Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrankin elämässäni maltoin mieleni (pettävä mies), ja nyt on koston hetki koittanut :)

Vierailija
23.04.2018 |

Sain tietää melkein kaksi kuukautta sitten että avomieheni on pettänyt minua. Tietääkseni vain kerran (työpaikan pikkujoulut), mutta se riittää minulle. Sain tietää kun hän oli työmatkalla, joten pakostakin asian ottaminen puheeksi venähti - onneksi, koska sain päähäni suunnitelman jonka olen nyt toteuttanut.

Tajusin saman tien tiedon saatuani, että tämä oli tässä. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Hetken mietittyäni tein näin: aloin heti etsiä uutta asuntoa, ja ihmeellisellä onnenkantamoisella eräällä puolitutulla oli vapautunut ihana asunto hyvällä paikalla. Eipä siinä mitään, nimet vuokrasopimukseen ja avaimet sain käteen parin viikon päästä. Sen jälkeen aloin pieni lasti kerrallaan siirtää tavaroitani uuteen asuntoon. Luotin siihen, että mies ei huomaa mitään, eikä hän ilmeisesti olekaan katsonut mm. vaatekaappiini tai työpöytäni laatikoihin. Olisi muuten kyllä havainnut eron entiseen. Mies on kyllä nyt ollut paljon poissa kotoa, joten se on helpottanut operaatiota huomattavasti.

Nyt mies on tämän päivän ja huomisen työreissulla, joten itse otin vapaapäivän ja kuljetin uuteen asuntooni isommat tavarat ja ne harvat huonekalut, jotka ovat minun ja jotka vielä haluan pitää. Viimeisellä reissulla entiseen kotiin jätin avaimen eteiseen. Nyt on muutto valmis, ja olo on aivan ihana. Toisaalta vähän kauhistuttaakin: mies sai tasan tarkkaan mitä ansaitsi, mutta onkohan ihan normaalia että oloni on näin kylmä, ja että saan näin suunnattomasti nautintoa siitä, että mies tulee palatessaan hämmästymään niin suuresti? Luonnollisesti en aio mm. vastata puheluihin tai viesteihin, eikä mies voi tietää mihin olen häipynyt. Syyn varmaan arvaa kyllä.

Joskus elämä näköjään voi olla kuin Salkkareista. Itse tämän draaman kehittelin, mutta näin minä nyt halusin tehdä, lapsellista tai ei :) Ei minua oikeastaan ollenkaan olisi kiinnostanutkaan puhua asiasta. Itse pettäminen on 100% varmaa, joten miksi kuuntelisin 1) huonoja tekosyitä ja valheita, tai 2) itkua ja anteeksi anelemista.

Kommentit (1155)

Vierailija
941/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä se paukuttaa samaa tammaa tälläkin hetkellä, tuskin edes huomaa muuttoasi palattuaan

No ei sekään oikeastaan haittaa! Pääasia että minä olin lopulta tilanteen tasalla nopeammin kuin hän, ja sain tavallaan viimeisen naurun.

Se toki harmittaa, että hukkaan meni vuosikausien suhde, ja että näin yli 30-vuotiaana joutuu yllättäen uudelleen yksineläjäksi. Varmasti tulen tätä vielä suremaankin, mutta nyt juuri ei ole mitään ongelmaa.

Ap

Hyvä kun huomasit ajoissa ennenkuin olet naimisissa ja lapset siinä.  Nyt voit jatkaa matkaa ilman lisähuolia.  Tuollainen kerran pettänyt pettää jatkossakin ja on ehkä pettänyt ennenkin mutta ei ole vain jäänyt kiinni.  Tuo kylmyys on kai normaalia kun minullakin oli niin, että en säälinyt yhtään.  Nimim. kokemusta on.

Vierailija
942/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap selvästi pitää draaman järjestämisestä. Arvatenkin järjestänyt suhteessaan monenlaista showta myös ennen poisluikkimistaan.

Ap nimenomaan ei järjestänyt draamaa, ei niin mitään. Hän muutti. Exhän oli jo lopettanut parisuhteen salaa. Joten voin kuvitella, että yhteisessä kodissa asuminen oli erittäin epämukavaa, yhteisessä sängyssä nukkumisesta puhumattakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki voisivat perustella, myös ap mikä siinä on niin vaikeaa kohdata ihmistä kasvokkain ja sanoa hyvästi? Miksi esim. sinä et pysty siihen?

En halua tietää onko sinun mielestäsi petetyllä velvollisuuksia tai pettäjällä oikeuksia, ei kuulu tähän. Minua kiinnostaa miksi et pysty sanoa hyvästi kasvokkain. Olen kohdannut ihmisiä, jotka ovat tulleet jätetyksi sanomatta mitään, feidattu, jätetty tekstarilla tai estetty tai jättäjä on muuttanut facen statuksen, heillä on iso kysymysmerkki ja ehkä joku muukin haluaa tietää syyn tai antaa vastauksen.

Nyt ihmettelen miksi ei haluta kohdata kasvotusten ja ap:n tapauksessa oli vielä yhteinen pitkä avoliitto.

Miksi sinä et kohtaa kasvotusten?

Koska ei vain kiinnosta. En halua sanoa toiselle ylväästi "hyvästi", vaan haluan sanoa pahasti, mutta en jaksa riidellä tai loukata suotta. Toisen näkemys ei enää kiinnosta. Eri asia jos kyse olisi normaalista erosta ilman pettämistä ja salailua. Jos toinen kohtelee huonosti, miksi minun pitäisi toiselle selitellä? Koska kohteliaisuus? Meni jo. Tämän takia en kohtaa. Onko tämä nyt ymmärrettävissä selkeästi selitettynä?

Ymmärrän miksi et halua selitellä. Tai kuunnella toisen selityksiä, keskustella, ei kiinnosta. Mutta miten hoidat sen, että toinen tietää, että haluat erota?

Jos asun kumppanin kanssa ja kotiin tullessa yhtenä päivänä on hänen tavaransa häipyneet ja avain pöydällä , osaan kyllä arvata melko yksiselitteisesti että kumppani on lähtenyt eikä aio tulla takaisin.

Ja jos olisin pettänyt häntä pari kuukautta aiemmin , niin tulisi minulle ensimmäisenä mieleen että hän on tainnut saada sen selville.

Enkä minä siinä tilanteessa osaa keksiä mitään puhumista.

Mokasin ja sain ansioni mukaan.

Vierailija
944/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap selvästi pitää draaman järjestämisestä. Arvatenkin järjestänyt suhteessaan monenlaista showta myös ennen poisluikkimistaan.

Ap nimenomaan ei järjestänyt draamaa, ei niin mitään. Hän muutti. Exhän oli jo lopettanut parisuhteen salaa. Joten voin kuvitella, että yhteisessä kodissa asuminen oli erittäin epämukavaa, yhteisessä sängyssä nukkumisesta puhumattakaan.

Siis exällä oli syrjähyppy salaa, hän ei lopettanut parisuhdetta.

Jos sinulla on kuntosalin vuosijäsenyys ja käyt kertamaksulla spinnningissä muualla niin se kertakäynti ei lopeta sinun vuosijäsenyyttäsi, auttoiko tämä ymmärtämään asiaa?

Vierailija
945/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun suhde on mitätöity niin rajusti kuin pettämällä, ei keskustelemisesta koidu muuta kuin vahinkoa sille, joka tuli petetyksi ja järkytetyksi yllättäen ja vastoin tahtoaan.

Hän ei hyödy mitenkään pettäjän kertomuksista, kuten siitä, miten mainiota seksiä pettäjä nyt sai. Tällaisia juttuja ihmiset todella saavat kuulemma kuulla.

Eikä hänellä ole velvollisuutta kertoa, miten pettäjä jäi kiinni, ja siten opettaa tätä taitavammaksi pettäjäksi vastaisuudessa.

Jos pystyy vain lähtemään, se kannattaa tehdä. Avioliitossa ja lapsiperheessä se on ikävä kyllä vaikeampaa.

Mutta moni tekee niinkin: lapset ja omat vaatteet mukaan ja menoksi.

Siitä voi päätellä miten kova järkytys puolison pettäminen on.

Vierailija
946/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan ap sulle hattua ja toivotan menestystä jatkossa ja toivon sinulle uskollista miestä.  Jos ei voi luottaa, on suhteelta pohja pois.   Vaikka yrittäisi antaa anteeksi, tulee asia kuitenkin aina esiin ainakin riitatilanteissa.  Ja luottoa ei enää ole.  Joten on parempi erota varsinkin kun lapsia ei vielä ole.

Vierailija
947/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas, -älä jätä!

Vierailija
948/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikki tuntemani petetyt ovat viipymättä hankkiutuneet pettäjästä eroon.

Melkein kaikki näiden pettäjät ovat jääneet ihmettelemään, että eiks voitais keskustella, hei älä ota noin vakavasti.

Pettäjä kuvittelee saavansa määritellä molempien puolesta, onko satunnaispano tai sivusuhde tärkeä vai ei. Esim. jos kännisekoilu ei ole tuottanut pettäjälle sen isompaa onnea kuin käteenveto, hänen pikku päähänsä ei mahdu, että sillä teollaan hän silti rikkoi suhteen eikä häntä enää haluta.

Hyvä! Nyt on asiantuntija paikalla!

Kuule, olenkin halunnut kysyä, mistä se pettäjä on saanut tietää, että niiden suhde on ohi?

Petetty ei ole vastuussa pettäjän kyvyttömyydestä uskollisuuteen.

Syy on pettäjän itse selvitettävä.

Joillain vain on niin sairas psyyke, että he tekevät kumppanilleen näin pahasti.

Petetty on vihoviimeinen henkilö, jonka tarvitsee jäädä syitä vatvomaan tai vielä pahempaa ymmärtämään.

Vierailija
949/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki voisivat perustella, myös ap mikä siinä on niin vaikeaa kohdata ihmistä kasvokkain ja sanoa hyvästi? Miksi esim. sinä et pysty siihen?

En halua tietää onko sinun mielestäsi petetyllä velvollisuuksia tai pettäjällä oikeuksia, ei kuulu tähän. Minua kiinnostaa miksi et pysty sanoa hyvästi kasvokkain. Olen kohdannut ihmisiä, jotka ovat tulleet jätetyksi sanomatta mitään, feidattu, jätetty tekstarilla tai estetty tai jättäjä on muuttanut facen statuksen, heillä on iso kysymysmerkki ja ehkä joku muukin haluaa tietää syyn tai antaa vastauksen.

Nyt ihmettelen miksi ei haluta kohdata kasvotusten ja ap:n tapauksessa oli vielä yhteinen pitkä avoliitto.

Miksi sinä et kohtaa kasvotusten?

Koska ei vain kiinnosta. En halua sanoa toiselle ylväästi "hyvästi", vaan haluan sanoa pahasti, mutta en jaksa riidellä tai loukata suotta. Toisen näkemys ei enää kiinnosta. Eri asia jos kyse olisi normaalista erosta ilman pettämistä ja salailua. Jos toinen kohtelee huonosti, miksi minun pitäisi toiselle selitellä? Koska kohteliaisuus? Meni jo. Tämän takia en kohtaa. Onko tämä nyt ymmärrettävissä selkeästi selitettynä?

Ymmärrän miksi et halua selitellä. Tai kuunnella toisen selityksiä, keskustella, ei kiinnosta. Mutta miten hoidat sen, että toinen tietää, että haluat erota?

Jos asun kumppanin kanssa ja kotiin tullessa yhtenä päivänä on hänen tavaransa häipyneet ja avain pöydällä , osaan kyllä arvata melko yksiselitteisesti että kumppani on lähtenyt eikä aio tulla takaisin.

Ja jos olisin pettänyt häntä pari kuukautta aiemmin , niin tulisi minulle ensimmäisenä mieleen että hän on tainnut saada sen selville.

Enkä minä siinä tilanteessa osaa keksiä mitään puhumista.

Mokasin ja sain ansioni mukaan.

Näin ajattelee terve ja uskollinen puoliso.

Ilmeisesti pettäjä onnistuu kieroutuneessa mielessään poistamaan ajatuksistaan oman pahuutensa. Sen hintana vain on todellisuudentajun menettäminen, jos tyhjä kämppä ja avain pöydällä jättää hänet epätietoisuuden valtaan. Säälin petettyjä, mutta ei käy pettäjääkään kateeksi.

Vierailija
950/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikki tuntemani petetyt ovat viipymättä hankkiutuneet pettäjästä eroon.

Melkein kaikki näiden pettäjät ovat jääneet ihmettelemään, että eiks voitais keskustella, hei älä ota noin vakavasti.

Pettäjä kuvittelee saavansa määritellä molempien puolesta, onko satunnaispano tai sivusuhde tärkeä vai ei. Esim. jos kännisekoilu ei ole tuottanut pettäjälle sen isompaa onnea kuin käteenveto, hänen pikku päähänsä ei mahdu, että sillä teollaan hän silti rikkoi suhteen eikä häntä enää haluta.

Kuule, olenkin halunnut kysyä, mistä se pettäjä on saanut tietää, että niiden suhde on ohi?

Joillain vain on niin sairas psyyke, että he tekevät kumppanilleen näin pahasti.

Petetty on vihoviimeinen henkilö, jonka tarvitsee jäädä syitä vatvomaan tai vielä pahempaa ymmärtämään.

Nyt vastasit ohi kysymykseni, olen ihan samaa mieltä kanssasi, että ei tarvitse jäädä vatvomaan tai ymmärtämään. Kysyin sinulta miten pettäjä saa tietää, että suhde on ohi? Miten neuvoisit pettäjää tekemään asian selväksi?

Vierailija
951/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on kuntosalin vuosijäsenyys ja käyt kertamaksulla spinnningissä muualla niin se kertakäynti ei lopeta sinun vuosijäsenyyttäsi, auttoiko tämä ymmärtämään asiaa?

Ymmärrän, ettet sinä ymmärrä mitä tarkoittaa luottamus ja sitoutuminen.

Vai vitsikö tämä oli?

Vierailija
952/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihan ansiokas temppu ap:lta. Tuo on parempi tapa kuin saada joku draamakohtaus. Toisaalta vaikka ap olisi loukkaantunut ja surullinen - kuten hän on ainakin ollut arvatenkin - hänen ei tarvitse sitä näyttää pettäjälle. Miksi pitäisi? Se on hänen surunsa.

Nyt mies ja suhde on pesty ja detoxattu pois ja puhtaalta pöydältä on helpompi aloittaa. Tuo "salapuuha" on varmasti myös auttanut kestämään sen ensishokin, ja jotain jälkikäsittelyä voi vielä tulla myöhemmin. Tai sitten ei. Voihan olla, että ap on alitajuisesti tiennyt, ettei suhde ole toimiva ja tämä on vain tuonut sen päivänvaloon ja ero onkin _helpotus_.

Sen verran olisin tehnyt eri tavalla, että olisin jättänyt miehelle lapun pöydälle, jossa olisin kiittänyt yhteisestä ajasta ja kertonut muuttaneeni pois. Ihan sen takia, että jos mies on muuten kunnon ihminen hän voi säikähtää, että jotain on sattunut.

Olen itsekin aika varma, että tämä oma pikku projektini on pitänyt minut järjissäni viime viikkoina. Uutta aloitusta olen odottanut koko sen ajan, ja nyt se hetki on tässä.

Mietin samaa, että mahtaako hän huolestua, mutta sitten totesin että kyllä hän tajuaa mistä on kyse kun tavarani ovat poissa. Ja realistisesti, saa hän tietenkin yhteyden sukulaisiini tai ystäviini, jos niin haluaa.

Ap

Kannattaa kertoa sukulaisille, miksi lähdit, koska mies voi oikeasti olla niin urpo, ettei ymmärrä asiayhteyttä ja tekee itsestään uhrin, jolloin  sinusta leivotaan tarinan pahis.

Vierailija
953/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, ettet sinä ymmärrä mitä tarkoittaa luottamus ja sitoutuminen.

Vai vitsikö tämä oli?

Kaipa minä ymmärrän mitä on luottamus ja sitoutuminen kun olen edelleen naimisissa ja en ole pettänyt tai koskaan kohdellut puolisoani huonosti tai epäreilusti, eikä hänkään minua.

En vaan ymmärrä mitä ihmettä tarkoitat sillä, että parisuhteen voi lopettaa salaa? Kai se nyt pitää olla tietona molemmilla avo-/aviopuolisoilla. Millaisia parisuhteita teillä oikein on? Ymmärrän salasuhteen käsitteen (en kannata sellaista) mutta mikä ihme on salaa lopetettu parisuhde? Eikö se pidä lopettaa ka olla molemmilla tietona ennen kuin parisuhde loppuu? Muutenhan se on voimassa. En usko että sellaista salaa lopetettua parisuhdetta voi olla. Vai voiko?

Vierailija
954/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on salasuhde Channing Tatumin kanssa koska hän ei tiedä siitä <3

Vierailija
955/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vastasit ohi kysymykseni, olen ihan samaa mieltä kanssasi, että ei tarvitse jäädä vatvomaan tai ymmärtämään. Kysyin sinulta miten pettäjä saa tietää, että suhde on ohi? Miten neuvoisit pettäjää tekemään asian selväksi?

Pettäjä saa tietää, kun kumppani asuu muualla, eikä enää vastaa. Hitaammalla voi mennä hetki, mutta sehän ei ole ennenkään esim. estänyt elämistä ja muita suhteita, vaikkei heti tajuaisikaan. Jos pettäjä ei voi kohtaloaan hyväksyä, hän voi elää suhteen illuusiossa ihan vapaasti, toiseen tämä ei enää vaikuta. Toki jos on avioliitossa oltu, eropapereiden lähettäminenhän on se klassinen keino, tämäkin muuten tehdään joskus ihan ilman yhteistä keskustelua :)

Vierailija
956/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjä saa tietää, kun kumppani asuu muualla, eikä enää vastaa. Hitaammalla voi mennä hetki, mutta sehän ei ole ennenkään esim. estänyt elämistä ja muita suhteita, vaikkei heti tajuaisikaan. Jos pettäjä ei voi kohtaloaan hyväksyä, hän voi elää suhteen illuusiossa ihan vapaasti, toiseen tämä ei enää vaikuta. Toki jos on avioliitossa oltu, eropapereiden lähettäminenhän on se klassinen keino, tämäkin muuten tehdään joskus ihan ilman yhteistä keskustelua :)

No mutta kiva. Kerrotko lapsillekin sitten, että tämä on tällainen leikki? Lähdetään salaa isiltä tai äidiltä? Ei varmaan jää lapsille traumoja mutta mikäpä siinä. Yhteinen omaisuus, kuka hoitaa talon, mökin ja muun kiinteän omaisuuden myynnin? Miten kaikki kauppatilaisuudet kun toista ei saa kiinni vai luopuuko hän sitten omaisuudesta? Luopuuko hän myös huoltajuudesta vai kaappaako lapset? Miten nämä menee tällä toiminnalla kun lähdetään eikä enää vastata? Onko sinulla kokemusta?

Vierailija
957/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta kiva. Kerrotko lapsillekin sitten, että tämä on tällainen leikki? Lähdetään salaa isiltä tai äidiltä? Ei varmaan jää lapsille traumoja mutta mikäpä siinä. Yhteinen omaisuus, kuka hoitaa talon, mökin ja muun kiinteän omaisuuden myynnin? Miten kaikki kauppatilaisuudet kun toista ei saa kiinni vai luopuuko hän sitten omaisuudesta? Luopuuko hän myös huoltajuudesta vai kaappaako lapset? Miten nämä menee tällä toiminnalla kun lähdetään eikä enää vastata? Onko sinulla kokemusta?

Ajattelin lapsetonta suhdetta, täällähän on puhuttu, että se mahdollistaa tällaisen menettelyn (luojan kiitos). Lapsiperheessä jo se, että kohtelee kumppaniaan huonosti (pettää), laittaa pettäjän vielä huonompaan valoon, hänen kun tulisi ymmärtää, että teko vaikuttaa laajemminkin jos homma kosahtaa. Silloin olisi erityisen tärkeää hoitaa ero ilman kolmansia osapuolia, jolloin voidaan vielä neuvotella. Tässähän peräänkuulutetaan taas sitä, että petetyn tulee ainoana kantaa vastuu perheen hyvinvoinnista, kun toinen on ollut minä-minä. Ja käytännön asiat muutoin voi hoitaa vaikkapa asianajajan ja asuntovälittäjien avulla, kuten usein tehdään.

Vierailija
958/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää edelleen, että pelkän kuulopuheen ja kännykän ratsaamisen jälkeen aloittaja päätti tehdä suunnitelmansa ja toteutti sen.

Olisi mielenkiintoista tietää mitä siitä kännykästä selvisi.

Minkätyylistä viestittely oli.

Ihmettelen myös kuinka mies jätti sellaisen kännykän luettavaksi jossa oli noin raskauttavia viestejä.

Yleensä pettäjät hyvinkin tarkasti putsaa viestitiedot.

Tästä päätellen aloittajan mies ei ainakaan ollut kovin kokenut ja paatunut pettäjä.

Tai sitten halusikin viestit luettavaksi.

Vierailija
959/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää edelleen, että pelkän kuulopuheen ja kännykän ratsaamisen jälkeen aloittaja päätti tehdä suunnitelmansa ja toteutti sen.

Olisi mielenkiintoista tietää mitä siitä kännykästä selvisi.

Minkätyylistä viestittely oli.

Ihmettelen myös kuinka mies jätti sellaisen kännykän luettavaksi jossa oli noin raskauttavia viestejä.

Yleensä pettäjät hyvinkin tarkasti putsaa viestitiedot.

Tästä päätellen aloittajan mies ei ainakaan ollut kovin kokenut ja paatunut pettäjä.

Tai sitten halusikin viestit luettavaksi.

Tai sitten ap:n tarina on humpuukia.

Vierailija
960/1155 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin lapsetonta suhdetta, täällähän on puhuttu, että se mahdollistaa tällaisen menettelyn (luojan kiitos). Lapsiperheessä jo se, että kohtelee kumppaniaan huonosti (pettää), laittaa pettäjän vielä huonompaan valoon, hänen kun tulisi ymmärtää, että teko vaikuttaa laajemminkin jos homma kosahtaa. Silloin olisi erityisen tärkeää hoitaa ero ilman kolmansia osapuolia, jolloin voidaan vielä neuvotella. Tässähän peräänkuulutetaan taas sitä, että petetyn tulee ainoana kantaa vastuu perheen hyvinvoinnista, kun toinen on ollut minä-minä. Ja käytännön asiat muutoin voi hoitaa vaikkapa asianajajan ja asuntovälittäjien avulla, kuten usein tehdään.

Ok, eli lapset muuttaa tilanteen. Jos on lapsia niin ei saa jättää puolisoa sanomatta mitään. Mutta jos ei ole lapsia niin saa jättää puolison sanomatta mitään. Liitot, joissa on lapsia niin puolisot ovat ilmeisesti sitoutuneempia toisiinsa ja samat teot arvioidaan eri tavalla. Teolla itsessään ei ole niin suurta merkitystä vaan ympäristö ratkaisee. Liitto jossa on lapsia on siis vahvempi kuin lapseton liitto. Lapsiperheessä ero ja jättäminen harkitaan, lapsettomassa perheessä ei. Ymmärsinkö oikein mitä tarkoitit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi