Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä korjaisit mun syömisissä kun tarkoitus on laihtua

Vierailija
21.09.2024 |

Olen 153/72 ja 66v. Nyt olis saatava painoa alemmas, olis elo keveämpää. Mitään sairauksia ei ole tällä hetkellä lukuunottamatta molempien polvien nivelrikko. Polvet menny rikki työn vuoksi jo hoikkana ollessa. Veriarvot ok, verikokeessa olin viime kuun lopussa.

Ja sitten ne syömiset:

Syön ekan kerran muutaman tunnin heräämisestä.  Sitä ennen olen juonut kupillisen kahvia.

2 näkkäriä, päällä yhteensä 3 viipaletta meetwurstia ja 1 keitetty kananmuna, juomana vettä.

Seuraava ruoka on ns. lämmin ruoka.

Vaihtoehtoja

- kasvis-makkaramunakas

- uunilihaa, peruna, kasviksia

- jotain kalaa (seitä/sardiinia oliiviöljyssä tms.) kananmunakastikkeella, peruna, kasviksia

- jotain pastajuttua

- paljon muitakin ruokia on, mutta laitoin tähän vain muutaman.

Seuraavaksi syön pari voileipää (teen omat "pehmeet" leivät itse, niissä on kaurahiutaleita, vehnäjauhoa, vettä, voita ja hiivaa) päällä sulatejuustoa ja jotain kasvista. Juomana vettä.

Sitten vielä illemmalla "lämmin ruoka"

Karkkia en syö, satunnaista suklaata/salmiakkia lukuunottamatta.

Omenapiirakan leivon joka toinen vuosi, kauralastuja kerran vuodessa. Valmiina näitä tuotteita tai muutakaan pullaa tms. en pysty syömään, niiden valmistusaineiden vuoksi.

Kommentit (160)

Vierailija
1/160 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ihmeessä meetwursti, kananmuna ja voi pois.

Vierailija
2/160 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla aktiivinen elämäntyyli? Jos ei, niin et tarvitse kahta lämmintä ruokaa. Korvaa toinen esim. ruokaisalla salaatilla, varsinkin kun nuo sun vaihtoehdot on kaikki melkoisia kaloripommeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/160 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa hiilihydraatteja, liian vähän kasviksia, liian vähän kuituja, rasvaa ja proteiinia. Liian vähän suoliston mikrobikantaa tukevia ruokia.

Vierailija
4/160 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda nuo lounaan ja päivällisen välillä syömäsi "pari voileipää sulatejuustolla"  hedelmä-välipalaan. 

Vaihda myös suklaa 70% tummaan suklaaseen.  Juo runsaasti vettä myös.

Vierailija
5/160 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meetwurstin tilalle vaikka kinkkuleikettä

Makkaran tilalle kanaa? 

Jätä liian suolaiset ja rasvaiset lihajalosteet pois. Kannattaa myös leipää vähentää, mielummin jotain proteiinipitoista ruokaa tilalle.

Vierailija
6/160 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisiin ei ole huomauttamista. Mites ne juomiset?

Vierailija
7/160 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda nuo lounaan ja päivällisen välillä syömäsi "pari voileipää sulatejuustolla"  hedelmä-välipalaan. 

Tai vaikka maitorahkaan marjoilla?

Vierailija
8/160 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla aktiivinen elämäntyyli? Jos ei, niin et tarvitse kahta lämmintä ruokaa. Korvaa toinen esim. ruokaisalla salaatilla, varsinkin kun nuo sun vaihtoehdot on kaikki melkoisia kaloripommeja.

Kerro esimerkkejä noista ruokaisista salaateista.

Tosta aktiivisesta elämäntyylistä on hankala sanoa, kävelen päivittäin vähintään tunnin ulkona. Käyn kaupoissa kävellen reppu selässä, hoidan kotini, teen ruokani. Ikäni huomioonottaen ja polveni rikkinäisyyteni uskon olevani ainakin "aktiivinen" Tosin nuorten silmissä se ei ole mitään. (olen minäkin ollut nuori ja työni on ollut liikkumista)

Mutta tosiaan, minkälaiset ovat ne ruokaisat salaatit?

Vierailija
9/160 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosta aktiivisesta elämäntyylistä on hankala sanoa, kävelen päivittäin vähintään tunnin ulkona. Käyn kaupoissa kävellen reppu selässä, hoidan kotini, teen ruokani. Ikäni huomioonottaen ja polveni rikkinäisyyteni uskon olevani ainakin "aktiivinen" Tosin nuorten silmissä se ei ole mitään. (olen minäkin ollut nuori ja työni on ollut liikkumista)

Miten et 66-vuotiaana tiedä mikä on ruokaisa salaatti? Salaatti jossa on sun itse valitsema proteiini. Erikoista että itse pyydät vinkkejä ja sitten vedät herneen nenään kun saat niitä kun tosiasia on että et sä noin pulleaksi pääse noilla syömisillä yksistään jos oikeasti liikutkin. Sulla on joko ihan valtavat annoskoot tai tissuttelet. Veikkaan molempia kun salaatti oli sulle selvästi punainen vaate.

Vierailija
10/160 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hedelmiä en syö lainkaan, niiden makeus ällöttää.

Vierailija
11/160 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömisiin ei ole huomauttamista. Mites ne juomiset?

Juon kahvia ja vettä.

Vierailija
12/160 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meetwursti kokonaan pois. Kananmunia vähemmäksi. Ala syömään hedelmiä ja marjoja. Rahkaa. Raejuusto sulatejuuston tilalle.

Vierailija
13/160 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten et 66-vuotiaana tiedä mikä on ruokaisa salaatti? Salaatti jossa on sun itse valitsema proteiini. Erikoista että itse pyydät

Sinähän se tuossa herneenpalkoja nenääsi vetelet, jos kuka. Hän esitti sinulle täysin aiheellisen kysymyksen ja pyysi esimerkkejä. Jos et et osaa vastata, niin sanoisit ihan suoraan vaan, että et tiedä. Pitäisiköhän sun syödä vähän enemmän, niin et olisi noin äkäinen...

Eri

Vierailija
14/160 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten et 66-vuotiaana tiedä mikä on ruokaisa salaatti? Salaatti jossa on sun itse valitsema proteiini. Erikoista että itse pyydät

Sulla ei ollut sitten muuta kerrottavaa kuin haukkua aloittajaa. Häpeisit vähän.

Vierailija
15/160 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sun listasi ei nyt kerro meille yhtään mitään. Olennaista on se PALJONKO tuota ruokaa menee, ei.niinkään se, mitä se on.

Vierailija
16/160 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metwursti on rasvaista ja todella suolaista. Jätä pois!

Liikaa lihajalosteita ja suolaa ja proteiinin saa kevyempänäkin. 

Lisää kasviksia ja marjoja. Saat vitamiineja ja kuitua.

Vierailija
17/160 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meetwursti kokonaan pois. Kananmunia vähemmäksi. Ala syömään hedelmiä ja marjoja. Rahkaa. Raejuusto sulatejuuston tilalle.

Kerro perusteluja näille.

Vierailija
18/160 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä yksi ruoka kokonaan pois, kummasti tippuu ķalorit.

Vierailija
19/160 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sun listasi ei nyt kerro meille yhtään mitään. Olennaista on se PALJONKO tuota ruokaa menee, ei.niinkään se, mitä se on.

No, jos se ei sulle kerro mitään, niin miksi vaivauduit edes vastaamaan?

Vierailija
20/160 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo väliä mitä syöt, kunhan syöt alle kulutuksen.

Käy uimassa. Pystytkö kävelemään? Kävelylenkeillä saa todella hyvin kaloreita poltettua ja kuntosalille kannattaa mennä, koska tarvitset lihastukea ihan kaikkeen.

Mut laihduttaessa 80% on syömisestä kiinni. Eli koneeseen vähemmän kaloreita kuin se kuluttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme