Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä menetit, kun hankit lapsia?

Vierailija
04.04.2018 |

Mitkä asiat jäivät menneisyyteen?

Kommentit (176)

Vierailija
101/176 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijai, miten tyytyväinen olenkaan, kun luen näitä!

Vierailija
102/176 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostais tietää, moniko näistä viesteistä on peräisin samasta IP-osoitteesta.

Etkö usko, että ihmiset kokevat noin?

En todellakaan usko (en ole tuo joka laittoi tuon viestin mihin vastasit) Mutta nämä vastaukset joita tulee on aika naurettavia, osalla on mennyt koko elämä ja kaikki mahdollinen yhyy en pysty pitämään enää mitään muita kenkiä kuin crockseja... yhyy en pysty enää menemään töihin...  yhyy... en voi tehdä enää yhtään mitään.... yhyy lapsi katkaisi multa kädet ja jalat ja tyhjensi aivot.... voi jeesus.

Osa kertoo sen totuuden, mitään ei menetä. Vauvavuosi on sellainen että voi olla jotain rajoitteita jonkun asian suhteen, mutta ei iso lapsi enää mitään rajoita, varsinkaan jos lapsella on myös isä.  Jollakin vielä aikuinen lapsikin rajoittaa... joo niin mullakin yhyy... lapsi asuu ulkomailla... yhyy... en voi lähteä kotoani mihinkään  koska se lapsi on siellä ulkomailla elämässä omaa elämäänsä....

Oikeesti, teillä itsellänne on omat vanhemmat, onko teidän vanhempien elämä haihtunut pois silloin kun te synnyitte? Ei varmaankaan ole, itse olette aiheuttaneet omalla typerällä asenteellanne sen jos teidän elämästä on jotain hävinnyt lapsen myötä.

Eli vain sinun vastaus kelpaa? 

Jos kysytään mitä menetin, niin vastaus on seksielämä ja vapaa-aika. Ja sen on fakta vaikka asian kääntäisi mitenpäin vaan.

Mutta ei tuo vastaus tarkoita, että koko elämä olisi pilalla. Me matkustelemme paljon ja toki vapaa-aikaakin on nyt enemmän kun lapset ovat koululaisia ja heitä ei tarvitse jatkuvasti hoitaa. 

Seksi ei kyllä vieläkään kiinnosta vaimoa, mutta näillä mennään.

Uskotko ihan oikeasti, että jos teillä ei olisi lapsia, teidän seksielämä olisi pysynyt hyvänä? Miten konkreettisesti ne lapset teidän seksielämän vei? Raskaus ja synnytys ja vielä vauvavuosikin on ymmärrettävää, mutta ei enää sen jälkeen. Suurimmalla osalla seksi ei kärsi lapsen tulemisesta perheeseen, joten se on yleensä aika huono tekosyy syyttää lapsia siitä ettei seksi enää kiinnosta. Luultavasti seksi ei ollut kovin hääviä ennen lapsiakaan, vaan vaimo suoritti sitä saadakseen ne lapset, ja kun lapset on tehty ei ole mitään väliä saako mies tyydytystä kun itse ei ole saanut koskaan.

Liekö se enää piparia saisi vaikka ei olisi lapsiakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/176 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekunnioitukseni :D täällä minua nyt tallotaan jo 12. Vuotta

Vierailija
104/176 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään en menettänyt. Saanut olen paljon ja elämäni alkoi silloin, kun esikoinen syntyi.

Äidillä ja lapsella sama syntymäpäivä.

Jännää!

Katkera ja vielä näsäviisaskin!

Nyt täytyy kyllä ulkopuolisena ihmetellä tätä kommenttia. Ihan normaalihan tuo kommentti oli, mistä sait tuon katkeran ja näsäviisaan?

Ulkopuolisena minusta tuo oli hyvin outo ja tyhmä kommentti. Sellainen näsäviisas!

Vierailija
105/176 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöunet ja hermot. Kohta kaksi, nukkuu koko yön läpi omassa sängyssä kerran kuussa. 1. vuonna vain viisi kertaa. Myös terveys mennyt, nyt neljättä viikkoa yskässä ja nuhassa, sisältäen kolme eri tautia.

Ymmärrän - VOIMIA 🖤

Pieni lohtu, joskus se helpottaa vaikkakin tiedän/-t vasta pitkän ajan päästä. Mutta tieto siitä, ettei se kestä loputtomiin, helpottaa.

Vierailija
106/176 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yöunet ja hermot. Kohta kaksi, nukkuu koko yön läpi omassa sängyssä kerran kuussa. 1. vuonna vain viisi kertaa. Myös terveys mennyt, nyt neljättä viikkoa yskässä ja nuhassa, sisältäen kolme eri tautia.

Mutta kai sinä tajuat, että kymmenen vuoden päästä tilanteenne on täysin toinen. Lapsi on pieni ihan älyttömän vähän aikaa.

Tulen vastaamaan kymmenen vuoden päästä, nyt olen menettänyt edellä mainitut asiat.

Työelämäkin on varmaan menetetty asia koska ajattelin että voisin opiskella uuden ammatin, mutta univelkaisena olen kuin zombi ja selviydyn vain päivästä toiseen enkä pysty ajattelemaan pitkäjänteisesti. Ulkona käydään ehkä joka kolmas päivä kun ei jaksa lähteä ulos talvihaalarirumban kanssa. Tulisi kesä ja kurahanskat ja lapaset sais homehtua kaapissa. Pahimmillaan univelassa olen ajatellut että olisinpa kuollut niin saisi levätä.

Vierailija
107/176 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton kirjoitti:

Niin.. Tehän kun saatte nautintonne muitten "kärsimyksestä". Emme onneksesi kerro, mitä kaikkea saimme, jotta saat pitää tyytyväisyyskuplasi ja syödä illallisesi ylhäässä yksinäisyydessäsi ilman stressitekijöitä. Elämän parhaat asiat eivät olekaan tarkoitettu tietynlaiselle ihmistyypille. ;) toivottavasti pysyt lapsettomana koko ikäsi :D

Vierailija
108/176 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseton kirjoitti:

Niin.. Tehän kun saatte nautintonne muitten "kärsimyksestä". Emme onneksesi kerro, mitä kaikkea saimme, jotta saat pitää tyytyväisyyskuplasi ja syödä illallisesi ylhäässä yksinäisyydessäsi ilman stressitekijöitä. Elämän parhaat asiat eivät olekaan tarkoitettu tietynlaiselle ihmistyypille. ;) toivottavasti pysyt lapsettomana koko ikäsi :D

Vuoden surullisin ja säälittävin viesti, pahoitteluni...

Ja te vielä mietitte miksi teitä säälitään, kun itkette pää kakkavaipassa miten ihanaa elämä on.

Vierailija
109/176 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseton kirjoitti:

Ja te vielä mietitte miksi teitä säälitään, kun itkette pää kakkavaipassa miten ihanaa elämä on.

Jaa. Minäpä lähdenkin tyttäreni kanssa juuri New Yorkiin, enkö ymmärrä lainkaan, miksi minun pitäisi itkeä kakkavaippojen kanssa. Mutta pysy toki lapsettomana. Et osaa kaivata parempaa, kun et tiedä.

Vierailija
110/176 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseton kirjoitti:

Jaa. Minäpä lähdenkin tyttäreni kanssa juuri New Yorkiin, enkö ymmärrä lainkaan, miksi minun pitäisi itkeä kakkavaippojen kanssa. Mutta pysy toki lapsettomana. Et osaa kaivata parempaa, kun et tiedä.

:/

Aiheutat vain lisää myötähäpeää, jemina-janica supermamiäityli kontulasta, joka lähtee käymään lidlissa annika-abortinaan kanssa....

Vierailija
111/176 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseton kirjoitti:

Aiheutat vain lisää myötähäpeää, jemina-janica supermamiäityli kontulasta, joka lähtee käymään lidlissa annika-abortinaan kanssa....

Ok. Olen pahoillani, että sinulla on noin paha olla. Mutta edelleen, erinomainen ratkaisu, että pysyt lapsettomana.

Vierailija
112/176 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseton kirjoitti:

Ok. Olen pahoillani, että sinulla on noin paha olla. Mutta edelleen, erinomainen ratkaisu, että pysyt lapsettomana.

Ihan vain tiedoksi ohiksena ettei tuo loukkaa ketään velaa.

Se on kuin sanoisit, että toivottavasti et saa koskaan syöpää, tai toivottavasti jalkojasi ei amputoida tms.

Tuo loukkaa vain niitä lapsettomia, jotka haluaisivat lapsia.

Vierailija
113/176 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseton kirjoitti:

Ihan vain tiedoksi ohiksena ettei tuo loukkaa ketään velaa.

Se on kuin sanoisit, että toivottavasti et saa koskaan syöpää, tai toivottavasti jalkojasi ei amputoida tms.

Tuo loukkaa vain niitä lapsettomia, jotka haluaisivat lapsia.

Ei minun ollut tarkoitus loukata sinua, vaikka sinun toki olikin. Oma loukkauksesi oli kyllä niin kömpelö, ettei tosiaan osunut. Mutta minusta on ihan fakta, ettei kenenkään pidä haluta lapsia tavan tai minkään sellaisen vuoksi. Ei se ole oikein lasta kohtaan. Joten kyllä, toivon ehdottomasti, että kukaan ’vela’ ei päädy vanhemmaksi. Enemmistö toki päätyy kuitenkin haluamaan lapsia myöhemmin, mutta silloin asennekin on toinen.

Siinä mielessä nämä provoketjut ovat äärettömän typeriä. Me vanhemmat olemme onnellisia lapsistamme, lapsettomat onnellisia omasta elämästään. Miksi provota? Lähinnä tämän ketjun aloitus tuntuu kuitenkin kielivän siitä, että joku kalvaa jonkun lapsettoman mieltä kuitenkin.

Vierailija
114/176 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden eläkekertymän

Vierailija
115/176 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me vanhemmat olemme onnellisia lapsistamme,

Tuo ei pidä paikkaansa, kaikki on nähneet teitä, ja millaisia te olette.

Kaikki tietää huostaanotto, insesti, pahoinpitely jne. tilastot, mitä te teette lapsillenne.

Kaikki tietää tästäkin ketjusta miten hysteerisesti yritätte hiljentää vanhemmat, jotka tietävät tehneensä virheen, eivätkä jaksa enää.

Kaikki tietää, ja tuo epätoivoinen ininä ja toisten hiljentäminen häpeällä on sairasta, ja sen takia itsekin osallistun välillä näihin ketjuihin, en voi sietää tuota miten häpäisette ja hiljennätte ihmisiä (jotka eivät enää jaksa ja ovat yksin) vanhemmuusmyytin nimissä.

Vierailija
116/176 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarpeettomuuden tunteen, turhan murehtimisen, laiskuuden, kireän pipon, ikuisuuden kaipuun, kaiken turhan häsläämisen ja itsekkyyden.

Lasten myötä olen hauskempi ja leikkisämpi ihminen, otan päivän kerrallaan, nautin sydämeni pohjasta tai suren sydämeni pohjasta eli tunteeni syvenivät. Osaan vain istua hiljaa ja katsella sylissä nukkuvaa vauvaa, en tarvitse mitään, mihinkään ei ole kiire. Osaan siis pysähtyä hetkeen. Olen kiitollinen elämästäni ja terveistä päivistä. Olen kiitollinen, että kun kuolen, lapsen ja lapsenlapseni saavat elää.

Tuota viimeistä lausettasi ihmettelen kun olen nähnyt ja kuullut paljon lastenkin vakavia sairauksia ja jopa kuolemia.

Ei voi tietää mitä elämä tuo tullessaan. Monasti käy niin et lapsi lähtee ennen vanhempaansa.

No mä olen jo 62-vuotias, ja monisairas, niin todennäköisesti en elä enää monta vuotta. Ja minulla on monta lasta ja neljä lastenlastakin jo, kyllä he jäävät elämään minun jälkeeni ja se on lohdullista!

Vierailija
117/176 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, mutta sain paljon.

Vierailija
118/176 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostais tietää, moniko näistä viesteistä on peräisin samasta IP-osoitteesta.

No ainakin numero 12 tuli sellaisesta ip-osoitteesta, mistä ei sitä aikaisemmin vastattu tähän ketjuun.

Etkö sinä usko näitä vastuksia, vai mistä tämä kysymyksesi kumpusi?

Olen kai tyhmä , mutta mistä palstan lukija tai kommentoija näkee toisten ip-osoitteet? Olen ollut siinä uskossa että vain moderoijat näkevät.

Vierailija
119/176 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin numero 12 tuli sellaisesta ip-osoitteesta, mistä ei sitä aikaisemmin vastattu tähän ketjuun.

Etkö sinä usko näitä vastuksia, vai mistä tämä kysymyksesi kumpusi?

Olen kai tyhmä , mutta mistä palstan lukija tai kommentoija näkee toisten ip-osoitteet? Olen ollut siinä uskossa että vain moderoijat näkevät.

Kyllä tuohon on ohjelmia, joilla näkee ip-osoitteen.

Mutta osa käyttää vpn, joten tuo on ihan yhdentekevää.

Vierailija
120/176 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että näitä asioita pystyy ennakoimaan. Lapsia suunniteltaessa ajattelee lähinnä sitä vauvavuotta eikä pysty ymmärtämään laajaa kuvaa.

Ei kai nyt kukaan niin tyhmä ole että miettisi vain vauvaa? Jokainen on vähintään itsestään huomannut sen että ihmislapset kasvavat koko ajan. Jos minä ajattelen omaa elämääni, niin näen kyllä se laajan kuvan, että ensin olin pieni lapsi, sitten iso lapsi ja sitten teini ja lopulta aikuinen ja koko ajan olen vanhempi päivä päivältä ja sitten minusta tulee vanhus. Tämä sama kuvio toistuu kaikilla ihmisillä, jos eivät satu kuolemaan nuorena kesken elinkaaren.