sellaista liukuhihna spämmiä...
Naisena arvelisin että nämä miehet jotka toivovat että naiset tekisivät aloitteita, tuskin toivovat sitä siksi että pääsisivät vakiintuneeseen parisuhteeseen. Vaan saisivat seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Naisena arvelisin että nämä miehet jotka toivovat että naiset tekisivät aloitteita, tuskin toivovat sitä siksi että pääsisivät vakiintuneeseen parisuhteeseen. Vaan saisivat seksiä.
Ainahan miehet seksiä tahtovat. Varsinkin netissä! En minä voi ihastua kehenkään tapaamatta, mutta en tapaisi sellaista naista jonka kanssa en tahtoisi seksiä profiilin perusteella.
M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin kertoa: kolmannessa viestissä (huom! viimeistään) alkaa seksijutut. Monta kertaa ekalla tai tokallakin. Kolmannella viimeistään.
Miksi te lähestyä niitä pervoja? Ai niin, tavis ei kelpaa.
Naamastako sen näkee kuka on pervo? Vai siitä deittoprofiilista?
Sama mies on pervo yhdelle naiselle, muttei toiselle. Toinen kelpaa vain seksiin, silloin voi yhtä hyvin kokeilla kepillä jäätä. Jos onnistuu, hyvä, jos ei, niin ei mennyt paljon aikaa ja vaivaa hukkaan. Sitä parisuhde-naista lähestytään sitten eri tavalla, varovaisemmin.
En ole nainen enkä ole tinderissä, mutta mitä nyt pikaisesti vilkaisin tämänkin ketjun kommentteja niin taas se iänikuinen defenssivirsi naisilla, että "mä en tee aloitteita koska kerran kun tein niin tuli bänät, never ever!!!1"
Voisin sanoa, ja sanonkin, että samat sanat naisille. En tee koskaan aloitteita teille. Miksi en? Because I'm worth it.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset eivät esim Tinderissä laita koskaan ekaa viestiä?
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan.
Tinderissä ekasta 40 mätsistä 8 lähetti ekan viestin, mutta kaikki oli moikka viestejä. Swaippailin muutaman lisää, ja sain mätsiksi naisen joka kysyi yhtä asiaa profiilitekstistäni. Häntä menin tapamaan, useampaan otteeseen. Harmittaa vieläkin, että lopulta mokasin sen mahdollisuuden. En ollut silloin vielä ihan valmis uuteen suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette lähetä ensimmäistä viestiä nettideittaillessa?
Kysymys koskee nyt (hetero) naisia, jotka pyörivät nettideittisivustoilla etsimässä sieltä jotain.
Lähetin ensimmäisen viestin ihan jokaiselle kiinnostavalle miehelle, jonka kriteereihin mahduin. Tuloksena muutaman viestin väkinäinen vaihto ja sitten lopahtaminen.
Vierailija kirjoitti:
Miehet tekee aloitteen jos ovat tarpeeksi kiinnostuneita ja muunlaista miestä en huolisikaan. Jos miestä ajattelee naisista näin: emme sovi yhteen ja hyvä niin. Sama treffeillä maksamisen kanssa jne.
Nainen tekee aloitteen, jos on tarpeeksi kiinnostunut. Miesten on vähän pakko tehdä aloitteita myös naisille, joista ei ole juuri kiinnostunut, jos haluaa edes jotain kontaktia saada. Miehiä nyt vaan on saiteilla moninkertainen määrä.
Eli naisen tekemällä aloitteella on lähtökohtaisesti monin verroin suurempi painoarvo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet tekee aloitteen jos ovat tarpeeksi kiinnostuneita ja muunlaista miestä en huolisikaan. Jos miestä ajattelee naisista näin: emme sovi yhteen ja hyvä niin. Sama treffeillä maksamisen kanssa jne.
Nainen tekee aloitteen, jos on tarpeeksi kiinnostunut. Miesten on vähän pakko tehdä aloitteita myös naisille, joista ei ole juuri kiinnostunut, jos haluaa edes jotain kontaktia saada. Miehiä nyt vaan on saiteilla moninkertainen määrä.
Eli naisen tekemällä aloitteella on lähtökohtaisesti monin verroin suurempi painoarvo.
Ja koska miehet tekevät aloitteita myös naisille, joista eivät ole oikeasti kiinnostuneita, meille naisille tulee niin paljon aloitteita, ettei meidän ole mitään järkeä tehdä niitä itse. Ihan itse muroihinne kusette.
Vierailija kirjoitti:
Jos jään odottamaan että mies tekee aloitteen, se on minulle merkki siitä että hän on oikeasti todella kiinnostunut.
Juurikin väärä ajatusmalli. Miehen on pakko tehdä aloitteita vähän joka suuntaan, mutta naisen ei ole, joten vain naisen tekemä aloite on varma merkki kiinnostuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koska miehet tekevät aloitteita myös naisille, joista eivät ole oikeasti kiinnostuneita, meille naisille tulee niin paljon aloitteita, ettei meidän ole mitään järkeä tehdä niitä itse. Ihan itse muroihinne kusette.
Niin, valkkaatte vaan niistä, jotka eivät ole oikeasti kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen logiikka sulla. "Meillä on niin paljon huonoa valinnanvaraa että voimme ihan rauhassa valita niistä sen huonoimman <3"
Sen sijaan että itse ottaisi aloitteen hyppysiinsä ja muokkaisi elämästä mieleisensä, jäädään odottelemaan josko onni napsahtaisi kohdalle :)
Harmillista luettavaa nämä naisten kokemukset nettideittailusta, on helppo ymmärtää että meno turhauttaa ja tekee vähän kyyniseksikin. Silloin kun olen itse ollut deittipalstoilla-/sovelluksissa, olen lähettänyt viestiä vain niille jotka kiinnostavat profiilin perusteella ihan oikeasti. Skippaan profiilit joissa on kiva kuva ja pari hassua sanaa joista voi päätellä vain että ei kiinnosta kuvailla itseään. Jos nainen on kirjoittanut ajatuksistaan ja arvoistaan ja minua kiinnostaa, kirjoitan viestin.
Itse arvostan kovasti sitä että nainen lähettää ensimmäisen viestin, se kertoo minusta vain ja ainoastaan siitä että häntä kiinnostaa ottaa minun yhteyttä, ei siitä että hän olisi etsimässä vain seksiseuraa.
Parikin tuttavaa on päätynyt pitkään suhteeseen nettideittailun kautta ja haluaisin yhä uskoa että niin voisi käydä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä nettideiteistä, mutta kokemus on osoittamut, että irl kun lähestyy miehiä, niin aletaan huoritella. En enää lähesty ketään, pitäkää tunkkinne.
Juu tosielämässä moni mies lähtenyt liki pakoon - vaikka ok-näköinen, hoikka...
- ilmeisesti todellakin luulevat, että heitä lähestyvät naiset jotain vamppeja...
No kertokaa nyt, kuinka te lähestytte, kun ei toimi?
Baarissa pyytää tanssimaan, terassilla alkaa jutella niitä näitä ja pyytää lopulta samaan pöytään, illanvietossa pyytää numeroa jonkun puheenaiheen varjolla "ai sinäkin haluat nähdä sen leffan! Hei vaihdetaan numeroita ja mennään joskus katsomaan kun noita muita ei kiinnosta?"
Jätä itsellesi mahdollisuus perääntyä. Paras olisi vain osoittaa kiinnostuksensa, hymyillä ja antaa miehelle tilaisuus tehdä lopullinen siirto itse, mutta sekin vaatii hieman kykyä lukea millainen mies on kyseessä. Ja "kun noita muita ei kiinnosta" on turha ja kuullostaa huonolta tekosyyltä. Ehkä olet hieman yli-innokas, pieni epätoivoi paistaa läpi? Tai sitten he eivät vain olleet kiinnostuneita.
No niin, siinä se nyt tuli mistä alussa oli puhe: jos nainen ottaa kontaktia niin hän vaikuttaa heti vähänepätoivoiselta. Siksi ei naisen kannata tehdä yhtään mitään.
Ennustan vaikeaa elämää, jos olet noin mustavalkoinen. On myös erilaisia tapoja ottaa kontaktia ja näyttää sitä kiinnostusta.
Itse paljon tinderiä käyttäneenä miehenä sanoisin että kyllä se tekee erityisen hyvän vaikutuksen jos nainen laittaa ekan viestin ja se on jotain muuta kuin pelkkä "moi :)"
Pelkkä moi ei riitä koska nainen edelleen sysää vastuun siitä keskustelun viemisestä miehelle.
Kysykää asioita, ihan alusta alkaen.. Ei mitään tuollaista puolittaista kokeilua..
Aina meitä m35 on joka ketjussa.. prkl :D
Toinen m35