Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummo ei mielestäni huolehdi tarpeeksi hyvin hygieniasta hoitaessaan lastenlapsia

Vierailija
06.05.2018 |

Tämä on hieman kiusallinen ja hankala tilanne johon toivoisin vinkkejä. Eli mummo joka tykkää hoitaa lastenlapsia ja jota lapsetkin rakastavat ylikaiken ei ole turhan tarkka käyttämään lapsia pesulla kun ovat yökylässä mummolassa. Saattaa olla tilanne että hakiessa on samat vaatteet päällä kuin viedessä, mutta likaantuneena. Aina on pakattuna kuitenkin varavaatetta että siitä ei ole kiinni. Lapselta kun kysyy kävittekö saunassa tai suihkussa vastaus on ei. Kuitenkin ulkoilevat paljon jne, niin minusta olisi ihan ehdotonta että illalla käydään pesulla ja pistetään puhtaat vaatteet päälle. Miten voisi mummoa loukkaamatta sanoa asiasta? Harmittaa tämä asia oikeesti tosi paljon, kun tuntuu että kohta ei halua edes viedä lapsia sinne ainakaan yökylään.

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi sitten että hoidat itse lapsesi.

Vierailija
2/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vie lapsia yökylään jos tuo on kynnyskysymys. Minä en ainakaan ottaisi lapsiasi hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla, että mummi ei vaan jaksa pesushowta? Itse ajattelisin, että yksi yönseutu menee kyllä vähemmälläkin peseytymisellä. Käydään sitten kunnon suihkussa ja vaihdetaan vaatteet heti kun tullaan kotiin. Ei siitä rikki mene :)

Vierailija
4/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuorokauteen eivät käy pesulla, mitä vahinkoa siitä tulee ?

Mieti tästä ei ole kovinkaan montaa vuosikymmentä, kun tehtiin enemmän ruumiillista työtä ja käytiin suihkussa kerran viikossa, saunapäivänä.

Hyvin pärjäävät.

Vierailija
5/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko lapset sinut sen kanssa että mummo on heidän kanssaan saunassa/suihkussa? Jos asiaa vältellään jostain syystä. Kaikenikäiset lapset saisivat käydä päivittäin suihkussa, varsinkin tähän aikaan vuodesta.

Vierailija
6/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vie lapsia yökylään jos tuo on kynnyskysymys. Minä en ainakaan ottaisi lapsiasi hoitoon.

No enkä minä toisi jos sinusta on ihan normaalia olla paskasissa vaatteissa.

Vierailija
7/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan normihinta lapsivapaista, joiden mahdollistajalle ei makseta lainkaan palkkaa...

Vierailija
8/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät kuolleet, eivät edes vahingoittuneet tai muuta ikävää, joten kaikki on hyvin. Lopeta typerä nipotus ja menkää koko porukalla vaikka telttailemaan ensi viikonloppuna!

Vierailija
9/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän kaikki ovat tyytyväisiä!

Vierailija
10/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko lapset sinut sen kanssa että mummo on heidän kanssaan saunassa/suihkussa? Jos asiaa vältellään jostain syystä. Kaikenikäiset lapset saisivat käydä päivittäin suihkussa, varsinkin tähän aikaan vuodesta.

Lisään vielä: ihan senkin takia että esim syylät tuntuvat olevan tuttuja ainakin yhdellä lapsella per perhe. Pojat tuntuvat olevan niitä joilla se sitten tulee. Pienikin pikasuihku on avuksi.

Vierailija
11/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteeristä...

Vierailija
12/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös hygienian puute yksi syy (muitakin on), miksi lapsia ei mummolaan viedä. Mummo kyllä veisi suihkuun, mutta suihkussa jalat jää kiinni lattiaan. Viimeksi kun käytiin, meidän 4-vuotias alkoi vessassa itkeä, kun vessassa haisi niin pahalle, eikä suostunut käymään pöntöllä. En kyllä jättäisi sinne mitään elollista.

Vierailija
13/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa tässä ylihygieenisessä yhteiskunnassa. Anna mummon tooskata, desinfioi ne muksut sitten kotona.

Vierailija
14/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi olla normaalia jos hyväksyy että mummo ei niitä ole vaihtanut kun on lapset yökylään ottanut?

Vierailija
15/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myös hygienian puute yksi syy (muitakin on), miksi lapsia ei mummolaan viedä. Mummo kyllä veisi suihkuun, mutta suihkussa jalat jää kiinni lattiaan. Viimeksi kun käytiin, meidän 4-vuotias alkoi vessassa itkeä, kun vessassa haisi niin pahalle, eikä suostunut käymään pöntöllä. En kyllä jättäisi sinne mitään elollista.

Miten armas miehesi on pysynyt elävänä lapsena ja aikuiseksi saakka siinä sotkussa?

Vierailija
16/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne siihen likaan kuole. Meillä käydään joka toinen päivä pesulla ja se on ollut ihannriittävää. Minä olisin vaan onnellinen kun on mummi joka hoitaa ja vieläpä yötäkin voivat olla. Juuri tuommoiset äidit ei osaa arvostaa sitä rikkautta mitä terveissä isovanhemmissa on.

Terveisin äiti joka myöntää olevansa kateudesta vihreä kun ei ole tuommoisia tukiverkostoja ollenkaan ja etenkään yöksi on ihan turha edes mihinkään ajatella jättävänsä lapsia.

Vierailija
17/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on ihan samanlainen. Lapset kun on mummolassa ollut yötä niin samoissa vaatteissa ne tulee kotiin, yönkin nukkuneet samat t-paidat päällä. Kyllä muakin vähän kieltämättä ihmetyttää, mut luulen et on vaan helpompi mennä samoilla kuteilla. Loppujen lopuksi asialla ei ole kuitenkaan mitään väliä, lapsilla on vatsat täynnä ruokaa ja kivaa ollut niin se on pääasia!:) Me kotona käydään suihkussa lähes joka päivä niin ehkä tekee ihan hyvääkin olla välillä vähän sottaisampi. :D

Voisin hyvin asiasta mainita, on läheiset välit eikä varmasti ottaisi itseensä, mut elämässä on niin paljon pahempiakin asioita et sullekin vinkkinä, anna olla! Ole tyytyväinen saamasta hoitoavusta ja kotona sitten vaikka pesulle! Säästyypä sulta pyykättävääkin, sitäkin lapsiperheissä kiitettävästi riittää. ;)

Vierailija
18/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeesti totta taas tää meininki täällä, kaikkien mielestä on ihan ok että lapset laitetaan likaisina about suoraan hiekkalaatikolta sänkyyn ilman minkäänlaista peseytymistä ja aamulla samat paskavaatteet päälle uudestaan.

Vierailija
19/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sitten taas mummo saa kohtauksen jos paitaan tulee yksikin tahra. Ryntäilee ruokapöydästäkin kesken ruokailun rättiä hakemaan ja alkaa hangata paitaa. Samoin jos leuassa on ruokaa niin se pyyhitään heti, ja vielä suurieleisesti kauhistellen.

Lopputulos on se, että lapsella ei ole ruokarauhaa, ja hän jättää ruokailun kesken. Sitten tuputetaan ja kauhistellaan kun lapsi ei syö, ja yritetään väkisin syöttää lusikalla kolmevuotiasta joka on aina syönyt itse.

Vaihdetaanko mummoja Ap?

Vierailija
20/141 |
06.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki. Älä missään nimessä päästä lapsia harrastamaan partiota. Sieltä tullaan viikon leirin jälkeen samoissa vaatteissa kotiin. Onnellisina. Niuho olet. Ei mulla muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä