Nainen! Miten sinä koet saunaillat? Miehethän tunnetusti rakastavat niitä....
....mutta ko. ajanviettotapa jakaa naisten mielipiteitä. Osa rakastaa, osa vihaa.
Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. En vain nauti siitä että alasti jökötetään naisporukalla lauteilla. Tai jos kyläilyyn kuuluu saunominen, niin kyllä mieluusti saunoisin yhdessä puolisoni kanssa kuin naisväen kanssa.
En tiedä mistä tämä inhotukseni juontaa, mutta mieluummin vietän ihmisten kanssa aikaa jossain muualla kuin nakkena saunassa.
Mites te muut? Itse epäilisin kuuluvani vähemmistöön, mutta katotaan kuinka käy. 😅
Kommentit (112)
En ole koskaan voinut sietää joukkosaunomista. Johtuneeko siitä, että olen alakouluikäisestä asti saunonut yksin. Toimin nuorempana aktiivisesti mm. ay-liikkeessä ja muutaman kerran vuoteen oli viikonlopun kestäviä koulutuksia - ja tietysti saunomista. Ja vasta saunan jälkeen oli vuorossa illallinen. Siinä sitten istua ähötät ruokapöydässä tukka edelleen kosteana ja naama punoittaen. Ei kiitos! Ja sama myös, kun järjestimme kotipaikkakunnalla virkistystapahtumia, niin eikös se saunominen ollut melkein keskeisin ohjelmanumero. Taas kerran: ei kiitos! Ja vielä: Miksi niissä saunailloissa pitää aina tarjoilla alkoholipitoisia juomia? Aina on joku tai joitakin, jotka humaltuvat niin, että heidän touhujaan ei halua katsella eikä kuunnella. Sikailkoot kotonaan!
Mulle se on sinänsä se ja sama, saa tykätä tai olla tykkäämättä, joskus käyn itsekin saunassa jos sellainen on tarjolla. Parisuhteessa oleva hetero kun olen, niin sekasaunassa on oltava jotain päällä, muuten ei väliä kenen kanssa saunoo. Samaa odotan myös kumppanilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi kuuloonkaan, että saunoisin muuten kuin perheen kesken, ja korkeintaan jonkun läheisimpien ystävien kanssa. Ärsyttää suuresti, että joku vatipää aina keksii ehdottaa sosiaaliseksi toiminnaksi saunomista. Ei voisi vähempää kiinnostaa viettää aikaa joidenkin tuttavien kanssa hikisenä ja alastomana saunaan ahtautuneen ja altistaa itsensä arvostelulle. Ja on turha kenenkään yrittää väittää, etteikö saunassa tsekattaisi kanssasaunojat päästä varpaisiin. Minulle saunominen, peseytyminen ja alastomuus on intiimejä asioita.
Meilläkin työporukassa järjestetään aina saunominen jokaisen kevät-, kesä- ja kissanristiäisjuhlaan.
En todellakaan halua nähdä työkavereitani alasti, enkä myöskään halua, että he näkevät minut alasti. En koe siihen mitään tarvetta. Työkavereiden kanssa on ihan hauska viettää aikaa, mutta pitäköön vaatteet päällä!
Täsmälleen näin! Koko saunominen on ajanviettotapana vähän kummallinen. Vai miltä tuntuisi, jos joku ehdottaisi työpaikan juhlien ohjemaksi yhteistä suihkussa käymistä. Samasta asiastahan siinä on loppujen lopuksi kyse, yhteisestä peseytymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi kuuloonkaan, että saunoisin muuten kuin perheen kesken, ja korkeintaan jonkun läheisimpien ystävien kanssa. Ärsyttää suuresti, että joku vatipää aina keksii ehdottaa sosiaaliseksi toiminnaksi saunomista. Ei voisi vähempää kiinnostaa viettää aikaa joidenkin tuttavien kanssa hikisenä ja alastomana saunaan ahtautuneen ja altistaa itsensä arvostelulle. Ja on turha kenenkään yrittää väittää, etteikö saunassa tsekattaisi kanssasaunojat päästä varpaisiin. Minulle saunominen, peseytyminen ja alastomuus on intiimejä asioita.
Meilläkin työporukassa järjestetään aina saunominen jokaisen kevät-, kesä- ja kissanristiäisjuhlaan.
En todellakaan halua nähdä työkavereitani alasti, enkä myöskään halua, että he näkevät minut alasti. En koe siihen mitään tarvetta. Työkavereiden kanssa on ihan hauska viettää aikaa, mutta pitäköön vaatteet päällä!
Täsmälleen näin! Koko saunominen on ajanviettotapana vähän kummallinen. Vai miltä tuntuisi, jos joku ehdottaisi työpaikan juhlien ohjemaksi yhteistä suihkussa käymistä. Samasta asiastahan siinä on loppujen lopuksi kyse, yhteisestä peseytymisestä.
👍👍
Ap
Rakastan saunomista! Olen saunonut entisten ja nykyisten työkavereiden, sukulaisten, tuttavien, kurssikavereiden, koulukavereiden kanssa. Miesten ja naisten kanssa. Koskaan en ole kuullut kenenkään arvostelevan kenenkään vartaloa negatiivisesti enkä positiivisesti!
Liikunko sitten niin hyväksyvässä porukassa vai mitä, mutta tuollaista ei ole tapahtunut.
N41
Arvostellaan sitä vartaloa vaatteet päälläkin. Joudut päivittäin arvostelun kohteeksi mitä ikinä teetkin. Arvostelu ei liity ainoastaan vartaloon, vaan myös muuhun ulkonäköön, käytökseen, puheääneen jne. Ihmiset kyllä keksivät moitteita toisista jos näin haluavat. Siksi en jaksa enää välittää, mitä joku ajattelee kropastani saunassa. Siinäpähän arvostelee, koska minussa on varmasti kropan lisäksi jotain muutakin, mistä eivät pidä. Ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa moni mikropeniksen tms. omistaja nauttii saunailloista vaan jättäytyy hiljaa pois, tästä vaan ei puhuta joten käsitys on, että "kaikki miehet rakastavat saunailtoja".
Ei kukaan miesten saunoissa rupea sun prinssinakkia tiirailemaan. Rohkeasti mukaan vaan.
Ja jokaisen aikuisiässä olevan luulisi jo tietävän että prinssin nakista kasvaa karbaasin lenkki kun pää on sopivasti seksituulella. Julkisessa saunassahan nuo ajatukset pidetään piilossa.
Kiitos hei kaikille tähänastisista vastauksista! 🌹😘
Meitä todellakin on tässä(kin) asiassa moneen junaan ja itselle on ollut kiva huomata että en ole yksin tuumieni kanssa. Mä vaan en yhtään tykkää saunomisesta ajanviettotapana. Alastomuus on jotenkin niin intiimi asia, että jaan sen ainoastaan vain puolisoni kanssa, jonka kanssa muutenkin vietän intiimejä hetkiä + että on tosi tympeää saunan jälkeen laittautua jne, eipä siitä lähmänaamasta saa nättiä ja koko illan on hikinen ja punainen olo kuten moni onkin kommentoinut.
Kiitos myös teille miehillekin jotka olette kertoneet mielipiteitänne!
Tästähän saatiin aivan asiallinen ketju! Hyvä te! 👍
Ap
Vierailija kirjoitti:
Rakastan saunomista! Olen saunonut entisten ja nykyisten työkavereiden, sukulaisten, tuttavien, kurssikavereiden, koulukavereiden kanssa. Miesten ja naisten kanssa. Koskaan en ole kuullut kenenkään arvostelevan kenenkään vartaloa negatiivisesti enkä positiivisesti!
Liikunko sitten niin hyväksyvässä porukassa vai mitä, mutta tuollaista ei ole tapahtunut.
N41
Jotenkin vähän kuule kadehdinkin sua! 👍 Olispa mahtavaa olla kaltaisesi, mutta kun en vain ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
N41
Ei kai nyt aikuinen ihminen sitä ääneen sanokaan, ei se silti tarkoita, että ei arvostella!
Saunominen on jees. Ihan millä porukalla vaan. Olen utelias kehojen suhteen, mutta en todellakaan arvostele. Omassani on tietenkin vaikka mitä vikoja, mutta kun en ö välitä niistä, en välitä aiitäkään, välittävätkö muut. Itsehän oman kehoni kannan. Karvoineenkin. Sekasaunojakin harrastan, meillä voi olla äijiä saunomassa mun ja miehen kans niin, että olen ainoo nainen. Kerran mökkireissulla olin myös ainoo alaston nainen, kaikki muut työtö piti jotain alusvaatteita, nauratti.
Nautin lämmöstä ja seurasta :)