Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen syntyvyys jatkaa vajoamistaan historiallisen alas - Viime kuussa syntyi alle 4000 vauvaa

Vierailija
26.04.2018 |

https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201804262200904673_u0.shtml Sillä lailla. Syntyvyys pyörii nälkävuosien tasolla. Ei hyvältä näytä.

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täydellistä parisuhdetta ei ole olemassakaan. Parisuhde vaatii TYÖTÄ ja sitoutumista. Jos haluaa suhteen kestävän on töitä tehtävä ja vaikeatkin ajat siedettävä. Esim. Pitkissä suhteissa tulee seksielämän hiipumista silloin tällöin ja voi olla pidempiäkin taukoja, sellaista se on. Myös kipinän puutetta tulee ilman muuta pitkissä suhteissa väkisinkin, ihan kaikilla. Nämä ovat ihan normaaleja asioita. Oleellista on se, että on valmis kestämään vaikeampiakin aikoja ja pysymään toisen rinnalla. Toista täytyy rakastaa ja arvostaa. Osoitat välittömistä.

Asia ei todellakaan parane sillä, että aina "vaihdat parempaan" sillä jokaisessa suhteessa nuo samat asiat tulee jossain vaiheessa eteen. Sen toki ymmärrän, että haluaa erota jos toinen pettää tai muuta vastaavaa. Siinä ei ole arvostamista enää sellaisessa.

Itse olen pitkässä avioliitossa, ja olen täysin eri mieltä.

Mielestäni meidän suhde ei ole ikinä vaatinut työtä, vaan kaikki on ollut aina helppoa.

Nimenomaan mielestäni parisuhteen pitää parantaa elämänlaatua, tuoda lisää onnellisuutta ja helppoutta elämään.

Antaisin neuvoksi parisuhteen etsimiseen muille, että kun asiat on helppoja sen toisen kanssa, kun elämäsi on parempaa sen toisen kanssa, niin silloin on kyseessä henkilö, josta kannattaa pitää kiinni.

En ymmärrä tuota "kaikki on vaikeaa ja tosi kovaa työtä" juttua, jos parisuhde olisi tuollainen, olisin mielelläni ikuisesti yksin.

Täsmälleen samaa mieltä yli 30 vuoden parisuhdekokemuksella. Puolison pitää olla kuin hyvä ystävä, jonka kanssa viihtyy ja on hauskaa.

Vierailija
82/146 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täydellistä parisuhdetta ei ole olemassakaan. Parisuhde vaatii TYÖTÄ ja sitoutumista. Jos haluaa suhteen kestävän on töitä tehtävä ja vaikeatkin ajat siedettävä. Esim. Pitkissä suhteissa tulee seksielämän hiipumista silloin tällöin ja voi olla pidempiäkin taukoja, sellaista se on. Myös kipinän puutetta tulee ilman muuta pitkissä suhteissa väkisinkin, ihan kaikilla. Nämä ovat ihan normaaleja asioita. Oleellista on se, että on valmis kestämään vaikeampiakin aikoja ja pysymään toisen rinnalla. Toista täytyy rakastaa ja arvostaa. Osoitat välittömistä.

Asia ei todellakaan parane sillä, että aina "vaihdat parempaan" sillä jokaisessa suhteessa nuo samat asiat tulee jossain vaiheessa eteen. Sen toki ymmärrän, että haluaa erota jos toinen pettää tai muuta vastaavaa. Siinä ei ole arvostamista enää sellaisessa.

Mielestäni meidän suhde ei ole ikinä vaatinut työtä, vaan kaikki on ollut aina helppoa.

Nimenomaan mielestäni parisuhteen pitää parantaa elämänlaatua, tuoda lisää onnellisuutta ja helppoutta elämään.

Antaisin neuvoksi parisuhteen etsimiseen muille, että kun asiat on helppoja sen toisen kanssa, kun elämäsi on parempaa sen toisen kanssa, niin silloin on kyseessä henkilö, josta kannattaa pitää kiinni.

En ymmärrä tuota "kaikki on vaikeaa ja tosi kovaa työtä" juttua, jos parisuhde olisi tuollainen, olisin mielelläni ikuisesti yksin.

Samaa mieltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin 79

Vierailija
84/146 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehetkin voivat katsoa peiliin. Kukaan nainen ei halua yh:ksi. Huono diili naiselle.

Se on ihan siitä miehestä kiinni, mikä valitsee...

Vierailija
85/146 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kuin 79

En nimittäin pysty vastaamaan enää lainaamalla..

Vierailija
86/146 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla on ilmeisesti kiellettyjä sanoja, koska osa viesteistä ei koskaan ilmesty. Kummallista.

Joka tapauksessa. Suomalaiset ovat, osittain sijainnin vuoksi, yksi pahimmin saastuttavista ja luonnonvaroja kuluttavista kansoista. Se on surullista ja häpeällistä.

Työvoimapulan ja veronmaksajien vähenemiseen on vaihtoehto. Maailmassa on ennestään miljardeittain ihmisiä, joita voitaisiin milloin tahansa siirtää tänne, joten lisääntyminen ei ole edes mitenkään tarpeellista.

Ei meillä ole pulaa osaamattomista ihmisistä. Katso vaikka miten hyvin irakilaiset tai somalit ovat pärjänneet Suomessa. Suurin osa molemmista ryhmistä on työttömiä, keskivertoa useammin vielä toisessa ja kolmannessa sukupolvessakin. 40 % Espoon toimeentulotuesta maksetaan ulkomaalaistaustaisille. Miten työvoimapula paikataan henkilöillä, jotka eivät työllisty?

Vierailija
87/146 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täsmälleen samaa mieltä yli 30 vuoden parisuhdekokemuksella. Puolison pitää olla kuin hyvä ystävä, jonka kanssa viihtyy ja on hauskaa.

Totta.

Itselläni on jokainen päivä ollut hauska mieheni kanssa, siis on ollut ikäviä asioita elämässä, mutta mieheni on tehnyt kaikista päivistä parempia kuin ne olisivat olleet yksin.

Mietin muutenkin, että elämä on raskasta ja työn täytteistä, miksi kukaan haluaisi vielä riippakiveksi jotain vaikeaa ja työlästä suhdetta? Lisätaakkaa tavallaan,

Vierailija
88/146 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla on ilmeisesti kiellettyjä sanoja, koska osa viesteistä ei koskaan ilmesty. Kummallista.

Joka tapauksessa. Suomalaiset ovat, osittain sijainnin vuoksi, yksi pahimmin saastuttavista ja luonnonvaroja kuluttavista kansoista. Se on surullista ja häpeällistä.

Työvoimapulan ja veronmaksajien vähenemiseen on vaihtoehto. Maailmassa on ennestään miljardeittain ihmisiä, joita voitaisiin milloin tahansa siirtää tänne, joten lisääntyminen ei ole edes mitenkään tarpeellista.

Suomalaiset kuluttavat energiaa ja luonnonvaroja, koska meillä on sellaista teollisuutta ja kylmä talvella. Ei ne "muualta siirretyt" ihmiset ala lämmittämättömissä asunnoissa palelemaan sen enempää, kuin syntyperäisest suomalaisetkaan.

Ja se teollisuus pitää tätä "hyvinvointiyhteiskuntaa" pystyssä, että kaikki saavat asua niissä lämmitetyissä asunnoissa.

Miettisit vähän mitä sanot.

Vierailija
89/146 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No suurin syy on tämän maan politiikka jossa alle 30-vuotiaat eivät saa vakityöpaikkaa, pätkätöitä pätkätöiden perään tai peräti työkokeiluja ja muita tempputyöllistämistoimenpiteitä, ei sellaisella epävarmuudella ole paljoa kiinnostusta lisääntyä. 

Tämä maa ja sen politiikka joka haluaa vain yksityistää kaiken mahdollisen ja myydä pohjavesiä myöten kaiken ulkomaille tekee ihan itse tämän että syntyvyys laskee koko ajan kuin lehmän häntä. aika moista hallaa Sipilä, Orpo ja kumppanit saavat aikaiseksi - eikä siltikään katsota peiliin. 

Niinpä, ja ihan itse kansa on nuo Sipilät ja kumppanit tuonne Arkadianmäelle halunneet ihme kyllä. Muistakaa seuraavalla äänestyskierroksella sitten millaiset ne edelliset 4 vuotta oli niin katsotaan tuleeko muutosta.

Vierailija
90/146 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201804262200904673_u0.shtml Sillä lailla. Syntyvyys pyörii nälkävuosien tasolla. Ei hyvältä näytä.

Kuka haluaa tehdä enää lapsia tähän elämäksi kutsuttuun farssiin.

Vierailija
91/146 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma ei menetä siinä mitään, jos suomalaisten sairas perimä nyt sattuukin katoamaan.

Kyllä. Liian on sisäsiittoinen kansakunta lyhyen historiansa taakkaa kantava ja pessimistisen asenteen elämäänsä saanut. Valoa ja aurinkoa liian vähän, kesäisin kansakunta sekoaa, ryyppää ja rymyää, syntyvyys hetkellisesti tekee kasvupiikin kun känniääliöt eivät muista ehkäistä. Sitten syntyy kasapäin käytöshäiriöistä jälkikasvua, jota ei osata kasvattaa vaan tungetaan ne hoitolaitoksiin yhteiskunnan sivistettäviksi. Eihän tästä mitään tolkun väkeä aikaiseksi saada. Kohta ollaan tositv-julkkiksia ja jatketaan veren perintönä saatua känniörvellystä julkisesti itsensä nolamaalla. Sitten sairastutaan uupumukseen tai syöpään, hurahdetaan johonkin dieettiohjelmaan tai fitness sekoiluunja lopulta kuollaan syöpään. RIP.

Vierailija
92/146 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisistä minäminäsomenaikkosista äitejä? Juu ei.

Vierailija
93/146 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo oman osani tehnyt ja luovuttanut sukusoluja lapsia haluaville. Biologisia lapsia on jo kolme. Itse en ole yhtään synnyttänyt enkä synnytä. Lisääntyä voi muullakin tapaa.

Vierailija
94/146 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina halunnut monta lasta, mutta naiset eivät ole halunneet minua. Pidän itsestäni huolta urheilemalla ja syömällä terveellisesti. Pukeudun siististi. Olen tullut siihen tulokseen, että syy on siinä, että olen sekatyömies. Teen töitä raksoilla ja tehtailla, missä vain mistä saa kohtuullista palkkaa.

Tuntuuko pahalta sanoa tyttökaverille, että tapailemasi mies on vain työmies? Hävettääkö kertoa omalle äitille ja isille, että oma mies on heikompaa ainesta? Ansaitseehan oma pikku prinsessa varakkaan ja pitkän miehen? Aika erillaisia on naiset mitä lapsena heidän ajattelin ja näin olevan. Missä vaiheessa se muutos tapahtuu?

Kunniallinen työ on arvostettua. Käsillään tekevä mies on HOT olipa koulutusta tai ei. Lyhyt mies on seksikäs ja kääntää mun pään paremmin kuin pitkä. Kyllä sinä naisen löydät.

Korkeakoulutettu ja varattu nainen.

Vierailija
95/146 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No suurin syy on tämän maan politiikka jossa alle 30-vuotiaat eivät saa vakityöpaikkaa, pätkätöitä pätkätöiden perään tai peräti työkokeiluja ja muita tempputyöllistämistoimenpiteitä, ei sellaisella epävarmuudella ole paljoa kiinnostusta lisääntyä. 

Tämä maa ja sen politiikka joka haluaa vain yksityistää kaiken mahdollisen ja myydä pohjavesiä myöten kaiken ulkomaille tekee ihan itse tämän että syntyvyys laskee koko ajan kuin lehmän häntä. aika moista hallaa Sipilä, Orpo ja kumppanit saavat aikaiseksi - eikä siltikään katsota peiliin. 

Sosiaaliturvan varassa eläminen ei hidasta tiettyjen ryhmien lisääntymistä alkuunkaan. Miksi se hidastaa vain kantasuomalaisten lisääntymistä?

No ei kukaan täysipäinen halua lisääntyä sossutuille.

Vierailija
96/146 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4000...

Ja sitäki enemmän pitäisi liikakansoitettuun maailmaan 🙄

Vierailija
97/146 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

match kirjoitti:

Who cares. Maapallo on ylikansoitettu as is. 

Joo, n333k3reiden yms. toimesta. Hehän varmasti ratkaisevat monet ongelmat myöskin ja pelastavat ihmiskunnan tuholta korkealla teknologiallaan, innovaatioilla yms.

Aivan, nyt äkkiä lisääntymään naiset, meidän on pelastettava ihmiskunta tuholta ja vain suomalaiset tähän ovat kykeneviä.

Aika jenkkimäinen ajattelutapa.

Voit ihan itse seurata missä päin maapalloa aiheutetaan eniten saastumista yms. ja missä taas kehitetään eniten ratkausuja niiden poistamiseksi. Ota joku 5miljoonan kaupunki Afrikasta ja kerro paljonko sieltä tulee clean techiä yms. Tietysti se ei sovellu maailmankuvaasi vaikka kylmä fakta onkin. Leikittele ajatuksella, että kaikki suomalaiset katoaisivat ja tilalle tulisi 5miljoonaa afrikkalaista. Jos alkaisi hahmottua, että maapallon väestöstä puhuttaessa kannattaa huomioida määrän lisäksi myös laatu.

Paitsi että keskiverto afrikkalaisen hiilijalanjälki on murto-osa suomalaisen vastaavasta.

Vierailija
98/146 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma ei menetä siinä mitään, jos suomalaisten sairas perimä nyt sattuukin katoamaan.

Kyllä. Liian on sisäsiittoinen kansakunta lyhyen historiansa taakkaa kantava ja pessimistisen asenteen elämäänsä saanut. Valoa ja aurinkoa liian vähän, kesäisin kansakunta sekoaa, ryyppää ja rymyää, syntyvyys hetkellisesti tekee kasvupiikin kun känniääliöt eivät muista ehkäistä. Sitten syntyy kasapäin käytöshäiriöistä jälkikasvua, jota ei osata kasvattaa vaan tungetaan ne hoitolaitoksiin yhteiskunnan sivistettäviksi. Eihän tästä mitään tolkun väkeä aikaiseksi saada. Kohta ollaan tositv-julkkiksia ja jatketaan veren perintönä saatua känniörvellystä julkisesti itsensä nolamaalla. Sitten sairastutaan uupumukseen tai syöpään, hurahdetaan johonkin dieettiohjelmaan tai fitness sekoiluunja lopulta kuollaan syöpään. RIP.

Idiocrazy

Vierailija
99/146 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

match kirjoitti:

Who cares. Maapallo on ylikansoitettu as is. 

Joo, n333k3reiden yms. toimesta. Hehän varmasti ratkaisevat monet ongelmat myöskin ja pelastavat ihmiskunnan tuholta korkealla teknologiallaan, innovaatioilla yms.

Aivan, nyt äkkiä lisääntymään naiset, meidän on pelastettava ihmiskunta tuholta ja vain suomalaiset tähän ovat kykeneviä.

Aika jenkkimäinen ajattelutapa.

Voit ihan itse seurata missä päin maapalloa aiheutetaan eniten saastumista yms. ja missä taas kehitetään eniten ratkausuja niiden poistamiseksi. Ota joku 5miljoonan kaupunki Afrikasta ja kerro paljonko sieltä tulee clean techiä yms. Tietysti se ei sovellu maailmankuvaasi vaikka kylmä fakta onkin. Leikittele ajatuksella, että kaikki suomalaiset katoaisivat ja tilalle tulisi 5miljoonaa afrikkalaista. Jos alkaisi hahmottua, että maapallon väestöstä puhuttaessa kannattaa huomioida määrän lisäksi myös laatu.

No paljonko olet kehittänyt ratkaisuja niiden poistamiseksi, kun sillä oikeutat lisääntymisesi?

Vierailija
100/146 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Sipilä!

Kyllähän Sipilä lapsia on tehnyt. Tässä on nyt suominaisilla itsetutkiskelun paikka.

Kyllä tässä on "hyväveli"kerholaisilla ja suvakeilla itsetutkiskelunpaikka.