Onko 2000-2300 €/kk sopiva palkka korkeakoulutetulle?
Tässä taas hyvä esimerkki alasta, jossa tekijöistä on ylitarjontaa. Vaaditaan viestinnästä korkeakoulututkinto, mutta ei tarjota kelvollista palkkaa. Vai mitä mieltä olet?
https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/9549530?searchPhrase=Ahjola%20&&&anno…
Kommentit (67)
Riittävä palkka on. Nirsoilijat saisivat olla onnellisia jos löytävät edes töitä ylipäätään.
no tuollaisella palkalla, en viitsisi sängystä nousta....
Koulutus ei määrittele palkan suuruutta.
No eihän tuo paljon ole. Mutta kuten itsekin sanoit, viestinnän alalla on aika paljon ylikoulutsa - tai siis ei ehkä niinkään viestinnän, mutta alalla toimitaan aika monella korkeakoulututkinnolla.
Jostainhan on kuitenkin aloitettava, eli ehkä tuo voisi mennä ensimmäisenä työpaikkana medianomille tms.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta ole. Kyllä korkeakoulututkinnon suorittamisen jälkeen palkkojen tulisi olla 2500 eurosta ylöspäin. Onhan yleensä valmistumisvaiheessa ihmisillä lainaakin sen tutkinnon hankkimisen takia. Ja takana monta vuotta, jolloin ei opintojen takia ole pystynyt hankkimaan juurikaan työtuloja.
Niin, tyhmyydestä sakotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään suoraan, mutta jos oletat jonkun hankkivat montavuotta osaamista, niin kyllä vastaavasti pitäisi olla valmius tästä maksaa. Työnantajan näkökulmasta siis ei kannata kuitenkaa odottaa hakemustulvaa.
2300e menettelee, mutta 2000e nyt ei todellakaan!!!
En kyllä menisi korkeakoulutuksella töihin alle 2400e palkalla.
Järjestöalan palkaksi tuo on ihan ok. Luksusta vielä se, että kyseessä on kokoaikatyö. Kyllä sinne hakijoita riittää tungokseksi asti.
Kyllä. Mulla on saman verran palkkaa, korkeakoulupohja ja 10v työkokemusta alalta. It-ala.
Oikeastihan tuo on ihan riistopalkka. Harjoittelijan palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään suoraan, mutta jos oletat jonkun hankkivat montavuotta osaamista, niin kyllä vastaavasti pitäisi olla valmius tästä maksaa. Työnantajan näkökulmasta siis ei kannata kuitenkaa odottaa hakemustulvaa.
Palkka on hyvä siihen nähden, että alalla on ylitarjontaa. Ihan hyvä vaan että "hetimullekaikkitänne" asenteella menevät jättävät hakematta tuollaisiin paikkoihin. Näin oikeasti työelämään haluavat pääsevät töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta ole. Kyllä korkeakoulututkinnon suorittamisen jälkeen palkkojen tulisi olla 2500 eurosta ylöspäin. Onhan yleensä valmistumisvaiheessa ihmisillä lainaakin sen tutkinnon hankkimisen takia. Ja takana monta vuotta, jolloin ei opintojen takia ole pystynyt hankkimaan juurikaan työtuloja.
Niin, tyhmyydestä sakotetaan.
Sakotetaan ketä? AMK:n jälkeen minulle maksettiin 2800 euroa kuussa, kun kirjoitin ensimmäisen työsopimuksen valmistuttuani insinööriksi. En iloitse siitä, jos jollain muulla alalla ihmisille maksetaan huonoa palkkaa. Työtä kaikki tutkinnonsa eteen joutuvat kuitenkin tekemään.
On se. Siis jos työtä on enintään 15 tuntia viikossa ja on mahdollista tehdä jotain muutakin työtä.
Ihmettelen mikä hinku ihmisillä on noille matalapalkka-aloille, vaikka kuitenkin haluaisivat saada hyvää palkkaa!
Tekniikan alan amk-tutkinnolla (insinööri) tienaa helposti tuplaten + lisät vielä päälle. Tietenkään jokaisesta ei ole insinööriksi, se kävi jo opintojen aikana selväksi.
Mä siivosin sairaalassa, 2155 €/kk leppoisasta päivätyöstä. Pidin sitä huonona palkkana.
Olen sitä mieltä, että jos muut työyhteisössä ovat korkeakoulutettuja, niin viestinnän perusteet kuuluvat toimenkuvaan. Erillistä viestintäkoordinaattoria ei tarvittaisi.
Olen itse opistotyössä mukana ja meillä viestintärajapinnat hoituvat oman työn ohella. Siinä saa itse valita työskentelyaikansa, joten leppoisaa. Tuohon ilmoituksen palkkaan edellyttäisin myös omat tunnit ja työajanseurannan sekä etätyömahdollisuuden. Liian pieni korvaus sitomaan 8-16 johonkin toimistoon.
Jos halutaan, että hakija kehittää tuota www-sivua eteenpäin ja muuta, niin silloin palkka on reilusti alakanttiin.
Kehittämistyö + oman alansa ainoa osaaja työpaikassa -> palkkaluokituksen nosto
Joo, hakijoita riittäisi varmasti, ja joillain aloilla tuollaiset palkat ovat arkipäivää. Kohtuutonta varsinkin pääkaupunkiseudulla, jossa asumiskulut korkeat. Itse en menisi töihin alle 3000 euron palkalla eikä ole onneksi tarvinnutkaan.
t. helsinkiläinen maisteri
Minulla on 360 op:n laajuinen tutkinto ja kirjoitin juuri tyosopimuksen 2000€/kk palkalla. Harmittaa kun ihmiset mollaavat palkkaani, kun itse tulen silla toimeen. 40h/viikko toimistotyo, rakennusten suunnittelua. Onko tama muka niin huono palkka?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 360 op:n laajuinen tutkinto ja kirjoitin juuri tyosopimuksen 2000€/kk palkalla. Harmittaa kun ihmiset mollaavat palkkaani, kun itse tulen silla toimeen. 40h/viikko toimistotyo, rakennusten suunnittelua. Onko tama muka niin huono palkka?
Ei ole, jos asut maassa, jossa elinkustannukset ovat selvästi matalampia kuin Suomessa. Virossa esimerkiksi tuo taitaa olla ihan kohtuullinen palkka. Viestistäsi puuttuvat ä:än pisteet, joten Suomessa et taida tällä hetkellä olla. Terveisiä vain sinne ulkomaille!
Vierailija kirjoitti:
No mä olen toisen vuoden AMK-opiskelija ja menen kesäksi harjoitteluun 2000€ palkalla, 37,5h/vk/toimistotyö, että siihen suhteutettuna ainakin.
Riippuu vähän siitäkin tarkoitetaanko korkeakoulutuksella 3-3.5v koulutusta vai vähintään 5-6v koulutusta graduineen....