Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lihavuudelle saattaa löytyä selitys suolistosta: Jotkut saavat samasta ruuasta enemmän energiaa kuin toiset – Ihminen ei olekaan vain sitä, mitä hän syö

Kommentit (271)

Vierailija
101/271 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni laihdutti syömällä kookosrasvaa paloina. Viikko per paketti oli korjannut bakteeri kannan 2 kuukaudessa. Samalla söi herkkuja entiseen malliin ja laihtui vain.

Vierailija
102/271 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja vielä sitten että ei kyllä tähän asti minua ole auttanut mikään booris mehu, kefiiri, probioottipillerit, hapankaali ja kaikenlaista muuta mitä olen kokeillut.

Ehkä sitten joudut jättämään jotain pois. On oletettavaa, että jokin säännöllisesti nauttimasi rasittaa suolistoasi. 

Mikä se sitten voisi olla? Ulkomailla suolisto toimii paremmin muttei täydellisesti sielläkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/271 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kookosrasvasta tulee todella paha olo, elimistössä on hiivaa ja paha olo on toksinen reaktio. Kookos on hyvä hiivantappaja, mutta vauhti liian kova, jos tulee tuntemuksia. 

Vierailija
104/271 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ihmiset eivät edelleenkään tahdo uskoa. Ihmiset kyllä hokevat sitä mantraa, että pitäisi syödä vähän, jotta olisi laiha.

En kyllä tunne yhtään laihaa ihmistä, joka söisi vähän. Kyllä he ovat yleensä juuri niitä, jotka syövät kunnolla. Ravinnolla, oikeanlaisella sellaisella, on yllättävä vaikutus suoliston bakteersistoon. Elämänaikaiset antibiootit, kasvuympäristön bakteerit ja niiden yksipuolisuus muovaavat ihmisen suolistoa myös.

Olennaista kyllä on, että siirtämällä laihojen bakteereita lihaville, voitaisiin todennäköisesti hoitaa lihavuutta. Kyllä se koirienkin suosima rimming olisi tässä tilanteessa hyvä ensiapu monelle lihavalle, ihan oikeasti siis.

Hahah, Ilmankos olen hoikka!

Vierailija
105/271 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja vielä sitten että ei kyllä tähän asti minua ole auttanut mikään booris mehu, kefiiri, probioottipillerit, hapankaali ja kaikenlaista muuta mitä olen kokeillut.

Ehkä sitten joudut jättämään jotain pois. On oletettavaa, että jokin säännöllisesti nauttimasi rasittaa suolistoasi. 

Mikä se sitten voisi olla? Ulkomailla suolisto toimii paremmin muttei täydellisesti sielläkään.

Viljat tai maito. Suomessa viljat pakkokypsytetään ilmaston vuoksi ja ne ovat "raakoja". 

Vierailija
106/271 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni laihdutti syömällä kookosrasvaa paloina. Viikko per paketti oli korjannut bakteeri kannan 2 kuukaudessa. Samalla söi herkkuja entiseen malliin ja laihtui vain.

Tämän takia filippiiniläiset ovat varmaan niin laihoja kun käyttävät kookosrasvaa paljon. Käympä itse käydä tänään ostamassa pari pakettia kaappiin.

Vierailija
107/271 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lihominen ole geneettistä mutta elämäntavoilla voi itselleen hankkia sairaan suoliston.  Elämäntapojaan on vaikea muuttaa kun elimistö tykkää pysyä totutussa, oli se sitten hyvä tai paha. Oma suolistoni meni "rikki" ja vuosikausia ihmeteltiin että miten minä, aina ennen hoikka ja hyväruokainen aloin lihomaan vaikka koko ajan söin vähemmän. Onneksi pääsin oikeanlaisen lääkärin juttusille (ulkomailla) ja sain tiukat notulit elämäntapojen vaihtamiseen. 

Aloin nukkumaan joka yö samaan aikaan ja heräsin samaan aikaan.

Lopetin kokonaan alkoholin, karkkien ja muun keinotekoisen nauttimisen.

Kaiken syömäni nautin kuuden tunnin sisällä vuorokaudessa, kaksi kertaa, ei napostelua.

Ei maitotuotteita ei gluteenia, ei myöskään perunaa.

Sitruunavesi, omenaviinietikka ja psyllium joka päivä. 

Hikiurheilua 40 minsaa/2 krt viikossa

Laihduin kuukaudessa ja hiivat hävisivät, piristyin ja napostelu loppui. Puolen vuoden päästä olin kuin uusi ihminen. Kaikkein vaikeinta oli aluksi mennä nukkumaan ajoissa kun mies jäi vielä kukkumaan elokuvan ääreen. Olisi ollut niin kiva jäädä sinne kainaloon köllöttelemään. Tajusin jossain vaiheessa että lihomiseni alkoi aikanaan juurikin kun tapasin mieheni ja aloin menemään nukkumaan hänen aikataulunsa mukaan eli monta tuntia omaa uniaikaani myöhemmin. samalla joimme usein iltanapsut ja naposteltiin iltaisin juustoja, makkaroita, sipsejä ja välillä ihan vaan kasviksia ja dippiä mutta ruokailu oli siis illalla jatkuvaa vaikka ei tuntunut paljolta kun oli vaan "pientä" naposteltavaa. Nykyään tiedän että napostelu on typerin juttu mitä voit itsellesi ja kehollesi tehdä.

Tuntuu kovin ahdistavalta tuollainen elämä.

Vierailija
108/271 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kookosrasvaa? Ei kookosöljyä?

Vierailija
109/271 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei ennen sitten ole ollut lihavia? Moni lihava sanoo nytkin syövänsä terveellisesti ja hyvin. Syy entisajan laihuuteen ei siis voi olla siinä, että ennen kaikki söivät paremmin, kun mitään herkkuja ei ollut. Puhun nyt vaikkapa 1900-luvusta ja ajoista, jolloin ruokaa on kuitenkin ollut saatavilla normaalisti.

Itse olen lihonut 3 vuodessa 10 kg. Syyt: vähentynyt arkiliikunta, kun aloin kulkea joka paikkaan autolla. Herkkuja olen aina syönyt melkein päivittäin, nyt on ollut pakko rajoittaa niitä, koska liikunnan lisääminen entisiin määriin tuntuu mahdottomalta (ennen olin lapsen kanssa kotona, nyt toimistotyössä, pitkähkö työmatka jne).

Äkkiseltään voisi epäillä, ettei silloin ruoka ole ollut täynnä lisäaineita ja muuta keinotekoista moskaa. Eikä eläimiä kasvatettu antibioottien ja tehorehujen avulla vaan nekin söi normaalia luonnollista ravintoa. Ilmansaasteita oli myös taatusti vähemmän, joten ravinto oli puhtaampaa siinäkin mielessä. Lisäksi arkiaktiivisuus oli ihan erilaista kuin nykyisin.

Ennen sen ruoan eteen tehtiin töitä. Sai syödä mitä vain, ei jäänyt vyötärölle.

Väitettiinkö tuossa lainaamassasi viestissä jotain muuta?

Vierailija
110/271 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri suositteli 2 kuukauden probioottikuuria antibioottikuurin jälkeen.

Omat kokemukset puoltavat tutkimustulosta. Antibiootit tuhoavat suolistobakteereja ja muuttavat ruuansulatusta.

Oliko peräti niin, että yksi antibioottikuuri tuhoaa suoliston (hyvän) bakteerikannan 1-3 vuodeksi.

En ihan usko tuohon. Mulla on ollut lukuisia antibioottikuureja viimeisen kolmen vuoden sisään, viimeisin marraskuussa, ja ruuansulatus ja kaikki toimii aivan hyvin.

Vierailija
111/271 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kookosrasva ei mitään bakteerikantaa paranna, kookosöljy on sitten ihan eri juttu.

Vierailija
112/271 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se selviää kokeilemalla.

Vierailija
113/271 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei ennen sitten ole ollut lihavia? Moni lihava sanoo nytkin syövänsä terveellisesti ja hyvin. Syy entisajan laihuuteen ei siis voi olla siinä, että ennen kaikki söivät paremmin, kun mitään herkkuja ei ollut. Puhun nyt vaikkapa 1900-luvusta ja ajoista, jolloin ruokaa on kuitenkin ollut saatavilla normaalisti.

Itse olen lihonut 3 vuodessa 10 kg. Syyt: vähentynyt arkiliikunta, kun aloin kulkea joka paikkaan autolla. Herkkuja olen aina syönyt melkein päivittäin, nyt on ollut pakko rajoittaa niitä, koska liikunnan lisääminen entisiin määriin tuntuu mahdottomalta (ennen olin lapsen kanssa kotona, nyt toimistotyössä, pitkähkö työmatka jne).

Äkkiseltään voisi epäillä, ettei silloin ruoka ole ollut täynnä lisäaineita ja muuta keinotekoista moskaa. Eikä eläimiä kasvatettu antibioottien ja tehorehujen avulla vaan nekin söi normaalia luonnollista ravintoa. Ilmansaasteita oli myös taatusti vähemmän, joten ravinto oli puhtaampaa siinäkin mielessä. Lisäksi arkiaktiivisuus oli ihan erilaista kuin nykyisin.

Oikeasti olet sitä mieltä ettei nykyään mussuteta karkkia ja roskaruokaa yhtään enempää..........?

Oikeastiko et ymmärtänyt lainaamaasi viestiä?

Ensimmäinen kirjoittaja kysyi miksei ennen ollut lihavia ja sinä vastasit että koska nykyään ruuassa on niin paljon lisäaineita ja ilmansaasteet myös vaikuttavat ruuan puhtauteen. Niin oikeastiko olet sitä mieltä että se jatkuva sokerin ja roskan mässytys ei mitenkään vaikuta ihmisten lihomiseen?

Vierailija
114/271 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lihominen ole geneettistä mutta elämäntavoilla voi itselleen hankkia sairaan suoliston.  Elämäntapojaan on vaikea muuttaa kun elimistö tykkää pysyä totutussa, oli se sitten hyvä tai paha. Oma suolistoni meni "rikki" ja vuosikausia ihmeteltiin että miten minä, aina ennen hoikka ja hyväruokainen aloin lihomaan vaikka koko ajan söin vähemmän. Onneksi pääsin oikeanlaisen lääkärin juttusille (ulkomailla) ja sain tiukat notulit elämäntapojen vaihtamiseen. 

Aloin nukkumaan joka yö samaan aikaan ja heräsin samaan aikaan.

Lopetin kokonaan alkoholin, karkkien ja muun keinotekoisen nauttimisen.

Kaiken syömäni nautin kuuden tunnin sisällä vuorokaudessa, kaksi kertaa, ei napostelua.

Ei maitotuotteita ei gluteenia, ei myöskään perunaa.

Sitruunavesi, omenaviinietikka ja psyllium joka päivä. 

Hikiurheilua 40 minsaa/2 krt viikossa

Laihduin kuukaudessa ja hiivat hävisivät, piristyin ja napostelu loppui. Puolen vuoden päästä olin kuin uusi ihminen. Kaikkein vaikeinta oli aluksi mennä nukkumaan ajoissa kun mies jäi vielä kukkumaan elokuvan ääreen. Olisi ollut niin kiva jäädä sinne kainaloon köllöttelemään. Tajusin jossain vaiheessa että lihomiseni alkoi aikanaan juurikin kun tapasin mieheni ja aloin menemään nukkumaan hänen aikataulunsa mukaan eli monta tuntia omaa uniaikaani myöhemmin. samalla joimme usein iltanapsut ja naposteltiin iltaisin juustoja, makkaroita, sipsejä ja välillä ihan vaan kasviksia ja dippiä mutta ruokailu oli siis illalla jatkuvaa vaikka ei tuntunut paljolta kun oli vaan "pientä" naposteltavaa. Nykyään tiedän että napostelu on typerin juttu mitä voit itsellesi ja kehollesi tehdä.

Tuntuu kovin ahdistavalta tuollainen elämä.

Kumpi elämä?

Vierailija
115/271 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin pientä eroa voi olla ruuan imeytymisessä, mutta lihominen johtuu liiasta energian saannista kulutukseen nähden.

Vierailija
116/271 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti olet sitä mieltä ettei nykyään mussuteta karkkia ja roskaruokaa yhtään enempää..........?

Oikeastiko et ymmärtänyt lainaamaasi viestiä?

Ensimmäinen kirjoittaja kysyi miksei ennen ollut lihavia ja sinä vastasit että koska nykyään ruuassa on niin paljon lisäaineita ja ilmansaasteet myös vaikuttavat ruuan puhtauteen. Niin oikeastiko olet sitä mieltä että se jatkuva sokerin ja roskan mässytys ei mitenkään vaikuta ihmisten lihomiseen?

Siis et ymmärtänyt :)

Vierailija
117/271 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näitä kahta monikaan osaa erottaa. Vitsihän toi viesti on, ei kenenkään pidä kookosrasvaa syödä. Kookosöljy sen sijaan on hyväksi, mutta ei sitäkään purkkitolkulla syödä.

Vierailija
118/271 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ja viimein. Itselläni on lääke, jonka käyttäjät lihoavat. Ei ole psyykelääke. Omalla kohdallani kävin esim.ravintoterapeutilla, joka laski ettei ruuasta pitäisi tulla energiaa liikaa. Hän kuitenkin laittoi minulle ohjeet laihtumiseen. Ohjeilla lihoin 10kg 3kk:ssa. Itse jo aiemmin ajattelin, että lääke muuttaa suoliston bakteerit ja siksi lihottaa. Lääkärit ovat todenneet, että kaikki käyttäjät lihoavat, mutta syytä ei tiedetä.

Vierailija
119/271 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näitä kahta monikaan osaa erottaa. Vitsihän toi viesti on, ei kenenkään pidä kookosrasvaa syödä. Kookosöljy sen sijaan on hyväksi, mutta ei sitäkään purkkitolkulla syödä.

Kookosrasva ja -öljy on sama asia.

Vierailija
120/271 |
14.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihdoin ja viimein. Itselläni on lääke, jonka käyttäjät lihoavat. Ei ole psyykelääke. Omalla kohdallani kävin esim.ravintoterapeutilla, joka laski ettei ruuasta pitäisi tulla energiaa liikaa. Hän kuitenkin laittoi minulle ohjeet laihtumiseen. Ohjeilla lihoin 10kg 3kk:ssa. Itse jo aiemmin ajattelin, että lääke muuttaa suoliston bakteerit ja siksi lihottaa. Lääkärit ovat todenneet, että kaikki käyttäjät lihoavat, mutta syytä ei tiedetä.

Voi muuttaa myös sokeriaineenvaihduntaa ja nostaa insuliiniresistenssiä.