Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Isäksi huijaaminen" on esimerkki miehisestä seksikulttuurista, joka ei ole pysynyt kehityksen perässä

Vierailija
04.04.2018 |

Nykyään on varmat testit eikä isyyttä pääse pakoon niin kannattaa alkaa vähän itsekin miettiä mihin sitä kikulia tunkee. Ei voi elää pellossa ja pomppia huoletta kukasta kukkaan niinkuin esi-isät joilla oli se etu että isyyttä ei voitu todistaa mitenkään. Silloin ei ollut edes aborttia.

Kommentit (691)

Vierailija
481/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuotahan tietty voisi kokeillakin, eli vahinkoraskaudessa vaatii miestä ottamaan huoltajuuden ja itse jättäytyä elareita maksavaksi etä-äidiksi, kerta tuo asetelma on miesten mielestä isälle paljon helpompi ja halvempi kuin se, että äiti olisi lähivanhempi ja isä elareita maksava etäisä :D

Moneltakohan mieheltä menee sormi suuhun jo pelkästä ajatuksestakin.

Onko teillä foorumiakoilla oikeesti noin vääristynyt maailmankäsitys? Ette ihan tosissanne ymmärrä, että huomattava enemmistö, ainakin yli 90% miehistä haluaisi itse yksinhuoltajuuden eron jälkeen, mutta oikeus aina antaa sen äidille. Ei niitä miehiä kiinnosta, että se maksaa enemmän kasvattaa se itse, vaan haluavat tehdä sen kun tietävät voivansa kasvattaa lapsesta vastuullisemman ja paremman aikuisen kun yksinhuoltajaäiti kykenisi. Mikä on tietysti totta, kun katsoo sitä faktaa, että yksinhuoltajaäitien lapset ovat lähes kaikki jotain syrjäytyneitä tai muuten huonosti voivia aikuisena. Naiset eivät kykene kasvatukseen yksin.

Niin totta kai se mies yli 90%:ssa haluaa ottaa kasvatusvastuun yksin erotilanteessa, vaikka hän ei siihen parisuhteessa ollessaan koske pitkällä tikullakaan vaan surutta harrastelee, käy saunailloissa, matkustelee jätkien kanssa etelään ja mitä näitä miesten vakiovirsiä täältä aina saakaan lukea. Kysymys kuuluukin, miksi tuo hillitön hinku kasvattaa lapsesta vastuullisempi ja parempi aikuinen herää vasta eron koittaessa?

Kyllä, teen yleistyksiä suomalaisista miehistä palstamiesten perusteella. Niinhän tekin jatkuvasti yleistätte kaikkiin naisiin, jos palstalla yksikin nainen jotain kirjoittaa.

Eron hetkellä, naisen todellinen luonne tulee esiin - ei kukaan halua että ihmishirviö kasvattaa jälkikasvuaan. Nimimerkillä nähnyt miten jääkylmiä naisista tulee, kun ero laitetaan vireille

Vierailija
482/691 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ihan oikeasti havahdutaan siihen, että tämä ilmiö on totta. Entinen hyvä kaverini kertoi aivan suoraan, että hankki lapsen koska mies meinasi jättää hänet pettämisen takia. Olin aivan päästäni pyörällä kun kuulin tuon, ja muija selitti tätä baarissa kovaan ääneen. Hän sanoi jättäneensä ehkäisyn tahallaan pois. Koska oikeasti joku voi myöntää tehtailleensa lapsen vain siksi koska voi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/691 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää keskustelu saa kyllä mun verenpaineen niin nousemaan...

Miettikää nyt hyvät naiset asiota omalle tai edes veljenne/ poikanne kohdalle. Kyllä kumppaniin täytyy voida luottaa! Alan kohta ihan oikeasti itkemään kun alapeukut kertoo karua tarinaa, trollejahan ne on mut onnistui tavoitteessaan!

Entäpä tyttärellenne? Saako joku mies pamauttaa hänelle vaikka HIV:n kun kerta ehkäisystäkin saa ihan surutta valehdella. Miksi sitten on taudeista kerrottava? Yhtä lopunelämän asioita kumpikin.

Luoja miten typerä kommentti. Kukaan tässäkään ketjussa ei ole sanonut että ehkäisystä SAA valehdella tai se jotenkin ei olisi tuomittavaa jos näin tekee. MUTTA jos mies missään nimessä ei halua isäksi, niin miksi ihmeessä hän ei pelaa varman päälle ja käytä kumia? Itse todellakin käyttäisin jos olisin mies ja lapsi olisi maailmanloppu, ihan oman mielenrauhani takia.

Ei kai mikään laki pakota taudeista kertomaan ja jos pakottaisikin niin ainahan voi sanoa etten tiennyt että minulla on AIDS tai klamydia.

Voit sönköttää mitä tahansa paskaa keksitkin, mutta silti kannattaa itse huolehtia ehkäisystä jos ei missään nimessä halua lasta.

Vierailija
484/691 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin ihan oikeasti havahdutaan siihen, että tämä ilmiö on totta. Entinen hyvä kaverini kertoi aivan suoraan, että hankki lapsen koska mies meinasi jättää hänet pettämisen takia. Olin aivan päästäni pyörällä kun kuulin tuon, ja muija selitti tätä baarissa kovaan ääneen. Hän sanoi jättäneensä ehkäisyn tahallaan pois. Koska oikeasti joku voi myöntää tehtailleensa lapsen vain siksi koska voi? 

Tottakai tällaisia naisia on jotka tekevät niin, tai yrittävät tehdä. Mutta tiedätkö millainen mies ei joudu tahtomattaan isäksi? Sellainen joka huolehtii itse ehkäisystä.

Vierailija
485/691 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen muistikuva, että jossain vaiheessa, kun palstalla oli keskustelu automaattisesta isyystestistä synnytyksen yhteydessä, niin naiset nousi barrikaadeille ja konsensus oli että täysin turhaa rahan haaskausta, tottakai pitää luottaa äidin sanaan ym.

Miksi pitää luottaa naiseen siinä tapauksessa, mutta ei pidä luottaa jos on sovittu että nainen syö pillereitä / käyttää kierukkaa / kapselia jne?

Muutenkin, jos ei voida luottaa elämänkumppaniin, niin aika heikosti menee. Toisenhan kuuluu olla siinä myötä- ja vastoinkäymisessä, eikö vain?

Hei tää on hyvä. Tee aiheesta pliis keskustelu ja kaivetaan popparit esiin kun kaksoismoraali kukkii.

Ja muistan itekin ton keskustelun ja sen "kyllä ois loukkaavaa jos ei luotettais" kaakatuksen. Ette ole luottamuksen arvoisia!!!

Tuossa keskustelussa muistaakseni "olisi loukkaavaa jos ei luoteta" kommentit tulivat siitä jos juuri minun lapseni isä vaatii isyystestiä. Silloinhan hän epäilee minua pettämisestä. Jos se olisi automaattinen kaikille, ei tätä ongelmaa olisi. Sillä jos naisen pillerit pettävät, siis oikeasti pettävät, ei ole mitään tekemistä luottamuksen kanssa.

Kyllä sen harjaantunut silmä erottaa helposti onko isä oikea isä tai äiti oikea äiti, lähes aina, ei toki ihan aina.

Ne pillerit eivät petä käytännössä koskaan oikein käytettynä, jos oikean pillerin ottaa oikein joka päivä tunnilleen samaan aikaa. ja niin ettei ole vatsatautia tai krapulaa niin että oksentaisi pillerin ulos ja jos oksentaa niin ottaa uuden niin että se varmasti pysyy sisällä eikä unohda pilleriä koskaan niin teho on 99,97% vähintään eli tarkoittaa jos naidaan vuoden ajan tulisi 3 naista tuhannesta raskaaksi, voi miettiä mikä on todennäköisyys siis yhden naintikerran takia pillerin pettämiselle jos vuoden naimisella vain kolme raskautta tuhannella alkaisi pillerillä oikein käytettynä, jos joka päivä naitaisiin niin tuo 3/1000 pitää kertoa 365:lla. Tekee pillereiden luotettavuudeksi oikein käytettynä kerta naimisella 99,99997%...

Jos oksentaa niin ottaa uuden? :D mitä..? Tiedätkö sinä miten pillereitä käytetään? Luulet että on vain joku purkki mistä niitä napsitaan ja jos tuntuu että ei oikein toimi niin otetaan muutama kerralla? Mmmmmitä?

Vierailija
486/691 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tällaisia naisia on jotka tekevät niin, tai yrittävät tehdä. Mutta tiedätkö millainen mies ei joudu tahtomattaan isäksi? Sellainen joka huolehtii itse ehkäisystä.

Kyllä seurustelu kumppaniin pitää pystyä luottamaan. Mieti kuinka hienosti sellanen menis kun nainen ilmoittais että käyttää ehkäisyä ja mies vaan toteais että en mä voi siihen luottaa että käytät. Mieti nyt ihan kunnolla.

Vierailija
487/691 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli toisin sanoen, naiseen ei pidä missään tapauksessa luottaa? Pitää vaan hyväksyä että naiset nyt vaan ovat sellaisia?

Vierailija
488/691 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä seurustelu kumppaniin pitää pystyä luottamaan. Mieti kuinka hienosti sellanen menis kun nainen ilmoittais että käyttää ehkäisyä ja mies vaan toteais että en mä voi siihen luottaa että käytät. Mieti nyt ihan kunnolla.

Ei tarvitse olla ääliö. Jos minun mieheni käyttäisi pillereitä, ja haluaisin tuplaehkäisyn sanoisin että tunnen monta joilla pillerit ovat pettäneet joten en pysty niihin täysin luottamaan enkä tosiaan halua tulla raskaaksi, joten oman mielenrauhani takia haluan tuplaehkäisyn. Tietenkään en sanoisi että epäilen mieheni valehtelevan minulle, en ole idiootti niinkuin näköjään.. No, joku muu.

Vierailija
489/691 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli toisin sanoen, naiseen ei pidä missään tapauksessa luottaa? Pitää vaan hyväksyä että naiset nyt vaan ovat sellaisia?

Edelleenkään nainen ei voi edes välttämättä vaikuttaa siihen jos pillerit pettävät. Jos se on sinusta huijaamista että jollain oli pari päivää sitten ripuli ja tästä syystä pillerien teho oli heikentynyt ja hän tuli raskaaksi niin ok.

Vierailija
490/691 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkään nainen ei voi edes välttämättä vaikuttaa siihen jos pillerit pettävät. Jos se on sinusta huijaamista että jollain oli pari päivää sitten ripuli ja tästä syystä pillerien teho oli heikentynyt ja hän tuli raskaaksi niin ok.

Tästähän on keskusteltu siitä, että naiset "unohtavat" pillerit....

Vierailija
491/691 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on pieninkään epäilys, että kumppani kuuluu noihin jurpoihin, jotka moista tekevät, kumi käyttöön ja/tai nainen vaihtoon. Eipähän tarvitse ihmetellä.

N

Vierailija
492/691 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on naisen ihan oma vika jos saa äpärän, ennenvanhaan se oli vain paljon suurempi häpeä ja jotkut puhuivat kierrellen ns. lehtolapsista. ja on ne ruokot joutuneet miehet maksamaan jo 50-luvulla, on niitä isyysselvityksiä tehty jo 20-luvulla ruokkojen maksajan saamiseksi kiinni, vaan toki silloin todistaminen ei ollut 100% varmaa kuten nykyään, mutta eihän nykyäänkään läheskään kaikista rikoksista tms. saada mitenkään 100% näyttöä vaan riittävä syy epäillä ja riittävät todisteet riittävät todistajineen yms, vaikka toki ei todistajia ennenvanhaankaan ollut helppoa saada kun harva oli todistamassa vierssä kun neitiä naitiin. Joka tapauksessa ihan naisen oma vika jos saa äpärän niin nykyään kuin ennenkin.

Tiedätkö musta olis aivan hemmetin hienoa nähdä se ulina mikä alkaisi, kun naiset kollektiivisesti päättäisivät pitää jalat yhdessä aina paitsi jos tarkoitus on tehdä lapsia.

Vierailija
493/691 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juuri tuon takia lapsia haluamaton käyttää aina lisäksi kortsua. On epätodennäköistä, että kaksi ehkäisyä pettää samaan, ja vielä ovulaation aikaan.

Vierailija
494/691 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ne isättömät lapset ennenkin hoidettu kun ei isästä ollut tietoa, on se naisen omakin vika jos menee naimaan ilman että on valmis saamaan lasta, ei siinä miestä tarvitse syyttää yhtään tai asettaa vastuuseen sen enempää jos nainen nyt vain haluaa pitää vahingon, mitä väliä sillä on ehkäistäänkö se raskaus vai keskeytetäänkö solurykelmä parin viikon ikäisenä jälkiehkäisypillereillä. Toki mies ryssii jos saa vahingossa äpärän jonkun hoidon kanssa, kumi käyttöön ja silläkin mielellään kakkoseen jos nainen vain tästä myös pitää, kumi ei ole kuitenkaan niin varma että sillä kannattaisi epävarmaa hoitoa ykköseen lykkiä. Tai kuminkin kanssa keskeytetty yhdyntä. Tai salaa todellisen henkilöllisyytensä varmuuden vuoksi. Toki isyystestiin pakottaminen loukkaa fyysistä koskemattomuutta ja siihen pakottamiselle pitää olla hyväksyttävä riittävä syy eikä vain jonkun hoidon sana jos kukaan muu ei tiedä mitään mistään eikä mitään todisteita ole. muutenhan kuka vaan maija meikäläinen saisi väittää kenen tahansa miehen saattaneen hänet raskaaksi vaikka Sauli Niinistön ja Niinistö kärrättäisiin väkipakolla poliisien toimesta isyystestiin.

Voi hyvä luoja, jäkiehkäisypilleri ei todellakaan parin viikon ikäistä alkiota enää mihinkään ehkäise. Jälkiehkäisyn teho perustuu ovulaation viivästyttämiseen, jos ovulaatio on jo tapahtunut, ei jälkiehkäisyllä ole enää vaikutusta siihen, alkaako raskaus vai ei. Isyystestit taas toimivat myös miehelle oikeusturvana, kukaan ei joudu vastuuseen jonkun muun lapsesta, jos isyystestit tehdään. Samalla lapsi saa oikeusturvan. Kaikkien etu on, että isä tiedetään, lapsuudestani muistan tarinan siitä, kun kotikaupungissani puolisisarukset päätyivät naimisiin, kun toisen isää ei tiedetty.

Vierailija
495/691 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras kommentti tästä isäksihuijaamisesta ikinä. Sitä pittää pittää se mulukku housussa jos ei isäksi halua, tai pitää itse ehkäisystä huolta. Ehkäisy ollut naisten huolena iät ja ajat ja jos vahinko on sattunut niim sekin naisen vika.

Millainen mies ei pidä omasta ehkäisystään huolta? Yäk, omat kumppanini ainakin pitävät.

No tuollaisessa polysuhteessa, missä olet niin tietysti jo tautien vuoksikin.

Mutta jos laajemmin ajattelee, niin ei pitäisi mennä baariin tai ulos, jos ei missään nimessä halua tulla raiskatuksi. Vai onko se taas ikitotuus, että vain nainen on aina uhri ja uhria ei saa syyttää vaikka menisi kännissä alasti irakilaisten kanssa telttailemaan.

Niin, ei saa lähteä edes kotoa ulos, ettei tule raiskatuksi. Kuitenkin moni tule raiskatuksi juuri kotonaan, tutun ihmisen toimesta. Pitää siis vain linnottautua kotiin, eikä ikinä päästää ketään sisälle mistään syystä, eikä avata ovea. Tämähän se on ainoa ratkaisu raiskauksiin. Sukupuutto ainakin iskisi hyvin nopeasti.

Vierailija
496/691 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras kommentti tästä isäksihuijaamisesta ikinä. Sitä pittää pittää se mulukku housussa jos ei isäksi halua, tai pitää itse ehkäisystä huolta. Ehkäisy ollut naisten huolena iät ja ajat ja jos vahinko on sattunut niim sekin naisen vika.

Millainen mies ei pidä omasta ehkäisystään huolta? Yäk, omat kumppanini ainakin pitävät.

Mutta jos laajemmin ajattelee, niin ei pitäisi mennä baariin tai ulos, jos ei missään nimessä halua tulla raiskatuksi. Vai onko se taas ikitotuus, että vain nainen on aina uhri ja uhria ei saa syyttää vaikka menisi kännissä alasti irakilaisten kanssa telttailemaan.

Minä en toki tiedä minkälainen moraali ja etiikantaju sinulla on, mutta minulle toisen ihmisen koskemattomuus on suorastaan pyhä asia. Eli uhria ei saa syyttää vaikka menisi alasti telttailemaan kenen kanssa tahansa. Kenelläkään ei ole oikeutta tehdä toiselle väkivaltaa missään tilanteessa tai mistään syystä. Ihan sama kuinka paljon joku aukoo päätään tai hilluu alasti ympäriinsä, väkivalta ON VÄÄRIN.

Vierailija
497/691 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuinkahan moni näistä isäksi "huijatuista" käytti itse ehkäisyä? just saying..

Söisitkö sinä e-pillereitä, jos mies väittäisi käyneensä vasektomiassa?

Vierailija
498/691 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen muistikuva, että jossain vaiheessa, kun palstalla oli keskustelu automaattisesta isyystestistä synnytyksen yhteydessä, niin naiset nousi barrikaadeille ja konsensus oli että täysin turhaa rahan haaskausta, tottakai pitää luottaa äidin sanaan ym.

Miksi pitää luottaa naiseen siinä tapauksessa, mutta ei pidä luottaa jos on sovittu että nainen syö pillereitä / käyttää kierukkaa / kapselia jne?

Muutenkin, jos ei voida luottaa elämänkumppaniin, niin aika heikosti menee. Toisenhan kuuluu olla siinä myötä- ja vastoinkäymisessä, eikö vain?

Hei tää on hyvä. Tee aiheesta pliis keskustelu ja kaivetaan popparit esiin kun kaksoismoraali kukkii.

Ja muistan itekin ton keskustelun ja sen "kyllä ois loukkaavaa jos ei luotettais" kaakatuksen. Ette ole luottamuksen arvoisia!!!

Tuossa keskustelussa muistaakseni "olisi loukkaavaa jos ei luoteta" kommentit tulivat siitä jos juuri minun lapseni isä vaatii isyystestiä. Silloinhan hän epäilee minua pettämisestä. Jos se olisi automaattinen kaikille, ei tätä ongelmaa olisi. Sillä jos naisen pillerit pettävät, siis oikeasti pettävät, ei ole mitään tekemistä luottamuksen kanssa.

Kyllä sen harjaantunut silmä erottaa helposti onko isä oikea isä tai äiti oikea äiti, lähes aina, ei toki ihan aina.

Ne pillerit eivät petä käytännössä koskaan oikein käytettynä, jos oikean pillerin ottaa oikein joka päivä tunnilleen samaan aikaa. ja niin ettei ole vatsatautia tai krapulaa niin että oksentaisi pillerin ulos ja jos oksentaa niin ottaa uuden niin että se varmasti pysyy sisällä eikä unohda pilleriä koskaan niin teho on 99,97% vähintään eli tarkoittaa jos naidaan vuoden ajan tulisi 3 naista tuhannesta raskaaksi, voi miettiä mikä on todennäköisyys siis yhden naintikerran takia pillerin pettämiselle jos vuoden naimisella vain kolme raskautta tuhannella alkaisi pillerillä oikein käytettynä, jos joka päivä naitaisiin niin tuo 3/1000 pitää kertoa 365:lla. Tekee pillereiden luotettavuudeksi oikein käytettynä kerta naimisella 99,99997%...

Ja sitten on niitä, jotka tulevat raskaaksi pelkästään ajattelemalla seksiä. Minä tunnen tälläisen ihmisen. Kumpikaan parisuhteen osapuoli ei halua (enempää) lapsia, mutta tuplaehkäisystä huolimatta taas ollaan raskaana.

Vierailija
499/691 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en toki tiedä minkälainen moraali ja etiikantaju sinulla on, mutta minulle toisen ihmisen koskemattomuus on suorastaan pyhä asia. Eli uhria ei saa syyttää vaikka menisi alasti telttailemaan kenen kanssa tahansa. Kenelläkään ei ole oikeutta tehdä toiselle väkivaltaa missään tilanteessa tai mistään syystä. Ihan sama kuinka paljon joku aukoo päätään tai hilluu alasti ympäriinsä, väkivalta ON VÄÄRIN.

Onhan se väärin, mutta ...

Vierailija
500/691 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuinkahan moni näistä isäksi "huijatuista" käytti itse ehkäisyä? just saying..

Söisitkö sinä e-pillereitä, jos mies väittäisi käyneensä vasektomiassa?

Tottakai, jos en missään nimessä lasta tahtoisi. Silloinkin, vaikka kyseessä olisi kunnon parisuhde, puhumattakaan puolituntemattomasta.

Ja miksi puhut pelkästään pillereistä? Voisihan sitä käyttää kortsuakin, jos ei halua hormonaalisia ehkäisyä tai sitten pidättäytyä seksistä hedelmällisinä päivinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme