Kuinka kipeänä jäät pois töistä?
Olo on ollut eilisillasta asti sellainen että olen tulossa kipeäksi. Ei kuumetta, mutta on kipeä olo. Kurkku karhea, mutta ei pahempaa yskää eikä suurempaa nuhaakaan. Korvissa tuntuu siltä että saattaisi hieman olla tulossa tulehdusta.
Ajattelin että tämä vaatii kuitenkin lepoa ja pääsee pienemmällä riesalla, kun ei kampeudu töihin vaan jää potemaan tämän pois. Kuitenkin omatunto on hieman kolkutellut näin "pienestä", vaikka eihän siihen pitäisi olla mitään syytä? Parempi se on muutenkin näin etten tartuta tätä kehenkään sitten töissä ja annan itselleni ihan luvan parantua.
Kommentit (259)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teille, jotka menette töihin, vaikka lääkäri on määrännyt sairauslomaa, tiedoksi, että vakuutushan ei korvaa sitten yhtään mitään, jos töissä sattuu jotain.
Miten tämä urbaanilegenda voi vieläkin olla voimissaan? Lääkärin kirjoittamilla lapuilla ei ole mitään tekemistä vakuutusten kanssa; päinvastoin, jos paranet vaikka siitä flunssasta ennen lääkärin kirjoittaman sairasloman loppua, niin olet kyllä velvollinen tulemaan töihin. Lisäksi työnantaja aina viime kädessä päättää sairasloman myöntämisestä (tai palkanmaksusta), joten siinäkään mielessä lääkärin kirjoituksilla ei ole sinänsä väliä.
Mulle esimies ehdotti että haen suoraan 3 päivän sairasloman. Sanoin että mennään päivä kerrallaan, kun en välttämättä tarvitse noin montaa päivää.
- AP
Siis onhan se parempi hakea heti 3 päivän sairasloma jos lääkäri vain katsoo että saatat tarvita sen verran, ja sitten jos olo kohenee nopeasti niin menee sitten jo vaikka kahden päivän jälkeen töihin, ei sitä koko aikaa ole pakko käyttää. Mutta jos tulee oikeasti kunnolla kipeäksi niin sitä oloa ei ainakaan paranna raahautua joka päivä lääkäriin jatkamaan sairaslomaa.
Aika armotonta luettavaa tämä ketju.
Minä olen ollut tunnollinen suorittaja, joka ei jäänyt töistä pois, oli sitten angiina tai kuumehorkka. Kuusi vuotta sitten paloin loppuun ja pitkällisen toipumisen jälkeen olen saanut ymmärtää, että moni muu asia on tärkeämpää kuin työ. Toki tulojen turvaaminen on järkevää, mutta sitä ei tehdä uhrautumalla vaan huolehtimalla omasta hyvinvoinnista.
Usein ne jotka marttyyreina tulevat töihin kipeänä ja tuhahtelevat muiden sairaspäiville, ovat niitä jotka kumartavat työnantajaansa eivätkä uskalla rakentaa elämäänsä tai identiteettiään minkään muun varaan. Pelokkaita ihmisiä. Niin minäkin olin.
Ei mikään pieni flunssa tai noro kyllä saa turhaan jäämään pois, koska minulla on työmoraalia.
T. Kokki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teille, jotka menette töihin, vaikka lääkäri on määrännyt sairauslomaa, tiedoksi, että vakuutushan ei korvaa sitten yhtään mitään, jos töissä sattuu jotain.
Miten tämä urbaanilegenda voi vieläkin olla voimissaan? Lääkärin kirjoittamilla lapuilla ei ole mitään tekemistä vakuutusten kanssa; päinvastoin, jos paranet vaikka siitä flunssasta ennen lääkärin kirjoittaman sairasloman loppua, niin olet kyllä velvollinen tulemaan töihin. Lisäksi työnantaja aina viime kädessä päättää sairasloman myöntämisestä (tai palkanmaksusta), joten siinäkään mielessä lääkärin kirjoituksilla ei ole sinänsä väliä.
Mulle esimies ehdotti että haen suoraan 3 päivän sairasloman. Sanoin että mennään päivä kerrallaan, kun en välttämättä tarvitse noin montaa päivää.
- AP
Siis onhan se parempi hakea heti 3 päivän sairasloma jos lääkäri vain katsoo että saatat tarvita sen verran, ja sitten jos olo kohenee nopeasti niin menee sitten jo vaikka kahden päivän jälkeen töihin, ei sitä koko aikaa ole pakko käyttää. Mutta jos tulee oikeasti kunnolla kipeäksi niin sitä oloa ei ainakaan paranna raahautua joka päivä lääkäriin jatkamaan sairaslomaa.
Meillä saa olla 3 päivää pois omalla ilmoituksella
- AP
Vierailija kirjoitti:
Aika armotonta luettavaa tämä ketju.
Minä olen ollut tunnollinen suorittaja, joka ei jäänyt töistä pois, oli sitten angiina tai kuumehorkka. Kuusi vuotta sitten paloin loppuun ja pitkällisen toipumisen jälkeen olen saanut ymmärtää, että moni muu asia on tärkeämpää kuin työ. Toki tulojen turvaaminen on järkevää, mutta sitä ei tehdä uhrautumalla vaan huolehtimalla omasta hyvinvoinnista.
Usein ne jotka marttyyreina tulevat töihin kipeänä ja tuhahtelevat muiden sairaspäiville, ovat niitä jotka kumartavat työnantajaansa eivätkä uskalla rakentaa elämäänsä tai identiteettiään minkään muun varaan. Pelokkaita ihmisiä. Niin minäkin olin.
Ymmärrän sen että jos olet vastuullisessa asemassa tai yrittäjä, niin silloin on kynnys varmasti korkeammalla pois jäännille.
Mutta muuten olen hyvin pitkälti kanssasi samaa mieltä. On todella kummallista jos ei ihminen osaa sanoa ei ja vetää jonkinlaisia omia rajoja. Näitä toisia tuomitsevia marttyyreja on tässäkin ketjussa vilissyt. Tietävät omasta mielestään paremmin miten toisten kuuluu elää.
Jäisin kotiin ap. Olet oikeassa, on turha mennä tartuttamaan muita. Jos jäät nyt pariksi päiväksi kotiin, pääset helpommalla, kun että kohta joudut sairastamaan viikon.
Tottakai pois jäädään kun tulee kipeäksi ettei töissä tartuta muita!
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan, puoli suomea työttömänä ja meitä jotka töissä käydään, kohdellaan kuin kehäraakkeja.
Höpö höpö! Asenne on se joka ratkaisee!
Tuo on laiskan ja työhaluttoman harhakuva. Töitä tehdään silloin kun niitä on, eikä työuupumusta ole olemassakaan. On vain se mukavuudenhaluinen uusi sukupolvi jolle ei vaan työt maistu!
Ihme orjalampaita nämä jotka ylpeilevät työnteolla kuumeessa/sairaana :-D
Laittakaa itsenne alistumisen yläpuolelle ja jääkää kotiin parantelemaan, hölmöt!
Vierailija kirjoitti:
Ihme orjalampaita nämä jotka ylpeilevät työnteolla kuumeessa/sairaana :-D
Laittakaa itsenne alistumisen yläpuolelle ja jääkää kotiin parantelemaan, hölmöt!
Kyllä, silloin kun on sairaana tottakai.
En ole koskaan pois töistä. Joskus en pysty kampeamaan itseäni fyysisesti mihinkään, mutta työnteko jatkuu tästä huolimatta.
nim. päällikkötittelillä töissä
Sitten kun en pääse sängystä ylös ja pysty tekemään töitä. En ole 5vuoteen ollut sairaslomalla, silloin oli oksennus tauti. Flunssa ilmenee minulla vain vähän huippaavana olona, kurkkukipuna, yskän, pään, selän ja nivelten särkynä, väsymyksenä, vähän voimaton olo, kuumetta ei nouse, joten töihin vain.
Mutta nyt ennen kuin joku paasaa että sairastutan kaikki. Niin en ole asiakaspalvelussa, ja työkaveritkaan eivät jää pois ellei todella pysty tekemään töitä. Täällä on minulle sopiva työilmapiiri, että työt tehdään!
Käyttäjä10538 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan, puoli suomea työttömänä ja meitä jotka töissä käydään, kohdellaan kuin kehäraakkeja.
Tuo on laiskan ja työhaluttoman harhakuva. Töitä tehdään silloin kun niitä on, eikä työuupumusta ole olemassakaan. On vain se mukavuudenhaluinen uusi sukupolvi jolle ei vaan työt maistu!
Jep, keksitään kaikenlaisia "burnoutteja" ynnä muita tekosyitä selittämään työhaluttomuutta ja kyvyttömyyttä. Masentaa, väsyttää, kiusataan, huono ilmapiiri lässyn lässyn näitä syitä tuntuu löytyvän, toisin kuin työhaluja. Monesti nämä sairastelijat ovat juurisyitä kaikkiin työpaikkojen ongelmiin. Sairastelijoille pitäisi voida antaa kenkää!!!
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä10538 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on laiskan ja työhaluttoman harhakuva. Töitä tehdään silloin kun niitä on, eikä työuupumusta ole olemassakaan. On vain se mukavuudenhaluinen uusi sukupolvi jolle ei vaan työt maistu!Jep, keksitään kaikenlaisia "burnoutteja" ynnä muita tekosyitä selittämään työhaluttomuutta ja kyvyttömyyttä. Masentaa, väsyttää, kiusataan, huono ilmapiiri lässyn lässyn näitä syitä tuntuu löytyvän, toisin kuin työhaluja. Monesti nämä sairastelijat ovat juurisyitä kaikkiin työpaikkojen ongelmiin. Sairastelijoille pitäisi voida antaa kenkää!!!
Kyllä on maailmankuva ja ihmiskäsitys pahasti vinossa, jos burnoutit, masennus ja muut vastaavat vakavat asiat niputetaan kategorisesti tuolla tavalla. Ihan kamala asenne sinulla toisia ihmisiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä10538 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on laiskan ja työhaluttoman harhakuva. Töitä tehdään silloin kun niitä on, eikä työuupumusta ole olemassakaan. On vain se mukavuudenhaluinen uusi sukupolvi jolle ei vaan työt maistu!Jep, keksitään kaikenlaisia "burnoutteja" ynnä muita tekosyitä selittämään työhaluttomuutta ja kyvyttömyyttä. Masentaa, väsyttää, kiusataan, huono ilmapiiri lässyn lässyn näitä syitä tuntuu löytyvän, toisin kuin työhaluja. Monesti nämä sairastelijat ovat juurisyitä kaikkiin työpaikkojen ongelmiin. Sairastelijoille pitäisi voida antaa kenkää!!!
Kyllä on maailmankuva ja ihmiskäsitys pahasti vinossa, jos burnoutit, masennus ja muut vastaavat vakavat asiat niputetaan kategorisesti tuolla tavalla. Ihan kamala asenne sinulla toisia ihmisiä kohtaan.
Mikä ihmeen asenne? Ei minulla mitään muuta asennetta ole, kuin kenkää moisille. Turhakkeita ovat. Järkevämpi laittaa yhteiskunnan eläteiksi, kuin roikottaa kalliilla työelämässä. Tilalle voidaan ottaa niitä kuuluisia työttömiä, jotka ovat työllisiä parempia lähes kaikessa, kunhan vaan pääsisivät töihin.
Ikävää, että näillä ihmisillä on näitä lässytilää ongelmia, mutta työelämää ei pidä sotkea niihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä10538 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen asenne? Ei minulla mitään muuta asennetta ole, kuin kenkää moisille. Turhakkeita ovat. Järkevämpi laittaa yhteiskunnan eläteiksi, kuin roikottaa kalliilla työelämässä. Tilalle voidaan ottaa niitä kuuluisia työttömiä, jotka ovat työllisiä parempia lähes kaikessa, kunhan vaan pääsisivät töihin.
Ikävää, että näillä ihmisillä on näitä lässytilää ongelmia, mutta työelämää ei pidä sotkea niihin.
Tuolla logiikalla luuta lakaisisi luultavasti 100 000 - puoli miljoonaa ihmistä nykyisestä työelämästä pois. Milläs ne sitten elätetään? Aika kalliiksi kävisi sekin. Vai jätetäänkö kadulle?
Vastaan mm siitä, että palkat lähtevät maksuun. Varahenkilöä pikkufirmassa (4 henkeä) ei ole, toimitusjohtajakaan ei tätä osaisi tehdä.
Onko oikein, että jään kotiin pikkuflunssassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä10538 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla logiikalla luuta lakaisisi luultavasti 100 000 - puoli miljoonaa ihmistä nykyisestä työelämästä pois. Milläs ne sitten elätetään? Aika kalliiksi kävisi sekin. Vai jätetäänkö kadulle?
Yhtä paljon on työttömänä. Kokeillaan nyt edes, ei tämä ainakaan huonommaksi mene.
Suomi on kyllä sellanen pjerslävi ihmisten aikaansaamisen näkökulmasta, ettei mitään rajaa.
Tätä kannattaa miettiä sitä kautta, että jäisikö kotiin, jos oma palkka riippuisi siitä. Jos kyllä, silloin on niin sairas, että pitääkin jäädä. Jos ei, ei luultavimmin ole kovinkaan sairas.
jos on kurkkukipu, siihen voi ottaa särkylääkettä ja jos nenä vuotaa, silloin voi nenää käydä niistämässä. Ei silloin ole työkyvytön.