Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kipeänä jäät pois töistä?

Vierailija
16.04.2018 |

Olo on ollut eilisillasta asti sellainen että olen tulossa kipeäksi. Ei kuumetta, mutta on kipeä olo. Kurkku karhea, mutta ei pahempaa yskää eikä suurempaa nuhaakaan. Korvissa tuntuu siltä että saattaisi hieman olla tulossa tulehdusta.

Ajattelin että tämä vaatii kuitenkin lepoa ja pääsee pienemmällä riesalla, kun ei kampeudu töihin vaan jää potemaan tämän pois. Kuitenkin omatunto on hieman kolkutellut näin "pienestä", vaikka eihän siihen pitäisi olla mitään syytä? Parempi se on muutenkin näin etten tartuta tätä kehenkään sitten töissä ja annan itselleni ihan luvan parantua.

Kommentit (259)

Vierailija
141/259 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä10538 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, puoli suomea työttömänä ja meitä jotka töissä käydään, kohdellaan kuin kehäraakkeja.

Höpö höpö! Asenne on se joka ratkaisee!

Tuo on laiskan ja työhaluttoman harhakuva. Töitä tehdään silloin kun niitä on, eikä työuupumusta ole olemassakaan. On vain se mukavuudenhaluinen uusi sukupolvi jolle ei vaan työt maistu!

Jep, keksitään kaikenlaisia "burnoutteja" ynnä muita tekosyitä selittämään työhaluttomuutta ja kyvyttömyyttä. Masentaa, väsyttää, kiusataan, huono ilmapiiri lässyn lässyn näitä syitä tuntuu löytyvän, toisin kuin työhaluja. Monesti nämä sairastelijat ovat juurisyitä kaikkiin työpaikkojen ongelmiin. Sairastelijoille pitäisi voida antaa kenkää!!!

Kyllä on maailmankuva ja ihmiskäsitys pahasti vinossa, jos burnoutit, masennus ja muut vastaavat vakavat asiat niputetaan kategorisesti tuolla tavalla. Ihan kamala asenne sinulla toisia ihmisiä kohtaan.

Mikä ihmeen asenne? Ei minulla mitään muuta asennetta ole, kuin kenkää moisille. Turhakkeita ovat. Järkevämpi laittaa yhteiskunnan eläteiksi, kuin roikottaa kalliilla työelämässä. Tilalle voidaan ottaa niitä kuuluisia työttömiä, jotka ovat työllisiä parempia lähes kaikessa, kunhan vaan pääsisivät töihin.

Ikävää, että näillä ihmisillä on näitä lässytilää ongelmia, mutta työelämää ei pidä sotkea niihin.

Tuolla logiikalla luuta lakaisisi luultavasti 100 000 - puoli miljoonaa ihmistä nykyisestä työelämästä pois. Milläs ne sitten elätetään? Aika kalliiksi kävisi sekin. Vai jätetäänkö kadulle? 

Yhtä paljon on työttömänä. Kokeillaan nyt edes, ei tämä ainakaan huonommaksi mene.

Suomi on kyllä sellanen pjerslävi ihmisten aikaansaamisen näkökulmasta, ettei mitään rajaa.

Suomi on itse asiassa yksi maailman parhaista maista, tarkasteltiin tuota aikaansaamista sitten mistä näkövinkkelistä tahansa. 

Vierailija
142/259 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos migreenikohtaus iskee kesken työpäivän (eikä sitä voi aina ennakoida), lähden kotiin, koska näköhäiriöisenä en pysty työtäni tekemään.

Onneksi useimmiten asian voi ennakoida ja ottaa lääkkeet ajoissa.

Kotiin jään, jos en ole työkykyinen eli migreenissä, kuumessa, vatsataudissa.

Jäisin kotiin, vaikka menettäisin palkkani sairauspäiviltä.

Eihän se taloudellisesti ole tietysti mikään ilonaihe, mutta työkyvyttömänä en töihin mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/259 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä10538 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, puoli suomea työttömänä ja meitä jotka töissä käydään, kohdellaan kuin kehäraakkeja.

Tuo on laiskan ja työhaluttoman harhakuva. Töitä tehdään silloin kun niitä on, eikä työuupumusta ole olemassakaan. On vain se mukavuudenhaluinen uusi sukupolvi jolle ei vaan työt maistu!

Jep, keksitään kaikenlaisia "burnoutteja" ynnä muita tekosyitä selittämään työhaluttomuutta ja kyvyttömyyttä. Masentaa, väsyttää, kiusataan, huono ilmapiiri lässyn lässyn näitä syitä tuntuu löytyvän, toisin kuin työhaluja. Monesti nämä sairastelijat ovat juurisyitä kaikkiin työpaikkojen ongelmiin. Sairastelijoille pitäisi voida antaa kenkää!!!

Kyllä on maailmankuva ja ihmiskäsitys pahasti vinossa, jos burnoutit, masennus ja muut vastaavat vakavat asiat niputetaan kategorisesti tuolla tavalla. Ihan kamala asenne sinulla toisia ihmisiä kohtaan.

Mikä ihmeen asenne? Ei minulla mitään muuta asennetta ole, kuin kenkää moisille. Turhakkeita ovat. Järkevämpi laittaa yhteiskunnan eläteiksi, kuin roikottaa kalliilla työelämässä. Tilalle voidaan ottaa niitä kuuluisia työttömiä, jotka ovat työllisiä parempia lähes kaikessa, kunhan vaan pääsisivät töihin.

Ikävää, että näillä ihmisillä on näitä lässytilää ongelmia, mutta työelämää ei pidä sotkea niihin.

Tuolla logiikalla luuta lakaisisi luultavasti 100 000 - puoli miljoonaa ihmistä nykyisestä työelämästä pois. Milläs ne sitten elätetään? Aika kalliiksi kävisi sekin. Vai jätetäänkö kadulle? 

Yhtä paljon on työttömänä. Kokeillaan nyt edes, ei tämä ainakaan huonommaksi mene.

Suomi on kyllä sellanen pjerslävi ihmisten aikaansaamisen näkökulmasta, ettei mitään rajaa.

Suomi on itse asiassa yksi maailman parhaista maista, tarkasteltiin tuota aikaansaamista sitten mistä näkövinkkelistä tahansa. 

Mistähän mutuhatusta tuollaista keksit? Työmme tuottavuus on kehnolla tasolla:

https://ek.fi/mita-teemme/talous/perustietoja-suomen-taloudesta/tuottavuus-ja-kilpailukyky/

Vierailija
144/259 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy varmaan itkeä jotain miestä tilalle kun miesasiakas ei kiinnostu kinalaisesta parturista;vaikka ihan kadulla alapäätään tarjoaaja puhelin varauksessa lapsia tarjoaa.

Vierailija
145/259 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä kannattaa miettiä sitä kautta, että jäisikö kotiin, jos oma palkka riippuisi siitä. Jos kyllä, silloin on niin sairas, että pitääkin jäädä. Jos ei, ei luultavimmin ole kovinkaan sairas.

Tismalleen.

Jään kotiin jos en pysty lähtemään töihin. Jos pystyn —> menen. Jos tarvii kysellä itseltään että meniskö vai jäiskö, oikea vastaus on töihin vaan.

Vierailija
146/259 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä10538 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän mutuhatusta tuollaista keksit? Työmme tuottavuus on kehnolla tasolla:

https://ek.fi/mita-teemme/talous/perustietoja-suomen-taloudesta/tuottavuus-ja-kilpailukyky/

No vaikka nyt sitten tuosta linkkaamastasi jutusts jossa mainittiin että kilpailukyvyssä mitattuna Suomi on maailman 10. tai 15. paras maa. Valtioita tällä pallolla on yli 200.

Vierailija
147/259 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity varsinaisesti kysymykseesi mutta olen todella onnellinen nykyisestä trendistä työhyvinvoinnin suhteen. Työnantaja ei hyödy siitä mitään, että työntekijä joutuu tulemaan pää kainalossa töihin. Itse olin yhtenä kesänä opiskeluaikoina tällaisessa paikassa (yksityinen talousalan yritys), pomo suhtautui todella nihkeästi poissaoloihin ja esimerkiksi kun työkaveri joutui kovan selkäkivun (oli murtanut lantiosta luun kaatumisessa) vuoksi ottamaan päivän pois ja tietenkin toimitti lääkärin todistuksen. Työnantajan asenne oli lähinnä "no jos kerta tänne pystyit ajamaan niin kyllä sitä pitäisi kyetä töihinkin." Työnantajalle on huomattavasti kannattavampaa, kun työntekijä voi hyvin ja motivaatio on kohdillaan. Sairaasta työntekijästä ei hyödy kukaan.

Vierailija
148/259 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan jäisi vielä ap:n tapauksessa pois, ellei olisi joku (työ)juttu lähipäivinä jossa pitäisi ehdottomasti olla skarppina. Mulla on välillä sellaista että en tulekaan kipeäksi vaikka siltä tuntuu.

Vierailija
149/259 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pahassa flunssassa tuossa vähän aikaa sitten, kun oli se paha flunssa-aalto, mutta menin töihin, koska olen rakastunut erääseen naiseen enkä halua olla poissa töissä kovin helpolla. Tiedän kyllä, että tein tyhmästi, mutta tässä tapauksessa järki hävisi tunteelle. Kerta se on ensimmäinenkin:)

Vierailija
150/259 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspalkkani ei ole noussut 7 vuodessa kuin 5 %. Miksi uhrautuisin? Olen vain työntekijä.

Vierailija
151/259 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran flunssassa ollessani olenkin viikon poissa ja jätän ihmisten palkat maksamatta. Eihän se minun ongelmani ole, jos työntekijällä ei ole rahaa, vaan heidän.. Ja korot on niin matalat, että kulut on olemattomat..

Tiedoksi sinulle: Jos jätät siinä firmassa palkat maksamatta missä minä työskentelen niin kyllä liitto ottaa sen asian hoitaakseen että ne palkat tulee maksetuksi.

Vierailija
152/259 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutama vuosi sitten  tulin kuumeeseen ja räkätautiin ja ala on semmoinen missä vaaditaan korkeaa hygieenistä työskentelyä ja ollaan työkavereiden kanssa samassa tilassa.  Porukkaa oli jo muutenkin saikulla ja kesälomat pyöri niin lääkäri itse sanoi minulle että se ei ole minun ongelma jos ei ole tarpeeksi työntekijöitä,  se on työnantajan ongelma kun aloin siinä kertomaan lääkärille etten voi jäädä pois töistä.

Vierailija
153/259 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ja sehän ei ole firman vika, jos ei ole rahaa maksaa palkkoja!

Firma on anonyymi otus, jolla ei ole vastuuta myöskään siten, että joku siellä otuksessa olisi vastuussa mistään.

Vierailija
154/259 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan haluaisi että tarjoilija/kampaaja/bussikuski tms. olisi töissä kipeänä levittämässä tautia. En halua flunssaa kollegaltakaan. Äitini sairastaa keuhkoahtaumaa ja käyn auttamassa häntä. Pienikin flunssa johtaa helposti sairaalareissuun, joten kaikki arjen sankarit, voitte tappaa äitini tuolla asenteellanne.

No just... Kaikissa paikoissa ei voi olla omalla ilmoituksella pois töistä ja en usko että sairaslomaakaan saa esim. ap:n oireilla, joten se on voi voi äidillesi.

Vierailija
155/259 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavan kerran flunssassa ollessani olenkin viikon poissa ja jätän ihmisten palkat maksamatta. Eihän se minun ongelmani ole, jos työntekijällä ei ole rahaa, vaan heidän.. Ja korot on niin matalat, että kulut on olemattomat..

Tiedoksi sinulle: Jos jätät siinä firmassa palkat maksamatta missä minä työskentelen niin kyllä liitto ottaa sen asian hoitaakseen että ne palkat tulee maksetuksi.

Ei sulle viitsi kukaan mitään vastata kun keksit omasta päästäsi näitä viikon sairasloma hömpötyksiä. Aloistuspostaaja oli 1,5 päivää poissa ja meni sen jälkeen töihin kun tunsi olonsa paremmaksi. Lopeta tuo tärkeily.

Vierailija
156/259 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ehkä vähä ohi mutta jos lähetään tätä viemään vähä pitemmälle niin aika kauaskantoisia seuraamuksia. Jos esim. työkaverini tulee kipeenä töihin ja sairastuttaa minut. Sen sankarin takia minäkin tulen kipeeksi ja olen pois töistä. Minä sitten sairastutan kotona mieheni ja lapseni. Lapseni joutuvat olemaan pois koulusta tultuaan kipeeksi ja heidän koulunkäyntinsä kärsii.

Vierailija
157/259 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä koskaan ollut niin kipeä, etten olisi töihin päässyt.

Vierailija
158/259 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin töitä, en olisi poissa koskaan. Puoli suomea on työttömänä ja sitten osa vinkuu pienestä nuhasta. Saisivat vaihtaa työttömät näiden saikuttelijoiden tilalle, niin tulisivat työt tehtyä ja halvemmalla. Työssäolijat kehtaavat valittaa, vaikka tuhansia on tulossa tilallenne, huonommin ehdoin. Tässä vihje työnantajillenne.

Niin menisit työpaikkaan, jossa käsitellään elintarvikkeita, oksennustaudissa tai tikit kädessä?

Voi olla että jos menisit, niin saisit potkut.

Vierailija
159/259 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana olin elintarvike alalla töissä ja sen firman esimies sanoi että ei ole kenenkään etu olla kipeenä töissä. Lääkärikin totesi että pistää sen firman tuotteet boikottiin jos siellä esim. räkätaudissa töitä tehdään.

Vierailija
160/259 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset jää etätöihin?

Rekkakuskit, kokit, kampaajat, varastomiehet ynnämuut tekeekin just paljon etätöitä... eiku?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi