Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiistaa suvun kesämökistä, mitä tehdä?

Vierailija
02.05.2018 |

Olemme lapsesta asti viettäneet kesiä tädin kesäpaikassa. Hän on lapseton ja haluaisi nyt luopua mökistä, koska on niin huonokuntoinen, ettei avustettunakaan enää pääse mökille, joka on venematkan päässä saaressa.

Hän kysyi ensin suoraan minulta, veljeni perheeltä ja vanhemmiltani, haluammeko ostaa paikan yhdessä. Veljeni kieltäytyi heti. Vanhempani harkitsivat, mutta eivät enää eläkkeellä halua ottaa lainaa.

Minä sitten kysyin lainaa pankista ja päätin, että haluan ostaa paikan. Kysyin vielä veljeltäni, haluaako ostaa paikan puoliksi, mutta ei halunnut.

Minä sitten ostin saaripaikan. Täti oli selvittänyt alueen hintatason ja maksoin sen, mitä hän pyysi. Nyt hänellä on tarvittaessa varaa muuttaa palvelutaloon tai hankkia enemmän apua kotiin.

Veljeni perhe loukkaantui tästä. He eivät yhtään tykkää, että ostin paikan mieheni kanssa. Vaikka toivotimme heidät tervetulleiksi kesällä mökille kuten ennenkin.

En ymmärrä. Tätihän olisi myynyt paikan vieraalle, jos emme sitä olisi ostaneet. Nyt veljeni väittää minun toimineen hänen selkänsä takana.

Kommentit (133)

Vierailija
1/133 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sulla outo veli.

Vierailija
2/133 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo meni kuten sanot, ei pitäisi olla valittamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/133 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se kiista josta otsikossa puhuit?

Vierailija
4/133 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vit mökistä, jätä se sika.

5/133 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.

Miten veljen perhe on voinut tuosta ylipäätään loukkaantua, jos kerran ostomahdollisuutta on veljellekin tarjottu?

Vierailija
6/133 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka syyttä suuttuu, se lahjatta leppyy. Et ole tehnyt mitään väärää. Anna nyt veljelle vähän aikaa sulatella asiaa. Toivottavasti saatte välinne kuntoon, yksi perintömökki on saanut yhden tietämäni sisarusparin välit katkeamaan kokonaan.

Vierailija
7/133 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavasta kokemusta lähipiiristä, oli tosin omakotitalo, jonka ostaja remontoi perheelleen perustuksista kattopelteihin kun alkuperäinen omistaja kuoli. Taloa oli kyllä kaupattu kaikille sukulaisille yhtenevin ehdoin, nyt kun ostaja asuu siinä perheensä kanssa, osa suvusta jurnuttaa kateuttaan kun he ei enää pääse fiilistelemään ja kesää viettämään. Ei siis ole edes mikään saarimökki kuten aloittajalla, vaan rintsikka keskellä peltoja kuolevassa maaseutukylässä.

Vierailija
8/133 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hölmöä kiukuttelua veljeltäsi, sillä asiahan on aivan selvä. Kiinteistö on nyt sinun, eikä veljelläsi ole siihen mitään oikeuksia. Kun ei halunnut ostaa, niin ilman jäi.

Vierailija
9/133 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuta veljellesi, että kysyit häntä ostamaan myös. Jos on noin huonomuistinen, olisi ehkä syytä varata aika lääkärille alzheimer-testiin.

Mitä tuossa sen kummempaa voi tehdä. Jos joku käyttäytyy moukkamaisesti, se ei ole sinun ongelmasi.

Vierailija
10/133 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä, että veljeni mielestä kauppa pitäisi perua. Hän väittää, että sain paikan liian halvalla. Mikä ei ole totta.

Olen edelleen sanonut, että saa ostaa minulta puolikkaan, jos haluaa. Mutta hän vaan tuhisee. On kiukutellut vanhalle tädillekin, mikä sapettaa minua.

