Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Virheostokset

tyhmä olo
24.04.2018 |

Tulipa ostettua kengät, jotka sitten käytössä kuitenkin osoittautuivat liian isoiksi. Ilmeisesti sitä kaupassa kävelee jotenkin eri tavalla kuin kadulla, kun näin pääsi käymään. Ei auta pohjalliset eikä paksummat sukat. Kylläpä harmittaa! Etenkin, kun rahasta on muutenkin tiukkaa, eikä kyseessä ollut mikään heräteostos, vaan harkittu päätös. Tiedostan, että itseni soimaaminen ei auta mitään, mutta silti hirveän epäonnistunut ja syyllinen olo.

En kaipaa mitään kettuilua, vaan kertomuksia siitä, että muutkin tekevät virheostoksia, ja ennen kaikkea vinkkejä siihen, kuinka olette päässeet harmituksesta yli.

Kommentit (198)

Vierailija
41/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin ByPias pellavatuotteita aiemmin paljonkin. Ihmettelin niiden huonoa laatua kun ovat kuitenkin kalliita. Myöhemmin näin samanlaisia Tallinnan reissulla torimyynnissä murto-osa hintaan. Olen todella pettynyt enkä enää osta mitään ByPias liikkeistä.

Veikkaan että tämä poistuu asiattomana.

Vierailija
42/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin jo pitkään tarvinnut uudet mustat farkut, ja olin innoissani kun pääsin shoppailemaan tuttua suosikkimerkkiäni alennushintaan. Ajattelin, että mun ei tarvitse sovittaa, kun tämä on niin hyvä ja tuttu malli, ja mun vaatekoko on aina XS. Siispä valkkasin siitä XS kokoiset onnellisena mukaani.

Kotona esittelin löytöäni ja sain jo vähän kommenttia, että onpa pienet housut. Totesin vaan, että nou problem, tää on mun koko. Tulin kuitenkin hieman epäileväiseksi ja aloin verrata vanhoja housujani. Olen vajaat 10 vuotta tähän päivään asti käyttänyt tätä mallia oikeasti koossa S, ja nyt jonkun hemmetin aivopierun takia en sitä muistanut, vaan ostin XS. Housut menevät vaivoin päälle, enkä usko niille kovin pitkää ikää... Housuja ei voi palauttaa, harmittaa. Olisin todella tarvinnut luottohousut.

Ei heru sympatiaa :'D tämä on jo ihan suoranaista tyhmyyttä.

Haluatko vähän perustella? Housuja ei voi palauttaa, koska en voi palata sinne. Ja sanoinhan tuon olleen oma aivopieruni? Mielestäni ketjun idea oli avautua. Sain jo helpotusta, en tarvitse sympatiaasi, mutta vastaan mielelläni jos jokin ihmetyttää vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät tuntuu usein kotona erilaisilta kuin kaupassa, myös vuorokauden aika vaikuttaa, joskus jalat vaan turpoaa. 

Virheostoksia olen tehnyt minäkin: hääpuku, joka ei ollutkaan hyvä ja jäi käyttämättä. Lisää muumimukeja, vaikka edellisetkään ei mahdu hyllyyn. Uusia takkeja ja kenkiä (minkä sesongin tahansa), vaikka edelliset on vielä ihan hyviä. Ruvennu jo vähän tää tavaraähky ällöttämään.

Vierailija
44/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheostos on oma tunne. Ei siis ole välttämättä kyse siitä, että myyjä tai valmistaja olisi ollut tökerö, ja että nyt tarvitsisi sympatiaa kuluttaja-raukalle. Virheostos voi olla myös oma moka. Että huom.

Vierailija
45/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin jo pitkään tarvinnut uudet mustat farkut, ja olin innoissani kun pääsin shoppailemaan tuttua suosikkimerkkiäni alennushintaan. Ajattelin, että mun ei tarvitse sovittaa, kun tämä on niin hyvä ja tuttu malli, ja mun vaatekoko on aina XS. Siispä valkkasin siitä XS kokoiset onnellisena mukaani.

Kotona esittelin löytöäni ja sain jo vähän kommenttia, että onpa pienet housut. Totesin vaan, että nou problem, tää on mun koko. Tulin kuitenkin hieman epäileväiseksi ja aloin verrata vanhoja housujani. Olen vajaat 10 vuotta tähän päivään asti käyttänyt tätä mallia oikeasti koossa S, ja nyt jonkun hemmetin aivopierun takia en sitä muistanut, vaan ostin XS. Housut menevät vaivoin päälle, enkä usko niille kovin pitkää ikää... Housuja ei voi palauttaa, harmittaa. Olisin todella tarvinnut luottohousut.

Haluatko vähän perustella? Housuja ei voi palauttaa, koska en voi palata sinne. Ja sanoinhan tuon olleen oma aivopieruni? Mielestäni ketjun idea oli avautua. Sain jo helpotusta, en tarvitse sympatiaasi, mutta vastaan mielelläni jos jokin ihmetyttää vielä.

Pointtina se että ketjussa melkein kaikki ovat sovittaneet sentään tuotteita, jotka jälkikäteen osoittautuivat huonoiksi. Tässä ei edes viitsitä sovittaa, vaikka mahdollisuus olisi.

t. eri

Vierailija
46/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes lopetin netistä tilaamisen vuosi sitten, kun huomasin kantapään kautta, että farkut voivat olla eri kokoa samassa tuumakoossa. Riippuu valmistajasta. Samaan aikaan ostin vaatteen, joka näytti mallilla tosi erilaiselta kuin oikeasti. Sen jälkeen olen tilannut kerran yhdet kengät. Ostan lähinnä outleteista enää jotain halpaa, mutta hintaan nähden laadukasta. Rahalla ei enää saa laatuakaan.

Vierailija
47/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointtina se että ketjussa melkein kaikki ovat sovittaneet sentään tuotteita, jotka jälkikäteen osoittautuivat huonoiksi. Tässä ei edes viitsitä sovittaa, vaikka mahdollisuus olisi.

t. eri

Ja minä en sitten saa kokea tehneeni virheostosta? Aika moneen tarinaan sopisi jonkinlainen jälkiviisaus huonoista valinnoista (mikä ei tähän ketjuun kuulu), enkä ollut edes ainut väärään kokoon sortunut. Siksi voin vain arvella, miksi moinen reaktio juuri minun kohdallani.

Vierailija
48/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin ByPias pellavatuotteita aiemmin paljonkin. Ihmettelin niiden huonoa laatua kun ovat kuitenkin kalliita. Myöhemmin näin samanlaisia Tallinnan reissulla torimyynnissä murto-osa hintaan. Olen todella pettynyt enkä enää osta mitään ByPias liikkeistä.

Minulla sama kokemus. Vasta jälkeenpäin kuulin että kyseinen liike myös suurella katteella tuotteita joita löytyy muiden liikkeiden valikoimista halvemmalla.

Vierailija
49/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama kokemus. Vasta jälkeenpäin kuulin että kyseinen liike myös suurella katteella tuotteita joita löytyy muiden liikkeiden valikoimista halvemmalla.

Piti kirjoittaa että myy suurella katteella

Vierailija
50/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen konkari huonoissa sisustusvalinnoissa. Rakastan sisustamista ja koti on mulle tärkeä paikka, ja nautin siitä että se näyttää persoonalliselta, viihtyisältä ja "omalta". 1,5 vuotta sitten muutin uuteen asuntoon, ja tähän mennessä tullut ostettua jo neljät vääränlaiset verhot, yksi väärä matto, yksi väärä päiväpeitto ja muuta sälää. Hassua, miten joku asia voikin ensin tuntua ja näyttää niin hyvältä idealta, mutta hetken päästä sitten tajuaakin että ei hitto...

Onneksi nyt se sisustus alkaa hiljalleen vakiintua ja saavuttaa lopullisen muotonsa. Toivottavasti saan nuo hutiostokset kiertoon Huuto.netissä tai jossakin. Rahaa ei ole mullakaan juuri ylimääräistä niin siksi harmittaa, mutta onneksi tällaiset murheet ovat kuitenkin vielä melko pieniä ja lohduttavaa kuulla että muillakin on joskus samantyyppisiä ongelmia :)

Vierailija
51/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes lopetin netistä tilaamisen vuosi sitten, kun huomasin kantapään kautta, että farkut voivat olla eri kokoa samassa tuumakoossa. Riippuu valmistajasta. Samaan aikaan ostin vaatteen, joka näytti mallilla tosi erilaiselta kuin oikeasti. Sen jälkeen olen tilannut kerran yhdet kengät. Ostan lähinnä outleteista enää jotain halpaa, mutta hintaan nähden laadukasta. Rahalla ei enää saa laatuakaan.

Netistä ostaessahan ne sopimattomat vaatteet voi palauttaa. Erityisesti farkut on fiksua ostaa netistä, jolloin niitä voi rauhassa testata kotioloissa, kyykkiä, istua ja liikkua. Sovituskopissa hankalaa ja ahdasta, ei välttämättä mitään istuinta jne. 

Vierailija
52/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tilasin kanssa just sandaalit netistä ja nää ei tunnu hyvältä jalassa, varsinkin se kantapään kohta.

Olen melko varma että jos kävelisin näillä jossain enemmän niin kantapäihin tulisi iso rakko nopeasti.

Oho :DD Tiedätkö että on aivan normaalia, että uusista kengistä tulee rakkoja jalkaan. Nehän vasta muokkautuvat jalkojesi mukaisiksi. Huoh.. laittakaa laastarit kantapäihin valmiiksi ja ei ole tätäkään ongelmaa.

Vierailija
53/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkähuteja minullakin. Takavuosina ostin nätit ja kalliit sling-backit ja kotona totesin, että eivät pysy jalassa. Pikkuhiljaa olen oppinut, että minun kantapääni taitaa olla mallia suora eli jalka jatkuu suoraan kantapäästä ylöspäin. Kapeakin se on, ihanat viininpunaiset mokkakengät ovat kaapissa, koska vasta kotona totesin, että kantapäässä on tilaa enemmän kuin pitäisi. 

Ne sling-backit vein kirpparille, josta ne heti varastettiin. Toivottavasti varas taittoi nilkkansa niissä.

Mokkakenkiin olen ostanut monetkin kantapään sisälle laitettavat jutut, ei auta.

Inhoan nykyään kenkien ostoa. Liian usein menee pieleen.

Vierailija
54/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tossut koiralle Mustista&Mirristä. Varmistin moneen kertaan, että ovathan talvikäyttöön. Kotona kun katsoin tarkemmin, huomasin, että niissä ei ollut mitään lämpöeristystä. Olivat kastuneetkin, eli huonompi kuin ei tossuja ollenkaan. Koira ei ole sen koommin huolinut niitä jalkaansa. Ihan kankkulan kaivoon meni sekin parikymppiä.

Vierailija
55/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uff ei pursua ihania merkkikenkiä?

Halpaa muoviåpaskaa, linttaan astuttua ja loppuunkäytettyä?

Taitaa mennä ihmisil kenkät roskiin

Vierailija
56/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos teen virheostoksen, yritän paikata tappion uudella paremmalla kaupalla.

Joskus teen myös tarkoituksella heti perään jonkun pikku riskihankinnan, jolloin saan sitten kaksi tavaraa yhdellä ja samalla ostokrapulalla. 

Näitä keinoja ei pidä rahapulaisen yleisesti ottaen käyttämän, mutta esim. euron kirppislöytö voi parantaa oloa. 

Vierailija
57/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on takkeja kertynyt tusinan verran joita en ilkeä pitää. Kierrätykseenkin olen niitä lahjoittanut.

Ei vaan löydy istuvaa ja mieleistä. Sitten vaan ostaa jonkun joka näyttää kaupassa vähän sinne päin. Eihän se kotona enää toimivalta näytä.

Pitää säästää sit kalsareissa, kun takit vie koko vaatebudjetin.

Vierailija
58/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmä olo kirjoitti:

Tulipa ostettua kengät, jotka sitten käytössä kuitenkin osoittautuivat liian isoiksi. Ilmeisesti sitä kaupassa kävelee jotenkin eri tavalla kuin kadulla, kun näin pääsi käymään. Ei auta pohjalliset eikä paksummat sukat. Kylläpä harmittaa! Etenkin, kun rahasta on muutenkin tiukkaa, eikä kyseessä ollut mikään heräteostos, vaan harkittu päätös. Tiedostan, että itseni soimaaminen ei auta mitään, mutta silti hirveän epäonnistunut ja syyllinen olo.

En kaipaa mitään kettuilua, vaan kertomuksia siitä, että muutkin tekevät virheostoksia, ja ennen kaikkea vinkkejä siihen, kuinka olette päässeet harmituksesta yli.

Minäkin olen ostanut liian isot kengät. Jostain syystä kaupassa tuntui hyvältä päätökseltä...

Vierailija
59/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin just perumaan kampaamon köyhyyttäni

En edes muista milloin oisin saanut jotain uutta kivaa itselle..

tympii..väsyttää

joo käyn töissä..en hoarda kirppiksellä hikisiä kenkiä

Vierailija
60/198 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarviisin uuden huulipunan (60 eur), kampaamo (300 eur pidennys+väri), uudet kengät (100)

no anti olla..ihminen pystyy käymään töissä hiirihikset ponnarilla, huulipunatta ja vanhoilla kengillä.

näillä menty jo 6kk...

En jaksa illalla kytätä tori.fi tai käydä nuuhkimassa toisten vanhoja paska kirppisvaatteita.

on kiva käydä töissä

jospa ostankin SUKLAAATA ja kasvatan ison perseen