Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrankin elämässäni maltoin mieleni (pettävä mies), ja nyt on koston hetki koittanut :)

Vierailija
23.04.2018 |

Sain tietää melkein kaksi kuukautta sitten että avomieheni on pettänyt minua. Tietääkseni vain kerran (työpaikan pikkujoulut), mutta se riittää minulle. Sain tietää kun hän oli työmatkalla, joten pakostakin asian ottaminen puheeksi venähti - onneksi, koska sain päähäni suunnitelman jonka olen nyt toteuttanut.

Tajusin saman tien tiedon saatuani, että tämä oli tässä. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Hetken mietittyäni tein näin: aloin heti etsiä uutta asuntoa, ja ihmeellisellä onnenkantamoisella eräällä puolitutulla oli vapautunut ihana asunto hyvällä paikalla. Eipä siinä mitään, nimet vuokrasopimukseen ja avaimet sain käteen parin viikon päästä. Sen jälkeen aloin pieni lasti kerrallaan siirtää tavaroitani uuteen asuntoon. Luotin siihen, että mies ei huomaa mitään, eikä hän ilmeisesti olekaan katsonut mm. vaatekaappiini tai työpöytäni laatikoihin. Olisi muuten kyllä havainnut eron entiseen. Mies on kyllä nyt ollut paljon poissa kotoa, joten se on helpottanut operaatiota huomattavasti.

Nyt mies on tämän päivän ja huomisen työreissulla, joten itse otin vapaapäivän ja kuljetin uuteen asuntooni isommat tavarat ja ne harvat huonekalut, jotka ovat minun ja jotka vielä haluan pitää. Viimeisellä reissulla entiseen kotiin jätin avaimen eteiseen. Nyt on muutto valmis, ja olo on aivan ihana. Toisaalta vähän kauhistuttaakin: mies sai tasan tarkkaan mitä ansaitsi, mutta onkohan ihan normaalia että oloni on näin kylmä, ja että saan näin suunnattomasti nautintoa siitä, että mies tulee palatessaan hämmästymään niin suuresti? Luonnollisesti en aio mm. vastata puheluihin tai viesteihin, eikä mies voi tietää mihin olen häipynyt. Syyn varmaan arvaa kyllä.

Joskus elämä näköjään voi olla kuin Salkkareista. Itse tämän draaman kehittelin, mutta näin minä nyt halusin tehdä, lapsellista tai ei :) Ei minua oikeastaan ollenkaan olisi kiinnostanutkaan puhua asiasta. Itse pettäminen on 100% varmaa, joten miksi kuuntelisin 1) huonoja tekosyitä ja valheita, tai 2) itkua ja anteeksi anelemista.

Kommentit (1155)

Vierailija
881/1155 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ja fiksu ihminen olisi sanonut heti saatuaan tietää pettämisestä, että olet pettänyt minua, haluat ilmeisesti erota? Näin olisi vältetty ihmeelliset salakähmäiset kiemurat.

Ja vaikka olen nainen, ymmärrän hyvin miestä, ettei kertonut syrjähypystä (siis jos oli se yksi kerta pikkujouluissa); mitä ei tiedä, se voi satuttaa. Mies saattoi katua katkerasti syrjähyppyään eikä halunnut kertoa, ettei oliis mahdollisuutta menettää omaa rakastaan.

Edelleen, jos siis kyseessä oli yksi syrjähyppy, niin kyllä tässä nyt on tehty kärpäsestä härkänen ja elämää suurempi asia.

Jos suhteessa oli muutakin vikaa, niin silti olisi ollut fiksua keskustella asiat halki pettämisen tultua ilmi.

Varoitan sinua jo nyt, tätä ei tulla hyväksymään täällä kantana vaan sinut tullaan säälimättä murhaamaan verbaalisesti. Onnea tulevaan!

885 jatkaa: Kiitos varoituksesta, antaa tulla vaan, ei se minua hetkauta. Minut on varustettu hyvällä itsetunnolla, älykkyydellä sekä myös tunneälyllä. En viitsi lähteä kiistelemään alhaisella tasolla.  Eli jos nyt joku haluaa purkaa pahaa oloansa minuun kommenttini vuoksi, niin olepa hyvä vaan, jos se helpottaa.

Vierailija
882/1155 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua viihdyttää ajatus ap:sta sarjakuvamuodossa entisessä kodissaan, sen 2 kk aikana kun suunnitteli lähtevänsä salaa.

Aamupalapöydässä, mies kysyy otatko paahtoleivän, ap puhkeaa hyytävään sisäänpäinkääntyneeseen nauruun HAHHAHAHHAH MÄ LÄHDEN KOHTA ET AAVISTA PASKA PETTÄJÄ ja sanoo ääneen ei kiitti.

Olkkarissa, mies kysyy tuleeko telkusta jotain niin ap puhkeaa hyytävään sisäänpäinkääntyneeseen nauruun HAHHAHAHHAH MÄ LÄHDEN KOHTA ET AAVISTA PASKA PETTÄJÄ ja sanoo ääneen ei kai mitään.

Saunassa mies kysyy heitänkö löylyä niin ap puhkeaa hyytävään sisäänpäinkääntyneeseen nauruun HAHHAHAHHAH MÄ LÄHDEN KOHTA ET AAVISTA PASKA PETTÄJÄ ja sanoo ääneen joo.

Ja oven nimikyltissä lukee pariskunnan sukunimet; Epäluotettava ja Salakähmäinen

Hahhah, tämä oli hauska 😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1155 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on merkillinen epeli kyseessä jos ei voi kertoa aikovansa erota.

Miten se toinen sitten huomaa, että ollaan erottu? Jos kumppani on sellainen ettei sitä huomaa ennen kuin kattelee yöpöydän laatikoihin tai vaatekomeroon. Voi mennä vuosikausia ennen kuin tajuaa laittaa hymiön ja kysymysmerkin että ollaanko vielä kimpassa.

Ellei sitten tosiaan ole jotain isompia huonekaluja, joista lähdön huomaa.

Vierailija
884/1155 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että täällä on vain yksi intohimoinen kirjoittaja, jolla on jäänyt oman eron käsittely kesken.

Vierailija
885/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että täällä on vain yksi intohimoinen kirjoittaja, jolla on jäänyt oman eron käsittely kesken.

Joo, sellainen jonka puoliso ei ole halunnut jäädä jauhamaan ja jankkaamaan ja vatvomaan.... ja jankkaamaan.... ja jankkaamaan... ja jankkaamaan....

Vierailija
886/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei ilmeisesti miehestä pahemmin välittänyt. Jos mieheni pettäisi minut nyt, niin kyllä menisi tunteet niin sekaisin, että pakko olisi ihmetellä tekoa ja sanoa pari valittua sanaa. Olisi se kyllä niin kova yllätys. 

Todennäköisesti lähtisin heti väliaikaisasuntoon vaikka kaverin luo. 

Kuinka aloittaja on pystynyt asumaan vielä pari kuukautta salaa muuttoa järjestellen. Tuossa liitossa ei ole enää kyllä rakkautta ollut. Luultavasti vaan vihaa, koska kostamisesta saa mielihyvää. 

Vierailija
887/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta miten täällä jankataan ja syyllistetään ap. kuinka hänen olisi pitänyt puhua miehelle, mutta sanallakaan ei mainita että miehen olisi pitänyt tehdä se.

Ja mistä ap. olisi pitänyt puhua, siitäkö, ettei suostu kynnysmatoksi tai sai mahdollisesti sukupuolitaudin?

Ja kun täälllä jankataan vuokrasopimuksesta, kuinka ap. olisi pitänyt kertoa siitä miehelle. Niin ihanko oikeasti se olisi ap. tehtävä, vaikka mies on ihan itse allekirjoituksin hyväksynyt sopimuksen, jossa lähes poikkeuksetta on maininta sen purkamisesta, ettö jompi kumpi voi tehdä sen ja vastuu jää asuntoon jäävälle. Monen mielestä tästäkin ap. Olisi pitänyt informoida miestä.

Onko nämä pettäjähyypiöt niin avuttomia ja reppanoita, kun petetty puoliso pitäisi hoitaa niin puhumiset ja käytännön asiat heidän puolestaan, jotta energiaa jäisi satuttaa lisää muita.

Pettäjä joka pettää kerran, niin lähes varmuudella pettää toistamiseen, sillä siihen löytyy syy vaikka naapurin mummosta, ihan samalla tavalla kuin jokin syy juomiseen löytyy alkoholistilla.

Vierailija
888/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

870, et ymmärtänyt lainkaan mitä tarkoitin.

En puhunut mitään miehen surun kantamisesta.

En jaksa enää selostaa.

Ne, jotka ovat hiukankaan perehtyneet defensseihin kriisitilanteessa, tajuavat., ehkä.

Ja ne, jotka ovat hiukan enemmän perehtyneet defensseihin kriisitilanteessa tietävät, että defensseillä on tarkoituksensa.

Vierailija
889/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaan ihmettelin miten voi käyttäytyä noin kylmänrauhallisesti. Minusta se tarkoittaa sitä, ettei rakkautta enää ollut liitossa. Ja asian vahvistaa myös miehen pettäminen. Kumpikaan ei enää välittänyt toisista. Luultavasti olisi kannattanut erota jo paljon aiemmin ilman näitä draamoja. Rakastan miestäni niin paljon, etten pystyisi tuollaiseen salaa muuttamiseen. Itkeä vollottaisin ja tilanteesta olisi pakko lähteä heti pois. 

Vierailija
890/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei ilmeisesti miehestä pahemmin välittänyt. Jos mieheni pettäisi minut nyt, niin kyllä menisi tunteet niin sekaisin, että pakko olisi ihmetellä tekoa ja sanoa pari valittua sanaa. Olisi se kyllä niin kova yllätys. 

Todennäköisesti lähtisin heti väliaikaisasuntoon vaikka kaverin luo. 

Kuinka aloittaja on pystynyt asumaan vielä pari kuukautta salaa muuttoa järjestellen. Tuossa liitossa ei ole enää kyllä rakkautta ollut. Luultavasti vaan vihaa, koska kostamisesta saa mielihyvää. 

Niin. Sinähän oletkin mittari, jonka tuntemistapaa käytetään vertailukohtana, kun arvioidaan toisten ihmisten tunteiden vahvuutta.

Kaikki ei mene kriisissä tunteiltaan sekaisin. Jotkut menee rauhallisiksi, ajattelukyky selkenee ja toimintakyky paranee. Ihan luontainen juttu. Ja hyvä että tällaisia ihmisiä on. ..esimerkiksi tietyissä ammateissa tämä joillekin luontainen ominaisuus on välttämätön .

Vierailija
891/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaan ihmettelin miten voi käyttäytyä noin kylmänrauhallisesti. Minusta se tarkoittaa sitä, ettei rakkautta enää ollut liitossa. Ja asian vahvistaa myös miehen pettäminen. Kumpikaan ei enää välittänyt toisista. Luultavasti olisi kannattanut erota jo paljon aiemmin ilman näitä draamoja. Rakastan miestäni niin paljon, etten pystyisi tuollaiseen salaa muuttamiseen. Itkeä vollottaisin ja tilanteesta olisi pakko lähteä heti pois. 

AP:n mies oli matkoilla asian selvitellä eli ei ap sai vollottaa tai mitä tahansa siinä alussa tekikin rauhassa.

Vierailija
892/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:n mies oli matkoilla asian selvitellä eli ei ap sai vollottaa tai mitä tahansa siinä alussa tekikin rauhassa.

No kyllähän aloittajakin ihmetteli onko normaalia olla noin kylmä ja tuntea nautintoa kun mies tulee hämmästymään. Minusta tuo on ehkä normaalia siinä vaiheessa, kun rakkaus on suhteesta loppunut, muuten ei. Eli ihan turhaa draamaa. Mies petti ja aloittaja toimiin noin, kun kumpikaan ei enää toisista välitä. 

Olisi tosiaan kannattanut erota jo aiemmin. 

Vierailija
893/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ja fiksu ihminen olisi sanonut heti saatuaan tietää pettämisestä, että olet pettänyt minua, haluat ilmeisesti erota? Näin olisi vältetty ihmeelliset salakähmäiset kiemurat.

Ja vaikka olen nainen, ymmärrän hyvin miestä, ettei kertonut syrjähypystä (siis jos oli se yksi kerta pikkujouluissa); mitä ei tiedä, se voi satuttaa. Mies saattoi katua katkerasti syrjähyppyään eikä halunnut kertoa, ettei oliis mahdollisuutta menettää omaa rakastaan.

Edelleen, jos siis kyseessä oli yksi syrjähyppy, niin kyllä tässä nyt on tehty kärpäsestä härkänen ja elämää suurempi asia.

Jos suhteessa oli muutakin vikaa, niin silti olisi ollut fiksua keskustella asiat halki pettämisen tultua ilmi.

Aika naiivi käsitys. Asiathan kääntyi tässäkin tapauksessa niin, että ap nimenomaan SAI tietää. Asioilla vaan on tapana paljastua, vaikka kuinka katuisi, toivoisi parasta ja haluaisi suojella "rakastaan" tiedolta. 

Vierailija
894/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän aloittajakin ihmetteli onko normaalia olla noin kylmä ja tuntea nautintoa kun mies tulee hämmästymään. Minusta tuo on ehkä normaalia siinä vaiheessa, kun rakkaus on suhteesta loppunut, muuten ei. Eli ihan turhaa draamaa. Mies petti ja aloittaja toimiin noin, kun kumpikaan ei enää toisista välitä. 

Olisi tosiaan kannattanut erota jo aiemmin. 

Entä jos suhde onkin toiminut hyvin ja he ovat olleet ennen miehen pättämistä kaksi rakastavaista.

Minua on petetty ja meillä oli toimiva suhde ja molemmat vannottiin ikuista rakkautta, kunnes mies petti ja syyksi kertoi naisen "piirittävän" häntä.

Syytä löytyy myös minusta, sillä olin sinisilmäinen hölmö, kun uskoin miehen hyvyyteen, kun hän edellinenkin suhde oli päättynyt pettämiseen. Kuulin sen myöhemmin miehen ystävältä.

Vierailija
895/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kommentoijista vauhkoaa, että pettäminen on väärin - ja niinhän se onkin. Ja koska kaikki on joko väärin tai oikein niin sitten ollaan satavarmasti sitä mieltä, että petetyn eli jättäjän ei tarvitse sanoa pettäjälle eli jätetylle että haluaa erota.

Tämä on selkeästi suurelle osalle kommentoijista liian vaikea yhtälö kun nyt on petetty jättäjä ja pettäjä jätetty kun sen pitäis heidän päässään mennä toisin päin niin olisi helpompi ajatella ja kommentoida tai peukuttaa.

Heti kun pitäisi huomioida useampi liikkuva osa niin porukan aivosolut joutuu ylikierroksille. Hauskaa!

Vierailija
896/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko ketju on väärin otsikoitu.

Tarkempi ja oikeampi olisi:

"Ei se puhumalla parane, joten päätin ottaa vastuun elämästäni ja tehdä asioita sen eteen"

Vierailija
897/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten huolestuttaa ap:ssa se, että hän muuttaa kostoksi. Jos kostaa jollekin, toinen herättää edelleen tunteita, ja tavallaan hallitsee vielä lähtijän mielessä tämän tunteita. Viisaampaa on olla ihan vain välittämättä toisesta eli tilanteessa, jossa toinen ei aidosti herätä juuri mitään tunteita. Silloin on vapautunut toisen tuottamista tunteista ja on oikeasti vapaa. 

Voi olla tässäkin tilanteessa, että molemmat - tai toinen - ovat tulleet jo tunteissaan toisia kohtaan elinkaaren loppupäähän. Tällöin eroaminen on helppoa ja luontevaa. Suhde on tavallaan kulunut molemmilla loppuun. Jos toinen elää vasta rakkautensa elinkaaren alkupäässä tai keskellä ja toinen on loppupäässä ja valmis irtaantumaan, jää jätetylle vielä suuri tunnevaranto, joka pitää kuluttaa loppuun. Tällöin hän kaipaa, suree tms. toista ihmistä. Pikkuhiljaa tätä tehden hänenkin tunnevarastonsa kuluvat loppuun. Joskus joku jää kuitenkin eron synnyttämiin  tunteisiin  jumiin ja  kaipaa tai suree toista liian kauan.

Vierailija
898/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä koko ketju on väärin otsikoitu.

Tarkempi ja oikeampi olisi:

"Ei se puhumalla parane, joten päätin ottaa vastuun elämästäni ja tehdä asioita sen eteen"

Miten olisi "Pelkään konflikteja niin en kertonut puolisolleni, että haluan erota" tai "Halusin kostaa ja muutin pois salaa!"

Vierailija
899/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen mies tiesi miten puoliso kokee pettämisen ja ajatteli vain itseään "koska *minä* en halua erota, niin olen sormet ristissä ja toivon että tämä ei koskaan tule ilmi". Minä en ymmärrä miten ihmiset pystyvät pitämään salaisuuksia, jotka potentiaalisesti voivat tulla ilmi myöhemmin ja muuttaa koko elämän suunnan. Itse ainakin eläisin pelko persiissä kokoajan enkä tiedä onko edes parisuhde sen arvoinen että stressaan itseni henkihieveriin.

Vierailija
900/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä teiltä noin niinku kuulostaa 6 vuoden kestoinen kolmekymppisten ihmisten parisuhde, avoliitto, jossa mies pettää ja salaa sen, nainen saa tietää pettämisen ja hautoo kostoa 2 kk, nainen ei kerro haluavansa erota, sitten nainen muuttaa salaa pois kotoa. Mies laittaa naiselle pari viestiä "Mitä hittoa" ja "surunaama ?". Nainen vastaa miehelle, että etköhän tiedä.

Ehkä näitä tapahtuu. Voiko tuossa olla tunteita mukana vai onko suhde muutenkin haalea tai väljähtynyt. Jos tämä suhde olisi olut niin palauttaisin sen, hei tämä on väljähtynyt, haluan uuden, ei tätä voi juoda!