Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mustasukkaisuus on aina niin hirveää?

Vierailija
11.04.2018 |

Minusta se kertoo siitä, että välittää ja rakastaa toista. Toki se voi mennä yli ja sairaaksi, mutta pieni mustasukkaisuus on hyvä. Monesti myös ylimenevälle mustasukkaisuudelle on ihan aihettakin.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni mustasukkaisuus ei muistaakseni ole koskaan "mennyt överiksi". Hän on varmasti ollut joka kerta jonkun mielestä "terveellisen mustasukkainen".

Mutta ongelma on minusta siinä, että hän tekee sen joka kerta kun puhun jonkun miehen kanssa. Joka ikinen kerta pahoittaa mielensä. Kännissä saattaa ehdottaa jopa kantapäiden yhteen laittamista, ihan vaan syystä, että olen puhunut jonkun tuttavan kanssa niin, ettei hän ole keskustelua kuullut.

Seuraus tästä on, etten enää puhu kenenkään kanssa ulkona ollessamme.

Eli miehesi muokkaa käytöstäni  ja kontrolloi sua. Mieti  hei ite, toi on miehen ongelma.Ei sinun. Sen sijaan että muokkaat käytöstäsi, sun pitäis sanoa sille hemmolle että hoitaa päänsisäiset pelkonsa pois päiväjärjestyksestä. Tuollainen ei ole tervettä mustasukkaisuutta. Ei ole olemassa tervettä mustasukkaisuutta.

Vierailija
22/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta se kertoo siitä, että välittää ja rakastaa toista. Toki se voi mennä yli ja sairaaksi, mutta pieni mustasukkaisuus on hyvä. Monesti myös ylimenevälle mustasukkaisuudelle on ihan aihettakin.

Ai sun mielestä toisen kontrollointi on tervettä kuten myös luottamuksen puute? Ok jos sellainen on susta normaalia. Mun mielestä ei ole.  Rakastaa voi  ihan ilman tuollaista pelleilyäkin.

Onko sulla yleensäkin vaikea ymmärtää lukemaasi? Kirjoitettu: pieni mustasukkaisuus ja sinä ymmärrät: toisen kontrollointi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP hengenheimolaisineen 14 v vai peräti 16 v? Jutut on ainakin yhtä lapsellisia. Mustasukkaisuuteen kuuluu aina toisen epäily ja kumpikaan niistä ei kuulu terveellä pohjalla olevaan suhteeseen. Luottamus ja sitoutuminen kuuluu. Toki kaikki on vapaita elämään vaikka kuinka paskoissa suhteissa, mitäs sitä kukaan tulee estämään.

Vierailija
24/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi minäkään saanut puhua muiden miesten kanssa, enkä olla lähelläkään.

Ja rakkauden vuoksi toki. Oli todellista rakkautta varmasti epäillä minua kaiken aikaa ja pyrkiä rajoittamaan elämääni ja myös muiden.

Todellista rakkautta on uhksilla kaverinkin henkeä, vaikken edes jutellut tämän kanssa ja oltiin jo erottu. Todellista rakkautta jäödä vainoamaan, jotta saisi tappaa "salarakkaani". Ihan kuin minä edes huoisin tuollaista kusipäätä takaisin tai etten saisi enää olla yhdenkään miehen kanssa.

Ja vain koska rakkaus ja mustasukkaisuus on osoitus rakkaudesta. Pienestä sekin sai alkunsa

Vierailija
25/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kanssa ihan samaa mieltä. Pieni mustasukkaisuus on hyvästä parisuhteessa. Kuitenkin niin, että luottaa toiseen täysin

Näin on. Jos en olisi yhtään mustasukkainen ja mulle olisi ihan sama mitä mies tekee, missä menee ja kenen kanssa, miksi ihmeessä olisin edes suhteessa?

Minä ainakin luotan siihen, että vaikka mies menee kavereiden kanssa, se ei nussi niitä. Tai ole vonkaamassa muita. Se saa ihan vapaasti jutella, nauraa, viettää aikaa ja harrastaa muidenkin kanssa kuin minun. Niin minäkin teen. Enkä minäkään muita nussi tai petä miestäni. Ei tulisi mieleenkään, hyvänen aika.

Luottamus, kulta pien...

En minä ainakaan kuvittele, että toinen nussisi ketään, mutta tulipa tilanne, että hän alkoi viettää paljon aikaa lähes päivittäin toisen kanssa ja minua laiminlyötiin samalla. Olin kuulemma mustasukkainen, kun meni hermo tilanteeseen. 

Vierailija
26/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sun mielestä toisen kontrollointi on tervettä kuten myös luottamuksen puute? Ok jos sellainen on susta normaalia. Mun mielestä ei ole.  Rakastaa voi  ihan ilman tuollaista pelleilyäkin.

Onko sulla yleensäkin vaikea ymmärtää lukemaasi? Kirjoitettu: pieni mustasukkaisuus ja sinä ymmärrät: toisen kontrollointi...

Mitä 'pieni mustasukkaisuus' sitten käytännössä on? Anna esimerkkejä.

Eri

Vierailija
27/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuus on aina sairaalloista omistuksenhalua.

Toista ihmistä ei voi omistaa.

No ei todellakaan aina ole.

Terve mustasukkaisuus kuuluu normaaliin suhteeseen jossa partneri on sulle tärkeä

Omistamisen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Sellaista ei olekaan kuin terve mustasukkaisuus.

Joko luotat puolisoon ja olette yhdessä, tai et luota ja suhde pitää lopettaa.

Eihän tällä nyt luottamuksen kanssa ole mitään korrelaatiota.

Normaalia on se, että puolisolla on omia menoja ja omia kavereita (myös vastakkaista sukupuolta olevia) ja kumppaniin luottaa 100%

Silti ajatus siitä että hänen tekisi "meidän kahden juttuja " jonkun toisen kanssa ei tunnu hyvältä. Tällä ei siis automaattisesti tarkoiteta seksiä. Kun toista oikeasti rakastaa, terve "mustasukkaisuus " kuuluu asiaan. Oikeastaan se on suhteen elinehto; jos on ihan sama mitä toinen tekee niin sitten on sama erota.

Vierailija
28/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kanssa ihan samaa mieltä. Pieni mustasukkaisuus on hyvästä parisuhteessa. Kuitenkin niin, että luottaa toiseen täysin

Näin on. Jos en olisi yhtään mustasukkainen ja mulle olisi ihan sama mitä mies tekee, missä menee ja kenen kanssa, miksi ihmeessä olisin edes suhteessa?

Koska toiseen voi luottaa ilman mustasukkaisuutta.

voiko elämään luottaa täydellisesti ilman että ymmärtää että aina on epävarmuuden elementti jossain mielessä olemassa edes teoriassa? mun mielestä pieni mustasukkaisuus toisesta on sen epävarmuuden tunnustamista.

Vierailija
29/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä, joilla on sellainen elämä, että se tekee puolison helpommin mustikseksi. Esim. jatkuva yöelämässä käyminen ja jatkuvat työpaikan illanvietot, joissa on myös toista sukupuolta. Jotkut tulevat näistä riennoista kotiin jo klo 00, mutta jotkut notkuvat aamukuuteen.

Väitän, että aamukuuteennotkujat ovat todennäköisempiä pettäjiä kuin klo 00 -tyypit.

Missä työpaikoissa on illanviettoja?

Vierailija
30/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa pientä mustasukkaisuutta. Se on sama kuin joku vain vähän raiskaisi tai pikkuisen pahoinpitelisi. Halu olla toisen ihmisen kanssa ja olla hänelle ainoa (jos näin on sovittu) on ihan tervettä, mutta mustasukkaisuus on eri asia. Se on luottamuksen puutetta, epäluuloja, aiheettomia pelkoja, toisen aliarvioimista ja itsearvostuksen puutetta.

Mieluummin mustasukkainen kuin välinpitämätön.

Se ettei ole mustasukkainen ei tarkoita että olisi välinpitämätön. En soittele miehen perään tämän ollessa ulkona, mutta erään miehen yövuoron jälkeen mies ei ollut tullut kotiin siihen aikaan, kun normaalisti olisi tullut.

Silloin soitin perään, koska mielessä kävi heti ajatuksia työtapaturmista tai vaikka auto-onnettomuuksista. Sydän jyskytti ouhelimen tuutatessa, koska oikeasti pelkäsin jotain sattuneen. No, ei onneksi ollut.

Mutta aika kaukana mielestäni välinpitämättömyydestä.

Sitten vielä btw, jos ne teidän miehet tekee jotain, jonka takia mustasukkaisuus olisi oikeutettua, niin ero olisi kyllä parempi. Jos toinen ei kunnioita puolisoaan ja tekee kaikkea sopimatonta, niin itse mustasukkailun sijaan pakkaisin kamat.

Vierailija
31/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin luotan siihen, että vaikka mies menee kavereiden kanssa, se ei nussi niitä. Tai ole vonkaamassa muita. Se saa ihan vapaasti jutella, nauraa, viettää aikaa ja harrastaa muidenkin kanssa kuin minun. Niin minäkin teen. Enkä minäkään muita nussi tai petä miestäni. Ei tulisi mieleenkään, hyvänen aika.

Luottamus, kulta pien...

En minä ainakaan kuvittele, että toinen nussisi ketään, mutta tulipa tilanne, että hän alkoi viettää paljon aikaa lähes päivittäin toisen kanssa ja minua laiminlyötiin samalla. Olin kuulemma mustasukkainen, kun meni hermo tilanteeseen. 

No eikö tämä pikku mustasukkaisuus tuonut kivasti " vipinää" suhteeseenne? -eri

Vierailija
32/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen esimerkiksi mieheni kanssa baarissa, niin kyllä haluan, että hän esittelee minut niille naisille, joiden kanssa hän puhuu. Samoin minäkin esittelen hänet aina miehenäni miehille, joiden kanssa juttelen.

Vierailija
33/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottamus, kulta pien...

No eikö tämä pikku mustasukkaisuus tuonut kivasti " vipinää" suhteeseenne? -eri

Joo, tosi "kivaa" vipinää. Hirveitä riitoja ja jätin miehen ja vasta siinä vaiheessa hän avasi silmänsä, koska halusi pitää minut. 

Vierailija
34/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen esimerkiksi mieheni kanssa baarissa, niin kyllä haluan, että hän esittelee minut niille naisille, joiden kanssa hän puhuu. Samoin minäkin esittelen hänet aina miehenäni miehille, joiden kanssa juttelen.

Ja mitä tekemistä tällä on mustasukkaisuuden kanssa?

Vierailija
35/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi minäkään saanut puhua muiden miesten kanssa, enkä olla lähelläkään.

Ja rakkauden vuoksi toki. Oli todellista rakkautta varmasti epäillä minua kaiken aikaa ja pyrkiä rajoittamaan elämääni ja myös muiden.

Todellista rakkautta on uhksilla kaverinkin henkeä, vaikken edes jutellut tämän kanssa ja oltiin jo erottu. Todellista rakkautta jäödä vainoamaan, jotta saisi tappaa "salarakkaani". Ihan kuin minä edes huoisin tuollaista kusipäätä takaisin tai etten saisi enää olla yhdenkään miehen kanssa.

Ja vain koska rakkaus ja mustasukkaisuus on osoitus rakkaudesta. Pienestä sekin sai alkunsa

No tuo on just sitä sairasta kontrollointia.

Vierailija
36/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni mustasukkaisuus on sitä että toinen on niin tärkeä ettei kestä ajatusta ettei häntä olisi.

Vierailija
37/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin jokin aika sitten, että onhan se kivaa ja rakastamista, jos toinen on vähän mustis ja kyselee asioita. Se oli ihan söpöä käytöstä exältä ja koin olevani jotenkin haluttu ja niin upea ilmestys, että hän on huolissaan, että joku muu iskisi minut. Kuitenkin sen mustasukkaisuuden taustalla oli se, että hän kävi pettämässä minua! Opin, että mustasukkaisuus on oikeasti aika usein pettäjän toimintaa.

Vierailija
38/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä tekemistä tällä on mustasukkaisuuden kanssa?

Jos hän ei esittelisi, niin tulisin mustasukkaiseksi.

Vierailija
39/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites te mustasukkaiset, ette varmaan hanki yhteisiä lapsia, asuntolainoja tai mitään, jos siihen toiseen ei voi luottaa edes yhden illanvieton verran?

Vierailija
40/101 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pieni mustasukkaisuus on sitä että toinen on niin tärkeä ettei kestä ajatusta ettei häntä olisi.

En minäkään haluaisi menettää ihmistä jota rakastan, mutta ei siihen mustasukkaisuutta tarvita.