IL: Naisen ruumis löytyi ulkoilualueelta Helsingin Vuosaaressa - Poliisi pyytää yleisön apua henkilöllisyyden selvittämiseksi: Kenelle nämä ...
Onko tästä jo keskusteltu? Mielenkiintoinen tapaus, toivottavasti selviää.
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heille ketkä ihmettelevät kuinka voi olla mahdollista ettei kukaan, edes viranomaiset kaipaa, yritän selventää. Minä olen yksi sellainen ihminen, enkä ole kovin poikkeuksellinen tai asu metsässä. Isäni kuoli kun olin hyvin nuori, alle kouluikäinen. Äitini kuoli kun olin 18-vuotias. Sisaruksia minulla ei ole. Isäni ei ollut väleissä sukulaisiinsa joten siltä puolelta en ole koskaan tavannut ketään, äitini läheisimmät sukulaiset asuvat ulkomailla ja vanhemmat kuolivat muutamia vuosia sitten. Sain perintönä isältä melko suuren summan rahaa, sitten äidiltäni, sitten vielä äidin vanhemmilta. En siis ole hakenut tai olisi oikeutettukaan tukiin. Minulla on oma asunto jonka yhtiövastike ja vesimaksu menee aina suoraveloituksena tililtä. Sähkölaitos vain katkaisisi sähköt, eikä kukaan kyselisi perään. Puhelinlasku myös menee suoraan maksuun. Ystäviä minulla ei liiemmin ole, opiskelen mutta pääsääntöisesti teen etäopintoja. Kun olin sairaalassa kuusi kuukautta, ei kukaan sillä välin kaivannut. Kirjeenä tuli vain esitäytetty veroilmoitus ja mainoksia. Olen opiskelija enkä käy töissä, eli työpaikaltakaan kukaan ei kaipaisi. Terveydenhuollon käynnit ovat kaikki yksityisellä yksittäisillä ajanvarauksilla, mitään jatkuvaa hoitosuhdetta yhteen paikkaan ei ole.
Olen 24-vuotias jonka tilannetta ei kukaan kadulla vastaantuleva voisi arvata. On uusin iPhone ja merkkivaatteet, minua pidettäisiin korkeintaan Instagram-pissiksenä jos joku mielipiteen muodostaisi. Voisin silti kadota ilman, että kukaan kaipaisi tai ihmettelisi. Opinto-oikeuteni vain vanhenisi ja se siitä. Korkeintaan siinä vaiheessa kun taloyhtiössä tehtäisiin isompi remontti jota en maksa, voisi joku ihmetellä missä olen. Siihenkin voisi mennä vuosia. Ei siis tarvitse olla kerjäläinen tai koditon ollakseen siinä tilanteessa ettei ole yhtään ketään.
Postisi alkaisi kerääntyä ja kiinnittäisi jossain vaiheessa joko postin kantajan tai huoltomiehen (pattereiden ilmaus yms). Tosin tässä voisi mennä kauan aikaa.
Kunnallinen terveydenhuolto kaipaisi vielä vähemmän, ei kunnallisella puolella ole säännöllisiä hoitosuhteita nykyaikana.
Serlokki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseton perhe ->rouvan poissaoloa ei huomaa kukaan
Rouvan vanhemmat ovat kuolleet tai ei ole enää riitojen tai muun syyn takia pidetty yhteyttä
Erakoitunut pariskunta, ei ystäväpariskuntia, jotka huomaisivat mitään.
Jos on pariskunta, miksei mies tee ilmoitusta katoamisesta?[/quote
Jos mies on muistisairas ja hoitokodissa laskut menee suoraan eläkkeestä.
Miksi puhutaan pariskunnasta? Yksinäinen nainen luultavasti kyseessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teoriat palstan ja omien päätelmien perusteella. Venäläinen, virolainen tai Ukrainalainen sienestäjä. Työtön, opiskelija tai tienasi tavalla, josta ei palstalla voi puhua. Asuui Itä-helsingissä kun tunsi syrjäisen sienestys paikan. Mahdollisesti omistus asunto. Saattoi myös käydä täällä vakituisesti keikkatöissä Virosta tai Venäjältä, ja majoitus oli järjestetty jonkinlaisilla kimppa järjestelyillä tai lyhytaikaisilla alivuokrilla (ei välttämättä papereita laadittu).
Kyselisin Pietarista, Virosta ja Ukrainasta, onko kadonneiden joukossa vastaavia henkilöitä, tai onko sinne tullut tiedusteluja suomeen kadonneesta naisesta.
Sienestäjä😂😂😂 No tuo oli tuommoinen välikevennys varmaan.
Kuolen nauruun....anteeksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teoriat palstan ja omien päätelmien perusteella. Venäläinen, virolainen tai Ukrainalainen sienestäjä. Työtön, opiskelija tai tienasi tavalla, josta ei palstalla voi puhua. Asuui Itä-helsingissä kun tunsi syrjäisen sienestys paikan. Mahdollisesti omistus asunto. Saattoi myös käydä täällä vakituisesti keikkatöissä Virosta tai Venäjältä, ja majoitus oli järjestetty jonkinlaisilla kimppa järjestelyillä tai lyhytaikaisilla alivuokrilla (ei välttämättä papereita laadittu).
Kyselisin Pietarista, Virosta ja Ukrainasta, onko kadonneiden joukossa vastaavia henkilöitä, tai onko sinne tullut tiedusteluja suomeen kadonneesta naisesta.
Muuten ihan hyvä mutta noissa vaatteissa sienestämässä?
Nuo on kumisaappaat eikä mitkään korkokengat, vaikka ovatkin hieman tavallista hienommat saappaat. Eivät erityisen hyvät kävelykengät mutta märässä sammaleessa hyvät. Venäläiset ovat erittäin kovia sienestäjiä ja virossakin on paljon venäläisiä ja tuollaista kulttuuria. Nainen katosi imeisesti syksyllä, joten tämä saattaa olla syy miksi hän hortoili metsässä. Tosin jos hän oli keräämässä sieniä, hänellä luultavasti on jonkinlainen kori myös mukana. Ei sillä muuta väliä, paitsi, että se selkeästi osoittaisi, että hän on itse omasta halustaan mennyt tuonne.
Vierailija kirjoitti:
Serlokki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseton perhe ->rouvan poissaoloa ei huomaa kukaan
Rouvan vanhemmat ovat kuolleet tai ei ole enää riitojen tai muun syyn takia pidetty yhteyttä
Erakoitunut pariskunta, ei ystäväpariskuntia, jotka huomaisivat mitään.
Jos on pariskunta, miksei mies tee ilmoitusta katoamisesta?[/quote
Jos mies on muistisairas ja hoitokodissa laskut menee suoraan eläkkeestä.
Miksi puhutaan pariskunnasta? Yksinäinen nainen luultavasti kyseessä
Jos oli pariskunta, niin mies on saattanut teon jälkeen poistua Suomesta. Irtisanonut vuokrasopimukset. yms. Vuosaaren ja mustavuoren lähialueiden itä-eurooppalaisilta katkenneista kännykkä sopimuksista saattaisi löytyä vihjeitä naisen henkilöllisyydestä. Puhelimen ja papereiden puuttuminen kyllä viittää rikokseen, itsemurhaan tai mielenterveysongelmiin liittyvään sairaskohtaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sienestäjä😂😂😂 No tuo oli tuommoinen välikevennys varmaan.
Kuolen nauruun....anteeksi...
Jaa. Hyvin mahdollista, että yritti sienestää smurffikylästä ja ajautui vakavaan konfliktiin asukkaiden kanssa. Piiloutui puun alle mutta se ei riittänyt pelastamaan kohtalokkaalta välikohtaukselta. Olen joka tapauksessa vakuuttunut, että sienestys liittyy mahdollisesti tapahtumien kulkuun, vaikka ilmeisesti syksyllä metsässä sienien kerääminen monien mielestä onkin samassa folio divisioonassa kuulentojen lavastamisen kanssa.
Mitähän omaisuudelle on tapahtunut? Jos ei ollut laukkua tai rahapussia. Miksi ylipäänsä oli metsässä tuollaisissa vaatteissa.