Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mustasukkaisuus on aina niin hirveää?

Vierailija
11.04.2018 |

Minusta se kertoo siitä, että välittää ja rakastaa toista. Toki se voi mennä yli ja sairaaksi, mutta pieni mustasukkaisuus on hyvä. Monesti myös ylimenevälle mustasukkaisuudelle on ihan aihettakin.

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman onnensa seppä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satunnaisena selailijana löytyi nyt aihe joka ollut päällä tässä elämäntilanteessa.

Näin minä asian näen:

En koe tarvetta olla mustasukkainen miehestä, haluan että hän on kanssani siksi että arvostaa, rakastaa ja kunnioittaa. Kuten minä häntä, omistamatta kuitenkaan.

Jos minä alunperinkin ihastuin hänen empaattisuuteen ja sosiaalisuuteen niin miksi haluaisin poistaa/tukahduttaa sen miehestä oman epävarmuuden varjolla?

En kysele kenen kanssa oli, missä oli, kenen kanssa jutteli ja mistä jutteli, kun aikuisia toista kunnioittavia ihmisiä ei tarvitse vahtia. Keskustelu on muutenkin avointa.

Kysyn harkoista miten meni ja oliko hyvä peli, yms., ei ole koskaan tullut mieleenkään että siellä mitään muuta tapahtuisi esim. cheerleaderien kanssa.

Sairaalloisen kontrolloiva exä tuumasi että en rakasta kun en ole mustasukkanen. "Määhän voisin vaikka panna sitä kaveria ku sää et välitä."

Vastasin: "Jos sen tekisit niin osottaisit vaan sen että sinä se et oikeasti kunnioita ja rakasta minua kumppanina. Haluatko nyt pakata laukut ja mennä sen kaverin luo vai miten tästä edetään?"

Yllätys, että on ex.

Minulla on kaiken hyvän lisäksi naispuoleinen kaveri joka testailee miehen uskollisuutta ja minun mustasukkaisuutta. Enkä vieläkään käsitä miksi minun pitäisi heittäytyä mustikseksi. Perustelee kyllä omaa mustasukkasuuttaan miestään kohtaan mitä ihmeellisimmillä tekosyillä.

Tämä nyt lähinnä huvittaa kun ollaan miehen kans jo asiasta keskusteltu, eikä asiassa ole ongelmaa muuten kun sen kaverin päässä.

T. Melkein kolmekymppinen teini joka ei suostu olemaan mustis eikä välinpitämätön.

P.s. Naiset ja miehet! Leuka ylös ja rinta rottingille, sinä olet arvokas ihminen joka päättää itse miten antaa itseään muiden kohdella! :)

Niin. Sitä voi nimittää mustasukkaisuudeksi tai ongelmaksi, jos mies alkaa omaehtoisesti aina hehkuttaa tiettyä cheerleaderia, kuskata ja hakea tätä, auttaa muutossa, kokoaa huonekaluja, vie syömään jne.

Painelin ensin väärästä kohtaa sivua niin meni yksittäisenäkin kommenttina tämä vastaus:

Kuvaillussa tilanteessa kysyisin että mikä on homman nimi ja luottaisin vastaukseen. Syytön, kunnes toisin todistetaan. :)

Jäi lisäämättä kun joku muu oli jo asiaa kommentoinut; Mitä se mustasukkaisuus muuttaa mitään? Osaan nostaa kytkintä jos saan selkeän viestin siitä että pyöritän yksin parisuhdetta. Minä en omista, eikä minua omisteta.

Taustatietoa selventämään näkemystäni:

Muutaman narsistin, rajatilan yms. toimesta hajotettu ja 10+ vuoden pollatohtori visiittien jälkeen löysin itseni. Enkä mene takaisin vaikka miljoonia tarjottaisiin. :)

Olen pahoillani jos nostatan jonkun defenssiä olemalla itsevarma ja elämän iloa täynnä. :)

Et nostata defenssiä, päinvastoin, tuo on juuri se asenne, jolla elämä kannattaa elää :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla