Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö opettajat koulussa uskalla sanoa lapsille

Kyllästynyt
04.05.2018 |

Enää mistään mitään, kun "valitukset' tulee jälkeenpäin vain Wilmaan? Jos lapsi tekee jotain väärin esim puhuu tunnilla toiselle oppilaalle, ei opettaja huomauta samantien vaan laittaa Wilmaan viestin jälkeenpäin. Eiköhän se palaute menisi perille paremmin heti

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo usko sinä vaan lastasi, joka kirkkain silmin väittää, ettei ope sanonut mitään, eikä hän yhtään tiedä, mistä kummasta se merkintä on tullut. Myöskään ope ei kertonut kokeesta eikä muistuttanut tästä ja tuosta eikä opettanut sitä eikä tätä. Ihan on lapselle mysteeriä kaikki.

No tästä on useampi sanonut samaa. Ja useampi opettaja tekee tätä. Ei siis ole kyse vaan omista lapsistani. Toivoisin että opettaja napakasti puuttuu asioihin eikä " nössöile"

Ja nyt kun tarttuu napakasti ja laittaa kotiinkin asiasta viestiä eli sinne minne kasvatusvastuu kuuluu niin kirjoitat tänne ja haukut open?

Oikeisiin asioihin. Ei naurettaviin pikkuseikkoihin. Eikä ap kyllä opettajaa haukkunut

Kyllä nimenomaan haukkui. Millä tavalla ei haukkunut?

Vierailija
62/130 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin laitan sen merkinnän Wilmaan vasta sitten, kun penska kieltäytyy tottelemasta yli kymmentä huomautusta puhumisesta. Mistä olet saanut päähäsi, ettei siellä luokassa mitään sanota? Lapsi väittää niin? Voi tietysti olla, ettei omalta hölötykseltään ole rekisteröinyt sanomisia...

t. turhautunut ope

Toi puhuminen oli esimerkki. Minusta ihan pikkuasioista ei tarvitse laittaa minulle Wilmaan vaan laittaa pistää ne lapset siellä koulussa ruotuun. Isommista asioista toki haluan tietää siis jos läksyt tekemättä tms

Mitä tarkoitat sitten pikkuasioilla? Vihko kotona -merkintöjä vai? Mutta asiahan on niin, että ope laittaa sinne Wilmaan itselleen päiväkirjamerkintöjä. Antaa käytös- yms numerot sen perusteella. Sinä vaan pääset nuuskimaan sitä open päiväkirjaa. Ei ne ole mitenkään erityisesti viestejä sinulle.

Jos tämä on tosiaan totta, niin kertokaa sitten siellä vanhempain illassa, että ne ovat vain opettajan omia päiväkirjamerkintöjä! Eikä vanhempien tarvitse niitä lukea. Vaikka usein se on kyllä niin päin, että vanhempia syyllistetään siitäkin, jos ei ole heti ehtinyt lukea wilma-viestejä, tai pahimmassa tapauksessa ei edes lue niitä. Jos ne viestit ei tosiaan ole vanhemmille (ja pääsemme vain "nuuskimaan sitä open päiväkirjaa") niin tiedottakaa ihmeessä koko koulun vanhemmille, että näin on asia! Tiedät itsekin että puhut pelkkää pskaaa...........

Viestit on eri asia kuin merkinnät. Viestit ovat tietenkin suoraan vanhemmalle. Itse en omien lasteni opettajien viestejä viitsi lukea lähes koskaan. Lapseni osaavat itsekin hoitaa asiansa. Ei ole kukaan valittanut, kun sanon heti napakasti opettajille etten ehdi enkä viitsi, lapseni oppikoot hoitamaan asiansa itse. Wilma on taas monimerkityksinen asia. Itse laitan opettajana merkinnät lähinnä ajatellen koululaista itseään. Muistutukseksi siitä, mistä moitittiin,, puhuttiin tms. Toisinaan joku vanhempi pistää tuohtunutta viestiä ettei merkintöjeni perusteista saa selvää, eikä oppilas tiedä miksi on punainen. No taatusti tietää, ei vaan halua sitä vanhemmilleen myöntää. Useimmat vanhemmat eivät varmaan reagoi merkintöihin mitenkään. Ilahtunut toki olen niistä vanhemmista, jotka rupeavat kotona laittamaan lapsiaan kuriin jos negatiivisia alkaa kertyä. Kyllähän siitä on apua, jos lapsi pelkää etujen menetystä kotonansa. Riittä pelkkä uhkaus merkinnöistä, eikä tartte vaivautua kirjoittelemaan niitä. Olen itse yläkoulun opettaja ja minulla on keskimäärin 100 oppilasta päivässä. En todellakaan huvikseni kirjoittele yhtään mitään.

Miten vanhemmat voisivat tietää, mitä merkinnät teille opettajille merkitsevät? Ja mikä ero on viestin tai merkinnän suhteen. Normaali vanhempi ottaa nuo samana asiana. Jos merkintä on pelkkä päiväkirjamerkintä itse opelle, niin laittakaa hyvät ihmiset ne sitten näkymään vain itse opelle. Naurettavaa tällainen, että vanhemman pitäisi jotenkin rivien välistä tajuta kaikki. Kaiken lisäksi JOKAINEN opettaja käyttää wilmaa eri lailla. Pitäkään koulun sisällä sama linja, miten wilmaa käytetään. On ihan sairasta olettaa että vanhemmat osaavat lukea opettajien ajatuksia, ja tajuta jotain niistä pilkunviilaus wilmaviesteistä. Eihän lapsetkaan enää ota tosissaan, jos tietävät että tulee wilma-merkintä, Kun tosiaan siellä lukee että heittänyt tunnilla kerran kumia. Tai istunut vessassa liian pitkään. En nyt syytä tässä sinua, uskon että ala-asteen opettajan ovat jotenkin avuttomampia kuin ylä-asteen opet. Siltä ainakin vaikuttaa. Tartutaan aivan naurettaviin asioihin, kun ei keksitä mitään pahempaa.

Ei se ole noin vaikeaa. Normaaliälyinen ihminen osaa lukea wilmaa ihan hyvin. Mutta tietenkään kaikki vanhemmat eivät ole ihan normaaliälyllä varustettuja, joten heillä pitäisi olla jokin tukihenkilö, jotta pärjäisivät yhteiskunnassa.

No jos tämä on opettajan suusta, niin melkein tekisi mieli ottaa virkavaltaan yhteyttä. Sen verran nyt vihapuhetta vanhempia kohtaan. Toivottavasti et kohtele oppilaitasi samalla aggressiolla.

Jännä, että sinä yhdistät tuon sävyisen viestin ensimmäisenä opettajuuteen. Mielenkiintoinen tulkinta.

Minä olen ihan tavallinen muutaman koululaisen vanhempi, joka ei ymmärrä mikä siinä wilman lukemisessa on joillekin vanhemmille niin vaikeaa. Ei sitä ole pakko edes niin tarkkaan lukea, jos se ottaa noin koville.

Ja sen verran elämänkokemusta on jo kertynyt, että tajuan sen, että vanhempina on ihmisiä laidasta laitaan. Ja tämänkin maan lasten vanhempina on aikamoinen kirjo ihmisiä.

Onhan sitä pakko lukea. Kuittaa kokeet ja vastaa erilaisiin kyselyihin jne.

Kokeilepa jättää kokeet kuittaamatta ja katso mitä tapahtuu. Vastaus: Ei tapahdu yhtään mitään! Sinua ei kukaan tule hakemaan kotoa, vaikka kokeet ovat kuittaamatta. Kukaan ei edes ota sinuun yhteyttä. Kokeiden kuittaaminen ei ole mitään pakollista. Eikä kaikki kyselytkään ole pakollisia.

Kuten sanoin, niin wilmaa ei ole pakko lukea niin tarkkaan, jos se ottaa noin koville.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä noi merkinnät ymmärrän ihan hyvin ja jopa sen, että ne on opettajan päiväkirjamerkintöjä.

Mutta meillä on yhdellä lapsella yksi opettaja, joka siis lähettää niiden lisäksi VIESTIN ihan kaikesta.

Kun kyllä mä osaan katsoa siitä tuntimerkinnästä että esim. matematiikan vihko unohtunut, ei mulle tarvitse vielä erikseen laittaa viestiä, että A:lla ei ollut tänään matematiikan vihkoa mukanaan. Ymmärrän tämänkin, jos unohdukset ovat ihan toistuvia ja/tai on epäilys että vihko on hävinnyt. Mutta itse nyt ainakin puhun aivan yksittäisistä kerroista.

Inhoan myös rinnakkaisia systeemejä, osa asioista on Peda.netissä, osa Wilmassa. Jos jokaisen lapsen kohdalla systeemi olis näin, en paljon muuta ehtis iltaisin kuin tutkailla eri kanavia ja etsiä tietoa. Esim. liikuntatuntien ohjelma pitää tarkistaa peda.netistä, jonne esim. tämän päivän osalta oli tullut tieto, että ohjelmassa on uintia (jonka tiesin kun sen ohjelman tsekkasin jo kevään alussa), mutta että sinne mennään polkupyörällä. Meillä ei ole pyöräilymatka kouluun, joten pyöräilysessio vaati kuljetuksen.

Kyllä opettajille voisi ihan oikeasti koulussa opettaa edes hieman viestintää, kun se on osalla aika hukassa.

Vierailija
64/130 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaupungin wilmassa tuntimerkintöjä ei saa piilotettua huoltajilta. Wilma ei ole koko Suomessa samanlainen.

Vierailija
65/130 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä noi merkinnät ymmärrän ihan hyvin ja jopa sen, että ne on opettajan päiväkirjamerkintöjä.

Mutta meillä on yhdellä lapsella yksi opettaja, joka siis lähettää niiden lisäksi VIESTIN ihan kaikesta.

Kun kyllä mä osaan katsoa siitä tuntimerkinnästä että esim. matematiikan vihko unohtunut, ei mulle tarvitse vielä erikseen laittaa viestiä, että A:lla ei ollut tänään matematiikan vihkoa mukanaan. Ymmärrän tämänkin, jos unohdukset ovat ihan toistuvia ja/tai on epäilys että vihko on hävinnyt. Mutta itse nyt ainakin puhun aivan yksittäisistä kerroista.

Inhoan myös rinnakkaisia systeemejä, osa asioista on Peda.netissä, osa Wilmassa. Jos jokaisen lapsen kohdalla systeemi olis näin, en paljon muuta ehtis iltaisin kuin tutkailla eri kanavia ja etsiä tietoa. Esim. liikuntatuntien ohjelma pitää tarkistaa peda.netistä, jonne esim. tämän päivän osalta oli tullut tieto, että ohjelmassa on uintia (jonka tiesin kun sen ohjelman tsekkasin jo kevään alussa), mutta että sinne mennään polkupyörällä. Meillä ei ole pyöräilymatka kouluun, joten pyöräilysessio vaati kuljetuksen.

Kyllä opettajille voisi ihan oikeasti koulussa opettaa edes hieman viestintää, kun se on osalla aika hukassa.

Tämä on totta.

Vierailija
66/130 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo usko sinä vaan lastasi, joka kirkkain silmin väittää, ettei ope sanonut mitään, eikä hän yhtään tiedä, mistä kummasta se merkintä on tullut. Myöskään ope ei kertonut kokeesta eikä muistuttanut tästä ja tuosta eikä opettanut sitä eikä tätä. Ihan on lapselle mysteeriä kaikki.

No tästä on useampi sanonut samaa. Ja useampi opettaja tekee tätä. Ei siis ole kyse vaan omista lapsistani. Toivoisin että opettaja napakasti puuttuu asioihin eikä " nössöile"

Ja nyt kun tarttuu napakasti ja laittaa kotiinkin asiasta viestiä eli sinne minne kasvatusvastuu kuuluu niin kirjoitat tänne ja haukut open?

Oikeisiin asioihin. Ei naurettaviin pikkuseikkoihin. Eikä ap kyllä opettajaa haukkunut

Missä kohtaa haukkui?

Vierailija
67/130 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa haukkui?

"Eikö opettaja koulussa uskalla klo 18:29 | 4.5.2018

Enää mistään mitään, kun "valitukset' tulee jälkeenpäin vain Wilmaan? Jos lapsi tekee jotain väärin esim puhuu tunnilla toiselle oppilaalle, ei opettaja huomauta samantien vaan laittaa Wilmaan viestin jälkeenpäin. Eiköhän se palaute menisi perille paremmin heti"

Missä tässä on haukkumista?

Vierailija
68/130 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella on kevätlukukaudelta joku 60 plusmerkintää, joukossa muutama monisteunohdus tai vastaava. Ei ole mitään valituksia pikkuasioista, koska lapsi osaa käyttäytyä. Jo pikkulapsesta opetettu ja vaadittu keskittymistä ja myös sitä paikallaan istumista. Koenumerot on ysejä ja kymppejä.

Vierailija
69/130 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsella on kevätlukukaudelta joku 60 plusmerkintää, joukossa muutama monisteunohdus tai vastaava. Ei ole mitään valituksia pikkuasioista, koska lapsi osaa käyttäytyä. Jo pikkulapsesta opetettu ja vaadittu keskittymistä ja myös sitä paikallaan istumista. Koenumerot on ysejä ja kymppejä.

No voi että. Tämänhän me kaikki halusimme tietää

Vierailija
70/130 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni Wilmasta on tullut opettajien kiusaamisen väline oppilaita kohtaan. Tähän pitäisi löytää äkkiä joku muutos.

Mihin perustat näkemyksesi?

Minun lapseni saavat varmaan jotain 40 positiivista merkintää vuodessa. En ole ikinä laskenut. Ja sitten tulee pari negatiivista merkintää, läksy tai kirja unohtunut. Ei ole tuntunut kiusaamiselta.

Kasvata lapsesi toimimaan niin, ettei sinun tarvitse syyttää opettajia kiusaamisesta, kun he vain tekevät työtään.

Etkö ymmärrä, että eri opettajat käyttävät ja kirjaavat asioita Wilmaan hyvin erilailla. Esimerkiksi omalla lapsellani oli 3. ja 4. luokan opettaja, joka ei koskaan kirjannut mitään positiivista. Ei koskenut siis vain minun lastani, vaan tästä puhuttiin vanhempien kanssa ihan yleisesti. 

Kun opettaja 5.-6- luokalle vaihtui, alkoi Wilma olla enemmän vihreänä kuin sinisenä (meillä unohdukset jne. ovat sinisiä palkkeja) ja sama on jatkunut yläkoulussa. Eli joku opettaja merkkaa vain negatiiviset asiat ja merkkaa siis aivan kaikki pienetkin jutut, toiset merkkaavat enemmän positiivisia asioita eikä kirjaa ihan jokaista "puuhekumi puuttui" sinne.

En siis ole ap, mutta kokemusta Wilmasta on runsaasti.

ja tuokin on pötyä ettei kokeita tarvitse kuitata. Ainakin alakoulussa meiltä tuli juuri kyseiseltä opettajalta  heti viestiä jos koetta ei oltu kuitattu Wilmasta ja palautettu allekirjoitettuna. Pakottaahan kukaan ei tietty voi, mutta kyllä meillä siitä tuli noottia heti seuraavana päivänä.

Vierailija
71/130 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tästä nyt taas näkee tämän päivän meiningin. Lapset saa elää pellossa ja haukutaan kaikki jotka yrittävät saada jotain rotia aikaan. Ja jos joku uskaltaa sanoa että omat lapset kyllä osaavat olla kunnolla, niin johan vedetään hernettä nenään... Pitäiskö kieltää hyväkäytöksisyys ja koulumenestys, ettei kenellekään tule paha mieli...

Vierailija
72/130 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tästä nyt taas näkee tämän päivän meiningin. Lapset saa elää pellossa ja haukutaan kaikki jotka yrittävät saada jotain rotia aikaan. Ja jos joku uskaltaa sanoa että omat lapset kyllä osaavat olla kunnolla, niin johan vedetään hernettä nenään... Pitäiskö kieltää hyväkäytöksisyys ja koulumenestys, ettei kenellekään tule paha mieli.

Meitä kaikkia kiinnostaa sun täydellinen lapsesi ja kuinka juuri SINÄ olet täydellinen kasvattaja.

Vierailija
73/130 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin että alapeukkuja satelee kun kerron oman lapseni koulumenestyksestä. Ihmiset antavat koukuttavien konsolipelien "kasvattaa" lapsensa, ja lisäksi lapset juoksevat pihoilla ilman aikuisia. Siinä ei ole kukaan opettamassa koulussa tarvittavia taitoja. Tällaiset lapset ovat levottomia ja häliseviä koulussa, ja keräävät niitä miinuksia vanhempien harmiksi.

Vierailija
74/130 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni Wilmasta on tullut opettajien kiusaamisen väline oppilaita kohtaan. Tähän pitäisi löytää äkkiä joku muutos.

Mihin perustat näkemyksesi?

Minun lapseni saavat varmaan jotain 40 positiivista merkintää vuodessa. En ole ikinä laskenut. Ja sitten tulee pari negatiivista merkintää, läksy tai kirja unohtunut. Ei ole tuntunut kiusaamiselta.

Kasvata lapsesi toimimaan niin, ettei sinun tarvitse syyttää opettajia kiusaamisesta, kun he vain tekevät työtään.

Etkö ymmärrä, että eri opettajat käyttävät ja kirjaavat asioita Wilmaan hyvin erilailla. Esimerkiksi omalla lapsellani oli 3. ja 4. luokan opettaja, joka ei koskaan kirjannut mitään positiivista. Ei koskenut siis vain minun lastani, vaan tästä puhuttiin vanhempien kanssa ihan yleisesti. 

Kun opettaja 5.-6- luokalle vaihtui, alkoi Wilma olla enemmän vihreänä kuin sinisenä (meillä unohdukset jne. ovat sinisiä palkkeja) ja sama on jatkunut yläkoulussa. Eli joku opettaja merkkaa vain negatiiviset asiat ja merkkaa siis aivan kaikki pienetkin jutut, toiset merkkaavat enemmän positiivisia asioita eikä kirjaa ihan jokaista "puuhekumi puuttui" sinne.

En siis ole ap, mutta kokemusta Wilmasta on runsaasti.

ja tuokin on pötyä ettei kokeita tarvitse kuitata. Ainakin alakoulussa meiltä tuli juuri kyseiseltä opettajalta  heti viestiä jos koetta ei oltu kuitattu Wilmasta ja palautettu allekirjoitettuna. Pakottaahan kukaan ei tietty voi, mutta kyllä meillä siitä tuli noottia heti seuraavana päivänä.

Positiivisten määrä tietysti riippuu paljonkin opettajasta. Mutta jos negatiivisia löytyy, niin kertoohan se siitä, että muutosta tarvitaan. Nimittäin sinun lapsessasi. Voi olla että toinen ope on nipompi kuin toinen, mutta lapsen tehtävä on sopeutua siihen. Ja uskon kyllä, että viestit kokeitten kuittailusta loppuvat, kun ilmoitat ystävällisesti, ettet jaksa seurata Wilmaa eikä sinua kiinnosta mitä numeroita lapsesi saavat. Joten on ihan fine saada väliaikatiedotus sitten seuraavan todistuksen yhteydessä.

Vierailija
75/130 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no jos minä idiootti ihminen olen onnistunut lapsen kasvatuksessa, niin luulisi että se sinultakin onnistuu?

Vierailija
76/130 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut opet ovat sellaisia nipottajia, että heistä oikein aistii sen että he saavat jonkinlaisia kiksejä siitä wilmaan valittamisesta. Jonkinlainen vahingoniloisuus siitä, että saavat valittaa vanhemmille penskoista. Varsinkin niille vanhemmille, joista ope ei itse tykkää. Valitettavasti näin se menee. Opettajat eivät ole mitään yli-ihmisiä. Harvemmin vastaan tullut sellaisia opettajia, jotka laittavat wilmaan vain silloin viestiä, kun on oikeasti tapahtunut jotain josta kotiinkin olisi hyvä tietää. Suurin osa viesteistä on ihan tyhjänpäiväistä nipottamista ja lapsen syyllistämistä. Opettaja purkaa oman turhautumisensa vanhempiin.

Juuri näin. Oikeista asioista pitääkin laittaa Wilmaan, mutta minua ei oikeasti kiinnosta, kun opettaja laittaa viestin että lapseni laittoi koulussa takin yläkerran naulakkoon, vaikka piti jättää alakertaan. Ja tällaisia viestejä sieltä tulee

Meidän koulussa takit ja kengät pitää viedä oikeaan naulakkoon, että evakointitilanteessa lapsi ei joudu ulos ilman kenkiä ja vaatteita. Ei niitä lähdetä hakemaan yläkerran naulakosta, vaan sitten ipana menee -20 pakkaseen sukkasillaan ja t-paidalla.

Ei niitä sääntöjä keksitä ihan turhaan pelkäksi kiusaksi...

Vierailija
77/130 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin että alapeukkuja satelee kun kerron oman lapseni koulumenestyksestä. Ihmiset antavat koukuttavien konsolipelien "kasvattaa" lapsensa, ja lisäksi lapset juoksevat pihoilla ilman aikuisia. Siinä ei ole kukaan opettamassa koulussa tarvittavia taitoja. Tällaiset lapset ovat levottomia ja häliseviä koulussa, ja keräävät niitä miinuksia vanhempien harmiksi.

Sä vaan olet niin mielettömän hyvä kasvattaja!! Niin se on.

Vierailija
78/130 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, vaikka ei se aina kasvatuksesta ole kiinni. Meidän alakoululaiset pelaavat väkivaltapelejä, eivät saa kunnon ruokaa, heidän koulunkäyntiään ei tueta, vanhemmat eivät ole juuri koskaan edes kotona. Ei välttämättä tulla kotiin edes nukkumaan. Silti lapset pärjäävät koulussa hyvin ja ovat tunnettuja hyvästä käytöksestään. 

Vierailija
79/130 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut opet ovat sellaisia nipottajia, että heistä oikein aistii sen että he saavat jonkinlaisia kiksejä siitä wilmaan valittamisesta. Jonkinlainen vahingoniloisuus siitä, että saavat valittaa vanhemmille penskoista. Varsinkin niille vanhemmille, joista ope ei itse tykkää. Valitettavasti näin se menee. Opettajat eivät ole mitään yli-ihmisiä. Harvemmin vastaan tullut sellaisia opettajia, jotka laittavat wilmaan vain silloin viestiä, kun on oikeasti tapahtunut jotain josta kotiinkin olisi hyvä tietää. Suurin osa viesteistä on ihan tyhjänpäiväistä nipottamista ja lapsen syyllistämistä. Opettaja purkaa oman turhautumisensa vanhempiin.

Juuri näin. Oikeista asioista pitääkin laittaa Wilmaan, mutta minua ei oikeasti kiinnosta, kun opettaja laittaa viestin että lapseni laittoi koulussa takin yläkerran naulakkoon, vaikka piti jättää alakertaan. Ja tällaisia viestejä sieltä tulee

Meidän koulussa takit ja kengät pitää viedä oikeaan naulakkoon, että evakointitilanteessa lapsi ei joudu ulos ilman kenkiä ja vaatteita. Ei niitä lähdetä hakemaan yläkerran naulakosta, vaan sitten ipana menee -20 pakkaseen sukkasillaan ja t-paidalla.

Ei niitä sääntöjä keksitä ihan turhaan pelkäksi kiusaksi...

No tässä se tunti oli juuri siinä luokassa jonka naulakossa takki oli. Eli ei olisi mistään pitänyt hakea. Tosin jos evakuointi olisi tullut niin muut olisivat joutuneet ulos ilman päällysvaatteetteita, koska heidän takkinsa olisivat olleet alakerrassa ja tunti ylhäällä, josta myös uloskäynti...

Vierailija
80/130 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa haukkui?

"Eikö opettaja koulussa uskalla klo 18:29 | 4.5.2018

Enää mistään mitään, kun "valitukset' tulee jälkeenpäin vain Wilmaan? Jos lapsi tekee jotain väärin esim puhuu tunnilla toiselle oppilaalle, ei opettaja huomauta samantien vaan laittaa Wilmaan viestin jälkeenpäin. Eiköhän se palaute menisi perille paremmin heti"

Missä tässä on haukkumista?

Ei toi kyllä mun mielestä mitään haukkumista ole, vaan ihan asiallista ihmettelyä ihan asiasta. Miettikää jos 80-luvulla olis tullut reissuvihkoon seikkaperäinen selitys jokaisesta pienestä unohduksesta ja jutusta? Olis siinä vihkot pullistelleet. Opettajat osasivat ennen hoitaa asiat ihan siellä koulussa ja vain sitten jos oli jotain isompaa tuli kotiin reissuvihkossa viesti tai pahempi, eli kotimuistutus ja jälki-istuntoa.

Unohduksetkin meillä esim. alakoulussa merkattiin sellaiseen listaan kaapin ovessa ja viidestä unohduksesta huolellisuus laski yhdellä numerolla. Ei niistä kotiin tiedoteltu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan