Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pilalle menneet hautajaiset?

Vierailija
20.04.2018 |

Onko jotkut hautajaiset, joissa olette olleet, menneet täysin pilalle? Mitä tapahtui? Olin kerran hautajaisissa, jossa vainajan serkku oli aivan umpihumalassa ja mölysi kunnes talutettiin pois paikalta. Ei se tilaisuutta täysin pilannut, mutta häiritsi paljon.

Kommentit (301)

Vierailija
281/301 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä haudatessa on ilmeisesti monesti mullassa näkynyt joku jo aiemmin haudatun isopapan tai vastaavan luu. Mummoni oli aikoinaan hautajaisissa, joissa hän ja pari muuta huomasivat multakasasta paistavan pääkallon. Peittivät sen vaivihkaa.

Vierailija
282/301 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini hautajaiset peruttiin kun äiti olikin elossa. Petyin.

Tosi hyvä vitsi. Etenkin ne, jotka ovat menettäneet vanhempiaan, "kuolevat" nauruun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/301 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistotilaisuudessa joukko kehitysvammaisia käveli jostain takaovesta sisään, etuovesta ulos. Taas takaovesta sisään, etuovesta ulos. Kukaan ei tähän puuttunut. Oli noloa. JÄlkikäteen pitopalveluhenkilökunta sanoi, että ovat tehneet niin aikaisemminkin. Ihmettelin, että miksi ei laiteta sitä takaovea lukkoon, kun eivät siitä pääovesta tulleet?!

Samaisissa hautajaisissa ylimääräiset tarjoilut kukkia myöten hävisi vieraiden matkaan. Omaiset eivät saaneet mitään. Tuli surullinen mieli.

Vierailija
284/301 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistotilaisuudessa joukko kehitysvammaisia käveli jostain takaovesta sisään, etuovesta ulos. Taas takaovesta sisään, etuovesta ulos. Kukaan ei tähän puuttunut. Oli noloa. JÄlkikäteen pitopalveluhenkilökunta sanoi, että ovat tehneet niin aikaisemminkin. Ihmettelin, että miksi ei laiteta sitä takaovea lukkoon, kun eivät siitä pääovesta tulleet?!

Samaisissa hautajaisissa ylimääräiset tarjoilut kukkia myöten hävisi vieraiden matkaan. Omaiset eivät saaneet mitään. Tuli surullinen mieli.

Mitä?

Vierailija
285/301 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlaiset traumat raukalle jäi? kirjoitti:

Erään sukulaisen hautajaisissa tämän lapsenlapset joutuivat heittämään arkun laskun jälkeen hautaan ruusut. Sitten yksi lapsenlapsista ei olisikaan halunnut mennä haudan luokse ja heittää hänelle annettua ruusua sinne hautaan, kyseinen lapsi oli muutenkin jo selvästi järkyttynyt kun "Mummi laitettiin hautaan". Sitten hänet kuitenkin raahattiin itkevänä sinne haudan viereen ja hänet pakotettiin tiputtamaan se hemmetin ruusu sinne hautaan samalla kun hän itki että "En haluaa, pelkään hautaa ja arkkua, en halua että mummi on haudassa" ja myöhemmin sain tietää, että hänelle oli annettu muistotilaisuuden pitopaikassa piiskaa kun hän oli pilannut hautajaiset :-( .

Kuulostaa tarinalta

Vierailija
286/301 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni kuoli kolmekymppisenä huumeisiin. Perheessä on varakkaita yrittäjiä, ja kotona järjestetyssä muistotilaisuudessa oli iloisesti sekaisin minkkiturkkimummoja ja flegmaattisia narkkarikavereita. Tunnelma oli ihan lämminhenkinen, vaikka gangstaräppi ei ehkä kuulunut minkkiturkkisten lempimusiikkiin.

Kesken tilaisuuden nistit vetäytyivät serkkuni vanhaan huoneeseen. Serkkuni äiti pyysi multa, että kävisin katsomassa, etteivät vedä kamaa siellä - hänen puolestaan kaverit olivat tervetulleita tilaisuuteen, mutta eivät narkkaamaan hänen kotiinsa. Kun oven aukaisin, ajattelin vain "ei helevetti". Yksi kaveri retkotti sänkyä vasten silmät ummessa, piikki vielä puoliksi ihosta roikkuen, ja kaverit yrittivät kundia läpsiä hereille. Eivät olleet uskaltaneet soittaa hätänumeroon, mutta olivat niin lamaantuneita, etteivät yrittäneet estellä kun soitin. Muut juhlavieraat olivat kahden kerroksen päässä täysin tietämättöminä tästä, kun ambulanssi kurvasi pihaan ja potilaalle pantiin naloksonit suoneen, hapet naamariin ja poika sairaalaan.

Ei ihan tullut uutta ruumista, mutta ilmeisesti lähellä oli. 

Vähän epäuskottavaa

Vierailija
287/301 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuppp

Vierailija
288/301 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni hautajaiset pilasi sukulaiset jotka valokuvasivat ja yrittivät minustakin ottaa kuvia vaikka kieltäydyin. Lähdin lopulta lätkimään kesken kahvittelu tilaisuuden kun kävi liian raskaaksi. Olisi kiva tietää mitä he tekevät kuvilla joissa itken ja olen aivan rikki. Onneksi kukaan ei sentään hautajaisten jälkeen tullut tuputtamaan kuvia minulle.

Muakin ihmetytti, kun kahdeksankymppinen mieheni mummo lähes suuttui, kun en ollut ottanut hänestä valokuvia poikansa hautajaisissa/muistotilaisuudessa. Kuvia otin pari kirkosta ja haudalta, mutta nämä eivät riittäneet. Onko tämä joku ikäpolvikysymys? Vaikka nykyajan ihmiset ovat koko ajan kuvaamassa, niin jostain syystä minä en näe yhtään syytä kuvata itkevää ihmistä jossain muistotilaisuudessa...

Joskus 1900-luvulla maalaiset ovat kuvanneet sekä hautajaisia että kuolleita. Esim. jos vauva on kuollut, niin on otettu kuvia joissa elävät sisarukset ovat kuolleen vauvan kanssa samassa kuvassa. Samoin hautajaisissa on kuvattu, kun ihmiset laskevat kukkia arkulle ja senpä takia on ollut sopimatonta itkeä julkisesti. Leski on käyttänyt mustaa harsoa naaman edessä ettei kukaan näe/pysty kuvaamaan itkua.

Minusta tuollainen on järkyttävää.

Vierailija
289/301 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukkoni kuoli äitinsä hautajaisissa sydänkohtaukseen. Paikalla vieraina olleet sairaanhoitajat elvyttivät yli puoli tuntia kunnes ambulanssi tuli. Mutta oli jo kuollut. Sitten siunattiin ja haudattiin mummo. Appi oli kuollessaan 56v eli yllätyksenä tuli.

Vierailija
290/301 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisen kaverit tuijottivat todella murhaavilla ilmeillä sen näköisinä kuin olisivat halunneet hyökätä kimppun hautajaisissa, en vieläkään tiedä miksi. Olin siis kuolleen henkilön lähisukulainen ja kuolema tuli täytenä yllätyksenä minulle ja olin siitä surullinen ja joskus vieläkin olen. Ilmeisesti toinen sukulainen oli keksinyt valehdella heille jotain, eivät puhuneet mitään vaan tuijottivat todella vihaisilla ilmeillä. Itse olin sukulaiseni näköinen ja lähisukulainen mutta silti hänen uudet kaverinsa vihasivat minua, en ollut ennen nähnyt heitä. Sitten yksi sukulainen yritti järjestää oman draamashown hautajaisissa alkoi kehua itseään siellä kovaan ääneen yrittäen kerjätä huomiota ja kehuja itselleen.  Pari teiniä kiroili ja virnuili kirkossa kuin jossain sirkuksessa ja kun huomasivat että olin surullinen niin oikeen virnuilivat hymy korvissa tahalteen.  Jäi hirveä olo pitkäksi aikaa, ne hautajaiset oli pilalla monenkin henkilön toiminnan vuoksi, toivottavasti ovat iloisia kun onnistuivat pilaamaan ne, tuon takia jätin muita hautajaisia käymättä ettei tarvitse törmätä samoihin ihmisiin enää. Hautajaisiin jäi myös kutsumatta/saapumatta sukulaiseni paras ja pitkäaikaisin ystävä, mielestäni oli suuri virhe ettei häntä kutsuttu, koska hän oli sellainen oikea kaveri. Kaksi kuolleen parasta ystävää jäivät kutsumatta ja sinne kutsuttiin melko turhia, vihamielisiä sellaisia hyvän päivän tuttu -uusia ystäviä vain. Sinne saapui myös yksi henkilö jota kuollut inhosi, sitten se inhottu tyyppi alkoi esitellä kirpputorilöytöjään ja selittää kaikkea turhaa ihmeellistä juttua siellä kuin jossain sirkuksessa tai baarissa. Aika moni taisi olla kännissä heti kirkon pihaan saavuttuaan. 

Vierailija
291/301 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulainen lapsineen tuli hautajaisiin nauramaan oikein kunnon naurunremakkaa, lähisukulainen oli kuollut. Hyvin opetetut lapset ilmeisesti luulevat elävänsä itse ikuisen elämän. Todella noloa käytöstä. Katsoivat myös olisiko joku surullinen ja vetivät hymyn korviin asti nauraen ja hihitellen. Puhuivat koko ajan itsestään ja pitivät puheen joka liittyi tietysti heihin itseensä, ei mitenkään vainajaan. Ja sama käytös jatkunut jo kauan, maailma pyörii heidän ympärillään minä minää. Ja kyllä myös päihteidenkäyttö liittyi kuvioon, eli pää täyteen että jaksaa nauraa ja puhua itsestään. 

Vierailija
292/301 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi ilmaisi puheessaan selvästi, ettei vainaja tule pääsemään taivaaseen. Nyt ko. pappi on itsekin jo siirtynyt ajasta iäisyyteen, en tiedä mikä hänen sijoituspaikkansa siellä on.

Vierailija
293/301 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bb

Vierailija
294/301 |
28.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siunaustilaisuus on avoin kaikille joo aika outoa käytöstä olisi jos joku täysin vieras tulisi mukaan. Minusta olisi todella huonoa käytöstä. En itse tunkisi itseäni kenenkaan siunaustulaisuutee varsinkin jos en olisi tuntenut vainajaa tai sukua. Hautajaiset on ainakin meillä ollut aina kutsuttujen vieraiden tilaisuus. Sukulaiset, ystävät  tuttavat. Eikö se näin kuuluisi olla. Hautajaiset eivät ole mikään yleisötapahtuma johon kaikki voi osallistua 

Vierailija
295/301 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
296/301 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainajasta puhuttiin väärällä nimellä. Tyyliin esim. nimi on Otso Erkki, kutsumanimi Erkki, niin pappi puhui koko ajan "rakkaamme Otto". Hänelle oli kyllä kirjallisestikin ilmoitettu vainajan tiedot. Kanttori soitti väärällä sävelellä virren. Kaikki tietävät, millä sävelellä se halutaan, joten varmaan ihan pottuilumielessä soitti täysin vieraalla sävelellä. Ruusut, joita lasketaan arkulle olivat sijoitettu niin, että laskijoiden piti pujotella arkun ohi ahtaasta raosta hakemaan kukkaa. Niissä oli tällaiset muoviset vesisäiliöt, jotka näyttävät arkulla tyhmiltä, mutta tyhmältä näyttää myös niiden poistaminen arkun vieressä. Hautaustoimiston tyypit hakivat toppatakeissa arkun heti loppusoiton vaiettua ja tunkivat autoon ja ajoivat pois kohti krematoriota. Ei mitään rauhallisia jäähyväisiä. Nämä oli kaikki siis samoissa hautajaisissa.

Toisissa pappi antoi ymmärtää, että vainaja olisi kuulunut helvettiin, mutta kasteen armon kautta pelastui. Vainaja oli mummoni, ei kovin syntinen. Sama pappi alkoi pitää muistotilaisuudessa pitkää puhetta, ja pitopalvelu otti kilarit kun myöhästyi seuraavasta paikasta.

Harvoin olen ollut onnistuneissa hautajaisissa. 

Vierailija
297/301 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-anopin muistotilaisuudessa oli ollut hilpeän hauskaa sukulaisten kesken. En voi ymmärtää miksi. Tytär oli nauranut kaikkein eniten. Itse en ollut paikalla. Tytär itse kertoi.

Vierailija
298/301 |
19.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkku oli sijoitettu ohimennen sivuun. Pappi oli keskipisteenä. 

Vierailija
299/301 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
300/301 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkku oli sijoitettu ohimennen sivuun. Pappi oli keskipisteenä. 

Pappi muisti vainajan nimen oikein. Sitä hänelle pisteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän