IL: Naisen ruumis löytyi ulkoilualueelta Helsingin Vuosaaressa - Poliisi pyytää yleisön apua henkilöllisyyden selvittämiseksi: Kenelle nämä ...
Onko tästä jo keskusteltu? Mielenkiintoinen tapaus, toivottavasti selviää.
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Hoikahko nainen on ollut kyseessä.
Mulla tulee mieleen yksi nainen, joka Lempäälän Ideaparkissa säikäytti mun pienen lapsen.
Lapsi oli katsonut naisen parään pitkään. Vaalea nainen kääntyi ja huusi pojalle: "Mä nyt vaan näytän tältä kun olin kolarissa". Kasvot olivat pahan näköiset.
Tästä on nyt aikaa varmasti n. 14-15 vuotta. Voi olla kaukaa haettua.
Kannattaa varmaan opettaa pennut olemaan tuijottamatta erilaisia ihmisiä... vai että säikäytti oikeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen tapaus. Kiva, että näitä arvuuteltavia aina tulee ..
Ei tää nyt sentään lotto tai tietovisa ole.
Tätä sairaalloista ruumislottoa en kyllä ymmärrä. Kun tuli Thaimaan tsunami, ja netissä julkaistiin vainajien valokuvia, niin johan oli mammat ja muut hullut jokaisella sivulla kilvan arvuttelemassa, voisiko se ja se kuva olla se ja se. Ruumiiden kuvia selattiin suorastaan kiimassa ja kimpassa veikattiin henkilöllisyyksiä.
Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Missä on takki?
Saappaat on takkia lämpimämpään keliin tarkoitetut.
Ei tuota ohutta takkia olisi kukaan pukenut napakelille tarkoitettujen saappaiden kanssa.
Nainen on tuotu tuonne kuoleena. Nainen ei pukeutuisi noin. Ei varsinkaan koska vaatteet ja saappaat ovat laadukkaat.
Joo-o. Varaton tai mielenterveysongelmainen ei valitse vaatetustaan yhteensopivuus päällimmäisenä kriteerinä, ja laadukkaitakin vaatteita saa kirpputoreilta ja muilla tavoilla. Tässähän oli kyseessä ainakin 15 vuotta vanha takki. Mielenterveysongelmainen ei välttämättä valitse asuaan sään mukaan, eikä varattomalla taas ole muuta kuin ne mitä on.
Saappaat maksavat tuolla minfoon linkitetyssä nettikaupassa päälle 100e/12 paria, 8,90e/pari. En sanoisi erityisen kalliiksi.
Vuosaaren face-ryhmässä julkaisu, jossa koiranulkoiluttaja on löytänyt naiselle kuuluneita tavaroita. Poliisia on infottu, jos vaikka kyseisen naisen.
Heille ketkä ihmettelevät kuinka voi olla mahdollista ettei kukaan, edes viranomaiset kaipaa, yritän selventää. Minä olen yksi sellainen ihminen, enkä ole kovin poikkeuksellinen tai asu metsässä. Isäni kuoli kun olin hyvin nuori, alle kouluikäinen. Äitini kuoli kun olin 18-vuotias. Sisaruksia minulla ei ole. Isäni ei ollut väleissä sukulaisiinsa joten siltä puolelta en ole koskaan tavannut ketään, äitini läheisimmät sukulaiset asuvat ulkomailla ja vanhemmat kuolivat muutamia vuosia sitten. Sain perintönä isältä melko suuren summan rahaa, sitten äidiltäni, sitten vielä äidin vanhemmilta. En siis ole hakenut tai olisi oikeutettukaan tukiin. Minulla on oma asunto jonka yhtiövastike ja vesimaksu menee aina suoraveloituksena tililtä. Sähkölaitos vain katkaisisi sähköt, eikä kukaan kyselisi perään. Puhelinlasku myös menee suoraan maksuun. Ystäviä minulla ei liiemmin ole, opiskelen mutta pääsääntöisesti teen etäopintoja. Kun olin sairaalassa kuusi kuukautta, ei kukaan sillä välin kaivannut. Kirjeenä tuli vain esitäytetty veroilmoitus ja mainoksia. Olen opiskelija enkä käy töissä, eli työpaikaltakaan kukaan ei kaipaisi. Terveydenhuollon käynnit ovat kaikki yksityisellä yksittäisillä ajanvarauksilla, mitään jatkuvaa hoitosuhdetta yhteen paikkaan ei ole.
Olen 24-vuotias jonka tilannetta ei kukaan kadulla vastaantuleva voisi arvata. On uusin iPhone ja merkkivaatteet, minua pidettäisiin korkeintaan Instagram-pissiksenä jos joku mielipiteen muodostaisi. Voisin silti kadota ilman, että kukaan kaipaisi tai ihmettelisi. Opinto-oikeuteni vain vanhenisi ja se siitä. Korkeintaan siinä vaiheessa kun taloyhtiössä tehtäisiin isompi remontti jota en maksa, voisi joku ihmetellä missä olen. Siihenkin voisi mennä vuosia. Ei siis tarvitse olla kerjäläinen tai koditon ollakseen siinä tilanteessa ettei ole yhtään ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa Maunulan muumio! Hän oli kuolleena asunnossaan kuusi vuotta eikä kukaan kaivannut, kunnes palovaroittimen asentajat löysivät hänet.
Ihminen jolla ei ole ketään läheistä voi olla kauankin kuolleena ennenkuin hänet löydetään!Nämä kotiin kuolleet muumiot ovat vanhuksia, joiden sukulaiset ja ystävät ovat kuolleet (tai dementoituneet). Vaikea uskoa että keski-ikäisellä ei olisi jäljellä yhtään sukulaista tai tuttavaa joka jossain vaiheessa ei alkaisi kaipaileen. Lisäksi tällaista kotoa löydettyä ei ole ongelma tunnistaa kun tiedetään kuka kämpässä asui.
Jos minun vanhempani olisivat kuolleet, minua ei kaipaisi kukaan. En ole minkäänlaisissa väleissä muiden sukulaisten kanssa, ei varsinaisesti mitään riitaa mutta ei vaan olla pidetty vuosikausiin yhteyttä eikä kiinnosta pitääkään. Ystävät asuvat kaukana, ne keitä ylipäätään on jäljellä. Ei ne minusta mitään katoamisilmoituksia tekisi, ajattelisivat vain ettei minua huvita pitää yhteyttä tai olen kiireinen. Ei ole ollenkaan vaikea uskoa, että on ihmisiä joita ei kukaan kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Missä on takki?
Saappaat on takkia lämpimämpään keliin tarkoitetut.
Ei tuota ohutta takkia olisi kukaan pukenut napakelille tarkoitettujen saappaiden kanssa.
Nainen on tuotu tuonne kuoleena. Nainen ei pukeutuisi noin. Ei varsinkaan koska vaatteet ja saappaat ovat laadukkaat.
Kuolinkankeaa ruumista onkin helppo raahata keskelle metsää. Varsinkaan paikkaa jossa kulkee lähellä ulkoilureittejä. Ja että ensin olisi vielä puettu se kuolinkankea ruumis takkiin ja saappaisiin joita sillä ei ollut kuollessaan päällä? Huoh...
Eiköhän tuo ole ihan omin jaloin sinne kävellyt.
Vierailija kirjoitti:
Hoikahko nainen on ollut kyseessä.
Mulla tulee mieleen yksi nainen, joka Lempäälän Ideaparkissa säikäytti mun pienen lapsen.
Lapsi oli katsonut naisen parään pitkään. Vaalea nainen kääntyi ja huusi pojalle: "Mä nyt vaan näytän tältä kun olin kolarissa". Kasvot olivat pahan näköiset.
Tästä on nyt aikaa varmasti n. 14-15 vuotta. Voi olla kaukaa haettua.
Muuten hyvä mutta Lempäälän Ideapark avattiin 2006.
Ettei vaan joku sydänkohtaus tms. olisi kyseessä.
Kasvomurtuman perusteella pitäisi olla kohtalaisen helppo löytää, jos on Suomessa korjattu. Sairaanhoitopiirien tietokannoista voi teettää haut, joilla löytää potilaat joille on tuollainen tehty. Asianmukaisia aineistoja on n. 70-luvulta asti, eli jos vainaja on keski-ikäinen (iän arviointi on tietysti vaikeaa) niin pitäisi löytyä. (Nimim. "tietohakuja työkseen tehnyt".)
Luulisi tosiaan olevan helpohko selvittää henkilöllisyys tuon kasvojen murtuman avulla. Jos ei ole Suomessa korjattu, niin kai ruumiille voi tehdä geenitestin? Kai siitä jostain saa DNA:ta revittyä ja selvittää mistäpäin maailmaa mahdollisesti olisi ja tiedustella sieltä sitten kelle tällaisia operaatioita on tehty.
Onpa monella ikävän erakollinen tilanne :(
Vierailija kirjoitti:
Heille ketkä ihmettelevät kuinka voi olla mahdollista ettei kukaan, edes viranomaiset kaipaa, yritän selventää. Minä olen yksi sellainen ihminen, enkä ole kovin poikkeuksellinen tai asu metsässä. Isäni kuoli kun olin hyvin nuori, alle kouluikäinen. Äitini kuoli kun olin 18-vuotias. Sisaruksia minulla ei ole. Isäni ei ollut väleissä sukulaisiinsa joten siltä puolelta en ole koskaan tavannut ketään, äitini läheisimmät sukulaiset asuvat ulkomailla ja vanhemmat kuolivat muutamia vuosia sitten. Sain perintönä isältä melko suuren summan rahaa, sitten äidiltäni, sitten vielä äidin vanhemmilta. En siis ole hakenut tai olisi oikeutettukaan tukiin. Minulla on oma asunto jonka yhtiövastike ja vesimaksu menee aina suoraveloituksena tililtä. Sähkölaitos vain katkaisisi sähköt, eikä kukaan kyselisi perään. Puhelinlasku myös menee suoraan maksuun. Ystäviä minulla ei liiemmin ole, opiskelen mutta pääsääntöisesti teen etäopintoja. Kun olin sairaalassa kuusi kuukautta, ei kukaan sillä välin kaivannut. Kirjeenä tuli vain esitäytetty veroilmoitus ja mainoksia. Olen opiskelija enkä käy töissä, eli työpaikaltakaan kukaan ei kaipaisi. Terveydenhuollon käynnit ovat kaikki yksityisellä yksittäisillä ajanvarauksilla, mitään jatkuvaa hoitosuhdetta yhteen paikkaan ei ole.
Olen 24-vuotias jonka tilannetta ei kukaan kadulla vastaantuleva voisi arvata. On uusin iPhone ja merkkivaatteet, minua pidettäisiin korkeintaan Instagram-pissiksenä jos joku mielipiteen muodostaisi. Voisin silti kadota ilman, että kukaan kaipaisi tai ihmettelisi. Opinto-oikeuteni vain vanhenisi ja se siitä. Korkeintaan siinä vaiheessa kun taloyhtiössä tehtäisiin isompi remontti jota en maksa, voisi joku ihmetellä missä olen. Siihenkin voisi mennä vuosia. Ei siis tarvitse olla kerjäläinen tai koditon ollakseen siinä tilanteessa ettei ole yhtään ketään.
Postisi alkaisi kerääntyä ja kiinnittäisi jossain vaiheessa joko postin kantajan tai huoltomiehen (pattereiden ilmaus yms). Tosin tässä voisi mennä kauan aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapseton perhe ->rouvan poissaoloa ei huomaa kukaan
Rouvan vanhemmat ovat kuolleet tai ei ole enää riitojen tai muun syyn takia pidetty yhteyttä
Erakoitunut pariskunta, ei ystäväpariskuntia, jotka huomaisivat mitään.
Jos on pariskunta, miksei mies tee ilmoitusta katoamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseton perhe ->rouvan poissaoloa ei huomaa kukaan
Rouvan vanhemmat ovat kuolleet tai ei ole enää riitojen tai muun syyn takia pidetty yhteyttä
Erakoitunut pariskunta, ei ystäväpariskuntia, jotka huomaisivat mitään.
Jos on pariskunta, miksei mies tee ilmoitusta katoamisesta?
No eiköhän tuossa viitattu siihen, että mies olisi jollain tapaa syyllinen kuolemaan.
Todennäköisemmin kyllä joku yksinäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postisi alkaisi kerääntyä ja kiinnittäisi jossain vaiheessa joko postin kantajan tai huoltomiehen (pattereiden ilmaus yms). Tosin tässä voisi mennä kauan aikaa.
Joopa joo... kuten tässä tapauksessa vai? https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kuva-yli-15-vuoden-posti-v…
Vain 15 vuotta sai posti tulla tyhjään kerrostaloasuntoon ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa monella ikävän erakollinen tilanne :(
Itse en pidä tilannettani lainkaan ikävänä. Olisi kyllä kieltämättä mukavaa jos olisi puoliso, mutta en koe että elämäni on huonoa vaikkei sitä nyt juuri olekaan, eikä se olisi huonoa vaikka kuolisin tällaisessa tilanteessa jossa olen sinkkuna. Suhteissa olen toki ollut, avoliitossakin pariin kertaan, ja saatan olla tulevaisuudessakin, mutta mieluummin olen yksin kuin keskinkertaisessa suhteessa. Lapsia en ole koskaan halunnut. Sukuun en pidä yhteyttä ihan omasta halustani. Viihdyn yksikseni, elän ihan oman näköistäni elämää. Ystäviä on, mutta hekin ovat tottuneet siihen että menen ja tulen omia aikojani ja reittejäni ja saatan "kadota" pitkäksikin aikaa, en usko että ilmoittaisivat minua kadonneeksi vain siksi etteivät saa yhteyttä. Se että erakkous on sinusta ikävä tilanne, ei onneksi tarkoita sitä että se olisi kaikille muillekin ikävä. :)
Romanian mustalaisämmillä tollaset vetimet. Vain huivi puuttuu. Käykää assalla tai postitalolla-elieli aukiolla.
Joo, todella kaukaa.