Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsismia perheessä. Aikuistuneet lapset eivät uskalla tai halua puhua perheen dynamiikasta tai lapsuudestaan.

Vierailija
11.04.2018 |

Onko tämä kuinka yleistä? Menneisyys painetaan villaisella eikä perhe-elämää uskalleta jälkikäteen analysoida mitenkään. Kaikki ovat pääosin omaksuneet oman roolinsa hierarkiassa niin hyvin, ettei sitä uskalleta kyseenalaistaa.

Edes vanhempien väkivaltaisuudesta ei pystytä puhumaan, kun sitä "ei tarkkaan muisteta". Ja jos yrität saada aikaan keskustelua menneistä, niin sinut suljetaan perheen ulkopuolelle ikävänä ihmisenä?

Kommentit (212)

Vierailija
1/212 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työpaikallakaan tämän tästä istuta pöytään ja ryhdytä miettimään, mitä tehtiin 3 tai 7 vuotta sitten, kuka sanoi mitä ja miksi. Perheissä sama juttu: ei ole normaalia viettää elämäänsä keksimällä valemuistoja.

Vierailija
2/212 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit muuttaa toimivaksi todettua dynamiikkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/212 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työpaikallakaan tämän tästä istuta pöytään ja ryhdytä miettimään, mitä tehtiin 3 tai 7 vuotta sitten, kuka sanoi mitä ja miksi. Perheissä sama juttu: ei ole normaalia viettää elämäänsä keksimällä valemuistoja.

Hehheh. Eri asia ja huono provo. Ihmiset voivat olla aika jumissa itsensä kanssa. Selviytymismekanismina voi olla se, että välttää kohtaamasta vaikeita asioita, jotta jaksaisi jotenkin päivästä toiseen.

Vierailija
4/212 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluaisit muuttaa toimivaksi todettua dynamiikkaa?

Eikö paikalla ole muita kuin narsisteja?

Vierailija
5/212 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusia lapsuudentraumoja voi keksiä koska vain siltä tuntuu.

Vierailija
6/212 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole myöhäistä kehitellä itselleen p@ska lapsuus - ja myllätä siinä vuositolkulla.

Vierailija
7/212 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei ole myöhäistä kehitellä itselleen p@ska lapsuus - ja myllätä siinä vuositolkulla.

Kehitä sinä itsellesi elämä. Voisi tehdä ihan hyvää.

Vierailija
8/212 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusia lapsuudentraumoja voi keksiä koska vain siltä tuntuu.

Yrität vain provota. Huonosti.

Vierailija
9/212 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kuulla narsismia lapsuudenperheessään kokeneiden kokemuksista enkä jauhaa narsistien kanssa. Onko ketään paikalla?

Vierailija
10/212 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kuulla narsismia lapsuudenperheessään kokeneiden kokemuksista enkä jauhaa narsistien kanssa. Onko ketään paikalla?

Mene terapiaan jauhamaan iänikuista virttä.

Aurinko paistaa, lenkille. Tänään on tänään.

Vierailija
11/212 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene terapiaan jauhamaan iänikuista virttä.

Aurinko paistaa, lenkille. Tänään on tänään.

Poistu ketjusta. Ei sinun tähän tarvitse osallistua, jos aihe ei kiinnosta.

Vierailija
12/212 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä

Vierailija
13/212 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

J_Minä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä

Onko kokemuksesi perheestäsi vastaava kuin minun aloituksessani mainitsema? Vai ovatko teillä asiat toisin?

Vierailija
14/212 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

J_Minä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä

Onko kokemuksesi perheestäsi vastaava kuin minun aloituksessani mainitsema? Vai ovatko teillä asiat toisin?

Itselläni asia menee pääsääntöisesti niin, etten halua puhua omasta perheestäni tai lapsuudestani. Omalta osalta asiaan varmasti vaikuttaa se, että sekä välitän omasta vanhemmasta ja tietyllä tavalla kuitenkin haluaisin unohtaa koko ihmisen.

Vierailija
15/212 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun avaaminen saattaisi toimia paremmin jos olisit oikeasti hyvässä hengessä kiinnostunut toisen lapsuudesta. Nyt kuulostaa siltä että lähdet liikkeelle oletuksesta, että koko perhe on mielisairas ja haluat leimata toisten lapsuuden kurjuudeksi ja siinä sivussa itsesi heidän laupias vapahtajakseen. Pata kattilaa soimaa.

Vierailija
16/212 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitäpaitsi, jos hyväksyisit vastauksia nuoremmalta sisarukseltani, hän pystyisi ehkä vastaamaan vähän tarkemmin perheen sisäisestä järjestyksestä

Vierailija
17/212 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

J_Minä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

J_Minä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä

Itselläni asia menee pääsääntöisesti niin, etten halua puhua omasta perheestäni tai lapsuudestani. Omalta osalta asiaan varmasti vaikuttaa se, että sekä välitän omasta vanhemmasta ja tietyllä tavalla kuitenkin haluaisin unohtaa koko ihmisen.

Okei. Itse olisin kiinnostunut kuulemaan siitä, että millaiseksi lapsuus samassa perheessä on koettu. Siitä eivät kuitenkaan muut suostu puhumaan mitään. Ei siis edes sellaista, että "hyvinhän se pääosin omasta mielestä meni yms." Siitä ei vain puhuta mitään, joten jotain blokkeja mielessä toisilla taitaa olla.

Vierailija
18/212 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelun avaaminen saattaisi toimia paremmin jos olisit oikeasti hyvässä hengessä kiinnostunut toisen lapsuudesta. Nyt kuulostaa siltä että lähdet liikkeelle oletuksesta, että koko perhe on mielisairas ja haluat leimata toisten lapsuuden kurjuudeksi ja siinä sivussa itsesi heidän laupias vapahtajakseen. Pata kattilaa soimaa.

Mahtava draamantaju. Oletko käsikirjoittaja? Sait aika vähistä aineksista luotua paljon draamaa. Tuo on vain sinun tulkintaasi.

Vierailija
19/212 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä NUT:iin eli Narsistien Uhrien Tukeen. Sieltä löytyy paljon toimintaa ja keskustelua aiheesta. Hieno järjestö

Vierailija
20/212 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

J_Minä kirjoitti:

Ja sitäpaitsi, jos hyväksyisit vastauksia nuoremmalta sisarukseltani, hän pystyisi ehkä vastaamaan vähän tarkemmin perheen sisäisestä järjestyksestä

Hyväksyisin vastauksia sisarukseltasi? Mitä tarkoitat tällä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme