Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituisimpia itse kokemiasi nettikirppistapauksia?

Vierailija
05.05.2018 |

Minulla fb-kirppiksellä:
1. Olin myymässä 4 eurolla lasten takkia. Ostaja sanoi ensin, ettei pysty tarkalleen sanomaan, mihin kellonaikaan käy hakemassa seuraavana päivänä. Odotettiin koko päivä kotona. Klo 20 ilmoitin, että mennään nyt nukkumaan, oletan, että ostaja ei ole tulossa. Hän vastasi olevansa meillä 10 min. päästä. Osti 4 euron ostoksensa, ja tuhlasi kaikkien aikaa siihen koko päivän.
2. Myyjä oli myymässä muumimukeja. Vastasin sähköpostilla, että voin ostaa, ja maksan pyyntihinnan 15€. Myyjä vastasi viikon päästä, että on ollut matkoilla, mutta ei myy sillä hinnalla. Vastasin vihaisena, että jos hän itse määrittelee hinnaksi 15€, niin miksi kenenkään pitäisi maksaa enemmän. Hän vastasi, että on tutustunut huutonetin hintoihin, ja sama muki on siellä puolet kalliimpi. En vastannut enää mitään. Hän laittoi vielä yhden viestin, että jos kiinnostaa, voin tulla mukia katsomaan, on priimakuntoinen.
Kertokaa omia kokemuksianne!

Kommentit (2608)

Vierailija
2421/2608 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaja suuttui kun ilmoitin paketin lähetyskulut ja sanoi maksavansa maks 1,95€ eli kirjemaksun. 

Näitä on osunut omalle kohdallekin viime aikoina tosi usein. Usein kyse vielä jostain Postin M tai L koon paketista ja postimerkin hinnalla pitäisi lähettää.  Tai sitten laitetaan ehdoksi, että ostan tän parin euron tavaran jos maksat paketin postikulut.

Vierailija
2422/2608 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostajat luulevat että miltei kaiken voi lähettää kirjeessä???

Ostaja vaati että lähetän toppatakin kirjeenä, vaikka sitä ei saa edes ilmattomaksi vedetyssä umpiopussissa menemään alle 3 cm paksuna, yritti sitten saada face-kirppiksen yp:n erottamaan mut ryhmästä kun olen  hupimyyjä, joka haluaa ihan järjettömiä postikuluja. Myin siis uutena usemman sadan  merkkitakkia, se oli kai kaksi kertaa käytetty, pyysin 80€ ja postikuluina 6,90€.  Myin sitten samalla hinnalla paikalliskirppiksellä.

Samaten kun myin leveää rannekorua; 4cm leveä ja kovaa materiaalia joten sitä ei voi litistää suoraksi. Ostaja suuttui kun ilmoitin paketin lähetyskulut ja sanoi maksavansa maks 1,95€ eli kirjemaksun. 

Tekisi mieli lähettää tuo koru kirjessä sahattuna se sentti pois tuollaisille ostajille. Toisilla ei tosiaankaan mitään tajua....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2423/2608 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostajat luulevat että miltei kaiken voi lähettää kirjeessä???

Ostaja vaati että lähetän toppatakin kirjeenä, vaikka sitä ei saa edes ilmattomaksi vedetyssä umpiopussissa menemään alle 3 cm paksuna, yritti sitten saada face-kirppiksen yp:n erottamaan mut ryhmästä kun olen  hupimyyjä, joka haluaa ihan järjettömiä postikuluja. Myin siis uutena usemman sadan  merkkitakkia, se oli kai kaksi kertaa käytetty, pyysin 80€ ja postikuluina 6,90€.  Myin sitten samalla hinnalla paikalliskirppiksellä.

Samaten kun myin leveää rannekorua; 4cm leveä ja kovaa materiaalia joten sitä ei voi litistää suoraksi. Ostaja suuttui kun ilmoitin paketin lähetyskulut ja sanoi maksavansa maks 1,95€ eli kirjemaksun. 

Tekisi mieli lähettää tuo koru kirjessä sahattuna se sentti pois tuollaisille ostajille. Toisilla ei tosiaankaan mitään tajua....

Se olisi pitänyt laittaa kahden kirjan, levyn tms.  väliin, lististää ja videoida kuinka palaset lentelevät. Ja sitten lähettää palaset kirjeessä ostajalle.  Tuon alkuperäinen kirjoittaja, rannekoru meni sittemmin siskon tytölle.

Vierailija
2424/2608 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin tytöltä pieneksi jääneitä talvivaatteita ja sain sovittua kaupat. Oli aika kylmä ilma joten päästin ostajan eteiseen ja näytin hännelle takin jota olin myymässä. Tämä ostaja sitten saikin päähänsä että haluaakin ostaa eteisessä roikkuvan takin, jonka oli ostanut viikko sitten tytölleni, siinähän olisi hyvin kasvuvaraakin hänen lapsellaan! Oli aikamoinen työ saada tämä idiootti tajuamaan että en myy viikko sitten ostettua takkia, enkä varsinkaan samalla hinnalla kuin jo pari vuotta käytössä ollutta. Käskin hänen häipyä ja mennä kauppaan ostamaan vaatteita. 

Vierailija
2425/2608 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en päästäisi varmaan ikinä ketään ostajaa kotiin sisälle. En haluaisi ventovierasta eteiseeni.

Vierailija
2426/2608 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on omituista, kun edelleen näkee Annetaan-ilmoituksia, joissa pyydetään vaihdokiksi kahvipakettia. Sen vielä jotakuinkin saattoi ymmärtää, kun kahvi oli halvempaa. Mutta nyt kun Juhlamokka-paketti maksaa 6-8 euroa, niin sehän on älytön summa ns. ilmaisesta tavarasta. Monesti näissä on vielä tarkennettuna, että nimenomaan Juhlamokkaa toivotaan. Tai jotain muuta yhtä kallista kahvia. Kyseessä on yleensä joku muutama käytetty lastenvaate tmv., josta kukaan ei jaksa maksaa edes paria euroa. Toteutuvatko nämä vaihdot koskaan? Maksaako joku sen kahvipaketin ja tuntee, että sai tavaran lähes ilmaiseksi?

Voihan tietysti olla tapauksia, että kahvia juomaton ihminen on saanut kahvipaketin tuliaisiksi ja haluaa siitä vain eroon, mutta pitäisi todella sopivasti osua sattumat kohdalleen, että tällaiset ihmiset ja heidän tarpeensa kohtaavat.

Vierailija
2427/2608 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt erityisen omituisia tapauksia ole sattunut kohdalle, ärsyttäviä vain. Ällistyttää, miten uskoakseni ihan aikuiset ihmiset ilmoittavat ostavansa ja sitten ghostaavat.

- "Ostan tämän, anna tilinumero" ja sitten ei kuulu enää mitään.

- Ilmoittavat ostavansa ja sitten vastaavat viestillä per päivä roikuttaen viikon verran ja antaen ymmärtää, että "maksan tänään". Kaikki on sovittu, ja sitten tulee viesti että "löysin paremman". 

- Pyytävät pitämään tuotetta varattuna päivään X saakka, jolloin saavat rahaa, "ethän myy muille". Ei kuulu sovittuna päivänä mitään ja kun kyselen, että vieläkö kiinnostusta on, lukevat kyllä viestin mutteivät vastaa enää mitään.

- Inttävät minulle, että tuote mahtuu pienempään pakettiin kuin todellisuudessa millään ilveellä mahtuu.

Vierailija
2428/2608 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin erikoinen persoona osui äskettäin omalle kohdalle. Oli jo sovittu noutoajankohta, oli tulossa klo 18-20 välillä. Varttia vaille 20 ilmoitti sitten ettei tulekaan kun on muutaman sadan kilsan päässä mökillä. Parin päivän päästä sopi uuden ajan ja taas teki oharit. Sitten oli lähes viikon hiljaista ja yhtäkkiä ilman ennakkoilmoitusta tyyppi on oven takana hakemassa ostamaansa tavaraa. Olin jo ekan oharin kohdalla ehtinyt poistaa ilmoituksen, joten tavara oli vielä myymättä. Hän oli sitten hyvin hämmästynyt kun pankkikortti ei käynytkään maksuvälineenä. Totesin ettei yksityisillä ihmisillä ole maksupäätteitä vaan käteinen tai MobilePay kävisi. Kumpaakaan ei sitten löytynyt joten kaupat jäi tekemättä. Ehdotti kyllä että olisi maksanut tilille myöhemmin mutta en suostunut. Epäilen ettei niitä rahoja olisi koskaan tullut.

Vierailija
2429/2608 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan jaksaa ostaa tai myydä yhtään mitään "nettikirppiksillä"?  Ihan karmeaa säätöä kaiken aiemmin ja tässä ketjussa lukemani perusteella. Eikö omalla ajalla ja vaivalla ole mitään arvoa? Muutaman euron tähden? Eikö olisi järkevämpää kipata tarpeettomat vaatteet ym. hyväntekeväisyyteen ja käyttää säästyneen ajan vaikkapa uuden kielen opiskeluun Duolingossa?

Vierailija
2430/2608 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt niin outo, mutta ärsyttävän laiska tms. Tämä henkilö on muutaman kerran vastannut ilmoituksiini ja aina tuotteet pitäisi toimittaa hänelle töihin. Työpaikka on meiltä reilun kilsan päässä ja hän kulkee autolla. Näyttää muillekin ilmoittelevan, että työpaikalleen voi tuoda. Usein vielä kyse ilmaisista jutuista.

Vierailija
2431/2608 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen, miten joillain (yllättävän usealla) voikin olla pokkaa vielä tingata selkeästi markkinahintaa alemmasta hintapyynnistä. Tulee jopa vähän paha mieli, kun joku tarjoaa esim. 100e arvoisesta tuotteesta, joka itsellä myynnissä 40 eurolla muuton vuoksi, kymppiä. Ja sitten kun se tinkaus tehdään paikan päällä hakiessa, oikein että käytetään hyväksi esim. juuri tuota muuttoa. :/

Tulee vähän paha mieli? Minä kyllä näen ihan punaista jos joku tuota tekee minulle. Kaupanteko loppuu heti siihen ja estot päälle. Ostaja lähtee tyhjin käsin kotiin.

Mä laitoin myyntiin viikko ennen viimeistä muuttopäivää sellaisen metallisen tms. levitettävän sohvasängyn kehikon, josta pyysivät 100-150e silloin kun niitä oli myynnissä. Pistin tarkoituksella hinnaksi 50e, että saan sen oikeasti jaloista pois ennen muuttoa, mutta en sentään hyväntekijä ole. Siihen sitten tuli varauksia ja jonoa tietty hirveästi ja myös niitä tinkaajia, mutta en tinkaajille kommentoinut mitään, koska se luki jo ilmoituksessa ettei tinkaajille, hinta on tämä ja thats it.

Eka varaaja tuli sovitusti toiseksi viimeisenä muuttopäivänäni, mutta jätin rungon terassille haettavaksi ja ilmoitin, että laittaa vieressä olevaan lyhtyyn rahan, koska jouduinkin töihin yllättäen tunnin varoitusajalla eikä muu hakuaika käynyt minulle tai hakijalle. Kun tulin takaisin töistä kotiin, niin ostaja oli jättänyt 20e setelin ja kiitos-kirjeen, jossa kertoi, että hänen mielestään kunto ei vastannut 50e hintapyyntöä! Oikeasti se runko oli ollut 4kk vain käytössä, kukaan ei siinä ollut nukkunut, enkä patjaakaan edes mukaan antanut joista olisi voinut valittaa.  

Viikon päästä se sama runko oli myynnissä ko. ostajalla uutta vastaavassa kunnossa 170e hintaan!

Eikö tosta vois tehdä rikosilmoituksen jos sulla on screenshotit mitä on sovittu? Että vie tavaran pihasta mutta ei maksa sovittua. En siis tiedä, mutta ehkä kannattaa tarkistaa?

Vierailija
2432/2608 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ihan tuttu kuvio. Sit on nämä, jotka varaa jonkin tuotteen, muttei koskaan vastaa tai tuu hakemaan. Kun laitat niille viestin, ne ei joko vastaa mitään tai vastaus on tyyliin: en muistanut varanneeni, en tarvitsekaan enää tai sori, sain jo muualta tai ehdin ostaa kaupasta.

Äläkää varatko tuotetta kellekkään !!! Typerintä mitä voit tehdä. Säästä itseäsi, myyt tuotteen ensimmäiselle hakijalle/ ostajalle.

Vierailija
2433/2608 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkein on kyllä ehdottomasti tuo melko yleinen, että voitko tuoda, vaikka ilmoituksessa lukee vain nouto. Kohtasin tämän monta kertaa, kun siivosin remontin alta saunamökistä vanhoja kalusteita pois, ja laitoin sitten ilmoituksen, että saa käydä hakemassa. Sain MONTA kyselyä että voisinko tuoda sinne ja sinne. Ilmaista romua. EN. Ihan hyvin löytyi onneksi hakijoitakin ja loput poltin juhannuskokossa.

Toinen raivostuttava mihin olen törmännyt monta kertaa, on kun olen myymässä/antamassa jonkun tyyliin nojatuolin, ilmoituksessa mitat, ja saan kyselyn, että mahtuuko tämä farmariin. Mistä helvatasta minä tiedän, minkä kokoinen farmari sinulla on?

Tai kun myin vauvan uudehkon turvakaukalon, ilmoituksessa oli tarkat tiedot merkistä, mallista, valmistusvuodesta ymsymsyms. Niin joku kysyy että onko tämä yhteensopiva mallin X vaunurungon kanssa.... Tai myyt lasten melko tuoretta mallistoa olevia ulkovaatteita/kenkiä ja ilmoituksessa on merkki ja malli ja kaikki tarpeelliset tiedot niin saat kymmenen kyselyä sen vesipilariarvoista yms. Mitäs jos googlaisit ihan itse?

Vierailija
2434/2608 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi torissa voi estää idiootit. Sitten on näitä jotka perjantaina pienessä pierussa "ostelee" kaikkea eikä ikinä tule hakemaan tai laita jatkoviestejä. Ja nämä kun myyt lähes ilmaiseksi jotain hyväkuntoista arabiaa niin pitäis vielä viedä jonnekin. Kulkeutuuko Palokkaan? on maailman ärsyttäviä kysymys kun ilmoituksessa lukee vain nouto.

Yksi yritti kunnon vaihtotemppua. Laitoin Ikikukan postissa sellaisella pakkauksella että ois pitänyt kirveellä halkaista että olisi mennyt rikki. Laittoi kuvan että oli muka pohjaosa mennyt rikki ja haukkui mut. Pyysin kuvaa alaosan leimasta, ei tullut koskaan. Mun kappale oli vanhaa tuotantoa ja uusimmissa on ihan erilainen leima. Oli varmaan rikkonut omansa ja yritti saada mut maksamaan sen. Enää en lähetä rikkoutuvaa tavaraa.

Myös minä laitan ilmoitukseen että nopeimmalle noutajalle. Ja ilmoitan tarkan osoitteen vasta kun on jo tulossa. Suurimmaksi osaksi on mennyt ihan hyvin. Kaapeista on lähtenyt turhaa tavaraa ja rahaakin on tullut ihan kivasti.

Vierailija
2435/2608 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää nuo, joille on ehtinyt antaa osoitteen ja eivät tule hakemaan sovittuun aikaan ja eivät vastaa enää mitään.

Joku ostaja sanoo, että olen nyt lähdössä, pakkohan on silloin se osoite antaa.

Toiset sanoo tarkan hakuajan, esim. haen huomenna klo 10-12.

Annan osoitteen, ei tule eikä vastaa enää viesteihin. Toiset kyllä lukee, muttei vastaa, jotkut eivät edes lue.

Nyt olen kyllä alkanut pantata osoitteen antamista niin pitkään kuin mahdollista.

Näitä on nykyään entistä enemmän. Luvataan hakea, ihan asiallista viestittelyä ja sitten häipyvät.

Vierailija
2436/2608 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kutonut sukkia.minneköhön niitä voisi lahjoittaa.en viitsi niitä myydä missään. saisi ilmaiseksi.

Vierailija
2437/2608 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei kyllä tapahtunut minulle, mutta työkaveri möi lasten sängyn. Ilmoituksessa luki vain nouto. Ostaja oli tullut paikalle 2 kaverinsa kanssa, moittinut ensin pitkään paria naarmua/tahraa ja tingannut sängyn puolella hinnalla. Kaupanteon jälkeen nämä 3 raavasta miestä olivat lähteneet kantamaan sänkyä pitkin katua 2 km päähän.

Ympäristöteko

Jumalallinen (tai ainakin raamatullinen) tekopas: "Nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi. Silloin mies nousi ja lähti kotiinsa.".

Vierailija
2438/2608 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen, miten joillain (yllättävän usealla) voikin olla pokkaa vielä tingata selkeästi markkinahintaa alemmasta hintapyynnistä. Tulee jopa vähän paha mieli, kun joku tarjoaa esim. 100e arvoisesta tuotteesta, joka itsellä myynnissä 40 eurolla muuton vuoksi, kymppiä. Ja sitten kun se tinkaus tehdään paikan päällä hakiessa, oikein että käytetään hyväksi esim. juuri tuota muuttoa. :/

Tulee vähän paha mieli? Minä kyllä näen ihan punaista jos joku tuota tekee minulle. Kaupanteko loppuu heti siihen ja estot päälle. Ostaja lähtee tyhjin käsin kotiin.

Minusta saa aina yrittää tingata, käytännössä aina on tärkeintä että saan tavaran pois kotoani, mutta hinta sovitaan ENNEN noutoa ja noudettaessa kasvokkain tinkaaminen on pelkästään röyhkeää.

Vierailija
2439/2608 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten olin muuttamassa ja kiireen vuoksi laitoin 10 vuotta vanhan sängyn paikalliseen Annetaan- faceryhmään. Useiden varaustan lisäksi sain vielä enemmän paheksuvia ja jopa syyttäviä kommentteja siitä, että sängyssä varmaankin jotain vikaa, kun haluan siitä eroon ja miten epä-ekologinen olen, kun hankin uuden sängyn. Hmmm, eikö nimenomaan ole ekologista laittaa itselle tarpeeton tavara kiertoon ja miksi tuntemattomat ihmiset kokevat, että olisin tilivelvollinen heille siitä, että omilla rahoillani ostan uuden sängyn uuteen kotiin. Käsittämätöntä!

Vierailija
2440/2608 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten ilmoitin anatavani ilmaiseksi vanhan Lenovon läppärin ja siihen sopivan tulostimen, koska en niitä enää itse tarvinnut. Laitoin ilmoitukseen mallinumerot koneesta ja tulostimesta, mutta pahaksi onnekseni unohdin laittaa ruksin kohtaan "älä näytä puhelinnumeroa". Hyvää tavaton, millainen soittorumba alkoi ja kysely, millainen läppäri on kyseessä. Kerroin, että löydät läppärin Lenovon sivulta, kun naputtelet koneen tyyppinumeron hakukoneeseen. Alkoi vänkääminen, että en ala googlailemaan, kai sinä voit sen kertoa. Kun kysyin, että otathan myös tulostimen, kaveri totesi polleasti, ettei tee tulostimella mitään. Puhelimesta kuului koko ajan koputus, joten kerroin soittajalle, että sori, mutta tämä on paketti, johon kuuluu sekä läppäri että tulostin, ja vastasin seuraavalle soittajalle, joka sekin oli samoilla linjoilla eli tulostin ei kelvannut, mutta läppäri olisi kyllä kelvannut. Onneksi seuraava soittaja kertoi, että hän toimii maahanmuuttajaperheen vapaaehtoisena avustajana, ja perhe voisi ottaa mielihyvin molemmat. Sanoin, että sopii ja ilmoitin osoitteen, mistä paketin voisi hakea. Puhelin ei kuitenkaan lakannut soimasta sillä välin, kun poistin ilmoituksen. Kun vastasin puhelimeen, soittaja alkoi kysellä läppäristä, millainen se on ja kuinka vanha se on ja pystyykö sillä katsomaan videoita netistä ja käyttämään Facebookia. Vastasin, että sori meni jo. Vähän aikaa oli hiljaista ja sitten kaveri päästeli muutamia kirosanoja ja sulki puhelimen. Näitä samankaltaisia soittoja tuli vielä ainakin tunnin verran sen jälkeen, kun olin sulkenut ilmoituksen. Maahanmuuttajaperheen mies tuli sitten sovittuna aikana n. 11-vuotiaan poikansa kanssa hakemaan paketin sovittuna aikana ja vaikuttivat tyytyväisiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan