Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ilmaista asia henkilölle, jota ei haluta mukaan luokan päätösristeilylle?

Vierailija
14.04.2018 |

Henkilöä vaan ei haluta mukaan, koska hänen persoonastaan ja jutuistaan ei oikein pidetä. Hän on vaan niin eri planeetalta kun me muut, eikä häntä haluta mukaan tunnelmaa pilaamaan väläytyksillään, kun kuitenkin änkeää väkisin milloin missäkin tilanteessa porukoihin.
Tätä "änkeytymistä" on ollut ihan riittävästi koko kouluajan ja nyt haluttaisiin juhlia luokan päättäjäisiä ihan omalla porukalla, ilman mitään turhaa häiriköintiä.
Yritimme aluksi salata risteilyä, mutta se oli aika mahdotonta, etteikö hän kuitenkin saanut asiasta tietää ja nyt hänkin kovasti touhuaa mukaan.
Henkilö, joka matkanvarausta hoitaa, ei ainakaan tule tälle tyypille matkaa varaamaan
Sekin toki on mahdollista, että tämä luupää tulee sitten samalle laivalle ns, omalla varauksellaan omatoimisesti. se ei olisi mikään ihme.

Kommentit (190)

Vierailija
161/190 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

just, kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi amikset menisivät laivalle?

Eiväthän he osaa puhua ruotsia eikä eestiä.

Eestiä :D

Mikähän sinun koulutuksesi on? Kieli on viro. 

Kieli on kyllä juurikin Eesti!!

Ensinnäkin kielet kirjoitetaan pienellä. Ja toiseksi:

http://kielitoimistonohjepankki.fi/haku/Viro/ohje/226

Vierailija
162/190 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En avannut aiemmin ketjua, kun jo otsikosta näkee että se on huono provo. Miten ihmeessä tämä on jatkunut jo 11 sivua, oletteko näin kritiikittömiä lukijoita?!

Aloitus saa olla provo, mutta asia on vakava ja toistuu joka ikinen kevät, siksi siitä on hyvä puhua. Kiusaaminen ei ole ok koulussa, ei työpaikalla, ei missään. Kaikista ei tarvitse pitää, mutt kaikkien kanssa pitää tulla toimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/190 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin itse tuo tyyppi, joka häiritsee muita olemauksellaan niin ett hänet haluttaisiin jättää ulkopuolelle halausisin, että minulle kerrottaisiin rehellisesti ja avoimesti, mistä on kyse ja miksi. Osaisin sitten ehkä hakeutua hoitoon tai katsoa peiliin, ja yrittää muuttua esim. Terapian ja lääkkeiden avulla tms. terveemmäksi/normaalimmaksi ihmiseksi. Ehkä ko. Hlön koko tulevaisuus voi muuttua paremmaksi, jos hänelle annetaan avointa palautetta ja kehittymisehdotuksia. Pääsisi sitten jatkossa osaksi tulvaevakkoon uusia työyhteisöjä, saisi positiivisia kokemuksia ja voisi sitä kautta vuosien mittaan muuttua hänen koko elämänsä hyväksi?

Mitä mä just luin?

Varmaankin ehdotuksen siitä, miten voisi toimia. 

(Enkä ole tuo ehdotuksen esittänyt henkilö.)

Vierailija
164/190 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin risteily on? 

Vielä ehditte tehdä niin, että otatte tuon tyypin normaalisti mukaan mutta laitatte sen eri laivalle kuin teidän porukka, tyyliin te menette tukholmaan ja tyyppi tallinnaan. Pidätte vaan turvan kiinni tukholmasta 

Ehkä joku aloittajan kaltainen vitsiniekka on kirjoittanut tämän, mutta pitäisitkö sinä itse, jos sinulle tehtäisiin näin? Onko tuo sinusta tervettä?

Tosin suunnitelmasi on myös täysin kestämätön, sillä laivat lähtevät eri terminaaleista ja todennäköisesti myös eri aikoihin. Jos haluat olla idiootti, ole sitä edes taidolla. 

Vierailija
165/190 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, millainen toi tyyppi on kännissä?

Nimittäin ainoa hyvä syy jättää joku pois, minkä keksin on se, että jos se tyyppi on kännissä ihan mahdoton. Se, että on selvinpäin vähän asperger ei ole mikään syy jättää ketään pois, mutta jos ei osaa juoda kohtuudella ja muuttuu kännissä ihan mahdottomaksi niin silloin voisin itsekin hyväksyä jonkun tyypin poisjättämisen.

Itsekin olin nimittäin lukion aikana alussa aikamoinen känniääliö, selvinpäin olin aika eristyvä tyyppi. En kyllä olisi halunnut missata risteilyä ja siksi onneksi opinkin hallitsemaan juomistani ennen abiristeilyä ja nykyään osaan juoda kohtuudella. Mutta tosiaan AP, mitenkäs teillä on tilanne juomisen suhteen?

Vierailija
166/190 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin risteily on? 

Vielä ehditte tehdä niin, että otatte tuon tyypin normaalisti mukaan mutta laitatte sen eri laivalle kuin teidän porukka, tyyliin te menette tukholmaan ja tyyppi tallinnaan. Pidätte vaan turvan kiinni tukholmasta 

Ehkä joku aloittajan kaltainen vitsiniekka on kirjoittanut tämän, mutta pitäisitkö sinä itse, jos sinulle tehtäisiin näin? Onko tuo sinusta tervettä?

Tosin suunnitelmasi on myös täysin kestämätön, sillä laivat lähtevät eri terminaaleista ja todennäköisesti myös eri aikoihin. Jos haluat olla idiootti, ole sitä edes taidolla. 

Pointti oli ettei tyypille tarvitse kertoa oikeaa laivaa vaan hommaa sille lipun eri risteilylle

Vierailija
167/190 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset, ja käytän sanaa tässä vain lajinimenä, ovat sitten kuorossa huutamassa miksiä ja haukkumassa hallitusta, kun kouluampumisia tapahtuu.

Mietin just, että ihme ettei niitä tapahdu enempää kun tilausta näyttää kuitenkin olevan. Äärimmäisen surullista, raukkamaista ja lapsellista touhua.

Se ei kylläkään toimi ollenkaan näin päin. Kouluampujat eivät ole kiusattuja. He ovat kiusaajia. Usein he ovat vihattuja ja syrjittyjä pelottavuutensa takia. Lukekaa mitä luokkakaverit ja opettajat ovat sanoneet esimerkiksi Parklandin, Columbinen ja Virginia Techin ampujista, lukekaa ammuskelijoiden manifestit, niin ymmärrätte erittäin hyvin miksi joku heitä haluaisi välttää ja toivottavasti myös myönnätte, ettei ammuskelu johtunut millään tapaa toisten reaktioista heidän käytösongelmiinsa.

Vierailija
168/190 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekipä kylmää lukea aloitus ja muiden vertaiskokemuksia vastaavasta kohtelusta. Muistan vastaavaa ulossulkemista porukasta ala-asteelta lähtien, ja se jatkuu aikuisporukoissa edelleen. Sinänsä harmillista, että nämä prinsessat jotka sitä kuninkuuspäissään harrastavat kiristelevät usein hampaitaan, kun tajuavat ettei se kiusaaminen onnistukaan. Yksikin kuvitteli tekevänsä isonkin jäynän kutsumalla kaveriporukasta kaikki muut paitsi mut ja yhden toisen, mutta yksi jos toinenkin löytyikin samana iltana minun luotani koska olin ehtinyt esittää kutsun aiemmin. Se hetki, kun hän tajusi, että ihmiset tulevat luokseni juhlimaan ja saatoin sanoa että tervetuloa sinäkin oli jotain minkä muistan ikäni. Toisella kerralla hän selitti, miten minua ei voi kutsua luoksensa koska ei mahdu, mutta selitys ei mennyt läpi koska edellisellä kerralla ihmisiä oli ollut 40 ja tällä kertaa vain 6. Sekään ei haitannut, ja lähetin hänelle terveiset Pariisista Eiffeltornin juurelta. En saanut vastausta silläkään kertaa. Nykyisin hän pitelee yhteyttä mutta se on aika yksipuolista. 

Jotkut äidit eivät ole kauhean suopeita. Yksi sattui kerran olemaan jonkun opiskelijaristeilyn aikaan samaan aikaan laivalla ja kuuli kun tyttärestään puhuttiin inhottavaan sävyyn vessoilla. Tultuaan vessakopista hän kysyi haukkujilta kukas tää *maire mielikäinen* oikein olikaan, niin tytöille tuli kiire - ainoa vain, että tämä mamma ei ollut erityisen lauhkea. Hän nappasi sitä eniten äänessä ollutta hiuksista ja upotti pään vessanpyttyyn. Sinne oli kuulemma mennyt tekoripset ja meikit valuneet pitkin naamaa. Ihmettelin miten vartija ei ollut laittanut naista koppiin, niin tän kiusaajan kaverit olivat olleet yllättäin äidin puolella ja puhuneet itsensä samalla ulos tilanteesta. En kannata väkivaltaa mut joskus tekisi mieli omistaa yhtä timanttinen pokka. P.s. Olin samalla reissulla ja näin tän tapauksen... 

Vierailija
169/190 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekipä kylmää lukea aloitus ja muiden vertaiskokemuksia vastaavasta kohtelusta. Muistan vastaavaa ulossulkemista porukasta ala-asteelta lähtien, ja se jatkuu aikuisporukoissa edelleen. Sinänsä harmillista, että nämä prinsessat jotka sitä kuninkuuspäissään harrastavat kiristelevät usein hampaitaan, kun tajuavat ettei se kiusaaminen onnistukaan. Yksikin kuvitteli tekevänsä isonkin jäynän kutsumalla kaveriporukasta kaikki muut paitsi mut ja yhden toisen, mutta yksi jos toinenkin löytyikin samana iltana minun luotani koska olin ehtinyt esittää kutsun aiemmin. Se hetki, kun hän tajusi, että ihmiset tulevat luokseni juhlimaan ja saatoin sanoa että tervetuloa sinäkin oli jotain minkä muistan ikäni. Toisella kerralla hän selitti, miten minua ei voi kutsua luoksensa koska ei mahdu, mutta selitys ei mennyt läpi koska edellisellä kerralla ihmisiä oli ollut 40 ja tällä kertaa vain 6. Sekään ei haitannut, ja lähetin hänelle terveiset Pariisista Eiffeltornin juurelta. En saanut vastausta silläkään kertaa. Nykyisin hän pitelee yhteyttä mutta se on aika yksipuolista. 

Jotkut äidit eivät ole kauhean suopeita. Yksi sattui kerran olemaan jonkun opiskelijaristeilyn aikaan samaan aikaan laivalla ja kuuli kun tyttärestään puhuttiin inhottavaan sävyyn vessoilla. Tultuaan vessakopista hän kysyi haukkujilta kukas tää *maire mielikäinen* oikein olikaan, niin tytöille tuli kiire - ainoa vain, että tämä mamma ei ollut erityisen lauhkea. Hän nappasi sitä eniten äänessä ollutta hiuksista ja upotti pään vessanpyttyyn. Sinne oli kuulemma mennyt tekoripset ja meikit valuneet pitkin naamaa. Ihmettelin miten vartija ei ollut laittanut naista koppiin, niin tän kiusaajan kaverit olivat olleet yllättäin äidin puolella ja puhuneet itsensä samalla ulos tilanteesta. En kannata väkivaltaa mut joskus tekisi mieli omistaa yhtä timanttinen pokka. P.s. Olin samalla reissulla ja näin tän tapauksen... 

Siis tässäkin oli taustalla se, että tyttöporukka leveili toisilleen miten olivat onneksi onnistuneet jättämään maihin sen *mairen* ja haukkuneet häntä silleen inhottavaan sävyyn ja miten sattuikin että saman tytön äiti oli samalla risteilyllä oman työporukkansa kanssa. Hän oli ihmetellyt miksi tyttö oli halunnut skipata saman reissun, ja oli kuvitellut sen johtuneen siitä, että äiti on samassa laivassa mut karu totuus paljastuikin näin. 

Joskus kiusaamista seuranneena tuntuu, että mikään muu ei auta kuin selkäsauna. Miksi? Miksi helvetissä se käytös ei parane ennen kuin fyysisesti sattuu jotain? Ihan turha puhua jeesustellen miten väkivalta ei ratkaise mitään, mutta kun se oikeasti ratkaisee ja joillekin on käsittämättömän vaikeaa hyväksyä sitä. 

Vierailija
170/190 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se apina ei itse tajua jäädä pois, niin neuvotte vaan väärään kaupunkiin ettekä enää vastaa puhelimiin. Eiköhän sitten viimeistään ymmärrä.

Vierailija
171/190 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tunnistan sut... olet Variassa.

Vierailija
172/190 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielensäpahoittajat taas vauhdissa? Hmm, pilataanko usean, vai yhden henkilön fiilis? No usean tottakai ettei se yksi loukkaannu!

Vierailija
173/190 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei voi eikä tarvitse pitää, mutta tuollaiseen tapahtumaan täytyy ehdottomasti ottaa mukaan kaikki luokkalaiset. En jaksa uskoa että yksi hankala tyyppi pystyy oikeasti pilaamaan ison porukan reissun. 

Sitä paitsi, se on vain yksi risteily. Elämässä on aika helvetin paljon tärkeämpiä asioita kuin se että oliko jengin kokoonpano täydellinen koulun päätösristeilyllä. 

Vierailija
174/190 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vasta on ollut juttua lehdissä, kun yksinäisyys vaivaa ja täällä palstallakin on kirjoitettu, kun aikuiset sulkevat toisia ryhmistä. 

Puhukaa mieluummin suoraan tälle henkille, että ette pidä hänen käytöksestään ja tavoistaan. Olkaa aikuisia. Älkää tehkö lapsellisesti häntä kohtaan. Hänen käytös voi kieliä siitä, että on todella epävarma itsestään eikä osaa hakea paikkaansa oikein. Sen lisäksi hän taitaa myös vaistota mitä hänestä ajatellaan.

Vierailija
175/190 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostatte aika kusipäiseltä sakilta. Toivottavasti kasvatte joskus aikuisiksi. Syrjimällänne ihmisellä on paljon paremmat eväät menestyä ja tulla onnelliseksi kuin kaltaisillanne inhotuksilla. Jos teidän tapaiset ei hänestä tykkää, niin hän lienee hyvin älykäs ja miellyttävä persoona. Hän saa viimeistään yliopistossa häntä arvostavaa, fiksua seuraa, kun taas teidän typeryytenne ja lapsellisuutenne vain korostuu iän lisääntyessä. 

Toivon, että te kaikki kiusaajat saatte laivan buffetista kunnon ruokamyrkytyksen. Hauskaa matkaa!

Vierailija
176/190 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen hänen olemus on? Kun se niin paljon häiritsee. Mitä häiritseviä juttuja hän sanoo?

Vierailija
177/190 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte ihan itse vastuussa omasta tunnelmastanne. Ei yksi voi pilata kymmenen muun fiilistä, jos ette anna sen pilata. Itse olet herkkänahkainen itkupilli, jos jäät vatvomaan yhden ihmisen käytöstä.

Toivottavasti päädyt valmistumisen jälkeen johonkin oikein kuspäiseen työporukkaan, jossa ei voida sietää vastavalmistuneita uusia keltanokkia. Saat maistaa omaa paskaasi.

Vierailija
178/190 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei päin naamaa uskalla sanoa, niin kannattaa kirjoittaa henkilölle kirje.

Ja kirjeen pitää ehdottomasti olla ystävällinen.

Tällä tavoin ehkä säilyisi kiusatunkin kasvot, hän voisi sanoa vaikka itse ettei pääsekään risteilylle.

Vierailija
179/190 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman lapsellista! Ainoa oikea ratkaisu on, että koko porukalta kielletään osallistuminen risteilyyn.

Vierailija
180/190 |
15.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin risteily on? 

Pointti oli ettei tyypille tarvitse kertoa oikeaa laivaa vaan hommaa sille lipun eri risteilylle

Jaa että nähdään porukalla risteilypäivänä ja ilmoitetaan sitten, että tsadaa, meidän laiva lähtee nyt, mut sun laiva lähtee tuntien päästä toisesta terminaalista, tässä lippu, heippa?

Voi mooses. Kukaan tervejärkinen ei ehdottele edes läpällä tällaista. Huolestuttavia visioita täällä ihmisillä.