Masennus ja jatkuva väsymys
Mikä auttaisi? Vaihtelee kausittain: joskus on pahempaa, joskus lievempää. Tuntuu, että nyt ylppäreiden ollessa ohi olen entistä väsyneempi (tekemisen puute?). Rasittavaa... Olen nyt ollut jo puolitoista tuntia hereillä juoden kahvia, ja voisin edelleen nukahtaa tähän paikkaan.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Kasvissyöjän kannattaa kiinnittää erityistä huomiota raudan saantiin. Raudan puute aiheuttaa väsymystä.
Mä olen aina ollut väsynyt. Muistan kuinka lukion jälkeen kauppaopistossakin (joo, olen niin vanha) menin aina kouluovän jälkeen nukkumaan pariksi tunniksi. Sama väsymys yhä ja vuosien mittaan on kyllä monenmoiset arvot tulleet mitattua.
Jotain oikeaa tekemistä elämään. Aloita vaikka rakentamalla 20 kpl linnunpönttöjä, ja viet ne pellonreunaan. Kerrot tästä teostasi somessa ehkä kavereillesi, lintuyhdistykselle ja luontokerholle.
Tutki miten operaatio ja saatu palaute vaikutti sinuun. Plussat ja miinukset.
Sitten seuraava tehtävä.
Naisen haluttava kostokroppa kirjoitti:
Jotain oikeaa tekemistä elämään. Aloita vaikka rakentamalla 20 kpl linnunpönttöjä, ja viet ne pellonreunaan. Kerrot tästä teostasi somessa ehkä kavereillesi, lintuyhdistykselle ja luontokerholle.
Tutki miten operaatio ja saatu palaute vaikutti sinuun. Plussat ja miinukset.
Sitten seuraava tehtävä.
Jep, voimien kerääminen tekemiseen vain on haastavaa. Pitäisi kuitenkim esim. liikkua.
- ap
Onko täällä kohtalotovereita, että kevät on pahin? Mulla siis masennus ja väsymystä, ollut lapsesta saakka. Kevät kamalinta aikaa. Liikaa valoa ja melua, ja ihmiset käy kierroksilla ympärillä. Olotila vaihtelee pelon, epätoivon, paniikin, ärsyyntyneisyyden ja syvän väsymyksen välillä.
Ei vittu ihmiset tarjoo jotain vitamiineja MASENNUKSEN hoitoon. Ei, se ei vie masennusta pois. Teillä ei ole tietoa mitä kaikkea aloittajan elämässä on, jotka ovat johtaneet masennukseen.
Itsellä masennus joka on monen asian summa. Vaikeat perheasiat ja lapsettomuushoidot. Olen kuolemanväsynyt, jos jaksan koko päivän olla pirteänä niin se on jo ihme. Käyn töissä, jolloin pysyn "ylivireys"tilassa, heti kun pääsen kotiin niin lamaannun. Ahdistaa olla lamaantunut, ahdistaa olla kotona, mutta ei jaksa lähtee mihinkään. Se on kamala tunne ja totista totta :( Kaikki maailman vitamiinikuurit on testattu, mutta ei ne vie tätä pois millään.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä kohtalotovereita, että kevät on pahin? Mulla siis masennus ja väsymystä, ollut lapsesta saakka. Kevät kamalinta aikaa. Liikaa valoa ja melua, ja ihmiset käy kierroksilla ympärillä. Olotila vaihtelee pelon, epätoivon, paniikin, ärsyyntyneisyyden ja syvän väsymyksen välillä.
Minä! Lapsesta asti ollut myös.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Ei vittu ihmiset tarjoo jotain vitamiineja MASENNUKSEN hoitoon. Ei, se ei vie masennusta pois. Teillä ei ole tietoa mitä kaikkea aloittajan elämässä on, jotka ovat johtaneet masennukseen.
Itsellä masennus joka on monen asian summa. Vaikeat perheasiat ja lapsettomuushoidot. Olen kuolemanväsynyt, jos jaksan koko päivän olla pirteänä niin se on jo ihme. Käyn töissä, jolloin pysyn "ylivireys"tilassa, heti kun pääsen kotiin niin lamaannun. Ahdistaa olla lamaantunut, ahdistaa olla kotona, mutta ei jaksa lähtee mihinkään. Se on kamala tunne ja totista totta :( Kaikki maailman vitamiinikuurit on testattu, mutta ei ne vie tätä pois millään.
Erilaiset puutostilat voivat masennusta kyllä aiheuttaa, mutta nimenomaan kukaan täällä ei taustojani tiedä. Tunnistan itseni tuosta helvetillisestä väsymyksestä, usein olen väsynyt jo kello 12:sta jälkeen ja haluaisin vain nukkua. Leffoja en pysty myöhään illalla kunnolla seuraamaan, kun uudenlainen väsymystila iskee päälle.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni masennus johtuu suolistosta, ravintoasiat kuntoon ja jotain terveellistä kahvin tilalle tai edes lisäksi.
Syön terveellisesti ja monipuolisesti, olen kasvissyöjä. Juon myös vettä ja vihreää teetä. Ravintopuoli siis kunnossa.
- ap
Käyppä syömässä kunnon verinen pihvi.
Ja muista syödä kalaa ainakin kerran viikossa.
Kunnon ruualla saat sen aneemisen värin ihostasi ja muista ulkoilla!
käyppä heittämässä yläfemmoja paikallisessa vokissa. On ihanaa nähdä aito partalapsen ilo kasvoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erilaiset puutostilat voivat masennusta kyllä aiheuttaa, mutta nimenomaan kukaan täällä ei taustojani tiedä. Tunnistan itseni tuosta helvetillisestä väsymyksestä, usein olen väsynyt jo kello 12:sta jälkeen ja haluaisin vain nukkua. Leffoja en pysty myöhään illalla kunnolla seuraamaan, kun uudenlainen väsymystila iskee päälle.
- ap
<3
-tuo jolla myös masennus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni masennus johtuu suolistosta, ravintoasiat kuntoon ja jotain terveellistä kahvin tilalle tai edes lisäksi.
Syön terveellisesti ja monipuolisesti, olen kasvissyöjä. Juon myös vettä ja vihreää teetä. Ravintopuoli siis kunnossa.
- ap
Käyppä syömässä kunnon verinen pihvi.
Ja muista syödä kalaa ainakin kerran viikossa.
Kunnon ruualla saat sen aneemisen värin ihostasi ja muista ulkoilla!
Ja paskat. Monipuolisella kasvisruualla saa kyllä hyvin tarvittavat ravinteet.