Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
2381/2608 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myin ebayssä Marimekon kansiota. USAlainen nainen kiinnostui ja huusi kansion itselleen. Sitten alkoi kauhea vääntö postimaksusta. Postimaksu oli selvästi ilmoitettu kuten ebayssä pitääkin. No hänen mielestään se oli liikaa ja hän oli kuulemma ostanut samanlaisen kansion ennenkin ja postitus oli ollut halvempi. Ei auttanut vaikka pyysin tarkistamaan postimaksun postin sivuilta. Sitten kun hän huomasi että en jousta postimaksusta alkoi omituinen valitus sp-osoitteestani koska se ei sisällä omaa nimeäni. Tämä oli hänen mielestään erittäin hämäräperäistä. Huomautin hänelle että hänenkään sp-osoitteessaan ei ollut hänen nimeään. En tiedä onko tämä joku amerikkalainen tapa että asiakas on aina oikeassa ja kun tarpeeksi valittaa niin saa tuotteesta alennusta. Olen lueskellut notalwaysright.com saittia ja epäilen että näin voisi olla.

Myin joskus vintage-vaatteita kansainvälisesti, ja minulla on myös amerikkalaisista ostajista tosi ikäviä kokemuksia, vaikka valtaosa olikin ihan normaaleja. Postimaksuista tuli jatkuvasti valituksia, samoin siitä ettei Yhdysvaltoihin lähetetty paketti ollut muutamassa päivässä perillä. Jopa joulun aikaan olisi pitänyt tavaran tulla perille suorastaan valon nopeudella. (Ja tuohon aikaan Suomen posti oli vielä nopea.)

Muistan yhden ostajan, joka palautti juhlamekon koska väitti olevansa sille allerginen (?), ja se tuli takaisin hajuvedeltä voimakkaasti tuoksuvana ja meikkitahran kera. Oli ilmeisesti jo tehtävänsä tehnyt juhlissa.

Toinen ostaja tuli ilmeisesti katumapäälle ja ajatteli, että hyökkäys on paras tapa saada tahtonsa läpi. Jätti raivokasta negatiivista palautetta, jossa väitti, että puseron hihassa oli valtava ruokatahra, joka sai hänet oksentamaan (!) kun hän näki sen :D Sellainen juttu vaan, että pusero oli täysin käyttämätön, alkuperäinen hintalappu mukana (vaikka vanha olikin), ja kuvissa näkyi selvästi, ettei hihassa ollut minkäänlaista tahraa. No, otin palautuksen kuitenkin vastaan. Luulin että kyse oli jostain niin pienestä tahrasta, että se oli jäänyt minulta huomaamatta eikä erottunut kuvissakaan, mutta kun pusero tuli takaisin, näin että ostaja oli hieronut jotain puuroa tai muuta mössöä pitkin hihaa niin, että kuivapestävä vaate oli ihan pilalla. Tämän lisäksi hän ei ikinä poistanut tai muokannut raivokasta palautettaan, vaikka sai rahansa heti takaisin...

Noin yleisesti ottaen amerikkalaiset asiakkaat ovat vaativia ja hankalia.

Olen tehnyt keikkoja oppaana ja amerikkalaiset ovat painajaisia.

Kerron bussi lähtee klo 14, joku voi tulla klo 15 ja haukkua miksi emme odottaneet.

Sellaista kertaa ei ole ollut, ettei joku ole jäänyt matkasta.

Kierrämme 5-10 kohdetta Helsingissä. Bussissa sanon tiedän amerikkalaiset eivät aina tunne kelloa ja selitän kun kyydissä on 30 henkeä. Jos yhtä odotetaan, 29 ihmistä odottaa ja 1 ajattelee vain itseään.

Annan kaikille kartan ja kerron taksin numeron, kerron maksaa max 20 euroa.

Ei yhtään haitannut olla pari v ilman opaskeikkoja ja amerikkalaisia

Vierailija
2382/2608 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on Torissa tapahtunut pari kertaa, että myyjä ei halunnutkaan myydä. Laitoin viestin, että ostan heti pyydetyllä hinnalla.

Toinen myyjä tuli ahneeksi, ja olisi halunnut myydä koko setin (jonka oli hinnoitellut kahteen osaan). Toisella myyjällä meni sormi suuhun postituksen takia. Tilasin saman tuotteen Saksan eBaystä ja hepä osaavat olla tehokkaita. Tuote kuljetuksineen kotiin asti tuli vielä euron halvemmaksi kuin "Kanta-Hämeestä" Helsinkiläiseen postikonttoriin. :D :D :D

Sielläpä ovat nämä kamat yhä Torissa myynnissä (pari kuukautta jo, ellei pidempäänkin), ja varmaan ihmettelevät kun ei mene kaupaksi, ei! Kumma kun ei kelpaa.

Ööö... Olen minäkin jättänyt joskus ilmoituksen nettiin, vaikka tavara on jo myyty. En muista aina salasanoja enkä jaksa poistaa ilmoitusta, joka ei vaikuta minuun mitenkään.

Ja sinun kaltaistesi takia sitten monet muut myyjät vetävät herneen nenään kun heiltä ensimmäisenä kysytään onko tuote vielä saatavilla.

Sen verran monta kertaa on itsellekin käynyt että lisätietoja kysyessä myyjä ilmoittaakin "ai joo sori, se on jo myyty" tai "joo se meni kyllä jo kaupaksi toisessa paikassa" Siksi AINA ensimmäisenä kysyn onko vielä saatavilla, varsinkin jos tuote on ollut myynnissä pidemmän ajan ja koska kaikki myyjät eivät merkkaa ilmoitukseen onko tuote kenties myynnissä jossain muualla (jossa se onkin ehkä myyty mutta eivät ole poistaneet ilmoitusta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2383/2608 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äskettäin myyntiin laitettua tuotetta kysytään Torissa onko myynnissä ja postitanko? Vastaan saman päivän aikana tuotteen olevan vapaana ja postittavani sekä ilmoitan postituskulut eli sen mitä posti perii minulta. Pyydän samalla ostajan yhteystiedot sillä olen kyllästynyt jakamaan tietojani hupiostelijoille. Laitan omat tietoni vasta kun ostaja laittaa postitustietonsa. Eipä kuulu enää mitään. Miksi edes kysyy, ellei ole ostamassa.

Nämä ovat huijareita. Yrittävät saada puhelinnumerosi. Alkaa helvetillinen huijausviestien lähetys tekstareina.

Vierailija
2384/2608 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua sekä myyjänä että ostajana ihmetyttää ne myyjät, jotka eivät kerro tuotteesta ilmoituksessa mitään. Esimerkiksi huonekalua myytäessä kannattaisi AINA ilmoittaa huonekalun mitat. Myös vaatteissa koko kannattaa ilmoittaa myös sentteinä (esin. vyötärön- ja rinnanympärys), sillä 2000-luvun henkkamaukan ja 60-luvun hameen koko 36 ovat aika kaukana toisistaan. Jos tuotteesta kertoo kaiken olennaisen ilmoituksessa, ei turhia kysymyksiäkään pitäisi pahemmin tulla. Lisäksi kaikki ne "ihana mekko/tuoli" -otsikot kannattaisi unohtaa, ne ovat vähän hölmöjä.

Olen tehnyt paljon kauppoja sekä Torissa että Huuto.netissä, ja mitään kummallista ei ole koskaan sattunut. Suurin osa myyjistä ja ostajista on ollut asiallisia ja noudot ja postitukset ovat sujuneet hyvin. Yksi huijari kerran tuli vastaan Huuto.netissä (kyse oli onneksi vain alle 3 euron tuotteesta, maksoin sen eikä tuotetta koskaan näkynyt) ja yksi myyjä vahingossa lähetti maksamani tuotteen väärään osoitteeseen. Onneksi se kuitenkin tuli lopulta perille, ja myyjä oli asiasta hirveän pahoillaan koska virhe oli täysin hänen.

Huonekalut ja kalliit vintage-vaatteet ymmärrän, mutta en todellakaan ala mittailemaan ympäriämpäri jotain henkkamaukan kahden euron hameita. Lapussa oleva kokomerkintä saa riittää ja jos ei riitä niin mielummin laitan vaatteet roskiin ja teen vähällä vapaa-ajallani jotain muuta.

Itselläni on kaino toivomus että huonekalujen lisäksi myös taulujen myyjät laittaisivat taulun mitat ilmoitukseen. Ja jos taloudessa nyt jostain syystä ei ole minkäänlaista mittausvälinettä, minulle kävisi myös jokin yleisesti tunnistettava/tiedossa oleva esine kuvaan taulun viereen auttamaan hahmottamaan/antamaan mittasuhdetta. Kiitos.

Vierailija
2385/2608 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin erään halvan tuotteen myyntiin. Ensimmäinen sanoi ostavansa postitse, kerroin että koon vuoksi postikulut on kalliimmat kuin itse tuote. 3 päivän päästä vastasi, että ei haittaa, ostaa silti ja kysyi maksutietoja. Laitoin ne heti ja paketoin vaivalla tuotteen.

Tästä meni viikko, kysyin että kiinnostaako vielä kun toinen ostaja kyselee, joka jäi jonottamaan omasta halustaan. Eka kyselijä vastasi 2 päivän päästä että kyllä hän maksaa nyt. Ilmoitin kakkosostajalle, että vielä varattu, mutta jos ei viikon sisään tapahdu mitään, niin joutaa hänelle. Tämä oli kakkosostajalle ok, ei kiire, ja olisi noutanut.

Viikon päästä tästä laitoin kun maksua ei näkynyt, että olisi nyt kakkosostajalle noudettavissa. Viestin luki viikon päästä, vaan koskaan ei enää vastannut.

Oma vikani ja mokani oli, etten heti myynyt kakkoselle, jos hän ei lopulta jaksanut vain odottaa, mutta kun oikeasti käytin niin paljon vaivaa paketoimiseen - hain sopivan pahvilaatikon 20km päästä yms., niin en halunnut purkaa pakettia ja jos olisikin käynyt niin, että eka olisikin maksanut, niin kamala vänsklääminen sitten rahojen palautuksen takia. Mut ei kakkoskyselijäkään koskaan sanonut muuta kuin, että hän odottaa, että ei paniikkia.

Vierailija
2386/2608 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin erään halvan tuotteen myyntiin. Ensimmäinen sanoi ostavansa postitse, kerroin että koon vuoksi postikulut on kalliimmat kuin itse tuote. 3 päivän päästä vastasi, että ei haittaa, ostaa silti ja kysyi maksutietoja. Laitoin ne heti ja paketoin vaivalla tuotteen.

Tästä meni viikko, kysyin että kiinnostaako vielä kun toinen ostaja kyselee, joka jäi jonottamaan omasta halustaan. Eka kyselijä vastasi 2 päivän päästä että kyllä hän maksaa nyt. Ilmoitin kakkosostajalle, että vielä varattu, mutta jos ei viikon sisään tapahdu mitään, niin joutaa hänelle. Tämä oli kakkosostajalle ok, ei kiire, ja olisi noutanut.

Viikon päästä tästä laitoin kun maksua ei näkynyt, että olisi nyt kakkosostajalle noudettavissa. Viestin luki viikon päästä, vaan koskaan ei enää vastannut.

Oma vikani ja mokani oli, etten heti myynyt kakkoselle, jos hän ei lopulta jaksanut vain odottaa, mutta kun oikeasti käytin niin paljon vaivaa paketoimiseen - hain sopivan pahvilaatikon 20km päästä yms., niin en halunnut purkaa pakettia ja jos olisikin käynyt niin, että eka olisikin maksanut, niin kamala vänsklääminen sitten rahojen palautuksen takia. Mut ei kakkoskyselijäkään koskaan sanonut muuta kuin, että hän odottaa, että ei paniikkia.

Mä olen kans ihmetellyt miten voikaan olla aikuiselle ihmiselle niin vaikeaa vaan sanoa "sori, nyt en ostakaan, laita eteenpäin".

Oon itse alkanut laittamaan ilmoituksiin etten varaa ja nopeimmalle maksajalle, pikkuisen karsii niitä. Jos ostajasta ei kuulu pian niin laitan viestiä perään että jos ei kuulu esim iltaan mennessä, niin laitan aamulla eteenpäin.

Kerran tosin ostaja kyseli, että missä tuote viipyy. Sanoin, että ottaisin sen maksun etukäteen. Oli unohtanut vaan varmistaa maksun (tätä tapahtuu itsellekin joskus kun maksan laskuja).

Vierailija
2387/2608 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi käsittää näitä jotka panttaa jotain myytävää tuotettaan jollekkin ostajalle päiväkausia ilman maksua???!!!!???

Jos mulle ei tuu maksu samana päivänä niin ilmoitan että menee ekalle joka maksaa.

Joskus joku sanonut että ostaa mutta ei pysty maksamaan kuin esim. seur. maanantaina, neljän päivän päästä, niin kerron että palataan asiaan maanantaina ellei oo mennyt viikonlopun aikana kaupaksi.

Yleensä on mennyt.

Vierailija
2388/2608 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Laitoin valkoisia, puhtaita lakanoita ison jäjän myyntiin. Yksi olisi ehdottomasti halunnut kaikista lakanoista erikseen kuvat. Toisaalta ymmärrän, mutta en jaksanut ruveta ihan tavan lakanoita kuvailemaan. 

2. Pistin ok hyvän, toimivan puhelimen myyntiin. Tulee heti av, jono, jono, jono jne ja yksityisviesteillä kysyttiin puhelimen kuntoa ja onko huoltoja tehty. Valehtelematta kymmenen ihmistä oli ensin puhelinta ostamassa, kunnes jokainen teki eri tavalla pakit, ei vastannut viesteihin tai ei tullut hakemaan puhelinta vaikka oli sovittu. Kyllä meni maku koko hommaan kun ajattelin vaan jonkun saavan halvalla ehjän puhelimen...

Vierailija
2389/2608 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Möin isoa peikonlehteä torissa. Joku nainen tuli sitä sitten ostamaan, kehui kovasti ja pyysi sitten saksia. Kun ihmettelin asiaa niin hän sanoi että ei hän halua sitä ostaa kun on niin kallis mutta että ottaa vähän pistokkaita.  

Ei ole todellista - ei siis mitään rajaa ihmisten röyhkeydellä! :O

Vierailija
2390/2608 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin vauvanvaatteita 15€ / kassillinen ja ilmoituksessa mainitsin etten myy yksittäin. Yksi ostaja kysyi montako vaatetta kassissa on ja laskin että 35.  Ostaja tuli, kertoi laskeneensa että hinta on 0,40€ / vaate, tuossa on 1,20€ hän ottaa vain nuo 3 bodya. 

Vierailija
2391/2608 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten jatkuva oletus siitä että pyörin aivan varmasti jatkuvasti ~100 km päässä olevassa kaupungissa joten voisin tietenkin roudata milloin mitäkin sinne. Erityisen ihmetyttäviä/ärsyttäviä ovat tapaukset joissa kyseessä on jokin pieni tavara jonka saisi lähetettyä alle 50g:n kirjeenä.

Vierailija
2392/2608 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin vauvanvaatteita 15€ / kassillinen ja ilmoituksessa mainitsin etten myy yksittäin. Yksi ostaja kysyi montako vaatetta kassissa on ja laskin että 35.  Ostaja tuli, kertoi laskeneensa että hinta on 0,40€ / vaate, tuossa on 1,20€ hän ottaa vain nuo 3 bodya. 

Ethän myynyt?

Vierailija
2393/2608 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan ostaa joku muutaman euron juttu, mutta voidaan maksaa vasta parin viikon päästä.

Vierailija
2394/2608 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halutaan ostaa joku muutaman euron juttu, mutta voidaan maksaa vasta parin viikon päästä.

Tällainen tapaus sattui itselle huutonetissä, huusi ja voitti tuotteen, mutta sitten ei löytynytkään rahaa kuin viikon päästä palkkapäivänä. Maksoi kyllä sitten ja kauppa saatiin tehtyä.

Vierailija
2395/2608 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myin nettikirpparilla painavan täyspuisen lipaston. Ostaja tuli hakemaan ja ilman kantoapua. Pakotti minut raahaamaan lipaston autoonsa. Käsi oli minulla paketissa. Vitutti.

Mä olen ollut samassa tilanteessa.

Onneksi ilmoituksessa luki en saa kantaa.

Olin selkeesti raskaana. Ostaja tuli yksin. Sanoin nyt en voi auttaa.

Tuli myöhemmin hakemaan, ystävän kanssa

Itse laitan ilmoitukseen, että kantoapua ei saatavilla vaatii hakijalta x henkilöä kantamaan. MInulla ei näkyvästi näy miksi en kanna (kuten raskaus,kipsi) eikä terveyteni kuulu vieraille ihmisille. Mikäli tulee sanomista hakiessa, sanon tiukasti että ilmoituksessa olen ilmoittanut ettei kantoapua ole myyjältä/antajalta saatavilla ja vaatii ostajalta/hakijalta väh. x henkilö kantamaan. Jos hakijalla ei ole toista kantajaa eikä hän saa tavaraa yksin haettua, sovin toisen päivän minun aikatauluni mukaisesti jolloin voi hakea tavaran. Mikäli tästä tulee ongelma tai seuraava haku menee liian pitkälle niin ilmoitan hakijalle että tuote menee 2 päivän päästä seuraavalle jonossa olijalle. Ole hyvä ja poistu yksityisalueelta.

Vierailija
2396/2608 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen tapaus sattui itselle huutonetissä, huusi ja voitti tuotteen, mutta sitten ei löytynytkään rahaa kuin viikon päästä palkkapäivänä. Maksoi kyllä sitten ja kauppa saatiin tehtyä.

Mun tekis mieli sanoa näille aina että jos rahatilanne on tosiaan niin huono, että ei ole vitosta maksaa niin varmaan kannattaa jättää ylimääräiset ostelut kokonaan väliin.

Itse en osta ikinä mitään, mitä ei voisi heti maksaa. Se on niin vttumaista myyjälle jos täytyy odotella ja huudella perään.

Vierailija
2397/2608 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tekis mieli sanoa näille aina että jos rahatilanne on tosiaan niin huono, että ei ole vitosta maksaa niin varmaan kannattaa jättää ylimääräiset ostelut kokonaan väliin.

Itse en osta ikinä mitään, mitä ei voisi heti maksaa. Se on niin vttumaista myyjälle jos täytyy odotella ja huudella perään.

Ajattelen ihan samaa. Jos on noin tiukilla, ne muutamat eurot kannattaisi käyttää johonkin tarpeelliseen.

Vierailija
2398/2608 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kans ihmetellyt miten voikaan olla aikuiselle ihmiselle niin vaikeaa vaan sanoa "sori, nyt en ostakaan, laita eteenpäin".

Oon itse alkanut laittamaan ilmoituksiin etten varaa ja nopeimmalle maksajalle, pikkuisen karsii niitä. Jos ostajasta ei kuulu pian niin laitan viestiä perään että jos ei kuulu esim iltaan mennessä, niin laitan aamulla eteenpäin.

Kerran tosin ostaja kyseli, että missä tuote viipyy. Sanoin, että ottaisin sen maksun etukäteen. Oli unohtanut vaan varmistaa maksun (tätä tapahtuu itsellekin joskus kun maksan laskuja).

Ja miten kivalta tuntuukaan kun joku joskus ilmoittaa ettei ostakaan jotain varaamaansa vaan "antaa luvan" myydä toiselle. Kiitän aina ilmoituksesta. Todella mukavia on myös sellaiset ostajat jotka ilmoittavat että ostos on tullut perille. Kiitän myös siitä ilmoituksesta.

Vierailija
2399/2608 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi käsittää näitä jotka panttaa jotain myytävää tuotettaan jollekkin ostajalle päiväkausia ilman maksua???!!!!???

Jos mulle ei tuu maksu samana päivänä niin ilmoitan että menee ekalle joka maksaa.

Joskus joku sanonut että ostaa mutta ei pysty maksamaan kuin esim. seur. maanantaina, neljän päivän päästä, niin kerron että palataan asiaan maanantaina ellei oo mennyt viikonlopun aikana kaupaksi.

Yleensä on mennyt.

Raivostuttavinta on se että kaupat sovitaan ja laitan maksutiedot. Sitten vasta ostaja ilmoittaa että olen paikkakunnalla vasta viikon päästä, haen sitten tai maksan sitten. No eihän näistä koskaan mitään enää kuulu, on niin nähty. 

Vierailija
2400/2608 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni just hermot fb-ryhmien av yv otatkokuvanedestäjatakaa ja sivultajareunalta ja maitopurkin vieressä että koko näkyy. Ja ne hemmetin säätäjät, jotka tulee toisen ilmoituksiin kommentoimaan "mulla oli tuommoinen vuonna 1980 ja se haisi pahalle" . Kokeilen nyt vielä paikallisesti torilla myydä ja kuskaan sen jälkeen ihan kaiken ylimääräisen hyväntekeväisyyskirppareille.

Laitoin yhdelle yhdistyksellekin viestiä, kelpaisiko uudenveroiset lastenkirjat niin eivät ole edes vaivautuneet vastaamaan