Suomen syntyvyys jatkaa vajoamistaan historiallisen alas - Viime kuussa syntyi alle 4000 vauvaa
https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201804262200904673_u0.shtml Sillä lailla. Syntyvyys pyörii nälkävuosien tasolla. Ei hyvältä näytä.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Olen ruma ja huonokroppainen reilu kolmekymppinen (neitsyt) nainen, joka tahtoisi kyllä perustaa perheen, mutten kelpaa miehille. Vaikeahan tässä on yksin lisääntyä :(
Älä missään nimessä muokkaa kehoasi, juttujasi ja asennettasi haluttavammaksi vaan äänestä jatkossakin feministipuoluetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ruma ja huonokroppainen reilu kolmekymppinen (neitsyt) nainen, joka tahtoisi kyllä perustaa perheen, mutten kelpaa miehille. Vaikeahan tässä on yksin lisääntyä :(
Älä missään nimessä muokkaa kehoasi, juttujasi ja asennettasi haluttavammaksi vaan äänestä jatkossakin feministipuoluetta.
Miksi nää neuvot ei ikinä kelpaa syrjäytyneille miehille? Naiset on kuulema liian vaativia, kun ei halua pleikkaa pelaavaa pulskaa kaljaa litkivää kaulapartaa, joka ei ole koskaan matkustanut minnekään eikä ole mitään intoa ja energiaa uusiin asioihin ja maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittiko nainen olevansa feministi? Hänhän voi olla hyvinkin perinteinen nainen, just sellainen, mistä kaikki palstamiehet haaveilevat. Älkää katsoko vain pintaa.
Pyydän keskinäistä kunnioitusta tähän keskusteluketjuun. Täällä on ihmisiä painettu alas ja halveksittu ja työnnetty maanrakoon. Kuka siitä voittaa? Jos keskustellaan, niin tehdään se toista rakastaen ja häntä kunnioittaen. Tee se mitä haluaisit itsellesi tehtävän. Sitä kylvää mitä niittää!! Näytetään lähimmäisen rakkaus toista kohtaan keskustelu palstalla ja toivotaan parasta mahdollista toisen ihmisen elämään katkeruuden, kaunan ja riidan sijaan!
Suosittelen kaikkia lukemaan Satu Rämön Islantilainen kodin onni kirjan. Vaikka bookbeatista sen saa luettua/kuunneltua ilmaiseksi kahden viikon koe aikana.
Islantilaisilla on jotenkin ihailtavan mutkaton suhtautuminen lapsiin ja lasten tekoon, niitä vaan tehdään ja ne hoidetaan kaiken muun sivussa ja kaikki auttaa siinä. Ja islannissa on pohjoismaiden korkein syntyvyys vaikka perhevapaat on vain 9kk ja lapsen voi viedä tarhaan vasta kaksivuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen kaikkia lukemaan Satu Rämön Islantilainen kodin onni kirjan. Vaikka bookbeatista sen saa luettua/kuunneltua ilmaiseksi kahden viikon koe aikana.
Islantilaisilla on jotenkin ihailtavan mutkaton suhtautuminen lapsiin ja lasten tekoon, niitä vaan tehdään ja ne hoidetaan kaiken muun sivussa ja kaikki auttaa siinä. Ja islannissa on pohjoismaiden korkein syntyvyys vaikka perhevapaat on vain 9kk ja lapsen voi viedä tarhaan vasta kaksivuotiaana.
Pakko kysyä, että miten hoitavat tuon 15 kuukautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja raskaanaolevallehan ei täydessä bussissa paikkaa anneta. Minullekin ylimielisesti annettiin ohje kävellä yli 10km työmatka, kun tuosta tällä palstalla avauduin.
Vaunujen kanssa matkustaessa taas kuulemma olet loinen ja vaikka mitä. Kun lapsi itkee bussissa tai kaupassa, niin häiritset kaikkia.
Juu, ei tule enempää täältä lapsia.
Ei minullekaan annettu paikkaa, vaikka olin itseaiheutetusti väsyneempi kuin muut valvottuani töiden takia 2,5 vrk putkeen :(
Niin, tässä hyvä syy syntyvyyden laskuun. Raskaus on näiden nerojen mukasn itseaiheutettu vaiva, jota ei tarvitse ottaa huomioon.
Hän vertaa nytkin omaa väsyneisyytään samaksi riskiksi, mikä raskaanaolevalla om seisoessaan bussissa. Kun bussi tekee äkkijarrutuksen ja raskaanaoleva paiskautuu vatsa edellä lattiaan.
Hän kokee, että hänellä on väsyneenä se sama riski, eli että esim. istukka irtoaa aiheuttaen sisäisen verenvuodon ja vauvan kuoleman. Siis vaikka hän ei ole raskaana.
Juuri nämä tyypit tekevät sen, miksi koetaan helpommalsi ettei ole enää ikinä raskaana. Itsekkyys, ilkeys ja tyhmyys, näin tiivistettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isovanhemmat hoitaa, voi viedä yksityiselle hoitajalle, perhevapaan voi myös pitää osa-aikaisena ja sillloin se 18kk mutta silloin tietenkin rahaa saa myös puolet vähemmän kk. Islannissa lapsen voi viedä esim. yliopiston luennoille ja moni opiskelee samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isovanhemmat hoitaa, voi viedä yksityiselle hoitajalle, perhevapaan voi myös pitää osa-aikaisena ja sillloin se 18kk mutta silloin tietenkin rahaa saa myös puolet vähemmän kk. Islannissa lapsen voi viedä esim. yliopiston luennoille ja moni opiskelee samalla.
Ja koululaisten iltapäivä hoidon ne on kanssa ratkaissut fiksusti että lasten harrastukset on iltapäiväisin esim. urheilujoukkueet ovat järjestäneet kyydit lapsille koulusta harjoitus paikkaan ja vanhemmat hakevat sieltä sitten töiden jälkeen ja niitä ei tarvii enää iltaisin kuskata minnekkään.
Vierailija kirjoitti:
Puhumattakaan siitä, että nainen ei saisi raskauden aikana olla väsynyt ja kaikki kivut pitää kestää nurkumatta, miestä ei saa vaivata mitenkään vaan miehen harrastukset menee kaiken edelle. Luonnollisesti naisen pitää jaksaa hoitaa oma työnsä moitteettomasti eikä sairauslomalle saa jäädä missään tapauksessa. Jos nainen sinnittelee yli voimiensa, hän on huono äiti, joka vaarantaa syntymättömän lapsensa, jos taas höllää, hän on vaan laiska. Kas kun ennenkin lapset vaan synnytettiin siinä pelto- ja navettatöiden lomassa.
Naisen pitää raskaana olla jotenkin sisäistä lämpöä hehkuva yli-ihminen, joka tyynesti kestää kaiken ja tukee miestään tämän vaikeina aikoina isäksi muuttumisen tiellä.
Tämä kommentti on uusfeminististä propagandaa aidoimmillaan. Tämä on yksi niistä syistä, miksi suomalaisen naisen kanssa ei kannata enää lisääntyä eikä sitä kohta kukaan enää suunnitelmallisesti haluakaan. Itse te uusfeministit olette uhriutumisen kautta haetun voimaantumisenne kautta tämän lumipallon laittaneet liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhumattakaan siitä, että nainen ei saisi raskauden aikana olla väsynyt ja kaikki kivut pitää kestää nurkumatta, miestä ei saa vaivata mitenkään vaan miehen harrastukset menee kaiken edelle. Luonnollisesti naisen pitää jaksaa hoitaa oma työnsä moitteettomasti eikä sairauslomalle saa jäädä missään tapauksessa. Jos nainen sinnittelee yli voimiensa, hän on huono äiti, joka vaarantaa syntymättömän lapsensa, jos taas höllää, hän on vaan laiska. Kas kun ennenkin lapset vaan synnytettiin siinä pelto- ja navettatöiden lomassa.
Naisen pitää raskaana olla jotenkin sisäistä lämpöä hehkuva yli-ihminen, joka tyynesti kestää kaiken ja tukee miestään tämän vaikeina aikoina isäksi muuttumisen tiellä.
Tämä kommentti on uusfeminististä propagandaa aidoimmillaan. Tämä on yksi niistä syistä, miksi suomalaisen naisen kanssa ei kannata enää lisääntyä eikä sitä kohta kukaan enää suunnitelmallisesti haluakaan. Itse te uusfeministit olette uhriutumisen kautta haetun voimaantumisenne kautta tämän lumipallon laittaneet liikkeelle.
Ei tuo ole mitään propagandaa. Ihan tuota on minulle itsellekin sanottu jo 80-luvulla. Ei meno ole muuttunut yhtään, mennyt vaan pahempaan suuntaan. Naisille on hoettu vuosikymmeniä, että raskaus ei ole sairaus, joten kaikki raskausvaivatkin on pitänyt vain kestää. Sitä vaan miehet eivät ymmärrä, että raskaan aoleva jää sairauslomalle juuri sen vauvan voinnin takia, miehet näkee asian niin, että siellä se akka sohvalla makaa. Tässäkään ketjussa ei ole yksikään mies tainnut sanoa, että raskaus on naiselle iso ja rasittava urakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks v*tussa tässä naisia syyllistetään?! Naisetko tekee yksin lapsia ja hoitaa yksin lapsia? Ihan yhtä syyllisiä tähän ovat miehetkin!!!!! Jumankauta kun naisia ollaan aina kaikesta syyttämässä!!!
Koska ovat syyllisiä. Joka Pirkko vaan letut levälleen, niin kyllä niitä siittäjiä olisi jonoksi asti. Eivät tee yksin, vaan tylsämielisinkin perunanenä kuvittelee saavansa miesmallin miehekseen, niin siihen se tyssää. Ei tosiaan ole yhtä syyllisiä miehet millään mittapuulla, tiedät sen itsekin. Kyllä täältä siementä löytyy!
Siementä ehkä. Vaan löytyykö kasvattajaa? Ei ne lapsetkaan ihan itsekseen aikuiseksi asti selviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut kahdeksan vuotta enkä opiskellut kotiäitiyttä varten vaan siksi, että menen töihin.
Ja sitäkö se sun elämän tarkoitus on? Tehdä töitä? Tehdä paljon rahaa?
No en mä rahasta tiedä, mutta kyllä mä haluan käytään mulle suotua älyä muuhunkin, kuin lasten kanssa keskustelemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina halunnut monta lasta, mutta naiset eivät ole halunneet minua. Pidän itsestäni huolta urheilemalla ja syömällä terveellisesti. Pukeudun siististi. Olen tullut siihen tulokseen, että syy on siinä, että olen sekatyömies. Teen töitä raksoilla ja tehtailla, missä vain mistä saa kohtuullista palkkaa.
Tuntuuko pahalta sanoa tyttökaverille, että tapailemasi mies on vain työmies? Hävettääkö kertoa omalle äitille ja isille, että oma mies on heikompaa ainesta? Ansaitseehan oma pikku prinsessa varakkaan ja pitkän miehen? Aika erillaisia on naiset mitä lapsena heidän ajattelin ja näin olevan. Missä vaiheessa se muutos tapahtuu?
Mitä sulla on tarjottavaa naiselle muuta, kuin pyykkilautavatsa (jos sitäkään)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehetkin voivat katsoa peiliin. Kukaan nainen ei halua yh:ksi. Huono diili naiselle.
Laadukas nainen ei yh:ksi päädy. Kyllä se on naisilla itsetutkiskelun paikka.
On parempi olla yh:na mitä pettäjän tai juopon puolisona. Lapsiaan suojeleva nainen ottaa eron huonosta miehestä ja isästä.
Totta. Tosin laadukas nainen ei tuollaisiin joutomiehiin haksahtaisi alunperinkään ja jos jostain syystä yh:ksi päätyisikin, niin löytäisi uuden hyvän miehen hetkessä.
Elämässä sattuu ja tapahtuu. Mistä tiedät, ettei puolisosi ole 10 vuoden päästä alkoholisoitunut?
Kuka tänne viittii lapsia tehdä. Koulutuksesta leikataan, työtä ei ole ja työttömiä lyödään kuin vierasta sikaa. Riittää kun selviytyy itse, ei siinä enää pysty eikä jaksa lapsia kasvattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks v*tussa tässä naisia syyllistetään?! Naisetko tekee yksin lapsia ja hoitaa yksin lapsia? Ihan yhtä syyllisiä tähän ovat miehetkin!!!!! Jumankauta kun naisia ollaan aina kaikesta syyttämässä!!!
Koska ovat syyllisiä. Joka Pirkko vaan letut levälleen, niin kyllä niitä siittäjiä olisi jonoksi asti. Eivät tee yksin, vaan tylsämielisinkin perunanenä kuvittelee saavansa miesmallin miehekseen, niin siihen se tyssää. Ei tosiaan ole yhtä syyllisiä miehet millään mittapuulla, tiedät sen itsekin. Kyllä täältä siementä löytyy!
Siementä ehkä. Vaan löytyykö kasvattajaa? Ei ne lapsetkaan ihan itsekseen aikuiseksi asti selviä.
Löytyy, jos nainen pitää itsensä timmissä kunnossa, ei nalkuta yms. Ota huomioon, että suurin osa avioeroista on naisten hakemia. Sitten uhriudutaan entisestään kun on "päädytty" yh:ksi. Päätyyhän sitä, jos itse sellaiseksi haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tänne viittii lapsia tehdä. Koulutuksesta leikataan, työtä ei ole ja työttömiä lyödään kuin vierasta sikaa. Riittää kun selviytyy itse, ei siinä enää pysty eikä jaksa lapsia kasvattaa.
Tyypillistä eukkojen nirsoilua tämäkin. Kertoisitko missä paikassa ja minä aikakautena olisi ollut helpompi hankkia ja kasvattaa lapsia kuin nykysuomessa? Käy välillä Suomikuplasi ulkopuolella katsomassa miten suurin osa maailman lapsista kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyy, jos nainen pitää itsensä timmissä kunnossa, ei nalkuta yms. Ota huomioon, että suurin osa avioeroista on naisten hakemia. Sitten uhriudutaan entisestään kun on "päädytty" yh:ksi. Päätyyhän sitä, jos itse sellaiseksi haluaa.
Ja se siis tarkoittaa sitä, että miehissä on jotain vikaa. Ei kukaan nainen eroa hyvästä miehestä ja isästä vapaaehtoisesti.
Hyvin tiedät että se johtuu ilmastosta ja käytettävästä varallisuudesta. Länsimaisessa konnotaatiossa afrikkalainen tarkoittaa säälittävää autettavaa riisimahaa mutta on 100 kertaa parempi ilmastopyhimys. Turha syyttää suomalaisia suomalaisuudesta.