Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
2401/2608 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kasan sisustustavaraa ja pysyäkseni selvillä mikä tavara oli menossa kenellekin niin laitoin tavarat eteisen lipaston päälle ja kaikkiin lappu jossa oli hakijan nimi ja aika milloin on tulossa. Yksi nainen olisi halunnut vaikka mitä, mutta ei ollut eka varaaja, niin jäi jonottamaan mm. paria patsasta. Hän tuli sitten aika nopeasti hakemaan haluamansa lyhdyn ja maksoi sen.

Luulin asian olevan ok, mutta tämä täti-ihminen päättikin että hän todella haluaa ne toisen varaamat patsaat. Yritti ensin saada ne ohi jonon, en suostunut. Päätti sitten että hänpä laittaa viestiä niiden varaajalle, mutta huomautin että hän on neljäntenä jonossa, aikooko hän suostutella kaikki luopumaan niistä? Yritti suostutella minua ilmoittamaan varaajille että patsaat tippuivat ja menivät rikki. En suostunut siihenkään. Lopulta hän päätti että jää yksinkertaisesti odottamaan kunnes ne on joko haettu tai kaikki jonottajat ovat tehneet oharit... Tässä vaiheessa ilmoitin että hän voi majoittua kadulle vaikka viikoksi jos haluaa, mutta nyt hän saa poistua kodistani. 

Vierailija
2402/2608 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut autoa. Myyjä myi jotain housuja, jotka olisin ostanut lapselleni. Sovittiin että ne voi tulla päivänä x kellonaikaan y hakemaan sovitusta paikasta.

Myyjä teki oharit ja mun olis sitten pitänyt seuraavana päivänä olla samaan aikaan paikalla. Kun sanoin etten ole enää kiinnostunut housuista, minä olin se joka tässä oli jättänyt ostamatta. Vaikka olis se autokin niin en kovin monena päivänä ajele käytetyn tavaran perässä ympäri kaupunkia. Ja voi olla että on muutakin elämää kuin nettikirppikset, kuten lasten harrastuksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2403/2608 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen case on kun lahjoitin roskalavaryhmässä kattolampun. Mulla ei ole autoa. Tämä joka lampun halusi olisi halunnut että kuljetan sen hänelle toiselle puolelle kaupunkia. Tuli pyörällä hakemaan ja manasi millainen matka... no niinpä niin.

Hän sentään sai se lampun, mitä mä olisin saanut jos olisin sitä lähtenyt jonnekin viemään? Toki eihän tyhmä oo se joka pyytää...

Vierailija
2404/2608 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä sensuuria voi muuta ku äimistellä.

Asioista ei tosiaankaan saa puhua niiden oikeilla nimillä.🤐

Vierailija
2405/2608 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli neljä kestokassillista omia käyttämättä jääneitä ja lasten pieneksi jääneitä vaatteita ja myin ne könttäsummalla, että sain ne nopeasti pois muuton tieltä. Sovimme hinnan ja noudon. Olin nostamassa kasseja eteiseen kun ostaja tuli ja maksoi samantien. Menin hakemaan vielä kahta olohuoneessa ollutta kassia ja kun tulin takaisin niin ostaja oi kasaamassa kassien päällä minun ja lasten takkeja ja kenkiä eteisestä!

Kysyin että mitä hittoa hän on tekemässä, myytävät ovat kasseissa, enkä myy käytössä olevia vaatteita! Selitys oli että ilmoituksessa  luki "kaikki vaatteet". Karjaisin etä siinä luki "kaikki pieneksi jääneet vaatteet". Sain tyypin pihalle ja annoin hänelle oven raosta kassin kerrallaan kun olin tarkastanut, ettei niissä ollut tungettuna ylimääräisiä. 

Kas kun ei alkanut riisua vaatteita päältäsi! Kun kerran oli sanottu kaikki vaatteet. Tarkkuus ennen kaikkea!

Vierailija
2406/2608 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni just hermot fb-ryhmien av yv otatkokuvanedestäjatakaa ja sivultajareunalta ja maitopurkin vieressä että koko näkyy. Ja ne hemmetin säätäjät, jotka tulee toisen ilmoituksiin kommentoimaan "mulla oli tuommoinen vuonna 1980 ja se haisi pahalle" . Kokeilen nyt vielä paikallisesti torilla myydä ja kuskaan sen jälkeen ihan kaiken ylimääräisen hyväntekeväisyyskirppareille.

Laitoin yhdelle yhdistyksellekin viestiä, kelpaisiko uudenveroiset lastenkirjat niin eivät ole edes vaivautuneet vastaamaan 

Kyllä mullakin menis hermo tommosen mt-ongelmaisten kanssa. Kaikesta mitä myyt, pitäisi ottaa satoja kuvia, jotta ostajaehokas saisi siitä tarpeeksi selkeän kokonaiskuvan, eikä mitään jäisi arvailujen varaan. Kaiken näköisiä...

Eräs nainen ilmeisesti oikein harrastaa feikkausta soittelemalla myyjille kyselläkseen tyhmiä ilman mitään ostoaikeita. Kahdesti soitti mullekin, ensin hyllyköstä ja myöhemmin pyörästä. Jumankauta, kun asioita, jotka jo selvällä suomen kielellä luki ilmoituksessa, niin niitä piti vielä kysellä. Kumpaakaan hän ei koskaan ostanut, kunhan vain soitteli kysyäkseen tyhmiä ja puhuakseen paskaa. Hyllykköön hän olisi ollut sovittamassa jotain perkeleen pesukonetta! Joillakin ne puheet on ihan siis... Niin outoja puhutaan, ettei mitään tolkkua.

Vierailija
2407/2608 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi käsittää näitä jotka panttaa jotain myytävää tuotettaan jollekkin ostajalle päiväkausia ilman maksua???!!!!???

Jos mulle ei tuu maksu samana päivänä niin ilmoitan että menee ekalle joka maksaa.

Joskus joku sanonut että ostaa mutta ei pysty maksamaan kuin esim. seur. maanantaina, neljän päivän päästä, niin kerron että palataan asiaan maanantaina ellei oo mennyt viikonlopun aikana kaupaksi.

Yleensä on mennyt.

Raivostuttavinta on se että kaupat sovitaan ja laitan maksutiedot. Sitten vasta ostaja ilmoittaa että olen paikkakunnalla vasta viikon päästä, haen sitten tai maksan sitten. No eihän näistä koskaan mitään enää kuulu, on niin nähty. 

Kyllä minuakin vituttaisi niin, että näköä haittaisi, eikä veri päässä kiertäisi, jos homma tollaiseen perseilyyn menisi. Jos jotain sovitaan, niin sitten siitä myös pidetään kiinni.

Vierailija
2408/2608 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen, miten joillain (yllättävän usealla) voikin olla pokkaa vielä tingata selkeästi markkinahintaa alemmasta hintapyynnistä. Tulee jopa vähän paha mieli, kun joku tarjoaa esim. 100e arvoisesta tuotteesta, joka itsellä myynnissä 40 eurolla muuton vuoksi, kymppiä. Ja sitten kun se tinkaus tehdään paikan päällä hakiessa, oikein että käytetään hyväksi esim. juuri tuota muuttoa. :/

Tulee vähän paha mieli? Minä kyllä näen ihan punaista jos joku tuota tekee minulle. Kaupanteko loppuu heti siihen ja estot päälle. Ostaja lähtee tyhjin käsin kotiin.

Mä laitoin myyntiin viikko ennen viimeistä muuttopäivää sellaisen metallisen tms. levitettävän sohvasängyn kehikon, josta pyysivät 100-150e silloin kun niitä oli myynnissä. Pistin tarkoituksella hinnaksi 50e, että saan sen oikeasti jaloista pois ennen muuttoa, mutta en sentään hyväntekijä ole. Siihen sitten tuli varauksia ja jonoa tietty hirveästi ja myös niitä tinkaajia, mutta en tinkaajille kommentoinut mitään, koska se luki jo ilmoituksessa ettei tinkaajille, hinta on tämä ja thats it.

Eka varaaja tuli sovitusti toiseksi viimeisenä muuttopäivänäni, mutta jätin rungon terassille haettavaksi ja ilmoitin, että laittaa vieressä olevaan lyhtyyn rahan, koska jouduinkin töihin yllättäen tunnin varoitusajalla eikä muu hakuaika käynyt minulle tai hakijalle. Kun tulin takaisin töistä kotiin, niin ostaja oli jättänyt 20e setelin ja kiitos-kirjeen, jossa kertoi, että hänen mielestään kunto ei vastannut 50e hintapyyntöä! Oikeasti se runko oli ollut 4kk vain käytössä, kukaan ei siinä ollut nukkunut, enkä patjaakaan edes mukaan antanut joista olisi voinut valittaa.  

Viikon päästä se sama runko oli myynnissä ko. ostajalla uutta vastaavassa kunnossa 170e hintaan!

Vierailija
2409/2608 |
28.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen, miten joillain (yllättävän usealla) voikin olla pokkaa vielä tingata selkeästi markkinahintaa alemmasta hintapyynnistä. Tulee jopa vähän paha mieli, kun joku tarjoaa esim. 100e arvoisesta tuotteesta, joka itsellä myynnissä 40 eurolla muuton vuoksi, kymppiä. Ja sitten kun se tinkaus tehdään paikan päällä hakiessa, oikein että käytetään hyväksi esim. juuri tuota muuttoa. :/

Tulee vähän paha mieli? Minä kyllä näen ihan punaista jos joku tuota tekee minulle. Kaupanteko loppuu heti siihen ja estot päälle. Ostaja lähtee tyhjin käsin kotiin.

Mä laitoin myyntiin viikko ennen viimeistä muuttopäivää sellaisen metallisen tms. levitettävän sohvasängyn kehikon, josta pyysivät 100-150e silloin kun niitä oli myynnissä. Pistin tarkoituksella hinnaksi 50e, että saan sen oikeasti jaloista pois ennen muuttoa, mutta en sentään hyväntekijä ole. Siihen sitten tuli varauksia ja jonoa tietty hirveästi ja myös niitä tinkaajia, mutta en tinkaajille kommentoinut mitään, koska se luki jo ilmoituksessa ettei tinkaajille, hinta on tämä ja thats it.

Eka varaaja tuli sovitusti toiseksi viimeisenä muuttopäivänäni, mutta jätin rungon terassille haettavaksi ja ilmoitin, että laittaa vieressä olevaan lyhtyyn rahan, koska jouduinkin töihin yllättäen tunnin varoitusajalla eikä muu hakuaika käynyt minulle tai hakijalle. Kun tulin takaisin töistä kotiin, niin ostaja oli jättänyt 20e setelin ja kiitos-kirjeen, jossa kertoi, että hänen mielestään kunto ei vastannut 50e hintapyyntöä! Oikeasti se runko oli ollut 4kk vain käytössä, kukaan ei siinä ollut nukkunut, enkä patjaakaan edes mukaan antanut joista olisi voinut valittaa.  

Viikon päästä se sama runko oli myynnissä ko. ostajalla uutta vastaavassa kunnossa 170e hintaan!

Tuohan oli melkein jo varastamista.Tekisi mieli itse pyytää palauttamaan.

Vierailija
2410/2608 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin yöpöydän parilla kympillä face kirppiksellä ja kun ostaja ei puhunut kunnolla suomea niin vaihdoimme englanniksi parin ekan lauseen jälkeen. No, nuori nainen tuli sovitusti hakemaan yöpöytää ja meinasi lähteä maksamatta. Jouduin huutamaan poikakaverin apuun, saimme ostajan pysähtymään ja tivasin että miksi hän haluaa varastaa yöpöytäni, hintahan oli merkitty ilmoitukseen!

Ostaja väitti että olin kertonut sen olevan ilmainen ja näytti viestiäketjua: Ostajan automaattinen "Onko saatavilla"  kysymys ja vastaukseni "Se on vapaana", MUTTA Google kääntäjä väänsi vastaukseni muotoon "It's free" = "Se on ilmainen".

Ostaja sai pienen suomenkielen pikakurssin, oli ihan kauhuissaan ja kertoi juuri noutaneensa tuolin joka oli jätetty ulos odottamaan noutoa ja sitten ihmetelleensä, miksi myyjä oli suuttunut hänelle ja laittanut todella ikävää palautetta. Siitä tuolista olisi pitänyt maksaa 10€. 

No asia selvisi, raha löytyi ja seuraavana päivänä tämä ostaja teki kirppis-ryhmään ilmoituksen, jossa kertoi väärinkäsityksestään ja lupasi kertoa jokaiselle tutulleen tästä pienestä googlen käännösvirheestä. Eipä ollut sitten ainoa, jolle oli käynyt samoin, kommentteja vastaavistä tapauksista tuli paljon.

Vierailija
2411/2608 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin kasan tavaraa muuton vuoksi ja kaksi ostajaa tuli yhtä aikaa, ostivat varaamansa tavarat ihan hyvässä sovussa. Sanoin heille sitten että autotallin edessä on kasa, jos siinä on jotain kinnostavaa, niin saa ottaa. Nämä kaksi naista alkoivat kinastella keskenään pehmolelujen täytteeksi menevästä vanusta jota oli 4 pussillista, kumpikin halusi kaikki, eivätkä voineet jakaa niitä tasan. Kolmannen ostajan tullessa jouduin puuttumaan asiaan, väittely oli jatkunut jo 10 minuuttia ja käskin lopulta kummankin ottaa kaksi pussia mukaansa tai jättää kaikki siihen.

Vierailija
2412/2608 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan oli melkein jo varastamista.Tekisi mieli itse pyytää palauttamaan.

Ei mitään melkein vaan selkeä varkaus tai ainakin petos!!! Mainetta vaan kiirimään että tietää muutkin väistellä tuota ostajaa. Facebookissa on ryhmiä joissa voi ilmiantaa näitä koijareita. 

Vierailija
2413/2608 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meni just hermot fb-ryhmien av yv otatkokuvanedestäjatakaa ja sivultajareunalta ja maitopurkin vieressä että koko näkyy. Ja ne hemmetin säätäjät, jotka tulee toisen ilmoituksiin kommentoimaan "mulla oli tuommoinen vuonna 1980 ja se haisi pahalle" . Kokeilen nyt vielä paikallisesti torilla myydä ja kuskaan sen jälkeen ihan kaiken ylimääräisen hyväntekeväisyyskirppareille.

Laitoin yhdelle yhdistyksellekin viestiä, kelpaisiko uudenveroiset lastenkirjat niin eivät ole edes vaivautuneet vastaamaan 

Kyllä mullakin menis hermo tommosen mt-ongelmaisten kanssa. Kaikesta mitä myyt, pitäisi ottaa satoja kuvia, jotta ostajaehokas saisi siitä tarpeeksi selkeän kokonaiskuvan, eikä mitään jäisi arvailujen varaan. Kaiken näköisiä...

Eräs nainen ilmeisesti oikein harrastaa feikkausta soittelemalla myyjille kyselläkseen tyhmiä ilman mitään ostoaikeita. Kahdesti soitti mullekin, ensin hyllyköstä ja myöhemmin pyörästä. Jumankauta, kun asioita, jotka jo selvällä suomen kielellä luki ilmoituksessa, niin niitä piti vielä kysellä. Kumpaakaan hän ei koskaan ostanut, kunhan vain soitteli kysyäkseen tyhmiä ja puhuakseen paskaa. Hyllykköön hän olisi ollut sovittamassa jotain perkeleen pesukonetta! Joillakin ne puheet on ihan siis... Niin outoja puhutaan, ettei mitään tolkkua.

Minä myyn torin kautta ja vain ja ainoastaan toriviestin välityksellä, koskaan en anna puhelinnumeroani. Just tuon takia että eräs ostaja alkoi sähköposteja lähettelemään kuukausitolkulla ja tekstit oli sitä tasoa että lääkkeet oli jääneet ottamatta jo useampana aamuna.  Onneksi nykyään voi estää heti viestit. Puhelinnumeronkin vaihdoin salatuksi.

Vierailija
2414/2608 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin vanhan, mutta virhettömässä kunnossa olleen digipokkarin nettihuutokauppaan euron pohjahinnalla (+ 10€ toimituskulut) ja ehdoksi nouto tai paketti. No, huutoja tuli vain yksi ja ostaja oli asenteella, että tällainenkin tuli ostettua. Toimituksesta ei saatu millään sovittua, mutta sitten ostaja keksi, että hänhän on parin päivän kuluttua iltapäivällä Helsigissä ja minähän voisin käydä nopeasti tuomassa sen hänelle - joo, varmaankin lähden heittämään jonkun 30 km lenkin ruuhka-aikaan ihan vain toimittaakseni herralle 1€ kameran.

Toisella kertaa myin kookasta kaiutinparia (paino yhteensä varmaan joku 50kg) ja ehdoissa oli vain nouto. Huutokaupan voittaja vaati kuitenkin, että olisin toimittanut ne jonnekin 20km päähän arveluttavassa maineessa olevalle asuntoalueelle. Minä jopa suostuin tähän, mutta sanoin, että se maksaa 20€ lisää - eipä siitäkään ostajasta sen koomin mitään enää kuulunut.

Vierailija
2415/2608 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin vanhan, mutta virhettömässä kunnossa olleen digipokkarin nettihuutokauppaan euron pohjahinnalla (+ 10€ toimituskulut) ja ehdoksi nouto tai paketti. No, huutoja tuli vain yksi ja ostaja oli asenteella, että tällainenkin tuli ostettua. Toimituksesta ei saatu millään sovittua, mutta sitten ostaja keksi, että hänhän on parin päivän kuluttua iltapäivällä Helsigissä ja minähän voisin käydä nopeasti tuomassa sen hänelle - joo, varmaankin lähden heittämään jonkun 30 km lenkin ruuhka-aikaan ihan vain toimittaakseni herralle 1€ kameran.

Toisella kertaa myin kookasta kaiutinparia (paino yhteensä varmaan joku 50kg) ja ehdoissa oli vain nouto. Huutokaupan voittaja vaati kuitenkin, että olisin toimittanut ne jonnekin 20km päähän arveluttavassa maineessa olevalle asuntoalueelle. Minä jopa suostuin tähän, mutta sanoin, että se maksaa 20€ lisää - eipä siitäkään ostajasta sen koomin mitään enää kuulunut.

Ja mitähän siellä olisi sattunut, jos olisit lähtenyt paikan päälle viemään?

Ostajasta ei kuulunut mitään, koska elämä oli yhdestä pikkusetelistä kiinni.

Vierailija
2416/2608 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin väärät kuoret ja panssarilasin puhelimeen. Olin avannut paketit jo ennen kuin huomasin virheeni. Maksoin näistä posteineen lähes 30 e. Laitoin toriin myyntiin ja hinnaksi 20 e. Kaksi ihmistä jo tarjonnut 10 e. Olen vastannut että ei käy. Eivät saisi kaupastakaan uusia kympillä. 15 e on vieläkin puolet uusien hinnasta joten sen kyllä kärsii mielestäni maksaa jo. Tyhmänä tosiaan pitävät. Mieluummin viskaan roskiin kuin harrastan hyväntekeväisyyttä noin ahneille.

Vierailija
2417/2608 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin väärät kuoret ja panssarilasin puhelimeen. Olin avannut paketit jo ennen kuin huomasin virheeni. Maksoin näistä posteineen lähes 30 e. Laitoin toriin myyntiin ja hinnaksi 20 e. Kaksi ihmistä jo tarjonnut 10 e. Olen vastannut että ei käy. Eivät saisi kaupastakaan uusia kympillä. 15 e on vieläkin puolet uusien hinnasta joten sen kyllä kärsii mielestäni maksaa jo. Tyhmänä tosiaan pitävät. Mieluummin viskaan roskiin kuin harrastan hyväntekeväisyyttä noin ahneille.

Mihin puhelinmalliin?

Vierailija
2418/2608 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä näitä postiennakkoihmisiä vaivaa ?

Jatkuvasti pitäisi lähdttää ja ei suostuta maksaa mitään etukäteen

En tietenkään lähetä ja sanotaan tämä on omaksi hyväksi vaan.

Mutta jos et lunasta, joudun maksamaan postimaksut tuplasti.

Ai jaa

Vierailija
2419/2608 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvolat tai kirjastot saattaisivat ottaa. Minäkin otan, jos ovat uusia (Tatu&Patu tms) vallan mielelläni.

Vierailija
2420/2608 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostajat luulevat että miltei kaiken voi lähettää kirjeessä???

Ostaja vaati että lähetän toppatakin kirjeenä, vaikka sitä ei saa edes ilmattomaksi vedetyssä umpiopussissa menemään alle 3 cm paksuna, yritti sitten saada face-kirppiksen yp:n erottamaan mut ryhmästä kun olen  hupimyyjä, joka haluaa ihan järjettömiä postikuluja. Myin siis uutena usemman sadan  merkkitakkia, se oli kai kaksi kertaa käytetty, pyysin 80€ ja postikuluina 6,90€.  Myin sitten samalla hinnalla paikalliskirppiksellä.

Samaten kun myin leveää rannekorua; 4cm leveä ja kovaa materiaalia joten sitä ei voi litistää suoraksi. Ostaja suuttui kun ilmoitin paketin lähetyskulut ja sanoi maksavansa maks 1,95€ eli kirjemaksun.