Vierailija
11/133 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa mitään kiistaa edes ole. Sinä ja miehesi olette ostaneet mökin, joka oli kaupan samaan hintaan myös veljelle, mutta veli ei halunnut ostaa, joten sinä ostit. Se ei edes ole mikään suvun mökki vaan se on sinun ja miehesi mökki nyt, ihan virallisesti. 

Otsikkosi olisi pitänyt olla: "Veljeni kiukuttelee minun kesämökistä".

Vierailija
12/133 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se mikään suvun kesämökki ole, vaan sinun. Veli ilmeisesti odotteli saavansa osuuden siitä perintönä.

13/133 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä, että veljeni mielestä kauppa pitäisi perua. Hän väittää, että sain paikan liian halvalla. Mikä ei ole totta.

Olen edelleen sanonut, että saa ostaa minulta puolikkaan, jos haluaa. Mutta hän vaan tuhisee. On kiukutellut vanhalle tädillekin, mikä sapettaa minua.

Kyllä verottaja noihin puuttuu, jos liian halvalla olet mökin ostanut, usko pois. Hinta ei ole veljesi päätettävissä.

Vierailija
14/133 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko veli halunnut ostaa paikan yksin? Ap:n aloituksesta saa sen käsityksen, että veljeltä oli kysytty vain yhteismökin mahdollisuutta. Toki typerää kiukutella tuostakaan.

Vierailija
15/133 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annapa ap kun arvaan - tätä et kertonut sattuneesta syystä aloituksessasi, mutta täti määritti hinnan vasta sen JÄLKEEN kun olit jutellut veljesi kanssa.

Eli sait mökin halvalla ja veljesi on nyt tyrmistynyt siitä, miten vähän siitä maksoit. Olisi osallistunut ostoon, jos olisi tiennyt hinnan, kun kysyit asiaa.

Muuten en kykene ymmärtämään tuollaista kiukuttelua kuin että tosiaan veli kokee sinun jymäyttäneen tätiä ja häntä. EN SANO, että niin toimit, mutta veljesi luulee niin.

Kannattaa kehottaa veljeä juttelemaan tädin kanssa, ja kehottaa tätiä kertomaan, että hän itse määritti hinnan ja sinä maksoit mitä pyydettiin.

Vierailija
16/133 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisesta korvasta sisään,toisesta ulos. Veljesi ei toiminut kun sen aika oli, nyt on turha valittaa.

Vierailija
17/133 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menit hölmö maksamaan ahneelle tädille markkinahinnan kun olisitte saaneet sen kohta perinnöksi lähes ilmaiseksi. Ei täti sitä olisi raaskinut ulkopuolisille myydä viimeisinä elintekoinaan.

Vierailija
18/133 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia on juuri niin kuin kerroin, niin tilanteeseen sopii periaate "joka syyttä suuttuu, se lahjatta leppyy". Et ole tehnyt mitään väärin, joten kenelläkään ei ole mitään syytä sinulle suuttua. Luulisi veljesi puolisoineen tajunneen, että tätinne tosiaan oli mökkiään myymässä, joten silloin oli mahdollisesta ostamisesta päätettävä.

Vierailija
19/133 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksipuolinen kiista hänen puoleltaan. Sinun ei tartte kiistellä hänen kanssaan kun et ole mitään väärää tehnyt. Anna hänen yksin tapella itsensä kanssa vaan.

Vierailija
20/133 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.

Miten veljen perhe on voinut tuosta ylipäätään loukkaantua, jos kerran ostomahdollisuutta on veljellekin tarjottu?

Hän oli ajatellut, ettei täti sitä paikkaa kumminkaan myy, vaikka kukaan meistä ei sitä ostaisi.

Paikka on kuulunut jo aiemmin isovanhemmillemme. Perinnönjaossa tätini sai sen. Kun muita sukulaisia ei ole, on täti ihan mielellään antanut meidän kaikkien käydä mökillä kuten haluamme, on ollut hänellekin.seuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi