Miten vintage lausutaan?
Kommentit (18)
Suurinpiirtein: englanniksi wintidz, ranskaksi wintaadz
Vierailija kirjoitti:
Winteitz
Höpö höpö. [vin-tij]
Vierailija kirjoitti:
Wintits
Miksi kaksoisvee?
Google Translatella voi muuten tarkistaa noiden sanojen ääntämisen.
Olen ylpeä suomalaisuudestani ja lausun sen ihan suomalaisittain. Englanninkieli on hölmöä. Finglish on parempaa englantia.
Tavaa perässä: vin-ta-ke
Mä lausun sen suomalaisittain niin kuin kirjoitetaan, vintage 😛
Vierailija kirjoitti:
Olen ylpeä suomalaisuudestani ja lausun sen ihan suomalaisittain. Englanninkieli on hölmöä. Finglish on parempaa englantia.
Tavaa perässä: vin-ta-ke
Aloittaja kysyi, että miten ko. sana lausutaan eikä miten SINÄ lausut sen. Vai sanoisitko oikeasti sen noin keskellä englanninkielistä puhetta?
Riippuu siitä, mitä kieltä sana on.
Ajattelin ehdottaa Google Translatea, jossa on joillakin kielillä sanat myös lausuttuna, mutta tämähän ääntää sanan ranskaksi kuin se olisi englanninkielinen lainasana: https://translate.google.fi/?hl=fi#fr/en/vintage
.
Vierailija kirjoitti:
Suurinpiirtein: englanniksi wintidz, ranskaksi wintaadz
No ei mene ranskaksi noin. Ranskassa jos sana loppuu -age, niin g ääntyy soinnillisena suhuässänä ilman mitään d-äännettä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, mitä kieltä sana on.
Ajattelin ehdottaa Google Translatea, jossa on joillakin kielillä sanat myös lausuttuna, mutta tämähän ääntää sanan ranskaksi kuin se olisi englanninkielinen lainasana: https://translate.google.fi/?hl=fi#fr/en/vintage
.
Koska se on englanninkielinen lainasana ranskassakin.
Se "kuuluu" joka kielessä (myös ranskassa) lausua englantilaisittain "vintidzh", koska se on englantilainen sana. Jos se olisi ranskankielinen sana, se totta kai lausuttaisiin "vän-taash", mutta kun se ei ole ranskaa, ulkoasustaan huolimatta.
Mutta suomeksi puhuessani äännän sen kyllä itse kuten se kirjoitetaan.
vintage tai vintitz
Onko kukaan muuten katsonut Tv 1 Vintage valtakunta -nimistä ohjelmaa? Itse katsoin lähes kaikki jaksot pötkössä eilen. Ihana sarja. Missä niiden myymälä sijaitsee?
Wintits