Nainen! Miten sinä koet saunaillat? Miehethän tunnetusti rakastavat niitä....
....mutta ko. ajanviettotapa jakaa naisten mielipiteitä. Osa rakastaa, osa vihaa.
Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. En vain nauti siitä että alasti jökötetään naisporukalla lauteilla. Tai jos kyläilyyn kuuluu saunominen, niin kyllä mieluusti saunoisin yhdessä puolisoni kanssa kuin naisväen kanssa.
En tiedä mistä tämä inhotukseni juontaa, mutta mieluummin vietän ihmisten kanssa aikaa jossain muualla kuin nakkena saunassa.
Mites te muut? Itse epäilisin kuuluvani vähemmistöön, mutta katotaan kuinka käy. 😅
Kommentit (112)
Rakastan saunailtoja, yleensä kaveriporukan kanssa ollaan sekasaunassa, jäänne jo opiskeluajoilta. Naistensaunatkin ovat virkistäviä ja niissä ne avoimimmat keskustelut käydään. N35
Ihan sama. En ole puolesta , enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin. Voin kylpeä porukalla tai olla kylpemättä. Ei herätä tuntemuksia kumpaankaan suuntaan.
Naiset arvostelevat toisiaan saunassa - se on ongelma...
- näkee naamasta arvioivat katseet, vaikkei mitään sanottaisikaan...
- jotkut saattavat tosin kommentoidakin...
Vierailija kirjoitti:
Rakastan saunailtoja, yleensä kaveriporukan kanssa ollaan sekasaunassa, jäänne jo opiskeluajoilta. Naistensaunatkin ovat virkistäviä ja niissä ne avoimimmat keskustelut käydään. N35
Joo, moni tuntuu tykkäävän. Ei niitä muuten niin paljon järjestettäisi. 😊
Ap
Arviointi ärsyttää kirjoitti:
No niinpä, tää mua eniten ehkä häiritseekin. Arvioivat katseet! 😰👀👀👀 Vaikka olenkin ihan katseenkestävä, niin siltikin! Jotenkin tuntuu että miehillä ei ole tätä samaa.
Ap
Käyköön miehet saunailloissa.
Meillä on tyttöjen kanssa bileiltoja, kokoonnutaan meille, tehdään salaattia, juodaan kuoharia meidän terassilla auringossa. Talvella ollaan sisätiloissa ja ollaan tinderissä ja verrataan äijiä ja muistellaan kuka on nähnyt kenetkin ja yritetään saada illaksi treffejä menomestaan. Sitten viimeiset lakat tukkaan ja huulipunat ja metrolla stadiin kannat kattoon.
Meillä on ehkä hieman kivempaa kuin äijillä siellä lauteella.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää, tykkään saunoa yksin. Miehen kanssa just ja just.
Samoin! 😘
Ap
Mä osallistun ainoana naisena miehen saunailtoihin. En aina tietenkään mutta joskus. Ihan hauskaa se on, vaikka saunaan en suostu heidän kanssaan menemään. Mutta siis ymmärrän sen niin, että saunaillat on varattu kännäämiselle ja syvällisten asioiden puhumiseen.
Vierailija kirjoitti:
No niinpä, tää mua eniten ehkä häiritseekin. Arvioivat katseet! 😰👀👀👀 Vaikka olenkin ihan katseenkestävä, niin siltikin! Jotenkin tuntuu että miehillä ei ole tätä samaa.
Ap
Jotenkin tuntuu, että ei ole myöskään useimmilla naisilla, itse en ole missään saunaporukassa huomannut mitään "arvioivia katseita".
Vierailija kirjoitti:
Käyköön miehet saunailloissa.
Meillä on tyttöjen kanssa bileiltoja, kokoonnutaan meille, tehdään salaattia, juodaan kuoharia meidän terassilla auringossa. Talvella ollaan sisätiloissa ja ollaan tinderissä ja verrataan äijiä ja muistellaan kuka on nähnyt kenetkin ja yritetään saada illaksi treffejä menomestaan. Sitten viimeiset lakat tukkaan ja huulipunat ja metrolla stadiin kannat kattoon.
Meillä on ehkä hieman kivempaa kuin äijillä siellä lauteella.
Juuri näin! Tää kuulostaa my kind of -bileillalta! 👍 Huomattavasti kivemman kuuloista kuin alasti istuminen ja punaisena hikoilu.
Ap
Tykkään saunoa, mutta mulla ei ole mitään saunaporukkaa naisten kesken. Parikymppisenä en olisi kyllä tykännyt, olin liian epävarma omasta kehosta.
Ei tulisi kuuloonkaan, että saunoisin muuten kuin perheen kesken, ja korkeintaan jonkun läheisimpien ystävien kanssa. Ärsyttää suuresti, että joku vatipää aina keksii ehdottaa sosiaaliseksi toiminnaksi saunomista. Ei voisi vähempää kiinnostaa viettää aikaa joidenkin tuttavien kanssa hikisenä ja alastomana saunaan ahtautuneen ja altistaa itsensä arvostelulle. Ja on turha kenenkään yrittää väittää, etteikö saunassa tsekattaisi kanssasaunojat päästä varpaisiin. Minulle saunominen, peseytyminen ja alastomuus on intiimejä asioita.
Joo, mä osaan kyllä peseytyä ihan yksinkin, en tarvitse siihen laumaa väkeä mukaan. Mutta mies tykkää, mikäs siinä, saunokoon äijäporukalla.
En harrasta saunailtoja. En ylipäänsä ole innokas saunoja, mutta silloin kun saunon niin siihen liittyy nimenomaan rauha ja hiljaisuus. Korkeintaan mieheni otan seuraksi, mutta silloinkin tykkään välillä käydä ihan yksin ulkona viilentymässä.
Ystäviä tapaan oluen, ruokailun tai kahvittelun merkeissä kaupungilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jotenkin tuntuu, että ei ole myöskään useimmilla naisilla, itse en ole missään saunaporukassa huomannut mitään "arvioivia katseita".
Okei. No mä oon kyllä. 😕 Ja monesti naiset sitten puhuvat vielä ilkeesti tyyliin: "Näitkö kun Minnalla oli iso maha tms.?"
Ap
Periaatteessa tykkään, jos iltaa jatketaan sitten samassa paikassa. Mutta jos tarkoitus on lähteä vielä baariin bailaamaan, niin rasitun siitä jälkihiestä, föönaamisista ja meikkaamisista punoittavaan naamaan :-D
En osallistu saunailtoihin lainkaan. Minusta ne ovat lähinnä turhauttavaa juomista, vertailua ja loppuillasta "syvällisten asioiden puhumista". En osallistu edes mökillä saunomiseen (siis lainkaan, uimassa voi käydä ilman saunomista).
Pienehköllä tutulla porukalla tykkään, vieraampien kanssa en.