Kerrankin elämässäni maltoin mieleni (pettävä mies), ja nyt on koston hetki koittanut :)
Sain tietää melkein kaksi kuukautta sitten että avomieheni on pettänyt minua. Tietääkseni vain kerran (työpaikan pikkujoulut), mutta se riittää minulle. Sain tietää kun hän oli työmatkalla, joten pakostakin asian ottaminen puheeksi venähti - onneksi, koska sain päähäni suunnitelman jonka olen nyt toteuttanut.
Tajusin saman tien tiedon saatuani, että tämä oli tässä. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Hetken mietittyäni tein näin: aloin heti etsiä uutta asuntoa, ja ihmeellisellä onnenkantamoisella eräällä puolitutulla oli vapautunut ihana asunto hyvällä paikalla. Eipä siinä mitään, nimet vuokrasopimukseen ja avaimet sain käteen parin viikon päästä. Sen jälkeen aloin pieni lasti kerrallaan siirtää tavaroitani uuteen asuntoon. Luotin siihen, että mies ei huomaa mitään, eikä hän ilmeisesti olekaan katsonut mm. vaatekaappiini tai työpöytäni laatikoihin. Olisi muuten kyllä havainnut eron entiseen. Mies on kyllä nyt ollut paljon poissa kotoa, joten se on helpottanut operaatiota huomattavasti.
Nyt mies on tämän päivän ja huomisen työreissulla, joten itse otin vapaapäivän ja kuljetin uuteen asuntooni isommat tavarat ja ne harvat huonekalut, jotka ovat minun ja jotka vielä haluan pitää. Viimeisellä reissulla entiseen kotiin jätin avaimen eteiseen. Nyt on muutto valmis, ja olo on aivan ihana. Toisaalta vähän kauhistuttaakin: mies sai tasan tarkkaan mitä ansaitsi, mutta onkohan ihan normaalia että oloni on näin kylmä, ja että saan näin suunnattomasti nautintoa siitä, että mies tulee palatessaan hämmästymään niin suuresti? Luonnollisesti en aio mm. vastata puheluihin tai viesteihin, eikä mies voi tietää mihin olen häipynyt. Syyn varmaan arvaa kyllä.
Joskus elämä näköjään voi olla kuin Salkkareista. Itse tämän draaman kehittelin, mutta näin minä nyt halusin tehdä, lapsellista tai ei :) Ei minua oikeastaan ollenkaan olisi kiinnostanutkaan puhua asiasta. Itse pettäminen on 100% varmaa, joten miksi kuuntelisin 1) huonoja tekosyitä ja valheita, tai 2) itkua ja anteeksi anelemista.
Kommentit (1155)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1136, joku kysyi missä ne onnelliset pariskunnat nyt luuraa, ja vastattiin, että meillä kotona.
Miksi he eroa olisivat hymy huulilla tekemässä?
Eivät he ole eroamassa, päinvastoin.
Lue se koko ketju. Siinähän viitattiin alunperin eroa tekeviin ihmisiin. Aika harva selviää erosta ilman konfliktia.
Joo, lukaisin. Olet niitä huuli pyöreänä toljotetaan ihmisiä, jotka ovat ihmeissään, että pitääkö tosiaan sanoa puolisolle jos haluaa erota ja eikö siitä sitten synny konfliktia tai välienselvittelyä tai asian vatkaamista että miten niin olisi pitänyt ilmoittaa erosta ja keskustella ja jeesustella.
Mitenköhän nämä tyypit päätyvät parisuhteisiin? Vai onko se huuli pyöreänä koko ajan kuin barbaralla ja siihen se suhde perustuukin. Ei perustu ainakaan keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huuli pyöreänä luen näitä kaavailuja joissa ap sanoo että haluan erota ja mies sanoo että okei eikä synny minkäänlaista konfliktia tai välienselvittelyä tai asian vatkaamista.
Joo ja minä luen huuli pyöreänä, kun porukka täällä tivaa, että kyllä olisi pitänyt ilmoittaa ja keskustella ja jeesusjeesus. Missähän nämä jeesukset tosielämässä oikein lymyävät? :D
Mitenhän olisi vaikka onnellisissa parisuhteissa?
Missä sellaisia on?
Meidän kotona.
Olisi kiva olla kärpäsenä katossa teidän eroselvittelyssänne. Varmasti molemmat onnellinen hymynkare huulillanne teette sopuisasti eroa. Hah, uskoo ken tahtoo.
Jos samaistat itsesi paskakärpäseksi toisten tunkiolla niin itsehän sanoit.
Tämän avioliiton eroseminaariin et valitettavasti pääse. Meillä on sopimus loppuelämän liitosta. Kumpikaan ei ole koskaan syönyt sanaansa. Ero on hyvin epätodennäköinen. Jos niin kävisi sinä et ole paikalla vaikka se olisi sinusta kivaa.
Mutta pariin edelliseen avoeroon olisit voinut tulla poppareiden ja irttareiden kanssa mässyttämään. Toinen oli hauska ero missä kaikki turha poltettiin juhannuskokossa. Eipä turhia keskusteltu. Mutta erottiin sentään ajatuksen ja käytännön tasolla yhdessä. Välillä kumpaakin nauratti. Toinen ero oli vähän tylsempi, pakkasin miehen tavarat ja pyysin häipymään kun mitta tuli täyteen.
Ero ei tullut koskaan kenellekään yllätyksenä ja eropäätös tuli selkeästi tiedoksi kummallekin. Keskusteltiin tarvittava mutta siinä missä sinä mässytät niin minä en lässytä.
Mikä sinä olet määrittelemään, miten ap saa erota, kun kerran omat erosikaan eivät ole menneet yhden kaavan mukaisesti.
Yhdestä asiasta on syytä huolehtia, siitä että kertoo toiselle haluavansa erota.
Nimenomaan!
Mutta monista miehistä tämä on liikaa vaadittu. Joten kyllästyttyään suhteeseen he ryhtyvät pettämään tai perseilemään muulla tavalla, niin että nainen suuttuu ja eroaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huuli pyöreänä luen näitä kaavailuja joissa ap sanoo että haluan erota ja mies sanoo että okei eikä synny minkäänlaista konfliktia tai välienselvittelyä tai asian vatkaamista.
Joo ja minä luen huuli pyöreänä, kun porukka täällä tivaa, että kyllä olisi pitänyt ilmoittaa ja keskustella ja jeesusjeesus. Missähän nämä jeesukset tosielämässä oikein lymyävät? :D
Mitenhän olisi vaikka onnellisissa parisuhteissa?
Missä sellaisia on?
Meidän kotona.
Olisi kiva olla kärpäsenä katossa teidän eroselvittelyssänne. Varmasti molemmat onnellinen hymynkare huulillanne teette sopuisasti eroa. Hah, uskoo ken tahtoo.
Jos samaistat itsesi paskakärpäseksi toisten tunkiolla niin itsehän sanoit.
Tämän avioliiton eroseminaariin et valitettavasti pääse. Meillä on sopimus loppuelämän liitosta. Kumpikaan ei ole koskaan syönyt sanaansa. Ero on hyvin epätodennäköinen. Jos niin kävisi sinä et ole paikalla vaikka se olisi sinusta kivaa.
Mutta pariin edelliseen avoeroon olisit voinut tulla poppareiden ja irttareiden kanssa mässyttämään. Toinen oli hauska ero missä kaikki turha poltettiin juhannuskokossa. Eipä turhia keskusteltu. Mutta erottiin sentään ajatuksen ja käytännön tasolla yhdessä. Välillä kumpaakin nauratti. Toinen ero oli vähän tylsempi, pakkasin miehen tavarat ja pyysin häipymään kun mitta tuli täyteen.
Ero ei tullut koskaan kenellekään yllätyksenä ja eropäätös tuli selkeästi tiedoksi kummallekin. Keskusteltiin tarvittava mutta siinä missä sinä mässytät niin minä en lässytä.
Mikä sinä olet määrittelemään, miten ap saa erota, kun kerran omat erosikaan eivät ole menneet yhden kaavan mukaisesti.
Yhdestä asiasta on syytä huolehtia, siitä että kertoo toiselle haluavansa erota.
Nimenomaan!
Mutta monista miehistä tämä on liikaa vaadittu. Joten kyllästyttyään suhteeseen he ryhtyvät pettämään tai perseilemään muulla tavalla, niin että nainen suuttuu ja eroaa.
Ihan nappiin sanottu. Koskee suhteen kumpaakin osapuolta että pitää sanoa jos haluaa erota tai eroaa. Sekä mies että ap hölmöilivät suhteessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1136, joku kysyi missä ne onnelliset pariskunnat nyt luuraa, ja vastattiin, että meillä kotona.
Miksi he eroa olisivat hymy huulilla tekemässä?
Eivät he ole eroamassa, päinvastoin.
Lue se koko ketju. Siinähän viitattiin alunperin eroa tekeviin ihmisiin. Aika harva selviää erosta ilman konfliktia.
Joo, lukaisin. Olet niitä huuli pyöreänä toljotetaan ihmisiä, jotka ovat ihmeissään, että pitääkö tosiaan sanoa puolisolle jos haluaa erota ja eikö siitä sitten synny konfliktia tai välienselvittelyä tai asian vatkaamista että miten niin olisi pitänyt ilmoittaa erosta ja keskustella ja jeesustella.
Mitenköhän nämä tyypit päätyvät parisuhteisiin? Vai onko se huuli pyöreänä koko ajan kuin barbaralla ja siihen se suhde perustuukin. Ei perustu ainakaan keskusteluun.
Joskus ehkä puheet on vaan jo pidetty.
Toivotan aloittajalle voimia sekä KAIKKEA hyvää juuri tänään ja myös tulevaisuudessa:
:)Vierailija kirjoitti:
Jos ero ei herätä kovin suuria tunteita niin ei suhteessa sitten tainnut olla kovin suuria tunteita. Minusta helppo ero.
Minusta asiaa ei voi noin suoraviivaistaa. Herääviä tunteita ei vaan (mitä ne nyt ovatkaan) ei vain tarvitse käydä lävitse sen entisen kumppanin kanssa. Hänen roolinsa elämän jakana ja uskottuna on tullut tiensä päähän, nyt on löydettävä korvaavia suhteita tai käsiteltävä asioita itsensä kanssa.
Tämähän eroissa on vaikeaa ja voi aiheuttaa yksinäisyyden tunteen vaikka ystäviä olisi, toinen on täyttänyt elämässä tietyn paikan, kumppani on ollut ystävä, luotettu, rakastettu. Mutta hänen kanssa ei enää jaeta iloja ja suruja.
Eikai kukaan avaa sisintään ja herkimpiä tunteita epäluotettavalle ihmiselle? Näin ymmärrän ap:n päätöksen olla puhumatta ennenkuin homma on selvä, haluaa suojata itseään lisäpettymykseltä. Haavoittuvuus on herkkä tunne, en lähtisi sitä näyttämään ihmiselle, joka ei tunteistani välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ero ei herätä kovin suuria tunteita niin ei suhteessa sitten tainnut olla kovin suuria tunteita. Minusta helppo ero.
Minusta asiaa ei voi noin suoraviivaistaa. Herääviä tunteita ei vaan (mitä ne nyt ovatkaan) ei vain tarvitse käydä lävitse sen entisen kumppanin kanssa. Hänen roolinsa elämän jakana ja uskottuna on tullut tiensä päähän, nyt on löydettävä korvaavia suhteita tai käsiteltävä asioita itsensä kanssa.
Tämähän eroissa on vaikeaa ja voi aiheuttaa yksinäisyyden tunteen vaikka ystäviä olisi, toinen on täyttänyt elämässä tietyn paikan, kumppani on ollut ystävä, luotettu, rakastettu. Mutta hänen kanssa ei enää jaeta iloja ja suruja.
Eikai kukaan avaa sisintään ja herkimpiä tunteita epäluotettavalle ihmiselle? Näin ymmärrän ap:n päätöksen olla puhumatta ennenkuin homma on selvä, haluaa suojata itseään lisäpettymykseltä. Haavoittuvuus on herkkä tunne, en lähtisi sitä näyttämään ihmiselle, joka ei tunteistani välitä.
Mitä muuten tarkoitat tuolla että ymmärrät ap:n päätöksen olla puhumatta ennenkuin homma on selvä? Mikä homma?
Jos ap muutti salaa kodistaan pois ja ei kertonut eroavansa niin vähän näkökulmasta riippuen tässä on erinomaisen epäselviä tai harvinaisen selviä asioita.
Jos vaikka tarkoitat ettei ap ole puhunut mitään miehelle 2 kk aikana ennenkuin on muuttanut pois niin eipä hän ole puhunut vieläkään mitään.
Jos tarkoitat että ap ei puhu miehelle ennen kuin ero on selvä niin heillä on täysin keskenään puhumatta edes että erotaan tai eron syyt.
Ei vaikuta siltä että he olisivat keskenään jakaneet iloja ja suruja pitkään aikaan.
Hassua, että ihmiset sanovat etteivät näytä herkkiä tunteitaan ihmisille, jotka eivät niistä välitä. Mistä he tietävät ettei ole välittämistä. Voi olla välittämistä, pettämistä, teeskentelyä, välttelyä ja valehtelua ja surua, tuskaa, katumusta - mutta sinulla ei vaan ole hajuakaan toisen tunteista ellet kysy.
Pelko estää ihmisiä kohtaamasta toisiaan.
Suhde on finito, kun toinen on aloittanut suhteen toisaalla, eikä edes vaivaudu ilmoittamaan asiasta puolisolleen.
Sen jälkeen petetty voi katsoa olevansa hylätty, ellei suhteessa ole erikseen sovittu, että pidetään haaremia, jos huvittaa.
Jokainen kynnelle kykenevä alkaa mahd. pian siirtyä muualle. Kuulemma. Rupattelut on rupateltu. Puolison poistumisen huomaa helposti, jos puolet kamoista on poissa ja avain pöydällä.
Jos pettäjä on edelleen epätietoinen syy-seuraus-suhteista, hän voi mennä katsomaan peiliin ja aloittaa vuoropuhelun.
Mites tän kävi... onko miehestä kuulunu
Jotenkin huvittavaa että tästä ketjusta on tullut tällainen raivoisa jankkausketju, ulkopuolisia häiritsee tämä tilanne ja sen jälkimainingit kun taas ap ja hänen eksänsä näyttävät kumpikin kylmän rauhallisesti jatkavan elämäänsä omilla tahoillaan. Kuin ero ei kumpaakaan edes hetkauttaisi millään tavalla. Ovat kumpikin varmasti surullisia mutta ap:n kertoma minimaalinen kommunikointi mielestäni puhuu puolestaan.
Eikö aika paljon voi päätellä jo ketjun otsikosta..? Suhde on aika huteralla pohjalla kun mies pettää ja nainen haluaa kostaa lähtemällä yhteisestä kodista sanomatta mitään - ja mies kysyy viestillä "mitä hittoa" ja toinen viesti mieheltä on :( ?
Jaa-a voivathan he olla surullisia mutta ap ainakin omien sanojensa mukaan oli hyvällä tuulella. Jaa-a. Ehkei vuosisadan rakkaustarina kuitenkaan.
Huhhuh, tätä ketjua kun lukee niin eipä tule enää nuo korkeat avioeroprosentit yllättyksenä!
Järkyttävä määrä petetyn syyllistäjiä ja pettäjän oikeuksien penääjiä, ja olen lukenut vasta ehkä neljänneksen viesteistä... ei h*lvetti.
Itse halveksun pettämistä kyllä sen verran että niinkin "raju kostotoimenpide" kuin yksinkertaisesti häipyminen on aika odotettu ja hyväksytty reaktio petetyltä.
On se kumma jos ei puolisolleen suuta auki saa ennen kuin kettu livahtaa vieraaseen koloon? Myönnän itse olevani aikamoinen alapääajattelija, mutta tällä hetkellä ne vietit vie ihan kotipesään päin. Jos tilanne muuttuu niin osaan kyllä asiasta rehellisesti vaimolle kertoa. Pientä suoraselkäisyyttä, pettäjät, tivatkaa niitä vähäisiä oikeuksianne vasta sitten kun olette löytäneet selkärankaa avata suunne.
HUOM: lukekaa ketjun ensimmäiset sivut ennen kuin arvostelette AP:n toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olen suhteessa toisen ihmisen kanssa ja niinkin kauan kuin 6 vuotta niin todellakin sanon kasvotusten aikovani jättää toisen ihmisen. Ei, en pystyisi lähtemään sanomatta mitään, tuntuu raukkamaiselta.
Jos ap olisi vahva ja oikeudenmukainen, rehellinen ihminen eikä pelkuri, kostonhimoinen, draamahakuinen huomiohutsu niin hän olisi tehnyt toisin.
Miksi soimaan ap:ta. Luehan aloitus uudelleen. Tarina on niin keksittyä ja tuutista että vain idiootti luulee sen olevan totta.
Poimitaanpas täältä nyt yksi näistä lukuisista ketjun totaaliurpoista. Lukekaas oikein ajatuksella tämä yllä oleva lainattu teksti. Siellä mainitaan kasvotusten keskusteleminen ja raukkamaisuus... mutta hetkonen, kummastas tässä puhutaankaan???!
Jos joku selkärangaton pettäjäpelle on tämän ihan tosissaan kirjoittanut niin voi itkujen itku tätä ihmiskuntaa!
Se on yksi ja sama sama vaikka AP:n tarina olisi Tuhannen ja Yhden Yön Saduista: PETTÄJÄ on se epäoikeudenmukainen , epärehellinen ja heikko pelkuri. Piste.
Ei, minulla ei ole mitään traumaattisia kokemuksia pettämisestä, minua vaan iljettää niin maan h*lvetin paljon nämä pettäjien puolustajat joita ketju tuntuu kuhisevan kuin mitäkin torakoita.
M40
Ap, oletko linjoilla?
Miten menee, toivottavasti oikein hyvin💖