IL: Naisen ruumis löytyi ulkoilualueelta Helsingin Vuosaaressa - Poliisi pyytää yleisön apua henkilöllisyyden selvittämiseksi: Kenelle nämä ...
Onko tästä jo keskusteltu? Mielenkiintoinen tapaus, toivottavasti selviää.
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Kasvomurtuman perusteella pitäisi olla kohtalaisen helppo löytää, jos on Suomessa korjattu. Sairaanhoitopiirien tietokannoista voi teettää haut, joilla löytää potilaat joille on tuollainen tehty. Asianmukaisia aineistoja on n. 70-luvulta asti, eli jos vainaja on keski-ikäinen (iän arviointi on tietysti vaikeaa) niin pitäisi löytyä. (Nimim. "tietohakuja työkseen tehnyt".)
Onko tuollainen haku koko (nais)väestöstä lain mukainen, kun potilastiedot ovat salassa pidettävää materiaalia? Ainakin tavattoman työläs se olisi. Kanta-järjestelmä on niin uusi että sieltä tuskin löytyy. Kullakin kaupungilla ja sairaanhoitopiirillä on omat tietojärjestelmänsä ja niistäkin löytyy sähköistä aineistoa keskimäärin 2000-luvun alusta alkaen. Sitä vanhemmat potilastiedot ovat vain paperisina.
Virolainen, tyyppilliset virolaisen naisen vaatteet.
Hohhoijaa. Jos hampaista tai muista ei ole ikää todettu niin henkilö on 80-90-luvulla työelämässä ollut. Silloin vaatteet ostettu.
(Muistisairailla huomaa kotona keittiössä milloin muistisairaus alkanut jos viimeisimmät jauhot ostettu esim. 2011).
On n. 65-70-vuotias, pienikokoinen nainen. Omistusasunto Aurinkolahdesta tai Rastila, yksinelävä. Siksi ei osata kaivata. Jos lapsia niin ulkomailla tai välit huonot.
Kasvojen metalli jos on laitettu auto-onnettomuuden jälkeen 1970-luvulla niin ei löydy tietoja.
Tämä vain spekulaatiota, yksineläviä ja asuvia on yllättävän paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heille ketkä ihmettelevät kuinka voi olla mahdollista ettei kukaan, edes viranomaiset kaipaa, yritän selventää. Minä olen yksi sellainen ihminen, enkä ole kovin poikkeuksellinen tai asu metsässä. Isäni kuoli kun olin hyvin nuori, alle kouluikäinen. Äitini kuoli kun olin 18-vuotias. Sisaruksia minulla ei ole. Isäni ei ollut väleissä sukulaisiinsa joten siltä puolelta en ole koskaan tavannut ketään, äitini läheisimmät sukulaiset asuvat ulkomailla ja vanhemmat kuolivat muutamia vuosia sitten. Sain perintönä isältä melko suuren summan rahaa, sitten äidiltäni, sitten vielä äidin vanhemmilta. En siis ole hakenut tai olisi oikeutettukaan tukiin. Minulla on oma asunto jonka yhtiövastike ja vesimaksu menee aina suoraveloituksena tililtä. Sähkölaitos vain katkaisisi sähköt, eikä kukaan kyselisi perään. Puhelinlasku myös menee suoraan maksuun. Ystäviä minulla ei liiemmin ole, opiskelen mutta pääsääntöisesti teen etäopintoja. Kun olin sairaalassa kuusi kuukautta, ei kukaan sillä välin kaivannut. Kirjeenä tuli vain esitäytetty veroilmoitus ja mainoksia. Olen opiskelija enkä käy töissä, eli työpaikaltakaan kukaan ei kaipaisi. Terveydenhuollon käynnit ovat kaikki yksityisellä yksittäisillä ajanvarauksilla, mitään jatkuvaa hoitosuhdetta yhteen paikkaan ei ole.
Olen 24-vuotias jonka tilannetta ei kukaan kadulla vastaantuleva voisi arvata. On uusin iPhone ja merkkivaatteet, minua pidettäisiin korkeintaan Instagram-pissiksenä jos joku mielipiteen muodostaisi. Voisin silti kadota ilman, että kukaan kaipaisi tai ihmettelisi. Opinto-oikeuteni vain vanhenisi ja se siitä. Korkeintaan siinä vaiheessa kun taloyhtiössä tehtäisiin isompi remontti jota en maksa, voisi joku ihmetellä missä olen. Siihenkin voisi mennä vuosia. Ei siis tarvitse olla kerjäläinen tai koditon ollakseen siinä tilanteessa ettei ole yhtään ketään.
Postisi alkaisi kerääntyä ja kiinnittäisi jossain vaiheessa joko postin kantajan tai huoltomiehen (pattereiden ilmaus yms). Tosin tässä voisi mennä kauan aikaa.
Olen asunut tässä asunnossa kohta kymmenen vuotta, sinä aikana ei ole tullut kukaan pattereita ilmaamaan tai palohälyttimen paristoja tarkistamaan. Kun ei ole huoneistokohtaista vesimittaria, ei sitäkään tulla lukemaan. Käytännössä ainoat kerrat kun täällä on huoltomies käynyt, olen itse soittanut isännöitsijälle. Pattereiden ilmaus, palovaroittimen ylläpito, ilmanvaihtokanavien puhdistus, parvekkeen kunnossapito, melkolailla kaikki kuuluu asunnon omistajalle. Sähkö, vesi ja rakenteet ei, mutta niissä olevasta ongelmasta joutuu ilmoittamaan isännöitsijälle. Milläs ilmoitat jos et ole paikalla. Joku iso remontti on se ainoa tilanne kun täällä käytäisiin ilman että itse ilmoitan. Postia taas nykyisin tulee niin vähän, että aika kauan saisi kerääntyä. Väliovi auki ja veroilmoitus, muutama kirje koululta, yksittäiset laskut kyllä mahtuu vuosikymmeniksi. Toki jossain vaiheessa joku voisi ihmetellä esim. remontin tullessa, mutta kyllä kymmenisenkin vuotta menisi ihan helposti ohi. Näitä on joutunut aika paljon miettimään ja pohtimaan miten voi varmistaa ettei itse päädy tuntemattomaksi ruumiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseton perhe ->rouvan poissaoloa ei huomaa kukaan
Rouvan vanhemmat ovat kuolleet tai ei ole enää riitojen tai muun syyn takia pidetty yhteyttä
Erakoitunut pariskunta, ei ystäväpariskuntia, jotka huomaisivat mitään.
Jos on pariskunta, miksei mies tee ilmoitusta katoamisesta?[/quote
Jos mies on muistisairas ja hoitokodissa laskut menee suoraan eläkkeestä.
Kun tuolla itä-Helsingissä on tuo kotihoito hiukan ollut huonolla tolalla niin voisi tarkistaa kenen luona loppuivat käynnit kun asiakkaaseen ei saatu enää yhteyttä.
Voihan olla, että on ollut vaikka kerta/viikossa käynnit jotka sitten loppuneet (kevät/syksy).
Serlokki kirjoitti:
Hohhoijaa. Jos hampaista tai muista ei ole ikää todettu niin henkilö on 80-90-luvulla työelämässä ollut. Silloin vaatteet ostettu.
(Muistisairailla huomaa kotona keittiössä milloin muistisairaus alkanut jos viimeisimmät jauhot ostettu esim. 2011).On n. 65-70-vuotias, pienikokoinen nainen. Omistusasunto Aurinkolahdesta tai Rastila, yksinelävä. Siksi ei osata kaivata. Jos lapsia niin ulkomailla tai välit huonot.
Kasvojen metalli jos on laitettu auto-onnettomuuden jälkeen 1970-luvulla niin ei löydy tietoja.
Tämä vain spekulaatiota, yksineläviä ja asuvia on yllättävän paljon.
Poliisitiedotteen mukaan keski-ikäinen, eli 65-70 v on jo liian vanha. Iänmääritys tehty oikeuslääketieteen toimesta tod. näk. hampaista ja luustosta.
Vierailija kirjoitti:
Kun tuolla itä-Helsingissä on tuo kotihoito hiukan ollut huonolla tolalla niin voisi tarkistaa kenen luona loppuivat käynnit kun asiakkaaseen ei saatu enää yhteyttä.
Voihan olla, että on ollut vaikka kerta/viikossa käynnit jotka sitten loppuneet (kevät/syksy).
Harvalla keski-ikäisellä käy kotihoito. Lisäksi jos kotihoidon asiakas katoaa, niin kai siitä ainakin tehdään ilmoitus?
Voi näitä palstailijoiden pohdintoja. Nyt arvostellaan jo vainajan vaatteetkin. Jessus mitä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi näitä palstailijoiden pohdintoja. Nyt arvostellaan jo vainajan vaatteetkin. Jessus mitä porukkaa.
No suomen peräaukkohan tämä palsta on aina ollut.
Vierailija kirjoitti:
Saappaat maksavat tuolla minfoon linkitetyssä nettikaupassa päälle 100e/12 paria, 8,90e/pari. En sanoisi erityisen kalliiksi.
Jonkun ketjun kaupassa ne voivatkin maksaa moninkertaisesti, vaatteissa on huikeat katteet. Ihan mahdollista sekin että sama hikipaja myy noita kenkiä moneen paikkaan, aidot ja feikit merkkituotteetkin valmistetaan usein samoissa tehtaissa. Eli nuo kengät ovat voineet maksaa kympin tai melkein satasen, riippuen ostopaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Kasvomurtuman perusteella pitäisi olla kohtalaisen helppo löytää, jos on Suomessa korjattu. Sairaanhoitopiirien tietokannoista voi teettää haut, joilla löytää potilaat joille on tuollainen tehty. Asianmukaisia aineistoja on n. 70-luvulta asti, eli jos vainaja on keski-ikäinen (iän arviointi on tietysti vaikeaa) niin pitäisi löytyä. (Nimim. "tietohakuja työkseen tehnyt".)
Ei pidä paikkaansa. Sairaanhoitopiireissä on tietojärjestelmissä tietoa noin 90-luvulta alkaen. Sitä vanhemmat ja joissain paikoissa osa uudemmistakin on paperisessa arkistossa. Ja niistä sähköisistäkään järjestelmistä ei tuosta noin vaan tuollaista hakua tehdä, on yllättävän työlästä ja vaatisi luvat jokaiselta rekisterinpitäjältä erikseen. Valtakunnallisesta Kanta-arkistosta puuttuu todella iso osa uudestakin tiedosta, saati sitten vanhasta. Niitä vasta vähitellen kerätään sinne. Nimim. terveydenhuollon toimialalla IT-ammattilaisena työskentelevä.
Menkää Interpolin sivuille palstasalapoliisit-jollette ole jo siellä olleet..Jos tämä nainen löytyisi sieltä..
Vierailija kirjoitti:
Erikoista ettei elukat oo syöny.
No totta kai ovat syöneet. Sitä ei nyt tietenkään mainita lehdissä, että naamasta on suurin osa kadonnut.
Teoriat palstan ja omien päätelmien perusteella. Venäläinen, virolainen tai Ukrainalainen sienestäjä. Työtön, opiskelija tai tienasi tavalla, josta ei palstalla voi puhua. Asuui Itä-helsingissä kun tunsi syrjäisen sienestys paikan. Mahdollisesti omistus asunto. Saattoi myös käydä täällä vakituisesti keikkatöissä Virosta tai Venäjältä, ja majoitus oli järjestetty jonkinlaisilla kimppa järjestelyillä tai lyhytaikaisilla alivuokrilla (ei välttämättä papereita laadittu).
Kyselisin Pietarista, Virosta ja Ukrainasta, onko kadonneiden joukossa vastaavia henkilöitä, tai onko sinne tullut tiedusteluja suomeen kadonneesta naisesta.
Vierailija kirjoitti:
Teoriat palstan ja omien päätelmien perusteella. Venäläinen, virolainen tai Ukrainalainen sienestäjä. Työtön, opiskelija tai tienasi tavalla, josta ei palstalla voi puhua. Asuui Itä-helsingissä kun tunsi syrjäisen sienestys paikan. Mahdollisesti omistus asunto. Saattoi myös käydä täällä vakituisesti keikkatöissä Virosta tai Venäjältä, ja majoitus oli järjestetty jonkinlaisilla kimppa järjestelyillä tai lyhytaikaisilla alivuokrilla (ei välttämättä papereita laadittu).
Kyselisin Pietarista, Virosta ja Ukrainasta, onko kadonneiden joukossa vastaavia henkilöitä, tai onko sinne tullut tiedusteluja suomeen kadonneesta naisesta.
Muuten ihan hyvä mutta noissa vaatteissa sienestämässä?
Vierailija kirjoitti:
Sienestäjä😂😂😂 No tuo oli tuommoinen välikevennys varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takki oli Piretta PTA:n. Firmaa ei ole ollut viiteentoista vuoteen. Todella vanha talvitakki siis. Viittaisi vanhaan naiseen tai kirppisasiakkaaseen.
Onko Piretta pta suomalainen vaatemerkki vai ulkomainen?
PTA Piretta toimi pitkään Suomessa, sitten vuoden Virossa.
Marimekkokin on nykyään kiinalainen yritys, oli ennen suomalainen.
Ei tainnut olla väliovi suljettuna kun noin paljon mahtui postia tulemaan.