Kuinka kipeänä jäät pois töistä?
Olo on ollut eilisillasta asti sellainen että olen tulossa kipeäksi. Ei kuumetta, mutta on kipeä olo. Kurkku karhea, mutta ei pahempaa yskää eikä suurempaa nuhaakaan. Korvissa tuntuu siltä että saattaisi hieman olla tulossa tulehdusta.
Ajattelin että tämä vaatii kuitenkin lepoa ja pääsee pienemmällä riesalla, kun ei kampeudu töihin vaan jää potemaan tämän pois. Kuitenkin omatunto on hieman kolkutellut näin "pienestä", vaikka eihän siihen pitäisi olla mitään syytä? Parempi se on muutenkin näin etten tartuta tätä kehenkään sitten töissä ja annan itselleni ihan luvan parantua.
Kommentit (259)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olo on ollut eilisillasta asti sellainen että olen tulossa kipeäksi. Ei kuumetta, mutta on kipeä olo. Kurkku karhea, mutta ei pahempaa yskää eikä suurempaa nuhaakaan. Korvissa tuntuu siltä että saattaisi hieman olla tulossa tulehdusta.
Ajattelin että tämä vaatii kuitenkin lepoa ja pääsee pienemmällä riesalla, kun ei kampeudu töihin vaan jää potemaan tämän pois. Kuitenkin omatunto on hieman kolkutellut näin "pienestä", vaikka eihän siihen pitäisi olla mitään syytä? Parempi se on muutenkin näin etten tartuta tätä kehenkään sitten töissä ja annan itselleni ihan luvan parantua.
Tollanen olo mulla on vähän väliä. Jos jäis joka kerta töistä pois niin varmaan sais jo jollain verrukkeella kenkää, tai ainaki paheksuntaa. Monesti olo paranee jo päivän aikana jos aamulla tuntuukin että olis tulossa kipeeks. Tai jos illalla nukkumaan mennessä on kipee olo niin se voi olla jo aamulla ohi.
Menen varmasti huomenna taas töihin. Ensimmäinen sairaspoissaolo 1 vuoden ja 9 kuukauden aikana. En usko että olen saamassa kenkää tai edes paheksuntaa.
Jos on oletuskaan, että tekee mieli dokaa, niin otan pari sidukkaa ja soittelen duuniin saikut kohilleen (3pv omalla ilmolla) ja painan suoraan kantabaariin!
Teille, jotka menette töihin, vaikka lääkäri on määrännyt sairauslomaa, tiedoksi, että vakuutushan ei korvaa sitten yhtään mitään, jos töissä sattuu jotain.
Vierailija kirjoitti:
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja mies kokee paineita talon ainoana tienaajana, mikä johtaa siihen että menee usein kipeänä töihin :( Lievässä vatsataudissa imoduimin voimalla, kuumeettomassa räkätaudissa , jopa silloin kun oli niin paha niskajumi että käveli pitkin seiniä ja lopulta oksensi. Meillä ei todellakaan podeta miesflunssaa!
Onko sulla mun ex ukko? Touhusi aina sairaanakin ja piti repiä sänkyyn, että nyt ei imuroida, vaan nukutaan.
Joku yskä tai kurkkukipu tai pieni ripuli on sellaisia, että menen kyllä töihin. Jos kuumetta on tyyliin 38-38.5, niin kyllä silloinkin olen töihin mennyt. Panadol laskee kuumetta kummasti. Varmaan joku sairaalahoitoa vaativa tilanne on sellainen, että en menisi töihin. Jos pärjää kotona, niin pärjää töissäkin, koska työni ei ole fyysinen.
Ihmettelen kyllä oikeasti ihmisiä, jotka ovat monta kertaa vuodessa poissa, milloin milläkin verukkeella. Joskus tekisi oikeasti sanoa, että surkeat geenit, jos sairastuu flunssaan. Tai ainakin elintavoissa selkeästi petrattavaa.
Olen ollut töissä keuhkokuumeessa. Se oli hirveää, mutta sijaisena ei rahaa tule, jos töissä ei ole.
Oon ollut nyt kaksi päivää kotona mahataudissa ja huomisen vielä kotona vaikka nyt ei ripuli enää lennäkään. Meillä saa olla omalla ilmoituksella vain päivän, mutta lääkärikin kirjoitti sairaslomaa puhelun perusteella, ihan sillä että kuulemma täällä on nyt mahatautia liikkeellä ja turha tulla vastaanotolle tartuttamaan muita. Mulla on alainen jäämässä pitkälle, ansaitulle lomalle, johon liittyy pitkä lento, enkä todellakaan halua tartuttaa tätä alaista tai ketään muutakaan.
Ei huolta, etänä oon tehnyt mitä oon pystynyt ja mun töitä ei hoida kukaan sillä välin kun olen poissa. Eli torstaista eteenpäin paiskon sitten itse kaikki saikun aikana kertyneet hommat. En todellakaan katso hyvällä, jos alaiset tulee sairaana töihin, enkä itsekään mene.
Pelkästään se, että työntekijä miettii edes sitä, onko riittävän sairas/onko oireita tarpeeksi jäädäkseen sairaslomalle, osoittaa jo hyvää työmoraalia. Ne, jotka huvikseen saikuttavat eivät takuulla mieti, onko tämä nyt oikein vai väärin, koska he haluavat olla vain pois töistä vaikka millä syyllä
Vierailija kirjoitti:
Mikset jää etätöihin?
Kyllä niin mielelläni ravintolatyöntekijänä jäisinkin. Tässä sulle virtuaaliolut ja lehtipihvi. Hyvää ruokahalua !
Olen pois töistä kun arvaan tulevani kipeäksi joskus. Olen työtön pummi.
Vierailija kirjoitti:
Teille, jotka menette töihin, vaikka lääkäri on määrännyt sairauslomaa, tiedoksi, että vakuutushan ei korvaa sitten yhtään mitään, jos töissä sattuu jotain.
Miten tämä urbaanilegenda voi vieläkin olla voimissaan? Lääkärin kirjoittamilla lapuilla ei ole mitään tekemistä vakuutusten kanssa; päinvastoin, jos paranet vaikka siitä flunssasta ennen lääkärin kirjoittaman sairasloman loppua, niin olet kyllä velvollinen tulemaan töihin. Lisäksi työnantaja aina viime kädessä päättää sairasloman myöntämisestä (tai palkanmaksusta), joten siinäkään mielessä lääkärin kirjoituksilla ei ole sinänsä väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä urbaanilegenda voi vieläkin olla voimissaan? Lääkärin kirjoittamilla lapuilla ei ole mitään tekemistä vakuutusten kanssa; päinvastoin, jos paranet vaikka siitä flunssasta ennen lääkärin kirjoittaman sairasloman loppua, niin olet kyllä velvollinen tulemaan töihin. Lisäksi työnantaja aina viime kädessä päättää sairasloman myöntämisestä (tai palkanmaksusta), joten siinäkään mielessä lääkärin kirjoituksilla ei ole sinänsä väliä.
Mulle esimies ehdotti että haen suoraan 3 päivän sairasloman. Sanoin että mennään päivä kerrallaan, kun en välttämättä tarvitse noin montaa päivää.
- AP
Jos on tarttuvaa ja olen kipeä, en mene töihin, koska hoidan lapsipotilaita joille tartunta voisi olla vaarallista, jopa kuolemaksi.
Selkäkivuissa ym olen ollut kyllä töissä, kovallakin lääkityksellä, olisin kyllä saanut sairaslomaa helposti.
Todella harvoin sairastan, eli vähän poissaoloja.
Kaikilla moraali ei toimi, työkaveri kertoi yhden työkaverimme tulleen töihin vatsataudin jälkeen samana iltana koska ei halunnut menettää pyhäkorvauksia! Todella törkeää ja vaarallista, jos sen omille lapsille olisi tehty noin, olisi se nostanut hirveän metelin. Minusta tuosta pitäisi antaa vaikka varoitus kun on tahallista.
Jos ei vaan huvita niin meillä voi olla kolme päivää pois omalla ilmoituksella. Tätä hyödynnän, koska lomia on aivan liian vähän, työ häiritsee vapaa-aikaa liiaksi.
Työnantaja alkoi painostamaan ja ahdistamaan. Joku pitäisi saada potkittua osastolta pois vaikka ilman syytä. Myrkytti niin pahasti ilmapiirin, että pariin kuukauteen liki kaikki tulivat vain velvollisuudesta töihin ja stressi laukaisi sairauksia ja "sairauksia". Itse kuuntelin yhden iltapäivän järjetöntä paskaa ja riitelin tulisesti johdon kanssa. Illalla kippasin pari viinipulloa ja aamulla työterveyteen, että "nyt tarvii päivän vitutuslomaa ja kyllä - olen erittäin kovassa krapulassa". Ihmettelin vähän itsekin, että lääkäri ymmärsi kun hieman avauduin.
Että nyt on haettu krapulaankin sairaslomaa.
Oon ollut joskus flunssaisena kun oli lievää lämpöä. En kehdannut olla poissa, kun edellisestä poissaolosta oli niin vähän aikaa.
Nykyään en menisi, koska olen hoitoalalla ja heikkokuntoiselle potilaalle jopa tavallinen räkätauti voi olla kohtalokas.
Vierailija kirjoitti:
Joku yskä tai kurkkukipu tai pieni ripuli on sellaisia, että menen kyllä töihin. Jos kuumetta on tyyliin 38-38.5, niin kyllä silloinkin olen töihin mennyt. Panadol laskee kuumetta kummasti. Varmaan joku sairaalahoitoa vaativa tilanne on sellainen, että en menisi töihin. Jos pärjää kotona, niin pärjää töissäkin, koska työni ei ole fyysinen.
Oot kyllä ihailtavan reipas ja tunnollinen. Itse kyllä pidän kuumerajana tosin 39,5-40. Silloin oon niin heikossa kunnossa, etten oikeasti jaksa. 38 on vielä pientä lämpöä. Ripulissa voi olla hyvin töissä, koska vaipat on keksitty.
Työskenteletkö muuten yksin, vai onko työpaikalla muita?
Jos en pysty tekemään töitäni kunnolla, tai jos on tarttuva tauti, tai kuumetta. Minulla on taipumusta silmätulehduksiin ja poskiontelontulehduksiin, molemmat on ihan vihon viimeisiä ja varsinkin silmien vetistäessä ei kyllä tietokoneen näyttöä voi juuri vilkaistakaan. Olen todella harvoin kuumeessa mutta flunssa kaataa usein paljon kovemmin sänkyyn kuin pieni kuume.
Tollanen olo mulla on vähän väliä. Jos jäis joka kerta töistä pois niin varmaan sais jo jollain verrukkeella kenkää, tai ainaki paheksuntaa. Monesti olo paranee jo päivän aikana jos aamulla tuntuukin että olis tulossa kipeeks. Tai jos illalla nukkumaan mennessä on kipee olo niin se voi olla jo aamulla ohi.