Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrankin elämässäni maltoin mieleni (pettävä mies), ja nyt on koston hetki koittanut :)

Vierailija
23.04.2018 |

Sain tietää melkein kaksi kuukautta sitten että avomieheni on pettänyt minua. Tietääkseni vain kerran (työpaikan pikkujoulut), mutta se riittää minulle. Sain tietää kun hän oli työmatkalla, joten pakostakin asian ottaminen puheeksi venähti - onneksi, koska sain päähäni suunnitelman jonka olen nyt toteuttanut.

Tajusin saman tien tiedon saatuani, että tämä oli tässä. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Hetken mietittyäni tein näin: aloin heti etsiä uutta asuntoa, ja ihmeellisellä onnenkantamoisella eräällä puolitutulla oli vapautunut ihana asunto hyvällä paikalla. Eipä siinä mitään, nimet vuokrasopimukseen ja avaimet sain käteen parin viikon päästä. Sen jälkeen aloin pieni lasti kerrallaan siirtää tavaroitani uuteen asuntoon. Luotin siihen, että mies ei huomaa mitään, eikä hän ilmeisesti olekaan katsonut mm. vaatekaappiini tai työpöytäni laatikoihin. Olisi muuten kyllä havainnut eron entiseen. Mies on kyllä nyt ollut paljon poissa kotoa, joten se on helpottanut operaatiota huomattavasti.

Nyt mies on tämän päivän ja huomisen työreissulla, joten itse otin vapaapäivän ja kuljetin uuteen asuntooni isommat tavarat ja ne harvat huonekalut, jotka ovat minun ja jotka vielä haluan pitää. Viimeisellä reissulla entiseen kotiin jätin avaimen eteiseen. Nyt on muutto valmis, ja olo on aivan ihana. Toisaalta vähän kauhistuttaakin: mies sai tasan tarkkaan mitä ansaitsi, mutta onkohan ihan normaalia että oloni on näin kylmä, ja että saan näin suunnattomasti nautintoa siitä, että mies tulee palatessaan hämmästymään niin suuresti? Luonnollisesti en aio mm. vastata puheluihin tai viesteihin, eikä mies voi tietää mihin olen häipynyt. Syyn varmaan arvaa kyllä.

Joskus elämä näköjään voi olla kuin Salkkareista. Itse tämän draaman kehittelin, mutta näin minä nyt halusin tehdä, lapsellista tai ei :) Ei minua oikeastaan ollenkaan olisi kiinnostanutkaan puhua asiasta. Itse pettäminen on 100% varmaa, joten miksi kuuntelisin 1) huonoja tekosyitä ja valheita, tai 2) itkua ja anteeksi anelemista.

Kommentit (1155)

Vierailija
901/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naissinkkuna myös, kuten joku jo sanoikin, ajattelen niin, että jos tapaisin potentiaalisen miehen ja hän kertoisi lähteneensä edellisestä suhteesta aloittajan kuvaamalla tavalla se ei olisi hänelle mikään meriitti.

Minun silmissäni.

Kaikki entisten suhteiden salamyhkäisyydet, pakenemiset, selvittämättäjättämiset yms. eivät ole hyväksi uudelle suhteelle.

Jos joillekin ok, niin siitä vaan.

Miettisin myös, että kun meille tulisi kriisejä suhteessa niin mitähän olisivat kaverin keinot silloin?

Lähteminen salaa, sanomatta sanaakaan aikeistaan. Vieläpä jättämällä minut selviämään asumiskustannuksista yksin, kun asumistaso oli meille kahdelle tarkoitettu.

Vaikka aloittajalla nyt oli syynä miehen pettäminen, en usko, että hän itsekään asioissa kovin avoimin korkein pelaa. Muuten ei olisi tuohon toimintaan pystynyt.

Vaikka sitten ei pettänyt fyysisesti, mikä nyt näyttää joilleikin olevan se suurin paha.

Joskus vain on niin, että pettää voi monella tavalla, mutta se ei ole niin ilmiselvästi tuomittavaa.

Voi olla myös henkistä pettämistä, ylenkatsetta tai laiminlyöntiä. Jne.

En sano, että sitä oli aloittajan tapauksessa, mutta se on nyt ylipäätään haluttu vallan *unohtaa* monissa mielipiteissä.

Vierailija
902/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on pystynyt loukattuna toimimaan kylmästi, ilman että kysyy suoraan kumppanilta onko pettäminen totta ja mitä kumppanilla on siihen sanottavaa niin hän pystyy siihen toisenkin kerran. Jos ihminen päättää erosta kolmannen osapuolen puheiden perusteella tai tekstiviestin perusteella ilman keskustelua kumppaninsa kanssa niin hän pystyy siihen seuraavankin kerran. Jos ihminen pystyy pettämään tai lähtemään, eroamaan sanomatta mitään kumppanilleen niin hän pystyy siihen uudelleen.

Keskusteleva ihminen on rationaalinen ja siihen on ainakin minun helpompi luottaa. Järjen käyttö päätöksentekoon tunteiden, vaistojen ja tradition lisäksi tai niiden sijaan on iso plussa kun valitaan kumppania. Minä en luottaisi ap:n tapaiseen ihmiseen jos tietäisin mitä hän on tehnyt. Kaverina ehkä, kumppanina ei. Jos voin luottaa kumppanini järkeen ja keskustelutahtoon tuli mitä tahansa niin silloin on parisuhteelta edes mahdollisuus onnistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosi paljon siitä miten asiat menee jatkossa ap:llä. Jos mulle joku sanoisi että olin niin syvästi loukattu etten pettämisen paljastuttua jaksanut ottaa vastaan eroon liittyvää vatvomista ja asioiden "selvittämistä" vaan hankin ensin hajurakoa itseni ja ex-puolison välille ennen kuin kerroin, niin ymmärtäisin. Jos keskiössä olisi edelleen kuukausien jälkeen kostomentaliteetti niin se ei olisi hyvä juttu noin tulevan kumppanin kannalta.

Vierailija
904/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pahalta kuulostaisi, kun uusi kumppani kertoisi, että kostin exälleni lähtemällä salaa ja puhumatta mitään.

*Kostin* ja *salaa*ja *puhumatta* ovat kaikki hälytysmerkkejä.

Miettisin mitähän hän minulle joskus kostaa, salaa tai jättää puhumatta.

Ja mitkähän mahtavat olla hänen ongelmaratkaisukeinonsa, siis onko niitä lainkaan.

Tai ovatko niin heikkoja.

Vierailija
905/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

912, Eihan ap kertonut?

Vierailija
906/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tai kauankohan mahtaa olla se ap:n tarvitsema "hajurako", uusi kämppä ja pois muuttaminen ei ollut riittävä kun ei ole kertonut mielelle vieläkään. Vai onko tämä se kuuluisa lue mun ajatukset -tyyppinen ratkaisu? No, jos parisuhde on ajautunut tuolle tasolle niin ehkä se mies tajusi et nyt on ero kun telkkari lähti. Ei sen muijan niin väliä.

Vierailija
907/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainsana on otsikossa käytetty sana kosto, mikä oli epäonnistunut valinta

Jos ap olisi vain kertonut, että sain tietää mieheni pettäneen minua 2 kk sitten, mies ei asiaa tunnustanut, joten otin eron, ei mitään vollotusta ap.n menettelystä olisi syntynyt.

Mutta tämä on yleinen ilmiö. Sitä joka pettää luottamuksen, käyttäytyy itsekkäästi, syö sanansa ei moitita. Sen sijaan moititaan sitä toista, joka suuttuu, huutaa, ei luota, ei kunnioita enää.

Avioliitossa käsketään tahtomaan rakastaa.

Minusta pitäisi käskeä käyttäytymään puolisoa kohtaan siten, että tämän rakkaus saa aineksia kukoistaa ja kasvaa.

Vierailija
908/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pahalta kuulostaisi, kun uusi kumppani kertoisi, että kostin exälleni lähtemällä salaa ja puhumatta mitään.

Ja mitkähän mahtavat olla hänen ongelmaratkaisukeinonsa, siis onko niitä lainkaan.

Kun tässä nyt vaan perataan ap:n potentiaalia tulevaksi kumppaniksi, niin miten suhtautuisitte, jos uusi mies kertoisi, että petin, leikin kotia vielä monta kk, en aikonutkaan kertoa ja jäin kiinni, muija lähti? Niin, ei hän välttämättä edes kertoisikaan, koska pystyy salailemaan, eikä halua hälytyskellojen soivan.

Voin oikein kuvitella, miten palstailijat sitten lohduttaisivat miestä, kaikille virheitä sattuu, ymmärrän ettet kertonut satuttamisen pelossa, tiedän että olisit halunnut oikeasti olla rehellinen 😂 Ja myöhemmin ihmetellään, miten tässä nyt kävikään kalpaten, se oli se exä pahis ja kylmä ihminen.

Vierailija
909/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tässä nyt vaan perataan ap:n potentiaalia tulevaksi kumppaniksi, niin miten suhtautuisitte, jos uusi mies kertoisi, että petin, leikin kotia vielä monta kk, en aikonutkaan kertoa ja jäin kiinni, muija lähti? Niin, ei hän välttämättä edes kertoisikaan, koska pystyy salailemaan, eikä halua hälytyskellojen soivan.

Voin oikein kuvitella, miten palstailijat sitten lohduttaisivat miestä, kaikille virheitä sattuu, ymmärrän ettet kertonut satuttamisen pelossa, tiedän että olisit halunnut oikeasti olla rehellinen 😂 Ja myöhemmin ihmetellään, miten tässä nyt kävikään kalpaten, se oli se exä pahis ja kylmä ihminen.

Oletkos yksinkertainen? Ei kumpikaan tehnyt oikein, ei ap eikä petturimies. Ei näistä tarvitse valita kumpi on a) kamalampi tai b) enemmän väärässä vaan molemmat tekivät väärin. Kumpikaan ei ole parasta parisuhdemateriaalia niin ei tarvitse sinun vääntää.

Vierailija
910/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avainsana on otsikossa käytetty sana kosto, mikä oli epäonnistunut valinta

Jos ap olisi vain kertonut, että sain tietää mieheni pettäneen minua 2 kk sitten, mies ei asiaa tunnustanut, joten otin eron, ei mitään vollotusta ap.n menettelystä olisi syntynyt.

Mutta tämä on yleinen ilmiö. Sitä joka pettää luottamuksen, käyttäytyy itsekkäästi, syö sanansa ei moitita. Sen sijaan moititaan sitä toista, joka suuttuu, huutaa, ei luota, ei kunnioita enää.

Avioliitossa käsketään tahtomaan rakastaa.

Minusta pitäisi käskeä käyttäytymään puolisoa kohtaan siten, että tämän rakkaus saa aineksia kukoistaa ja kasvaa.

Kaksi ekaa kappaletta meni sinulla ihan moraalisesti hyvällä linjalla mutta sitten pomppas, joko sinun ymmärrys tai käsitys yleisestä ilmiöstä.

Jos pysytään ketjun aiheessa niin en ole lukenut ap:n suuttuneen tai huutaneen, todennäköisesti on suuttunut jne.

Se mitä osa kommentoi niin pidetään pahana että haluaa kostaa ja salaa lähtee pois yhteisestä kodista, ei kerro eroavansa, lähtevänsä eikä varsinkaan keskustele.

Ihan ystävällisesti ajattelin ohjata sinut keskustelussa siihen mistä on kysymys. Avioliitossa käsketään myös tahtomaan keskustelua.

Vierailija
911/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naissinkkuna myös, kuten joku jo sanoikin, ajattelen niin, että jos tapaisin potentiaalisen miehen ja hän kertoisi lähteneensä edellisestä suhteesta aloittajan kuvaamalla tavalla se ei olisi hänelle mikään meriitti.

Minun silmissäni.

Kaikki entisten suhteiden salamyhkäisyydet, pakenemiset, selvittämättäjättämiset yms. eivät ole hyväksi uudelle suhteelle.

Miettisin myös, että kun meille tulisi kriisejä suhteessa niin mitähän olisivat kaverin keinot silloin?

Lähteminen salaa, sanomatta sanaakaan aikeistaan. Vieläpä jättämällä minut selviämään asumiskustannuksista yksin, kun asumistaso oli meille kahdelle tarkoitettu.

Vaikka aloittajalla nyt oli syynä miehen pettäminen, en usko, että hän itsekään asioissa kovin avoimin korkein pelaa. Muuten ei olisi tuohon toimintaan pystynyt.

Vaikka sitten ei pettänyt fyysisesti, mikä nyt näyttää joilleikin olevan se suurin paha.

Joskus vain on niin, että pettää voi monella tavalla, mutta se ei ole niin ilmiselvästi tuomittavaa.

En sano, että sitä oli aloittajan tapauksessa, mutta se on nyt ylipäätään haluttu vallan *unohtaa* monissa mielipiteissä.

Olipas passiivis-aggressiivinen kommentti. En sano,  että SINÄ olisit passiivis-aggressiivinen, mutta saatat ollakin. Onko kukaan aiemmin maininnut asiasta?

Vierailija
912/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun silmissäni.

Olipas passiivis-aggressiivinen kommentti. En sano,  että SINÄ olisit passiivis-aggressiivinen, mutta saatat ollakin. Onko kukaan aiemmin maininnut asiasta?

Ahaa aggrekortti, heiluttelit sitä jo aikaisemmin. Sinulta kun loppuu argumentit niin yrität tirvaista vyön alle aggrekortilla.

Oletko sinä jo lopettanut puolisosi lyömisen? Onko kukaan maininnut, että saatat olla narsisti?

Tai ihan vaan huono trolli, eikö nyt muuta konstia löytynyt?

Vierailija
913/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletkos yksinkertainen? Ei kumpikaan tehnyt oikein, ei ap eikä petturimies. Ei näistä tarvitse valita kumpi on a) kamalampi tai b) enemmän väärässä vaan molemmat tekivät väärin. Kumpikaan ei ole parasta parisuhdemateriaalia niin ei tarvitse sinun vääntää.

No kyllähän siihen on ollut syyt, miksi ap toimi kuten toimi. Ymmärtäisin hyvin hänen toiminnan jos kertoisi pettämisestä ja salailusta. Sinä taas et halua taustoja nähdä, vaan takerrut irrallisen menettelyn, ja samalla koko ihmisen tuomitsemiseen. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, miehen teko ap:n reagointiin. Tuskin olisi noin kylmästi käyttäytynyt, jos olisi erottu "hyvissä merkeissä".

Ja ap:n ongelmanratkaisukeinoissa ei ole mitään vikaa, päinvastoin. Normaali-ihmistä funktionaalisemmin ajatteli asian ja irtautui toivottomasta tilanteesta itseään säästäen ja tehokkaasti, koska oli päätöksensä tehnyt. EIi halunnut uhrata voimavarojaan nyt yhdentekevään ihmiseen. Selviämistä saattoi jopa auttaa ajatus itsenäisesti pärjäämisestä ja tulevasta mahdollisuudesta siihen. Luottaisin tällaiseen ihmiseen ebnemmän kuin turhanjauhajiin. Täällä ihmiset eivät ymmärrä, mikä on keskeistä ja mikä lillukanvarsissa roikkumista jonkun keksityn moraalin varjolla.

Vierailija
914/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan ihmisiä, jotka tunnistavat anteeksiantamattoman teon, kuten pettämisen, ja lopettavat suhteen siihen.

Heillä on arvot kohdallaan ja selkärankaa toimia niiden mukaan. Petetyllä ei ole mitään velvollisuuksia pettäjää kohtaan.

Kelpaa mulle kaveriksi ja kumppaniksi.

Pettäjiä, huijareita, valehtelijoita sun muita kieroja en halua edes kaveriksi, saati kumppaniksi.

Vierailija
915/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näinhän se menee, epätoivoisesti miesten kollektiivista hyväksyntää haikailevat naiset haluavat aina rakastaa ja tukea miehen ehjäksi,  että "toki se nyt petti ja teki sitä sun tätä, mut ihan vaan siks ku se on NII-II-IIN herkkä. Mä rakastan sitä niin paljon, että siitä tulee taas hyvä ihminen. " Ym. ym.ym.

Vierailija
916/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän siihen on ollut syyt, miksi ap toimi kuten toimi. Ymmärtäisin hyvin hänen toiminnan jos kertoisi pettämisestä ja salailusta. Sinä taas et halua taustoja nähdä, vaan takerrut irrallisen menettelyn, ja samalla koko ihmisen tuomitsemiseen. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, miehen teko ap:n reagointiin. Tuskin olisi noin kylmästi käyttäytynyt, jos olisi erottu "hyvissä merkeissä".

Ja ap:n ongelmanratkaisukeinoissa ei ole mitään vikaa, päinvastoin. Normaali-ihmistä funktionaalisemmin ajatteli asian ja irtautui toivottomasta tilanteesta itseään säästäen ja tehokkaasti, koska oli päätöksensä tehnyt. EIi halunnut uhrata voimavarojaan nyt yhdentekevään ihmiseen. Selviämistä saattoi jopa auttaa ajatus itsenäisesti pärjäämisestä ja tulevasta mahdollisuudesta siihen. Luottaisin tällaiseen ihmiseen ebnemmän kuin turhanjauhajiin. Täällä ihmiset eivät ymmärrä, mikä on keskeistä ja mikä lillukanvarsissa roikkumista jonkun keksityn moraalin varjolla.

Sori mutta ei. Kosto ja salailu eivät ole hyviä asioita missään muodossa ja kenellekään vaikka kuinka sulla riittää ymmärrys moiseen toimintaan. Ja puhumattomuus on myös vähän huono tapa hoitaa ihmissuhteita. Ei nämä ole kovin vaikeita asioita ymmärtää. (Ei tarvitse sinunkaan olla niin monisanainen.)

Vierailija
917/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei uhriutunut, vaan toimi kuten tilanteessaan parhaaksi näki. Keskittyi selvittelyn sijaan tulevaisuuteen, suuntasi pettymyksen tunteet toimintaan ja suunnitteluun. Ei antanut enää mitään valtaa pettäjälle elämässään, suuntaan tai toiseen. Jos petetty ei uhriudu, tee jotenkin selväksi, että häntä on tässä loukattu, puhu tunteistaan pettäjälle tai tee niitä tiettäväksi, on kylmä ja julma. Onko uhriutuminen koodattu niin syvälle meihin, että emme voi hyväksyä muuta tapaa? Jos joku ei uhriudu, vaan ottaa ohjat ja kontrollin omiin käsiinsä, hän on jotain niin outoa, että se koetaan ihan uhkana?

Vierailija
918/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap selvästi pitää draaman järjestämisestä. Arvatenkin järjestänyt suhteessaan monenlaista showta myös ennen poisluikkimistaan.

Vierailija
919/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori mutta ei. Kosto ja salailu eivät ole hyviä asioita missään muodossa ja kenellekään vaikka kuinka sulla riittää ymmärrys moiseen toimintaan. Ja puhumattomuus on myös vähän huono tapa hoitaa ihmissuhteita. Ei nämä ole kovin vaikeita asioita ymmärtää. (Ei tarvitse sinunkaan olla niin monisanainen.)

Oletin, että ap ei enää halunnut hoitaa ihmissuhdettaan, joten sille ei ole tarvetta. Mitä konkreettista hyötyä olisi ollut siitä, että ap olisi läväyttänyt tietonsa pöydälle? Kaikenlainen vatulointi olisi voinut vain vaikeuttaa hoidettavia asioita ja tehdä niistä raskaampia. Jos mies olisi pahapäinen, olisi voinut näitä myös yrittää vaikeuttaa. Ihminen, joka osaa pitää itsestään huolta, huolehtii yleensä myös muista paremmin pitkässä juoksussa.

Vierailija
920/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap selvästi pitää draaman järjestämisestä. Arvatenkin järjestänyt suhteessaan monenlaista showta myös ennen poisluikkimistaan.

Mitä sitten? Nythän lopputulos on miehelle parhain mahdollinen, kun pääsi hankalasta eukosta eroon. Mutta tuntuuhan tuo mieskin osaavan kaikenlaista järjestää, vai mitä mieltä itse olet pettämisestä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän