Kyllä taas itseni pahaan suohon ajoin
Muistin, että tuet tulevat huomenna. Eipäs tulekaan, koska tuen muoto muuttui.
Ostin tänään viimeisillä rahoilla 30 euroa maksavan juuston, koska olin ajatellut, että voin vähän hemmotella itseäni. Nyt itken ja syön sitä, koska tajusin, että minun pitää selvitä viikko ja minulla on rahaa vain 4 euroa... Onneksi kaapissa on sentään pastaa, mutta kiva viikko edessä. Ei tätä juustoa voi palauttaakaan.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ette vaan tajua millaista on elää köyhänä niukkuudessa. Kyllä silloin voi haluta joskus herkutella. Ite ette pärjäisi noinkaan hyvin kuin tämä AP. Ja miten ihana asenne ja huumorintaju!
Saa sitä herkutella, mutta jotain suhteellisuudentajua pitäisi olla, eikä hassaa vähiä rahoja johonkin yhteen mielitekoon.
Minä elän tällä hetkellä Kelan tuilla ja tänään kaupassa mietin pitkään raaskinko ostaa mustikkarasian, joka maksoi 2,49e. Noh, kyllä se koriin meni ja aion herkutella sen viikonloppuna. En koskaan voisi laittaa 30 euroa johonkin yhteen herkkuun ja itseasiassa tänään meni 30e 7 päivän ruokiin... joten todellakin kauhistelen tuota ap:n juuston hintaa (jos nyt on edes totta koko tarina).
Ihan liian vähän tienaan, että voisin ostella tuommoisia, jotka saa aivan ilmaiseksi itse keräämällä. Palkka pitäisi olla vähintään 10 000e, että työntäisin rahaani turhuuksiin, jota tosiaankin saa ilmaiseksikin.
Sinkkumies
Tryffeli ja kaviaarijuustot on kalliita, eli periaatteessa mahdollista.
Sinkkumies
Käy kysymässä naapureilta, vaihtaisiko joku palan juustoa vaikka leipään tai kananmuniin.
Me halutaan tietää mitä juustoa on ostettu!
Ap etkö ole töussä, kun noin tiukille menee elämänhallinta? Opettele elämään varojesi mukaan.
Käy kirkon diakonilla ja pyydä ruokakassia jne. Onko yhtään tuttua tai sukulaista joka voisi auttaa rahallisesti, että saat viikon ostoksia. Onko naapuria jolta lainata raha ja maksaa heti takaisin kun saat. Hätätilanteessa kannattaa kysyä, ettei käy huonosti koska syömättä ei voi olla. Onko kirjoja joita voit viedä divariin, siitä ei tosin saa paljoa tai jotain myytävää kotona, josta haluat luopua. Onko muita ideoita paperille vaihtoehdoksi?
Vierailija kirjoitti:
Tryffeli ja kaviaarijuustot on kalliita, eli periaatteessa mahdollista.
Sinkkumies
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/pecorino-romano-2000306300000-n106
On niitä muitakin. Riittää, että ostaa sen ison paketin. Tuotakin myydään kilon pakkauksissa.
Osanottoni. Joillakin kierre voi kestää koko päiväkodissa olo ajan koska jotkut vanhemmat ei osaa tunnistaa vaivaa tai eivät ymmärrä että uusintakuuri pitää ottaa ja pestä 60 asteessa petivaatteet, pyyhkeet ja vaatteet. Kynnet täytyy pitää todella lyhyinä ettei sinne alle pääse munia.
Vierailija kirjoitti:
Osanottoni. Joillakin kierre voi kestää koko päiväkodissa olo ajan koska jotkut vanhemmat ei osaa tunnistaa vaivaa tai eivät ymmärrä että uusintakuuri pitää ottaa ja pestä 60 asteessa petivaatteet, pyyhkeet ja vaatteet. Kynnet täytyy pitää todella lyhyinä ettei sinne alle pääse munia.
??
Laita pala hiirenkilleröön, voit saada paistin!
Tarjoaisiko joku naapuri vastineeksi aterian, tekisittekö yhdessä pitsan?
Olen työssä, en juo tai tupakoi, hoidan raha-asiani jne. Silti tässä kuussa käteinen uhkaa loppua. Pienehköjen palkkojen väli on 4,5 viikkoa, on ollut ylimääräistä menoa. Kaupassa olen käynyt vähemmän kuin yleensä.
Että sattuuhan sitä.
Hyvää juustoa kannattaa aina hankkia 👍
Oltermanni maksaa kilolta siinä 6-7 euroa.
Laskekaapas paljonko ap olisi saanut?