Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku vanhus viedä Euroopan tuomioistuimeen tuon yksityislääkäripakon?

Vierailija
27.03.2025 |

Eihän toi voi olla laillista, että rikas eurooppalainen hyvinvointivaltio pakottaa kansalaisia käyttämään yksityislääkäriä - edes ajokortin uusimiseksi?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset itse vie?

Vierailija
2/15 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän helvetin takia se ei muka olisi laillista rajata palveluiden saantia noin rutiinikäynnin takia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ajokortin tarve yhteiskunnan varoin tuettava sairaus?

Vierailija
4/15 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Vierailija
5/15 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan ajokorttia ITSE tarvitse, jos ja kun osaa ajaa autoa. Yhteiskuntaahan varten se läpyskä hankitaan. Pitäisi olla yhteiskunnan järjestämää niin kuin mammografiaan kutsu, paitsi pakollista, jos haluaa ajaa.

Vierailija
6/15 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain ihanneyhteiskunnassa järjestettäisiin ajokykyä ylläpitävää liikuntaa ja aivojumppaa, jos kansan hyvinvointi oikeasti kiinnostaisi. Eikä rangaistuksia senioreille, jotka yrittävät vielä pitää itse itsestänsä huolta.

Vierailija
7/15 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu autokoulun ja ajoneuvoveronkin maksamaan itse, vaikka osaisikin valmiiksi ajaa, ei niitäkään yhteiskunta järjestä. Yhtä lailla joutuu maksamaan itse esim. harrastuksiin liittyvät terveystodistukset. Oma valinta ajaako itse vai taksilla.

Vierailija
8/15 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkähän helvetin takia se ei muka olisi laillista rajata palveluiden saantia noin rutiinikäynnin takia? 

Onhan toi nyt ihan hemmetin epäreilua, että joku valittajavanhus saa käydä terveyskeskuksessa lääkärissä lievittääkseen yksinäisyyttään, mutta reippaampi samanikäinen ei saa hoidettua edes yhteiskunnallisia velvollisuuksia siellä. Muissa Euroopan maissa on omalääkärit huolehtimassa kansalaisista.

Eikö yksityislääkäreillä ole tarpeeksi asiakkaita, kun kokoomusveljien pitää väkipakolla niitä järjestää? Eikä se tuttu terveyskeskuslääkäri tiedä paremmin, missä potilaan kohdalla mennään?

Vierailija
9/15 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuu autokoulun ja ajoneuvoveronkin maksamaan itse, vaikka osaisikin valmiiksi ajaa, ei niitäkään yhteiskunta järjestä. Yhtä lailla joutuu maksamaan itse esim. harrastuksiin liittyvät terveystodistukset. Oma valinta ajaako itse vai taksilla.

Etkö halua vastinetta maailman kovimmille veroille?

Vierailija
10/15 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kertaa pitää vanhana ajaa ajokortitta että pääsee ilmaiseen täyshoitoon vankilaan + ilmaiselle terveyshoidolle?

Vierailija
11/15 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autokoulu pitäisikin liittää peruskoulun opetussuunnitelmaan pakolliseksi. Tarvii ne kävelijät ja pyöräilijätkin liikennesääntöjä.

Vierailija
12/15 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa käydä lääkärissä yksityisellä, ei kannata omistaa autoa.

Vierailija
13/15 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap odottelet sieltä tuomioistuimesta? Muissa maissa on ollut aina niin, että itse maksat ajokorttisi uusimiseen tarvittavat lääkärintodistukset. Italiassa uusin yli 65 vuotiaana joka kolmas vuosi ajokortin ja lääkärintarkastus plus silmälääkäri maksavat jotain satasen, uusittu ajokortti maksaa 90 euroa. Saksassa maksoin yksityislääkärin myös mutta se oli Autoclubi ADAC:n kautta ja maksoi 65 e. Ajokortin uusiminen ei ole mikään sairaus jonka kustannuksiin pitäisi saada julkisen terveyshuollon edut. 

Vierailija
14/15 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuota palvelua ole saanut pitkään aikaa terveysasemalta. Eli mikään ei muutu . Ihmiset vaan luulee että saa mutta käytännössä ei saa.  Yksityiselle on käyty jo tätä ennenkin ajokortin uusinnassa.

Vierailija
15/15 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka hemmetin usein Suomessa pitää ajokortti oikein uusia? Täällä Italiassa se oli 5 vuoden välein ennen 65. ikävuotta ja senjälkeen uusittava kolmen vuoden välein. Kysyy ulkosuomalainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi