Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mustasukkaisuus on aina niin hirveää?

Vierailija
11.04.2018 |

Minusta se kertoo siitä, että välittää ja rakastaa toista. Toki se voi mennä yli ja sairaaksi, mutta pieni mustasukkaisuus on hyvä. Monesti myös ylimenevälle mustasukkaisuudelle on ihan aihettakin.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä pieni mustasukkaisuus on hyvästä silloin jos kokee että joku ihminen "uhkaa parisuhdetta" muulloin sitä ei tarvita. mutta koko ajan ihmiset tapaavat uusia ihmisiä ja vaikka ihmiset ovat sitoutuneita toisiinsa niin elämässä voi tavata jonkun kuitenkin. se on teoriassa mahdollista ja se luo epävarmuutta elämään, miksei parisuhteeseenkin. ehkä pieni mustasukkaisuus puolin toisin voi jossain vaiheessa hitsata yhteen entistä enemmän?

Vierailija
42/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olisi minäkään saanut puhua muiden miesten kanssa, enkä olla lähelläkään.

Ja rakkauden vuoksi toki. Oli todellista rakkautta varmasti epäillä minua kaiken aikaa ja pyrkiä rajoittamaan elämääni ja myös muiden.

Todellista rakkautta on uhksilla kaverinkin henkeä, vaikken edes jutellut tämän kanssa ja oltiin jo erottu. Todellista rakkautta jäödä vainoamaan, jotta saisi tappaa "salarakkaani". Ihan kuin minä edes huoisin tuollaista kusipäätä takaisin tai etten saisi enää olla yhdenkään miehen kanssa.

Ja vain koska rakkaus ja mustasukkaisuus on osoitus rakkaudesta. Pienestä sekin sai alkunsa

No tuo on just sitä sairasta kontrollointia.

Niin on ja kuten sanoin, niin pienestä se lähti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin jokin aika sitten, että onhan se kivaa ja rakastamista, jos toinen on vähän mustis ja kyselee asioita. Se oli ihan söpöä käytöstä exältä ja koin olevani jotenkin haluttu ja niin upea ilmestys, että hän on huolissaan, että joku muu iskisi minut. Kuitenkin sen mustasukkaisuuden taustalla oli se, että hän kävi pettämässä minua! Opin, että mustasukkaisuus on oikeasti aika usein pettäjän toimintaa.

Miehellä exän kanssa sama kokemus. Ex oli mustasukkaisena estämässä miestä lähtemästä kavereidensa kanssa baariin ja miehen harrastuksessa käymistäkin epäiltiin.

No, miehen ex itse oli koko tuon ajan käynyt huolellisesti läpi useampiakin miehiä.

Vierailija
44/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites te mustasukkaiset, ette varmaan hanki yhteisiä lapsia, asuntolainoja tai mitään, jos siihen toiseen ei voi luottaa edes yhden illanvieton verran?

On hankittu jo 25 vuotta sitten. Mieheni on muuten ihan yhtä mustasukkainen minusta kuin minä hänestä. Siten normaalisti, jos teinit ymmärrätte.

Vierailija
45/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites te mustasukkaiset, ette varmaan hanki yhteisiä lapsia, asuntolainoja tai mitään, jos siihen toiseen ei voi luottaa edes yhden illanvieton verran?

Ne yhteiset lapset, asuntolainat jne. ei poista pettämisen mahdollisuutta.

Vierailija
46/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä esitetä aina niin hirveänä.. ks. juttu ja käytetäänhän sanaa mustasukkaisuus siinä yhteydessä, jos sisar on mustis äidistä.

https://www.terve.fi/artikkelit/milloin-mustasukkaisuus-muuttuu-liialli…

Vierailija
47/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minusta on aivan ihanaa kun epäillään ja syyllistetään aina jos ei olla yhdessä. Yleensä silloinkin. Omassa kodissakaan ei saa olla rauhassa, "miksi toi esine on tossa, ei se aiemmin ollut, kenen kanssa oot paneskellu täällä" Aiheesta tottakai :)

Vierailija
48/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kanssa ihan samaa mieltä. Pieni mustasukkaisuus on hyvästä parisuhteessa. Kuitenkin niin, että luottaa toiseen täysin

Näin on. Jos en olisi yhtään mustasukkainen ja mulle olisi ihan sama mitä mies tekee, missä menee ja kenen kanssa, miksi ihmeessä olisin edes suhteessa?

Minä ainakin luotan siihen, että vaikka mies menee kavereiden kanssa, se ei nussi niitä. Tai ole vonkaamassa muita. Se saa ihan vapaasti jutella, nauraa, viettää aikaa ja harrastaa muidenkin kanssa kuin minun. Niin minäkin teen. Enkä minäkään muita nussi tai petä miestäni. Ei tulisi mieleenkään, hyvänen aika.

Luottamus, kulta pien...

En minä ainakaan kuvittele, että toinen nussisi ketään, mutta tulipa tilanne, että hän alkoi viettää paljon aikaa lähes päivittäin toisen kanssa ja minua laiminlyötiin samalla. Olin kuulemma mustasukkainen, kun meni hermo tilanteeseen. 

No eikö tämä pikku mustasukkaisuus tuonut kivasti " vipinää" suhteeseenne? -eri

Joo, tosi "kivaa" vipinää. Hirveitä riitoja ja jätin miehen ja vasta siinä vaiheessa hän avasi silmänsä, koska halusi pitää minut. 

Niin no, pistihän se vipinää 😁

Vierailija
49/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toiseen luottaa 100 %, niin ei ole tarvetta olla mustasukkainen. Jos toinen taas on jotenkin salaperäinen, kovin kiireinen, aina menossa jossain omissa juoksuissa ja välinpitämätön, niin tottakai varmasti jokaisella herää joku epäilys ja mustasukkaisuuden tunteita.

Vierailija
50/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tämä:Mustasukkaisuutta tunteena hävetään ja henkilökohtaisesti sitä on vaikea käsitellä. Sen primitiivisyyden vuoksi sitä ei myöskään kukaan saisi tunnustaa potevansa. On kuitenkin hyvä tietää, että mustasukkaisuus on normaali ja inhimillinen tunne.

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhteen_k…

Vierailija
51/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hankittu jo 25 vuotta sitten. Mieheni on muuten ihan yhtä mustasukkainen minusta kuin minä hänestä. Siten normaalisti, jos teinit ymmärrätte.

No tämä kolmekymppinen teini ei ymmärrä, miten voit luottaa mieheen yhteisen asuntolainan muodossa, jos et voi edes luottaa ettei tämä petä heti kun silmä välttää.

Vierailija
52/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toiseen luottaa 100 %, niin ei ole tarvetta olla mustasukkainen. Jos toinen taas on jotenkin salaperäinen, kovin kiireinen, aina menossa jossain omissa juoksuissa ja välinpitämätön, niin tottakai varmasti jokaisella herää joku epäilys ja mustasukkaisuuden tunteita.

Meillä ei ole sellaista suhdetta, että asuttaisiin yhdessä. Mutta piti päivittäin kuunnella juttuja siitä miten uusi naapuri x sitä ja tätä. Kyllä sekin pisti suhteen haaksirikolle, vaikka mitään ei peiteltykään eikä mitään seksuaalista tapahtunut.  

Vierailija
53/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne yhteiset lapset, asuntolainat jne. ei poista pettämisen mahdollisuutta.

Ei, mutta pointti olikin siinä, että jännä tehdä isoja sitoumuksia ihmisen kanssa johon et luota.

Vierailija
54/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen esimerkiksi mieheni kanssa baarissa, niin kyllä haluan, että hän esittelee minut niille naisille, joiden kanssa hän puhuu. Samoin minäkin esittelen hänet aina miehenäni miehille, joiden kanssa juttelen.

Ja mitä tekemistä tällä on mustasukkaisuuden kanssa?

Jos hän ei esittelisi, niin tulisin mustasukkaiseksi.

Miksi? Mitä väliä sillä on kenen kanssa mies juttelee? Ei minua ainakaan kiinnosta.

Vierailija
55/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä kolmekymppinen teini ei ymmärrä, miten voit luottaa mieheen yhteisen asuntolainan muodossa, jos et voi edes luottaa ettei tämä petä heti kun silmä välttää.

Näytä kohta jossa puhun pettämisestä?

Vierailija
56/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuus on aina sairaalloista omistuksenhalua.

Toista ihmistä ei voi omistaa.

No ei todellakaan aina ole.

Terve mustasukkaisuus kuuluu normaaliin suhteeseen jossa partneri on sulle tärkeä

Omistamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Sellaista ei olekaan kuin terve mustasukkaisuus.

Joko luotat puolisoon ja olette yhdessä, tai et luota ja suhde pitää lopettaa.

Eihän tällä nyt luottamuksen kanssa ole mitään korrelaatiota.

Normaalia on se, että puolisolla on omia menoja ja omia kavereita (myös vastakkaista sukupuolta olevia) ja kumppaniin luottaa 100%

Silti ajatus siitä että hänen tekisi "meidän kahden juttuja " jonkun toisen kanssa ei tunnu hyvältä. Tällä ei siis automaattisesti tarkoiteta seksiä. Kun toista oikeasti rakastaa, terve "mustasukkaisuus " kuuluu asiaan. Oikeastaan se on suhteen elinehto; jos on ihan sama mitä toinen tekee niin sitten on sama erota.

Tällä on täysi korrelaatio luottamuksen kanssa.

Joko luotat että puoliso ei tee teidän juttuja muiden kanssa, tai sitten et luota ja suhde on syytä päättää siihen paikkaan.

Yhteisten pelisääntöjen sopiminen ja niiden noudattaminen on jokaisen parisuhteen perusedellytys.

Vierailija
57/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olen esimerkiksi mieheni kanssa baarissa, niin kyllä haluan, että hän esittelee minut niille naisille, joiden kanssa hän puhuu. Samoin minäkin esittelen hänet aina miehenäni miehille, joiden kanssa juttelen.

Miksi? Mitä väliä sillä on kenen kanssa mies juttelee? Ei minua ainakaan kiinnosta.

Tuollaiset sinisilmäiset muijat mahdollistaa monet hyvät panot 🤣

Vierailija
58/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä tämä:Mustasukkaisuutta tunteena hävetään ja henkilökohtaisesti sitä on vaikea käsitellä. Sen primitiivisyyden vuoksi sitä ei myöskään kukaan saisi tunnustaa potevansa. On kuitenkin hyvä tietää, että mustasukkaisuus on normaali ja inhimillinen tunne.

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhteen_k…

Normaali ja inhimmillen tunne, jota epävarmat ja huonolla itsetunnolla varustetut ihmiset tuntevat. Kun luet kyseistä sivustoa eteenpäin, selitetään pitkästi miten mustasukkaisuudesta päästään eroon ja miten haitallista ja tuhoavaa se on. Ei minusta kuulosta mitenkään tavoiteltavaa asialta.

Vierailija
59/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa pientä mustasukkaisuutta. Se on sama kuin joku vain vähän raiskaisi tai pikkuisen pahoinpitelisi. Halu olla toisen ihmisen kanssa ja olla hänelle ainoa (jos näin on sovittu) on ihan tervettä, mutta mustasukkaisuus on eri asia. Se on luottamuksen puutetta, epäluuloja, aiheettomia pelkoja, toisen aliarvioimista ja itsearvostuksen puutetta.

Mieluummin mustasukkainen kuin välinpitämätön.

Mieluummin terveessä, luottamuksellisessa, arvostavassa, rakastavassa parisuhteessa kuin mustasukkainen tai välinpitämätön.

Vierailija
60/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset sinisilmäiset muijat mahdollistaa monet hyvät panot 🤣

Onneksi miehellä on rima aika tavalla korkeammalla eli sille ei satunnaiset voisut baarista kelpaa.Ihan vapaasti voit yrittää.