Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
2361/2608 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin ebayssä Marimekon kansiota. USAlainen nainen kiinnostui ja huusi kansion itselleen. Sitten alkoi kauhea vääntö postimaksusta. Postimaksu oli selvästi ilmoitettu kuten ebayssä pitääkin. No hänen mielestään se oli liikaa ja hän oli kuulemma ostanut samanlaisen kansion ennenkin ja postitus oli ollut halvempi. Ei auttanut vaikka pyysin tarkistamaan postimaksun postin sivuilta. Sitten kun hän huomasi että en jousta postimaksusta alkoi omituinen valitus sp-osoitteestani koska se ei sisällä omaa nimeäni. Tämä oli hänen mielestään erittäin hämäräperäistä. Huomautin hänelle että hänenkään sp-osoitteessaan ei ollut hänen nimeään. En tiedä onko tämä joku amerikkalainen tapa että asiakas on aina oikeassa ja kun tarpeeksi valittaa niin saa tuotteesta alennusta. Olen lueskellut notalwaysright.com saittia ja epäilen että näin voisi olla.

Amerikassa pitkään asuneena voin vahvistaa, että vaativat sekä palvelua että palvelua. Ovat vaativia asiakkaita.

Vierailija
2362/2608 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin lasten vaatteita ja kenkiä tyyliillä 10€ / pussi, halusin saaada ne nopeasti pois tieltä. Ostaja tuli ja näki eteisessä minun ja mieheni kävelykengät. Suuttui kun en myynyt parilla eutolla meillä käytössä olevia kenkiä ja jätti varaamansa lasten vaatteetkin ostamatta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2363/2608 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskettäin myyntiin laitettua tuotetta kysytään Torissa onko myynnissä ja postitanko? Vastaan saman päivän aikana tuotteen olevan vapaana ja postittavani sekä ilmoitan postituskulut eli sen mitä posti perii minulta. Pyydän samalla ostajan yhteystiedot sillä olen kyllästynyt jakamaan tietojani hupiostelijoille. Laitan omat tietoni vasta kun ostaja laittaa postitustietonsa. Eipä kuulu enää mitään. Miksi edes kysyy, ellei ole ostamassa.

Vierailija
2364/2608 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä fb elektroniikkaan liittyvässä ryhmässä leski oli myymässä kuolleen miehensä työkaluja ja muuta elektroniikkaa. Kiinnostuin yhdestä radiosta ja tarjosin... jotain. Vastauksena tuli, että jos nyt ei edes asiallista tarjousta voi tehdä niin unohda. No tarjosin sitten hiukka enemmän ja sanoin tarjotessani, että jos tuote on käyttökuntoinen ja toimiva, tämä on tarjoukseni. Sovimme sitten maksavani hinnan hänen tililleen, kertovani yhteystietoni yv: llä ja hän laittaa radion postiin. Juu, radio tulikin nopeasti, mutta siitä puuttui yksi tärkeä ja kohtuullisen vaikeasti itse tehtävissä oleva välijohto ja radio ei ollut käyttökuntoinen siis. Kyselin välijohtoa ja vastaukseksi sain "nyyhnyyh kuinka sä kehtaat kiusata leskeä tämmöisellä" vastauksen??? Vastasin kohteliaasti, että luulin että siinä vaiheessa kun vainajan omaisuutta aletaan realisoimaan, on surutyö tehty ja kysyin missä välijohto? Lupasi laittaa sen jälkitoimitukseen, eipä ole vielä kuulunut. Tapahtui joulukuussa 2020. Sain kyllä radion käyttööni, kun tein tuon johdon itse sitten.  

Vierailija
2365/2608 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta, kun myyn jotain Tori.fi: ssä, fb: ssä tai huuto.netissä laitan aina NOUTO. Silti joku puusilmänen alkaa tinkimään, että vienkö jonnekin tai postitanko... No minä en viitsi alkaa etsimään sopivaa pakkausta tai laatikkoa tms. kiikuttelemaan postiin ja arpomaan sähköpostiosoitteita, puhelinnumeroita jnejne. Viikosta pariin kuukauteen odottelen ja jos ei ketään kiinnosta. Kerään lajittelen ja vien metalliromuihin, serriin tms.  Nämä "tarjoajat" kanssa ovat yksiä ku#&¤#¤#&tä. Olen määriteelyt hinnan tuotteelleni jos en sitä saa se todennäköisesti ei maksa vaivaa alkaa enepää riehumaan niitten kanssa. Sitten joku "räkänokkajonne" tekee järisyttävän tarjouksen 250€ pyynti. Tulee viesti tarjoon 10€ Jos haluan tarjouksia vastaanottaa, ilmoitan siitä viestissäni, yleensä en. 

Vierailija
2366/2608 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen, miten joillain (yllättävän usealla) voikin olla pokkaa vielä tingata selkeästi markkinahintaa alemmasta hintapyynnistä. Tulee jopa vähän paha mieli, kun joku tarjoaa esim. 100e arvoisesta tuotteesta, joka itsellä myynnissä 40 eurolla muuton vuoksi, kymppiä. Ja sitten kun se tinkaus tehdään paikan päällä hakiessa, oikein että käytetään hyväksi esim. juuri tuota muuttoa. :/

Tulee vähän paha mieli? Minä kyllä näen ihan punaista jos joku tuota tekee minulle. Kaupanteko loppuu heti siihen ja estot päälle. Ostaja lähtee tyhjin käsin kotiin.

Vierailija
2367/2608 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin keräilytavaraa kokoelmastani Facebookin ryhmässä. Ostaja tarjosi 10 senttiä alle pyyntihinnan. 😄. Eli esim 1,50€ pyynnistä tarjosi 1,40€. Tinkaaminen saa minut yleensäkin pitämään tiukemmin kiinni alkuperäisestä hintapyynnöstä mutta 10 snt alen pyytäminen, se saa minut nauramaan.

Vierailija
2368/2608 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myin keräilytavaraa kokoelmastani Facebookin ryhmässä. Ostaja tarjosi 10 senttiä alle pyyntihinnan. 😄. Eli esim 1,50€ pyynnistä tarjosi 1,40€. Tinkaaminen saa minut yleensäkin pitämään tiukemmin kiinni alkuperäisestä hintapyynnöstä mutta 10 snt alen pyytäminen, se saa minut nauramaan.

Ja taas päinvastoin, jos ostaja on oikeasti keräilijä ja oikeasti ostamassa, hintaa voi pyöristää ihan mielelllään.

Vierailija
2369/2608 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Nämä tapaukset jotka ensin ostavat, mutta kun pitäisi maksaa niin häviävät kuin pieru saharaan

- Tyypit jotka eivät osaa lukea: Jos ilmoituksessa lukee "ei noutoa", tehdään kaupat ja sitten aletaan syyttämään huijariksi kun en halua että sitten joskus (yleensä normi ihmisten nukkuma-aikaan) ilmestytään oven taakse mumisemaan jotain. Jos kerran olen huijari, niin miksi ylipäätänsä haluat ostaa minulta??? Ei aukea nämä nuijat!

Vierailija
2370/2608 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Livekirpparilla yksi ärsyttävä tinkaaja ei millään tajunnut, että en ole pudottamassa 2€ hintaista tuotettta 1.80€ hintaan. Joka kerta kun jankutti niin nostin 20 snt hintaa. Lopulta raivoissaan haukkui minut ja olisi maksanut sen yli 5€, mutta en enää myynyt.

Vierailija
2371/2608 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äskettäin myyntiin laitettua tuotetta kysytään Torissa onko myynnissä ja postitanko? Vastaan saman päivän aikana tuotteen olevan vapaana ja postittavani sekä ilmoitan postituskulut eli sen mitä posti perii minulta. Pyydän samalla ostajan yhteystiedot sillä olen kyllästynyt jakamaan tietojani hupiostelijoille. Laitan omat tietoni vasta kun ostaja laittaa postitustietonsa. Eipä kuulu enää mitään. Miksi edes kysyy, ellei ole ostamassa.

Todennäköisesti kysynyt parista paikasta ja toinen myyjä vastannut nopeammin ja kaupat on jo tehty. Näin ainakin itsellä käynyt useasti. 

Vierailija
2372/2608 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja halusi palauttaa lapselle ostamansa takin vähän päälle vuotta myöhemmin kun se ei enää mahtunut lapselle. 

Vierailija
2373/2608 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä vaikka mitä ärsyttäviä. Päälimmäisenä tulee kuitenkin mieleen oma typerä möhläys...

Ostin lapselle Torista tosi kivan housusetin edullisesti. Oli ollut pitkään myynnissä, vaikka oli muotivaatteita edullisesti. Kun olin maksanut, myyjä ei enää ilmestynyt paikalle moneen päivään. Aloin epäillä huijausta, ja pyysin miestäni tiedustelemaan samoja housuja omalla tilillään. No, mies laittoi kyllä viestin, mutta hänen kännykässään oli jostakin syystä minun Tori-tunnukset, ja laittoi meidän viestiketjun jatkoksi tiedusteluviestin miehen allekirjoituksella. Hävetti ihan hirveästi. Mies lähetti täsmälleen saman viestin omalta tililtään, jotta myyjä luulisi sitä vain bugiksi. Sai vastauksen että voi harmi, pitkään olleet myynnissä ilman kyselyitä ja juuri löytyi ostaja! Ja pian asiallisesti postitti housut. Ei kommentoinut mitään miehen viestiin meidän keskustelusta, jäi arvoitukseksi tajusiko tilanteen vai luuliko bugiksi. Sen jälkeen en ole kikkaillut vaikka kuumottaisikin huijatuksi tuleminen...

Vierailija
2374/2608 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei tapahtunut Suomessa, olin nelisen vuotta sitten sukuloimassa jenkeissä. Olin sukulaisperheen luona iltaa viettämässä kun ovikello soi ja portailla oli nainen joka ilmoitti tulleensa hakemaan maksamaansa tv:tä.  Talon rouva oli ihan ihmeissään ja kysyi mieheltään onko tämä myynyt jotain ja yhtä tietämättömiä olivat perheen lapset.

TV:n ostanut nainen hermostui täysin, oli maksanut etukäteen koko summan ja me tajusimme että myyjä oli joko huijannut häntä ihan kunnolla tai antanut vahingossa väärän osoitteen. Jenkki tyyliin ongelmaa ratkottiin huutamalla, naapuritkin tulivat tuijottamaan ja lopulta ostaja meni autoonsa ja soitti poliisit. Perheen isäntä meni sitten juttelemaan poliisien kanssa ja ostajalle meni vihdoin perille ettei meillä ollut asian kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
2375/2608 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin myydä muutaman vuoden vanhaa, mutta ihan uuden kuntoista sohvaa Torissa 20, ainoana halvan hinnan ehtona oli että sohva noudetaan. Niin eikö joku kysynyt että voidaanko toimittaa. Vastattiin sitten että kahden kantajan suorittama toimitus on 80 (joka vastaa suurinpiirtein sitä mitä työ ja autonvuokra maksaisi toimituksen ajalta) ja enää ei kuulunut mitään. Vietiin sitten kierrätyskeskukseen sohva myyntiin.

Vierailija
2376/2608 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myin ebayssä Marimekon kansiota. USAlainen nainen kiinnostui ja huusi kansion itselleen. Sitten alkoi kauhea vääntö postimaksusta. Postimaksu oli selvästi ilmoitettu kuten ebayssä pitääkin. No hänen mielestään se oli liikaa ja hän oli kuulemma ostanut samanlaisen kansion ennenkin ja postitus oli ollut halvempi. Ei auttanut vaikka pyysin tarkistamaan postimaksun postin sivuilta. Sitten kun hän huomasi että en jousta postimaksusta alkoi omituinen valitus sp-osoitteestani koska se ei sisällä omaa nimeäni. Tämä oli hänen mielestään erittäin hämäräperäistä. Huomautin hänelle että hänenkään sp-osoitteessaan ei ollut hänen nimeään. En tiedä onko tämä joku amerikkalainen tapa että asiakas on aina oikeassa ja kun tarpeeksi valittaa niin saa tuotteesta alennusta. Olen lueskellut notalwaysright.com saittia ja epäilen että näin voisi olla.

Myin joskus vintage-vaatteita kansainvälisesti, ja minulla on myös amerikkalaisista ostajista tosi ikäviä kokemuksia, vaikka valtaosa olikin ihan normaaleja. Postimaksuista tuli jatkuvasti valituksia, samoin siitä ettei Yhdysvaltoihin lähetetty paketti ollut muutamassa päivässä perillä. Jopa joulun aikaan olisi pitänyt tavaran tulla perille suorastaan valon nopeudella. (Ja tuohon aikaan Suomen posti oli vielä nopea.)

Muistan yhden ostajan, joka palautti juhlamekon koska väitti olevansa sille allerginen (?), ja se tuli takaisin hajuvedeltä voimakkaasti tuoksuvana ja meikkitahran kera. Oli ilmeisesti jo tehtävänsä tehnyt juhlissa.

Toinen ostaja tuli ilmeisesti katumapäälle ja ajatteli, että hyökkäys on paras tapa saada tahtonsa läpi. Jätti raivokasta negatiivista palautetta, jossa väitti, että puseron hihassa oli valtava ruokatahra, joka sai hänet oksentamaan (!) kun hän näki sen :D Sellainen juttu vaan, että pusero oli täysin käyttämätön, alkuperäinen hintalappu mukana (vaikka vanha olikin), ja kuvissa näkyi selvästi, ettei hihassa ollut minkäänlaista tahraa. No, otin palautuksen kuitenkin vastaan. Luulin että kyse oli jostain niin pienestä tahrasta, että se oli jäänyt minulta huomaamatta eikä erottunut kuvissakaan, mutta kun pusero tuli takaisin, näin että ostaja oli hieronut jotain puuroa tai muuta mössöä pitkin hihaa niin, että kuivapestävä vaate oli ihan pilalla. Tämän lisäksi hän ei ikinä poistanut tai muokannut raivokasta palautettaan, vaikka sai rahansa heti takaisin...

Miksi otat vastaan palautuksia? Itse laittaisin returns not accepted. Härskejä naisia.

Palautus on vähän pakko hyväksyä, jos maksu on tullut Paypalin kautta, ja ostaja väittää tuotetta vialliseksi. Myyjän turva on aika olematon.

Ja mikäli myyjä myy yrittäjänä, kaikenlaisia palautuksia koskevia sääntöjä on ylipäätään enemmän, niin kauppapaikkakohtaisia kuin esim. EU:n sanelemiakin.

Vierailija
2377/2608 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaja halusi palauttaa lapselle ostamansa takin vähän päälle vuotta myöhemmin kun se ei enää mahtunut lapselle. 

Tämä oli hauska. Sinun olisi pitänyt myydessäsi ilmoittaa, että takin koko ei kasva, vaikka sitä hoitaisi ja lannoittaisi kuinka hyvin.

Vierailija
2378/2608 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2379/2608 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ketjuun voisi sopia huutonetistä bongattu ilmoitus. 

Olen viime aikoina ostanut Muumi-postimerkkejä ja postikortteja. Vähän aikaa sitten tuli vastaan heppu, jolla oli samassa ilmoituksessa myynnissä Muumi-välipalapatukoiden kuvaosat, kokoontaitettuja teepaketteja, tikkarin kääreitä, yksi käytetty postikortti, sekä tyhjä postimerkkivihko. Ehkä tuollaisiakin joku kerää, mutta tästä ihanuudesta olisi pitänyt maksaa postimaksujen kanssa yli kahdeksan euroa. 

Vierailija
2380/2608 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevättalvella löysin Torista mieleisen tuotteen ja laitoin myyjälle viestiä onko se vielä saatavilla ja kysyin muutamia tarkempia mittoja (ilmoituksessa mainittu vain kokonumero). Meni pari päivää ja sain takaisin paatoksellisen vastauksen jossa myyjä ilmoitti että olikin tullut toisiin ajatuksiin eikä aio myydä tuotetta niin halvalla ja että pyytää siitä hinnan x (kolme kertaa enemmän kuin ilmoituksessa oli) koska hänen äitinsä on ostanut ja maksanut sen aikoinaan pienistä rahoistaan. Mainitsi lisäksi että äitinsä ja tämän sukupolvi ei tietyistä arvoista piitannut mutta hän (myyjä itse) ei kyseistä tuotetta itse voisi koskaan käyttää. Vastasin sitten takaisin että ok, kokonumerosta päätellen voisin kuvitella tuotteen olevan minulle todennäköisesti epäsopiva, kiitos kuitenkin vaivannäöstä. Meni pari päivää niin myyjältä tuli viesti jossa oli osa aiemmin pyytämistäni mitoista, ei muuta. Sen verran suivasi koko myyjä niin että laitoin vastaukseksi etten aio ostaa tuotetta ja että hinnan yllättävä nousu olisi vielä ollut ok ilman hänen erittäin asenteellista suhtautumistaan tuotetta ja sitä myöten ostajaa kohtaan. Totesin lopuksi vielä että tämä oli minun osaltani tässä ja parempaa onnea seuraavan kanssa.

Ihan oikeasti, jos jotain aikoo saada myydyksi, millainen myyjä nostaa kesken kaiken hinnan kolminkertaiseksi ja sen lisäksi ilmoittaa käytännössä halveksivansa kyseisiä tuotteita käyttäviä ostajia?!