Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luen pääsykokeisiin- työkkäriltä työtarjous, neuvoja kaivataan!

Opiskelijaksihaluava
06.04.2018 |

Elikkä määräaikaiseni päättyi (pyysin, ettei jatketa, että voin lukea yliopiston pääsykokeisiin), olen täysin tulottomana joten nostan liitolta rahaa tämän 2kk. (Moraalitonta tai ei, mutta haluan kouluun ja pois duunarihommista).

Nyt sit sain työtarjouksen. Tein hakemuksen tarkotuksella todella huonosti kirjoitusvirheiden kera. Kyseessä siis vuokrafirma ja oman alan töitäni. Työllisyys alalla hyvä ja olen ammattitaitoinen.
No! Sieltäpä tuli viestiä, että soita HR tämä ja puh nro... Katsoin facesta että kyseessä nuori ja rennon näkoinen mies.
Selitänkö tilanteeni, että olen pääsykokeen jälkeen käytettävissä ja älä pliis kerro työkkärille (onko riski, että kertoo?) vai menenkö työhaastatteluun humalassa pukeutuneena pelleksi? Jos menen työhaastatteluun ja käyttäydyn tavallisesti "saan" työpaikan 100% varmuudella, koska alalla työntekijäpula, olen asiallinen ja minulla on ammattitaitoa.

Miten teen, että saan lukea pääsykokeisiin ja saan työttömyyyskorvauksen tältä 2 kuulauden ajalta?

Kommentit (181)

Vierailija
121/181 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap hyvä, voit päästä tuosta yhdestä työpaikasta eroon kertomalla tilanteen, mutta entä ne 5-6 työtarjousta, jotka tulevat vielä tässä kuussa. Miten ajattelit niiden kanssa toimia?

Olen kuullut, että alkuun lähettävät yhden ja sen jälkeen on pitkään hiljaista (yleensä) vai?

Aktiivimallin takia lähettävät ensimmäisen 3 kk aikana mahdollisimman paljon.

Mulle ei tullut yhtäkään, valitettavasti. 

Ei ole tullut minullekaan, ei ensimmäistäkään :(.

Vierailija
122/181 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt ainakaan luottako johonkin randomiin HR:än. Ovat usein v.mäisiä ihmisiä.

Sovi 2 kk vain osa viikosta, mutta aina täysiä päiviä, koska puolipäivä vie aina kuitenkin koko päivän käytännössä. Sano syyksi vaikka lähiomaisen hoitotilanne tms.

Minusta ihan turhaa syytellä ap:ta moraalittomaksi, kun katsoo yritystukien leikkaamista "yrittäneen" työryhmän p*rseilyä.

Miten ihmeessä jonkun työryhmän perseily liittyy siihen, että meidän ei-tukiväärinkäyttäjien mielestä ap tekee väärin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/181 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut kaikkea lukea, mutta näyttää siltä, että on pakko mennä sinne haastatteluun. Neuvon, että otat riskin ja käy haastattelun kunnolla läpi. HR kysyy miksi haet paikkaa, vastaat olen työtön. Oletko hakenut muualle, vastaat kyllä. HR kysyy, että jos sinut valitaan tähän hommaan tai sitten siihen toiseen hommaan, kumman valitset. Tietysti sen toisen, koska palkka on huomattavasti suurempi. Saattaa kysyä tulevaisuuden suunnitelmista, niin kerrot haluavasi perhettä olettaen, että olet nainen jne.

Kerrot myös haaveistasi aloitta joskus siinä unelmiesi ammatissa. Jne.jne... sitten rekry kysyy, että mitä teet jos sinut valitaan, vastaat tietysti, että otat työpaikan, koska rahatilanteesti on heikko. Yritän kertoa, että menet haastatteluun ja olet asiallinen jne., mutta teet vaikutelman että työtä tarvitset juuri nyt, mutta heti, kun jotain parempaa ilmenee, nostat kytkintä.

Työnhakijan hakeminen on yrityksillekin raskas prosessi, joten tuossa kohtaa vaaka saattaa kallistua johonkin toiseen hakijaan. Ideana on, että olet hakenut töitä, mutta valitettavasti sinua ei valittu. Tässä on riskinsä, mutta silloin luulisin työkkärinkin olevan tyytyväinen. Onko moraalitonta? On, mutta tuntuu, että tässä maailmassa rehellisyys ei enää kanna mihinkään.

Mietin maksaessani veroja, että mihin rahani menevät. Tuen puolueita, joista en yhdestäkään pidä, miljoonilla. Nokia ym. suuryritykset saavat minulta kymmeniä ellei satoja miljoonia tukia. Björn Wahlroosin maataloustuet ovat miljoona luokkaa. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka kauan, mutta alleviivaan sitä, että yksikään edellä mainituista ei varmasti, oikeasti ole rahapulassa, mutta kikkailevat kuitenkin miljoonia itselleen. Kuka tahansa ymmärtää sen olevan väärin.

Joten, jos todella haluat lukea sen pari kuukautta ja joudun osallistumaan lukuhankkeeseesi muutamalla tuhannella eurolla, maksan sen ilomielin varsinkin, kun oletan sinun tulevaisuudessa maksavan taas merkittävän paljon enemmän takaisin yhteiskunnalle verotuksen ja kenties ostaessasi kalliimpia tavaroita ja palveluita, josta niidenkin hinnasta 1/4 menee suorasn valtiolle.

Ihan vain ajatuksena kaikille. Veroprosenttini on n. 30. Jokaisesta tienaamastani eurosta minulle jää käteen siis 0,7€. Menen kauppaan ja ostan tällä 0,7€ vaikkapa suklaapatukan. Silloin valtio napsaisee vielä 0,135€ itselleen. Eli jokainen tienaamani euro tällöin tuottaa valtiolle 0,435€. Kannattaa kaikkien miettiä, mihin haluavat verorahojonsa tuhlattavan.

Vierailija
124/181 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en riskeeraisi kertomalla että et halua oikeasti työtä. Mene ja sano että olet alkoholisoitunut viime kuukausina, ja vaikeuksia on laittaa korkkia kiinni, heitä vähän viinaa vatteillesi, mene juovuksissa olevan näköisenä sinne. Eikös  työkkäri ja kela katso aika sormien läpi näit alkoholiongelmallisia kun ei niille mitään kukaan voi?

mee pahasti myöhässä 

Vierailija
125/181 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta et sinä kuitenkaan jaksa 18 tuntia päivässä vain ja ainoostaan lukea vaikka et olisikaan töissä, kyllä sitä lukemisn vastapainoksi haluaa mennä ulos ja kaverielle jne.Levätä ja rentoutua. Ehkä osapäivä työ sopisi sulle.

Vierailija
126/181 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijaksihaluava kirjoitti:

Elikkä määräaikaiseni päättyi (pyysin, ettei jatketa, että voin lukea yliopiston pääsykokeisiin), olen täysin tulottomana joten nostan liitolta rahaa tämän 2kk. (Moraalitonta tai ei, mutta haluan kouluun ja pois duunarihommista).

Nyt sit sain työtarjouksen. Tein hakemuksen tarkotuksella todella huonosti kirjoitusvirheiden kera. Kyseessä siis vuokrafirma ja oman alan töitäni. Työllisyys alalla hyvä ja olen ammattitaitoinen.

No! Sieltäpä tuli viestiä, että soita HR tämä ja puh nro... Katsoin facesta että kyseessä nuori ja rennon näkoinen mies.

Selitänkö tilanteeni, että olen pääsykokeen jälkeen käytettävissä ja älä pliis kerro työkkärille (onko riski, että kertoo?) vai menenkö työhaastatteluun humalassa pukeutuneena pelleksi? Jos menen työhaastatteluun ja käyttäydyn tavallisesti "saan" työpaikan 100% varmuudella, koska alalla työntekijäpula, olen asiallinen ja minulla on ammattitaitoa.

Miten teen, että saan lukea pääsykokeisiin ja saan työttömyyyskorvauksen tältä 2 kuulauden ajalta?

Tässä vastauksia:

Oletko ollut vuokrafirmalla töissä koskaan? Jos niillä on työkkärin sivuilla ilmoitus työpaikasta, se ei tarkoita, että niillä aina olisi juuri sillä hetkellä tarjota työtä sinulle, vaan että ne haalivat itselleen rekisteriä mahdollisista potentiaalisista työntekijöistä, joille sitten tarjoavat työtä, kun heille tulee kyselyjä työntekijöistä. Olen ollut 2 kertaa vuokratyöfirmojen infotilaisuudessa vuosien varrella( kuului palveluihin, kun olin tukityöllistettynä ja siellä pidettiin molemmilla kerroilla noin tunnin esitelmä kuinka ne firmat toimivat ja miten heidän kanssaan voi joustavammin sopia asioista, kuin normaaleissa työsuhteissa jne.)  ja minulle on tullut on tullut vuosien varrella varmaan kaikista isoista vuokrafirmoista ns. työtarjouksia, kun omalla alalla talvisin ei usein töitä ole ja kertaakaan se työpaikka ei ole ollut ajankohtainen, vaan aina olen rekisteröitynyt vuokrafirman työntekijäksi myöhempää yhteydenottoa varten.

En tiedä mikä alasi on tai mikä vuokrafirma on kyseessa, mutta lainaan suoraan sen vuokrafirman edustajan sanoja(nimeä en viitsi sanoa, mutta iso  kyseessä), joka vastasi seuraavalla tavalla kysymykseen siitä, että mitä jos joku ei haluakaan ottaa juuri sillä hetkellä tarjolla olevaa työtä vastaan.

"Se ei ole meidän etu, eikä työntekijää hakevan firman etu että sinne lähetetään vastentahtoisia ihmisiä töihin ja asioista voi aina sopia, mutta jos työntekijä ei koskaan halua ottaa mitään töitä vastaan mitä tarjotaan, niin turhaan he sellaista ihmistä pitävät kirjoillaan tai tarjoavat töitä." Eli uskon että selittämällä tilanteesi rehellisesti, että hait työtä koska te-toimisto laittoi työtarjouksen ja että olet hakemassa yliopistoon ja vaihtamassa alaa, niin tuskin ne kovin innokkaasti sinua haluavat pitää kirjoillaan, koska ei sinusta ole heille hyötyä( lue tuottoa) työntekijänä kovin pitkäksi aikaa ja silloin he tarjoavat sen työpaikan jollekin muulle. Ja kuten sanoin, se ilmoitus voi olla pelkkä työntekijöiden haaliminen rekisteriin, niinkuin varmaan yhderksän kertaa kymmenestä se aina on.

Vierailija
127/181 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi täällä alapeukutetaan viestejä, joissa kerrotaan, että pääsykoeurakka on hoidettu töiden ohessa. Itsekin tein raskasta vuorotyötä pienten lasten äitinä ja luin pääsykokeisiin kaiken vapaa-ajan. Pääsin alalle, jonne otetaan kuutisen prosenttia hakijoista. Kyse on motivaatiosta, ei mistään sen ihmeellisemmästä!

No, sulla sit onnistui. Ihmiset myös omaksuvat eri tahtiin asioita ja joku tarvitsee enemmän lepoa kuin toinen jne. Ei se aina ole kiinni vaan motivaatiosta.

Ja miksi uuvuttaa itsensä ja riskeerata pääsykoe käymällä töissä samalla, kun ei ole pakko? Kyllä niiden töidenkin aika vielä tulee.

SIksi se motivaatio on tärkeää! Jos on kovin stressiherkkä, ei ehkä kannattaisi lainkaan hakea vaativalle alalle. Miten voi selvitä opinnoista ja työelämästä, jos ei yhtään ole valmis sietämään epämukavuutta?

Vierailija
128/181 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa näyttäisi olevan aika paljon katkeroituneita veronmaksajia, en toisaalta ihmettele, olot huononee koko ajan. En aivan silti ymmärrä, miksi ap:n kimppuun on näin suurella innolla hyökätty.

Miettikää nyt, ap olisi työttömänä _kaksi kuukautta_ ja samalla vieläpä pyrkisi parempaan tilanteeseen. Miettikää seuraavaksi, miten paljon täällä on ihmisiä, jotka ovat työttömänä vuosia, jopa kymmeniä vuosia, eikä heillä ole aikeitakaan mennä töihin. Tai ihmisiä, jotka elävät koko ikänsä toimeentulotuella. Ja ylipäätään kaikki muutkin tukien saajat, aivan kaikkien tukien, tuomitsetteko samalla tavalla? Tuolla logiikalla mitään tukia ei saisi nostaa. Tässä on nyt kyse oikeasti kahdesta kuukaudesta.

Paljon tsemppiä ap:lle pääsykokeisiin! En tuohon ongelmaasi osaa niinkään vastata, hyvällä tuurilla voit siitä selvitä, mikäli rekrytoija ei halua sinua käräyttää. Mutta senkin jälkeen saat toimeentulotukea, mikäli asut yksin?

Vierailija
129/181 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa näyttäisi olevan aika paljon katkeroituneita veronmaksajia, en toisaalta ihmettele, olot huononee koko ajan. En aivan silti ymmärrä, miksi ap:n kimppuun on näin suurella innolla hyökätty.

Miettikää nyt, ap olisi työttömänä _kaksi kuukautta_ ja samalla vieläpä pyrkisi parempaan tilanteeseen. Miettikää seuraavaksi, miten paljon täällä on ihmisiä, jotka ovat työttömänä vuosia, jopa kymmeniä vuosia, eikä heillä ole aikeitakaan mennä töihin. Tai ihmisiä, jotka elävät koko ikänsä toimeentulotuella. Ja ylipäätään kaikki muutkin tukien saajat, aivan kaikkien tukien, tuomitsetteko samalla tavalla? Tuolla logiikalla mitään tukia ei saisi nostaa. Tässä on nyt kyse oikeasti kahdesta kuukaudesta.

Paljon tsemppiä ap:lle pääsykokeisiin! En tuohon ongelmaasi osaa niinkään vastata, hyvällä tuurilla voit siitä selvitä, mikäli rekrytoija ei halua sinua käräyttää. Mutta senkin jälkeen saat toimeentulotukea, mikäli asut yksin?

Kiitos tsempistä! Ketjun viestien ja oman ajattelun pohjalta olen tehnyt ratkaisun.

Soitan rekrylle ja kerron rehellisesti tilanteen. Kerron, että olen ollut työelämässä reilu 4 vuotta täyspäiväisesti ja nyt luen pääsykokeisiin 2 kuukautta. Tämän kokeen jälkeen olen kiinnostunut hakemaan töitä ja voisimme olla yhteydessä silloin.

Onnistuisiko sinulle, että jos työkkäristä soitetaan sanot, että valitsimme jonkun toisen?

Pyrin olemaan asiallinen ja mukava. Pyrin tekemään selväksi rekrylle, että näin säästämme molempien aikaa ja rekrykin voittaa ajassa ja siinä, että 2kk päästä hänellä on mahdollisesti käytettävissään ammattitaitoinen työntekijä.

Miltä suunnitelmani kuulostaa?

Ymmärsin myös, että jos saan karenssin se tulee voimaan vasta 30pv päästä tästä tempustani. Eli joutuisin olemaan ilman tuloja vain n. 2 viikkoa ennen koetta.

Ymmärsinkö oikein?

Vierailija
130/181 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

karenssin voimaantulon aikataulun suhteen en olisi noin luottavainen. Itselle kävi niin että vastoin totuutta te-toimistosta tiedustellessa työnantaja oli ilmoittanut että en ollut hakenut työtarjouspaikkaa, karenssi astui välittömästi voimaan. 

Asian sai onneksi selvitettyä ja ko työnantajakin otti yhteyttä te-toimistoon ja korjasi virheensä mutta aikaa siihen meni.

Vierailija
131/181 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut kaikkea lukea, mutta näyttää siltä, että on pakko mennä sinne haastatteluun. Neuvon, että otat riskin ja käy haastattelun kunnolla läpi. HR kysyy miksi haet paikkaa, vastaat olen työtön. Oletko hakenut muualle, vastaat kyllä. HR kysyy, että jos sinut valitaan tähän hommaan tai sitten siihen toiseen hommaan, kumman valitset. Tietysti sen toisen, koska palkka on huomattavasti suurempi. Saattaa kysyä tulevaisuuden suunnitelmista, niin kerrot haluavasi perhettä olettaen, että olet nainen jne.

Kerrot myös haaveistasi aloitta joskus siinä unelmiesi ammatissa. Jne.jne... sitten rekry kysyy, että mitä teet jos sinut valitaan, vastaat tietysti, että otat työpaikan, koska rahatilanteesti on heikko. Yritän kertoa, että menet haastatteluun ja olet asiallinen jne., mutta teet vaikutelman että työtä tarvitset juuri nyt, mutta heti, kun jotain parempaa ilmenee, nostat kytkintä.

Työnhakijan hakeminen on yrityksillekin raskas prosessi, joten tuossa kohtaa vaaka saattaa kallistua johonkin toiseen hakijaan. Ideana on, että olet hakenut töitä, mutta valitettavasti sinua ei valittu. Tässä on riskinsä, mutta silloin luulisin työkkärinkin olevan tyytyväinen. Onko moraalitonta? On, mutta tuntuu, että tässä maailmassa rehellisyys ei enää kanna mihinkään.

Mietin maksaessani veroja, että mihin rahani menevät. Tuen puolueita, joista en yhdestäkään pidä, miljoonilla. Nokia ym. suuryritykset saavat minulta kymmeniä ellei satoja miljoonia tukia. Björn Wahlroosin maataloustuet ovat miljoona luokkaa. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka kauan, mutta alleviivaan sitä, että yksikään edellä mainituista ei varmasti, oikeasti ole rahapulassa, mutta kikkailevat kuitenkin miljoonia itselleen. Kuka tahansa ymmärtää sen olevan väärin.

Joten, jos todella haluat lukea sen pari kuukautta ja joudun osallistumaan lukuhankkeeseesi muutamalla tuhannella eurolla, maksan sen ilomielin varsinkin, kun oletan sinun tulevaisuudessa maksavan taas merkittävän paljon enemmän takaisin yhteiskunnalle verotuksen ja kenties ostaessasi kalliimpia tavaroita ja palveluita, josta niidenkin hinnasta 1/4 menee suorasn valtiolle.

Ihan vain ajatuksena kaikille. Veroprosenttini on n. 30. Jokaisesta tienaamastani eurosta minulle jää käteen siis 0,7€. Menen kauppaan ja ostan tällä 0,7€ vaikkapa suklaapatukan. Silloin valtio napsaisee vielä 0,135€ itselleen. Eli jokainen tienaamani euro tällöin tuottaa valtiolle 0,435€. Kannattaa kaikkien miettiä, mihin haluavat verorahojonsa tuhlattavan.

Aloituspaikkoja on muistaakseni 49 000 ja hakijoita tänä vuonna noin 150 000. Meillä ei ole varaa maksaa näille kaikille hakijoille noin 1200 e/kk 2-4 kk ajalta, koska vain osa heistä saa opiskelupaikan, itse asiassa 2/3 ei sitä saa, joten olemme veronmaksajina maksaneet turhasta. Tehokkaampaa olisi valita jo heti yo-kirjoitusten jälkeen ne, joilla on parhaat todistukset ja panostaa heidän valmentamiseensa sen sijaan että maksamme jokaiselle haluavalle lukuloman.

Jos ap ei pääse tänä vuonna opiskelemaan ja onkin työttömänä ensi vuoteen asti, niin yhteiskunnalle kertyy enemmän kuluja kuin mitä hän ennättää yhteiskunnalle 5 vuodessa maksamaan takaisin.

Vierailija
132/181 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut koko ketjua joten en tiedä onko tämä jo sanottu:

missään nimessä ei kannata esittää alkoholiongelmaista eikä millään muotoa tahallaan (liioitellusti) torpedoida valituksi tulemistaan, siitä seuraa varmasti karenssi jos tieto te-toimistolle menee.

Työtarjous on lähetetty muillekin kuin sinulle ja paikkaa hakee moni joka tarjousta ei ole saanut eli et ehkä ole se ensisijainen valinta joten olisin huoletta tarpeeksi korrekti ilman pelleilyjä.

Vierailija
133/181 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö ne pääsykoekirja voi lukaista vaikka viikonloppuna?

Vierailija
134/181 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lukenut koko ketjua joten en tiedä onko tämä jo sanottu:

missään nimessä ei kannata esittää alkoholiongelmaista eikä millään muotoa tahallaan (liioitellusti) torpedoida valituksi tulemistaan, siitä seuraa varmasti karenssi jos tieto te-toimistolle menee.

Työtarjous on lähetetty muillekin kuin sinulle ja paikkaa hakee moni joka tarjousta ei ole saanut eli et ehkä ole se ensisijainen valinta joten olisin huoletta tarpeeksi korrekti ilman pelleilyjä.

Ongelmahan on se, että alalla on tekijöistä pulaa ja olen haluttu tekijä. Vuokrafirma varmasti keksii minulle jonkun työn jos olen korrekti enkä kerro etten halua työtä.

Miten jotkut onnistuvat välttelemään töitä useita vuosia? Itselle tuntuu olevan vaikeata välttellä edes kaksi kuukautta.

Vierailija
135/181 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos sinulla ei ole lapsia, niin voit jakaa ajankäyttösi näin: 8 tuntia töitä, 8 lukemista ja 8 tuntia unta. Kyllä sitä pari kuukautta kestää.

Miinus työmatkoihin kuluva aika, miinus ruoanlaittoon/kaupassakäyntiin/Mäkkärissä jonottamiseen kuluva aika, miinus hygieniasta huolehtiminen, miinus minimaalinenkin kodinhoito, pyykinpesu, lakanoiden vaihto, tiskaaminen, vaatteiden silittäminen, roskien vieminen ja kaikki muut asiat jotka on pakko hoitaa mikäli asuu yksin.

Vierailija
136/181 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituspaikkoja on muistaakseni 49 000 ja hakijoita tänä vuonna noin 150 000. Meillä ei ole varaa maksaa näille kaikille hakijoille noin 1200 e/kk 2-4 kk ajalta, koska vain osa heistä saa opiskelupaikan, itse asiassa 2/3 ei sitä saa, joten olemme veronmaksajina maksaneet turhasta. Tehokkaampaa olisi valita jo heti yo-kirjoitusten jälkeen ne, joilla on parhaat todistukset ja panostaa heidän valmentamiseensa sen sijaan että maksamme jokaiselle haluavalle lukuloman.

Jos ap ei pääse tänä vuonna opiskelemaan ja onkin työttömänä ensi vuoteen asti, niin yhteiskunnalle kertyy enemmän kuluja kuin mitä hän ennättää yhteiskunnalle 5 vuodessa maksamaan takaisin.

Lähdetään vaikka siitä liikkelle, että kerrot kuinka moni noista 150 000 hakijasta on ap:n kanssa samassa tilanteessa. Siis tehnyt 4 vuotta pienipalkkaisia pätkätöitä ja nyt ansiosidonnaisella. Sitten voimme alkaa keskustella siitä, kuinka paljon meille veronmaksajille aiheuttaisi kustannuksia se, jos kukin heistä käyttäisi ansiosidonnaisestaan 2 kk pääsykokeisiin lukemiseen.

Itse maksan ap:n luku-urakan erittäin mielelläni. Mielestäni koko tukijärjestelmämme on täysin nurinkurisesti suunniteltu. Juuri heille, jotka näkevät vaivaa ja ovat yritteliäitä päästäkseen eteenpäin elämässä, pitäisi maksaa täydet tuet ja korvaukset. Kotisohvalla piereskeleville lusmuille ei.

Ap, mene haastatteluun ja kerro voivasi aloittaa aikaisintaan 2 kk:n kuluttua. Keksi tähän joku syy, esim. sairaan lähiomaisen väliaikainen hoitovastuu toisella paikkakunnalla tmv. Tsemppiä luku-urakkaan!

Vierailija
137/181 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdetään vaikka siitä liikkelle, että kerrot kuinka moni noista 150 000 hakijasta on ap:n kanssa samassa tilanteessa. Siis tehnyt 4 vuotta pienipalkkaisia pätkätöitä ja nyt ansiosidonnaisella. Sitten voimme alkaa keskustella siitä, kuinka paljon meille veronmaksajille aiheuttaisi kustannuksia se, jos kukin heistä käyttäisi ansiosidonnaisestaan 2 kk pääsykokeisiin lukemiseen.

Itse maksan ap:n luku-urakan erittäin mielelläni. Mielestäni koko tukijärjestelmämme on täysin nurinkurisesti suunniteltu. Juuri heille, jotka näkevät vaivaa ja ovat yritteliäitä päästäkseen eteenpäin elämässä, pitäisi maksaa täydet tuet ja korvaukset. Kotisohvalla piereskeleville lusmuille ei.

Ap, mene haastatteluun ja kerro voivasi aloittaa aikaisintaan 2 kk:n kuluttua. Keksi tähän joku syy, esim. sairaan lähiomaisen väliaikainen hoitovastuu toisella paikkakunnalla tmv. Tsemppiä luku-urakkaan!

Vielä lisäohje tähän: yritä sopia haastatteluaika mahdollisimman pitkälle tulevaisuuteen. Saat ainakin vähän lisäaikaa.

Haastattelussa voit mainita olleesi myös toisessa haastattelussa ja että se paikka on sinulle todella mieluisa, erityisesti siitä syystä että heille sopii tuo toivomasi aloitusaika. Jos se rekry tosissaan haluaa sinut palkata, hän yrittää tarjota samat edut, jotta tulisit mieluummin heille.

Vierailija
138/181 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä jotain supermuistilla ja huomattavilla opinlahjoilla varustettuja mammoja jos luulette että jonnekin oikikseen pääsee käymällä kokoaikatöissä + kaitsemalla lapsia kotona. Hakijäämärät ovat lisääntyneet rajusti ja mitä olen netistä lukenut sisäänpäässeiden hakijoiden päivittäisistä lukuajoista, he ovat päntänneet 10-14 tuntia päivässä! Ehkä jonnekin kauppikseen pääsee parin tunnin lukemisella päivässä mutta oikeustieteellisen pääsykokeessa on muistettava pitkiä pätkiä lakitekstiä sanasta sanaan.

Vierailija
139/181 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos sinulla ei ole lapsia, niin voit jakaa ajankäyttösi näin: 8 tuntia töitä, 8 lukemista ja 8 tuntia unta. Kyllä sitä pari kuukautta kestää.

Miinus työmatkoihin kuluva aika, miinus ruoanlaittoon/kaupassakäyntiin/Mäkkärissä jonottamiseen kuluva aika, miinus hygieniasta huolehtiminen, miinus minimaalinenkin kodinhoito, pyykinpesu, lakanoiden vaihto, tiskaaminen, vaatteiden silittäminen, roskien vieminen ja kaikki muut asiat jotka on pakko hoitaa mikäli asuu yksin.

Kun ajattelee noin, ei pääse yliopistoon. Pääsykokeisiin lukeminen on 100% kokemus, jossa mainitsemasi asiat tehdään viikonloppuisin, jolloin ei ole 8 tuntia töitä. Paitsi siis se työmatka tehdää työpäivinä, mutta bussissa pystyy hyvin lukemaan tai kuuntelemaan pääsykoekirjoja.

Olen pari vuotta vetänyt valmennuskursseja ja nuo tekosyyt esittäneet eivät ole päässeet yliopistoon. Oikeastaan ne potentiaaliset uudet yliopisto-opiskelija näkee jo ensimmäisen harjoitustentin jälkeen ja voisi sanoa lopulle noin 2/3:lle, että kiitos, mukavaa kun olitte mukana, mutta tuolla asenteella nimen saaminen hyväksyttyjen listalle on aika maahdotonta.

Vierailija
140/181 |
07.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen heistä on samassa tilanteessa eli haluaa päästä yliopistoon. Se, että ap on tehnyt 4 vuotta hanttihommia, ei tee hänestä mitään erityistapausta vaan melkeinpä päinvastoin.

Työttömän tulee ottaa vastaan kokoaikatyö, jos sitä tarjotaan. Muuten menettää tuet. Jos työpaikasta kieltäytyminen tulee myöhemmin maksajan tietoon, tehdään rikosilmoitus petosepäilystä. Siinä suhteessa ap:n tilanne todella poikkeaa muista, että hän on kokeilemassa, jääkö kiinni vai ei.

Toivotaan, että hakukohteena ei ole oikeustieteellinen. Siellä pienetkin rikkeet saati petokset voivat olla esteenä uralla etenemiselle. Kuka haluaa edes harjoittelijaksi henkilöä, joka mieluummin etsii laista porsaanreikiä kuin toimii lain hengen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme