Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilö joka siirtyi tuilta miehen siivelle

Vierailija
24.05.2025 |

Töihin tuli vuokrafirmasta työntekijä. Tämä henkilö kertoi, että on elänyt pääasiallisesti tuilla, mutta hiljattain löysi miehen jonka omakotitaloon muutti lapsensa kanssa. Tukia ei enää tarvitse nostaa ja nyt remontoivat miehen rahoilla huonetta toisen miehen lapselle.

Nyt kun ei hae enää tukia, voi tehdä työvuoroja silloin tällöin kun jaksaa. Töihin pääsee tietenkin miehen maksamalla autolla.

Mikä mussa on vikana kun tämä aiheuttaa kateellisuutta? Teen täyttä päivää pienellä palkalla ja koulutus löytyy alalla. Palkka on huono kokemusvuosista huolimatta. Asun kerrostalossa ja ajan vanhaa autoa. 

Missä maailmassa käy niin, että tuilla elävä henkilö löytää miehen, joka nostaa elintason heittämällä paremmaksi kun sellaisella, joka on tienannut elantonsa aina?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity omaan elämääsi. Elämä ei aina ole reilua kun katsomme sitä omasta vinkkelistämme, mutta kaikilla on oikeus onneen ja oman näköiseen elämään. 

Vierailija
2/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on perisynti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän itsekin että pitäisi keskittyä omaan elämään ja yleensä niin teenkin, mutta tämä jostain syystä herättää kateellisuutta.

Ap

Vierailija
4/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus vie kalatkin vedestä.

Vierailija
5/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän itsekin että pitäisi keskittyä omaan elämään ja yleensä niin teenkin, mutta tämä jostain syystä herättää kateellisuutta.

Ap

Niinsä oot kateellinen siitä, että toinen on löytänyt kumppanin, joka ei ole peeaa.

Vierailija
6/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niinsä oot kateellinen siitä, että toinen on löytänyt kumppanin, joka ei ole peeaa.

No niinpä.

Ap

Vierailija
7/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut läpinäkyvää katkeruutta ja kateutta eräältä muijalta, joka luuli seurustelevansa kultakimpaleen kanssa. Tosiasiassa se kultakimpale on varaton ja on aina ollut sitä. Sosiopaattina se kultakimpale sai luulemaan itsestään suuria.

Vierailija
8/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hlö ei ole firman vanki tai yhteiskunnan. Ehkä liika työ uuvuttaa jotkut, toisaalta sattumanvarainen vuoro voi olla rasittava osalle. On ihmisiä joille ei enää tule kumppania iän vuoksi tai ulkonäön, ei ole sitä vaihtoehtoa olemassa. Silloinko on muiden orjana, onko se tasa-arvoa.

Vierailija
9/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se muija, joka on kateellinen katkeroitui siitä, että hän löi kätensä kyynärpäitään myöten pskaan sen kultakimpaleensa kanssa, joka osoittautui köyhäksi kirkonrotaksi.

Minä sen sijaan porskuttelen ihan jees mun puolison kanssa.

Sillä muijalla hiipui suuruusharhat itsestään hyvinkin pian. Kävi kukkoilemassa ja pullistelemassa alkuun , ja nyt on toinen ääni kellossa.

Vierailija
10/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei pointti meni perille. Kyllä mä itsekin puolison elättäisin jos olis sellaisia varoja.

Ap

Vierailija
11/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ajatella positiivisesti ja olla iloinen muiden puolesta. Tuilla eläminen ei ole herkkua ja siihen voi olla vaikka kuinka ikäviä syitä. Eikö ole kiva että tuo nainen ja lapsensa saa nyt olla onnellisia? Mieskin lienee onnellinen kun on löytänyt kumppanin. Lapsesta kasvaa nyt todennäköisemmin uusi veronmaksaja Suomeen ja nainen paikkailee osaltaan työvoimapulaa, jee! 

Mikä omassa elämässäsi tekee sinut tyytymättömäksi ja onko jotain, mitä voit tehdä asialle? 

Vierailija
12/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se kateus merkkinä siitä, että kaipaat muutosta elämääsi. Ja sitten käytä sitä moottorina, joka auttaa sinut saavuttamaan niitä muutoksia joiden onnistuminen jollain toisella on aiheuttanut sen tunteen. Olet analysoinut, että kaipaat parempaa elintasoa ja kilttiä anteliasta kumppania. Miten suuntaat jompaa kumpaa tavoitetta kohti omista lähtökohdistasi?

Vierailija
13/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei ole mikään standardi, jossa kaikki elävät saman kaavan mukaan, samaa aikataulua ja samoissa olosuhteissa.

Kysymys ei myöskään ole siitä onko elämä reilua vai ei. Jokainen nyt vaan rakentaa oman elämänsä ja ratkaisee asiansa kuten parhaaksi katsoo.

Järjetötä ajan ja energian tuhlausta pohtia päivästä päivään ja kadehtia jonkun toisen elämää. Keskittyy nyt vaan siihen omaansa, luulisi siinäkin olevan ihan tarpeeksi tekemistä.

Vierailija
14/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota se kateus merkkinä siitä, että kaipaat muutosta elämääsi. Ja sitten käytä sitä moottorina, joka auttaa sinut saavuttamaan niitä muutoksia joiden onnistuminen jollain toisella on aiheuttanut sen tunteen. Olet analysoinut, että kaipaat parempaa elintasoa ja kilttiä anteliasta kumppania. Miten suuntaat jompaa kumpaa tavoitetta kohti omista lähtökohdistasi?

Siis kiitos tästä vastauksesta!

Ap

Vierailija
15/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritä ajatella positiivisesti ja olla iloinen muiden puolesta. Tuilla eläminen ei ole herkkua ja siihen voi olla vaikka kuinka ikäviä syitä. Eikö ole kiva että tuo nainen ja lapsensa saa nyt olla onnellisia? Mieskin lienee onnellinen kun on löytänyt kumppanin. Lapsesta kasvaa nyt todennäköisemmin uusi veronmaksaja Suomeen ja nainen paikkailee osaltaan työvoimapulaa, jee! 

Mikä omassa elämässäsi tekee sinut tyytymättömäksi ja onko jotain, mitä voit tehdä asialle? 

Totta. Ehdottomasti on lapsella näin paremmat näkymät tulevaisuuteen.

Olen itse elänyt lapsuuteni tuilla elävän leski äidin kanssa. Tiukkaa oli ja äidillä olisi ollut kyllä vientiä. Äiti oli aina siistin näköinen ja huolehti kodista, vaikka ei töissä käynytkään. Muistan muutaman miesehdokkaan vuosien varrelta, joista tykkäsin ja jotka olivat ihan lääpällään äitiin. Äiti ei vaan koskaan ottanut ketään isän jälkeen. Ehkä oma tausta vaikuttaa tähän tunteeseen, enpä tullut heti edes ajatelleeksi.

Ap

Vierailija
16/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap sinulla kumppania?

Vierailija
17/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää osata vastaanottaa ja myös antaa. Kyllä se nainen sille miehelle antaa.

Vierailija
18/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ehkä monet miehet arvostaa naisessa muuta kuin ammattia ja toimeentuloa? 

Vierailija
19/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen, että tuo ap:n työkaveri hyppäsi ojasta allikkoon. Ennen oli riippuvainen yhteiskunnan tuista, nyt on miehen elätettävänä. Ei kannata kadehtia.

Vierailija
20/66 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tilanne on kieltämättä vakava, mutta ei toivoton. Uskoisin, että hänellekin löytyy vielä sopiva kumppani. Pitää vain sopeutua siihen, että joskus voi käydä hyvin, toisinaan taas huonosti ja välillä voi käydä ihan päinvastoinkin.

Rohkaisevana esimerkkinä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitt

Hieno tilanneanalyysi. Ja hyvä, ettei mummo käyttänyt alkoholia. Älä sinäkään rupea käyttämään, ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi