Miten ilmaista asia henkilölle, jota ei haluta mukaan luokan päätösristeilylle?
Henkilöä vaan ei haluta mukaan, koska hänen persoonastaan ja jutuistaan ei oikein pidetä. Hän on vaan niin eri planeetalta kun me muut, eikä häntä haluta mukaan tunnelmaa pilaamaan väläytyksillään, kun kuitenkin änkeää väkisin milloin missäkin tilanteessa porukoihin.
Tätä "änkeytymistä" on ollut ihan riittävästi koko kouluajan ja nyt haluttaisiin juhlia luokan päättäjäisiä ihan omalla porukalla, ilman mitään turhaa häiriköintiä.
Yritimme aluksi salata risteilyä, mutta se oli aika mahdotonta, etteikö hän kuitenkin saanut asiasta tietää ja nyt hänkin kovasti touhuaa mukaan.
Henkilö, joka matkanvarausta hoitaa, ei ainakaan tule tälle tyypille matkaa varaamaan
Sekin toki on mahdollista, että tämä luupää tulee sitten samalle laivalle ns, omalla varauksellaan omatoimisesti. se ei olisi mikään ihme.
Kommentit (190)
00000000000/555555555555555555555555
Nyt olisi taas vanhalle Amnestyn "häpeän olla ihminen" -paidalle käyttöä...tuo ihminen pitäisi kyllä laittaa lainausmerkkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kovasti amikselta. Osuiko?
Paitsi että lukiossa kiusaaminen ja syrjiminen on yleisempää kuin amiksessa.
Onnea ja menestystä tulevaisuuteen tuollaisella asenteella. Miten tulet muuten pärjäämään esim. tulevassa työpaikassa kun sinulla ei ole tätä ”omaa porukkaa” egoasi pönkittämässä ja pitää tulla sellaistenkin ihmisten kanssa toimeen, jotka eivät ole sinun ”bestiksiäsi”. Huonosti tulee käymään. Erittäin vahvat elämämkoululaisvibat tulee sinusta. Sivistyneet ihmiset eivät käyttäydy tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi amikset menisivät laivalle?
Eiväthän he osaa puhua ruotsia eikä eestiä.
Menetkö sinä aina laivalle puhumaan kielillä? :D
Norjaa vessanpöntölle illan päätteeks ja kansainvälisillä käsimerkeillä kommunikointi sujuu muiden matkustajien kanssa.
Ei norjan puhumisen vuoksi tarvitse laivalle lähteä. Sitä voi puhua vessanpöntölle ihan kotonakin tai lähiräkälässä.
AP tarvitsee nyt voimakkaan virtuaalihalauksen:
*halaus*
Vierailija kirjoitti:
Ei ne menekään,kuka tuon keksi?
Luokan päätösristeilylle on tervetullut koko luokka.
Jos haluatte jollain pienemmällä porukalla risteillä, niin ihan vapaasti, mutta silloin kyse ei ole luokan päästösristeilystä, vaan vaikka kesän aloitus risteilystä tms. Ja sellaisia ei suunnitella koulutuntien aikana vaan vapaa-ajalla. Koska teidän risteily on jo nimetty luokan risteilyksi, niin tottakai kaikki teidän luokkalaiset on tervetulleita mukaan.
On todella törkeää eristää yksi pois porukasta. Ihan varmasti kestätte yhtä hiukan erilaista persoonaa isossa laivassa. Yleensähän noilla reissuilla on pari yhteistä juttua (esim. kokoonnutaan yhteiselle illalliselle) ja muuten hengaillaan pienissä porukoissa, jolloin voi olla enemmän niiden seurassa, joiden kanssa viihtyy ja sitten vähemmän niiden seurassa, joiden kanssa viihtyy vähemmän.
Mikäli kaikki muut lähtevät, olisi todella törkeää ja epäasiallista, jos yhtä ei huolita mukaan.
Näin helposti: "Olemme niin kusipäitä, ettemme halua sinua risteilylle"
AP, sinä ja muut luokkalaisesi olette kamalia ihmisiä.
Kun meidän luokka järjesti rissen, joka ikinen luokkalainen kutsuttiin mukaan. Ketään ei jätetty kutsumatta. Ne, jotka halus tulla, sitten tulivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eestiä :D
Mikähän sinun koulutuksesi on? Kieli on viro.
Kieli on kyllä juurikin Eesti!!
Jos olisin itse tuo tyyppi, joka häiritsee muita olemauksellaan niin ett hänet haluttaisiin jättää ulkopuolelle halausisin, että minulle kerrottaisiin rehellisesti ja avoimesti, mistä on kyse ja miksi. Osaisin sitten ehkä hakeutua hoitoon tai katsoa peiliin, ja yrittää muuttua esim. Terapian ja lääkkeiden avulla tms. terveemmäksi/normaalimmaksi ihmiseksi. Ehkä ko. Hlön koko tulevaisuus voi muuttua paremmaksi, jos hänelle annetaan avointa palautetta ja kehittymisehdotuksia. Pääsisi sitten jatkossa osaksi tulvaevakkoon uusia työyhteisöjä, saisi positiivisia kokemuksia ja voisi sitä kautta vuosien mittaan muuttua hänen koko elämänsä hyväksi?
Kun mä olin y-asteella, niin jouduin joka vuosi osallistumaan myyjäisiin. kuitenkin kun risteilylle lähdettiin niin kaikki keinot keksittiin etten vaan halua lähteä mukaan. Painostettiin tekemään päätös heti ja vihjattiin että eihän sitä kande lähteä jos ei ole kenen kanssa hengata.
no sanoin sitten lopuksi, että en tule. Ja yksi akka olikin heti "jes". Muistan sen ikuisesti! Tästä jo 20 vuotta. perseen kiusaajat.
En avannut aiemmin ketjua, kun jo otsikosta näkee että se on huono provo. Miten ihmeessä tämä on jatkunut jo 11 sivua, oletteko näin kritiikittömiä lukijoita?!
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin itse tuo tyyppi, joka häiritsee muita olemauksellaan niin ett hänet haluttaisiin jättää ulkopuolelle halausisin, että minulle kerrottaisiin rehellisesti ja avoimesti, mistä on kyse ja miksi. Osaisin sitten ehkä hakeutua hoitoon tai katsoa peiliin, ja yrittää muuttua esim. Terapian ja lääkkeiden avulla tms. terveemmäksi/normaalimmaksi ihmiseksi. Ehkä ko. Hlön koko tulevaisuus voi muuttua paremmaksi, jos hänelle annetaan avointa palautetta ja kehittymisehdotuksia. Pääsisi sitten jatkossa osaksi tulvaevakkoon uusia työyhteisöjä, saisi positiivisia kokemuksia ja voisi sitä kautta vuosien mittaan muuttua hänen koko elämänsä hyväksi?
Mitä mä just luin?
Milloin risteily on?
Vielä ehditte tehdä niin, että otatte tuon tyypin normaalisti mukaan mutta laitatte sen eri laivalle kuin teidän porukka, tyyliin te menette tukholmaan ja tyyppi tallinnaan. Pidätte vaan turvan kiinni tukholmasta
just, kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eestiä :D
Mikähän sinun koulutuksesi on? Kieli on viro.
Kieli on kyllä juurikin Eesti!!
Vaan eipäs olekaan! Tuo eesti on viroksi viro ja ruotsi on ruotsiksi svenska.
Ehkä siksi, että ap ei kertonut mitään tuollaista? Ja useimmitenhan asia ei ole noin eli tuo lienee harvinaisempaa noin päin. Useimmiten kiusatut ovat niitä muka jotenkin "erilaisia", hiljaisia, ujoja, omantien kulkijoita jne. jne. Minua on kiusattu vaikka olen ollut ujo, kiltti, hiljainen ja sivuun vetäytyvä, sekö on oikein?