Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Isäksi huijaaminen" on esimerkki miehisestä seksikulttuurista, joka ei ole pysynyt kehityksen perässä

Vierailija
04.04.2018 |

Nykyään on varmat testit eikä isyyttä pääse pakoon niin kannattaa alkaa vähän itsekin miettiä mihin sitä kikulia tunkee. Ei voi elää pellossa ja pomppia huoletta kukasta kukkaan niinkuin esi-isät joilla oli se etu että isyyttä ei voitu todistaa mitenkään. Silloin ei ollut edes aborttia.

Kommentit (691)

Vierailija
421/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te naiset olette mieltä jos mies ottaa kondomin pois seksin aikana kertomatta teille? Ja sitten kun tuleekin raskaaksi, mies sanoo että olisit käyttänyt pilleriä. Onhan naisillakin velvollisuutensa ehkäisyssä. Tälläistä logiikkaa täällä palstalla käytetään miestä vastaan.

Minä olen sitä mieltä, että kyseessä on tuolloin raiskaus. Minä en halua lasta, joten minä käytän ehkäisyä ihan itse. Mieheltä vaadin kondomia tautiriskin takia. Ikävä kyllä miehelle ei ole niitä pillereitä, mutta vaikka olisikin, ne eivät edelleenkään suojaa taudeilta, jolloin meillä olisi käytössä triplaehkäisy.

Edelleen, kukaan normaali nainen ei hyväksy sitä, että mies huijataan isäksi. On vaan ihan typerää luottaa siihen, että joku muu hoitaa asian puolestasi, silloin käytännössä ostaa sian säkissä. Rautalangasta vääntäen; niin kauan kuin on olemassa epärehellisiä ihmisiä, varaudu epärehellisyyteen. Älä ole sinisilmäinen ja naiivi. Siksi minä varaudun siihen, että mies voi lupauksista huolimatta ottaa kumin pois, tai se voi mennä rikki, ja käytän ehkäisyä itse. Miesten tulisi tehdä samoin.

Mutta miksi tämä periaate ei päde myös isyyden selvittämiseen? 'usein täällä on puhuttu, että isyystestin tulisi olla pakollinen ja mamma-armeija riehuu kuinka se on osoitus epäluottamuksesta? Tässä ketjussa sitten kuitenkin pitäisikin epäillä luottamusta?

Jaa? Mä en kyllä ymmärrä tuota, ja äitinäkin kannatan ajatusta. Ilman muuta olisin suostunut, jos puoliso olisi isyystestin halunnut (lapsi aikuistumassa). En osaa ajatella sitä epäluottamuksena ja vaatisin sen itsekin, mikäli osat olisivat toisinpäin enkä biologian vuoksi voisi olla 100% varma vanhemmuudestani. Tosin en muutenkaan ole mikään luottavainen tyyppi tai suhtaudu tällaisiin asioihin tunteella.

Vierailija
422/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AAMEN ! Miehet ovat jämähtäneet aikaan, jolloin saattoi vaimon ohella paukuttaa talon piikaa, naapurin lemmenkipeää leskirouvaa ja selvitä ilman vastuuta mahdollisesta jälkikasvusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä te naiset olette mieltä jos mies ottaa kondomin pois seksin aikana kertomatta teille? Ja sitten kun tuleekin raskaaksi, mies sanoo että olisit käyttänyt pilleriä. Onhan naisillakin velvollisuutensa ehkäisyssä. Tälläistä logiikkaa täällä palstalla käytetään miestä vastaan.

Minä olen sitä mieltä, että kyseessä on tuolloin raiskaus. Minä en halua lasta, joten minä käytän ehkäisyä ihan itse. Mieheltä vaadin kondomia tautiriskin takia. Ikävä kyllä miehelle ei ole niitä pillereitä, mutta vaikka olisikin, ne eivät edelleenkään suojaa taudeilta, jolloin meillä olisi käytössä triplaehkäisy.

Edelleen, kukaan normaali nainen ei hyväksy sitä, että mies huijataan isäksi. On vaan ihan typerää luottaa siihen, että joku muu hoitaa asian puolestasi, silloin käytännössä ostaa sian säkissä. Rautalangasta vääntäen; niin kauan kuin on olemassa epärehellisiä ihmisiä, varaudu epärehellisyyteen. Älä ole sinisilmäinen ja naiivi. Siksi minä varaudun siihen, että mies voi lupauksista huolimatta ottaa kumin pois, tai se voi mennä rikki, ja käytän ehkäisyä itse. Miesten tulisi tehdä samoin.

Mutta miksi tämä periaate ei päde myös isyyden selvittämiseen? 'usein täällä on puhuttu, että isyystestin tulisi olla pakollinen ja mamma-armeija riehuu kuinka se on osoitus epäluottamuksesta? Tässä ketjussa sitten kuitenkin pitäisikin epäillä luottamusta?

Jaa? Mä en kyllä ymmärrä tuota, ja äitinäkin kannatan ajatusta. Ilman muuta olisin suostunut, jos puoliso olisi isyystestin halunnut (lapsi aikuistumassa). En osaa ajatella sitä epäluottamuksena ja vaatisin sen itsekin, mikäli osat olisivat toisinpäin enkä biologian vuoksi voisi olla 100% varma vanhemmuudestani. Tosin en muutenkaan ole mikään luottavainen tyyppi tai suhtaudu tällaisiin asioihin tunteella.

Vastustus tähän on tainnut suurimmaksi osaksi olla, että se on rahan haaskausta systemaattisesti tehtynä, kun kaikkia testien teettämistä sairauksienkaan etsimiseen vastasynteneelle ei löydy rahaa. Periaatteessa näin, mutta onko tämä sitten se arvokysymys. Minäkään en vastusta tätä ajatusta, vaikka kyllähän se maksaa.

Vierailija
424/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä tuota miesten ajatusmaailmaa "mutta se sanoi syövänsä pillereitä!" minä naisena en IKIMAALMASSA luottaisi siihen jos joku mies sanoo "ei tarvi käyttää kumia, kyllä mä syön näitä pillereitä ettei tuu vauvoja.." a) onko hän muistanut ottaa ne?? b) syökö hän muka oikeasti?? c) entäs jos ne vaan ihan pettävät, mitään kun ei ole 100%. En ymmärrä miten joku mies voi luottaa?

Koska biologian takia miehellä ei ole lapsiasioissa mitään muuta vaihtoehtoa. Ei ole koskaan ollut, eikä käytännössä ole vieläkään. Jos mies haluaa lapsen hänen on vain pakko luottaa johonkin naiseen.

Vierailija
425/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastustus tähän on tainnut suurimmaksi osaksi olla, että se on rahan haaskausta systemaattisesti tehtynä, kun kaikkia testien teettämistä sairauksienkaan etsimiseen vastasynteneelle ei löydy rahaa. Periaatteessa näin, mutta onko tämä sitten se arvokysymys. Minäkään en vastusta tätä ajatusta, vaikka kyllähän se maksaa.

Rahoitus on tietysti ongelma. Saavutettu etu olisi kuitenkin kaikkien: syntyneelle lapselle voitaisiin osoittaa biologiset vanhemmat, mies voisi olla 100% varma isyydestään ja nainen 100% varma siitä, ettei saa epäilystä isyydestä koskaan silmilleen. Lisäksi juridiikka: elatusasiat olisivat selviä ja perilliset tiedossa. Ajattelenko tämän jotenkin nurinkurisesti, ei tuossa minusta mitään maatakääntävää ole, päinvastoin?

Vierailija
426/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhria saa syyllistää, kunhan uhri on mies. Auta armias, jos joku syyllistää naisuhria missään tilanteessa. Johan lähtee metoo-hurmostilassa suu vaahdoten riehuva naislauma toreille ja turuille kiekumaan.

Miten se, että vapaaehtoisesti harrastat seksiä tekee sinusta uhrin? Marttyyri.

Siten että nainen on valehdellut syövänsä pillereitä, kun todellisuudessa yrittää hankkiutua raskaaksi.

Kannattaisi sitten miettiä kenen kanssa sitä selsiä harrastaa. Ei tuo ole normaalin naisen käytöstä. Ja ainahan siihen voi kumin vaatia lisäksi.

Normaalista en tiedä, mutta valitettavan yleistä se ainakin on.

Vierailija
427/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahoitus on tietysti ongelma. Saavutettu etu olisi kuitenkin kaikkien: syntyneelle lapselle voitaisiin osoittaa biologiset vanhemmat, mies voisi olla 100% varma isyydestään ja nainen 100% varma siitä, ettei saa epäilystä isyydestä koskaan silmilleen. Lisäksi juridiikka: elatusasiat olisivat selviä ja perilliset tiedossa. Ajattelenko tämän jotenkin nurinkurisesti, ei tuossa minusta mitään maatakääntävää ole, päinvastoin?

Järkevältä kuulostaa, en kyllä itsekään ymmärrä mitä erityistä vastustusta tämän pitäisi herättää.

Vierailija
428/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua tosiaan kiinnostaisi tietää, että miten näitä miehiä on huijattu isiksi? Naiset juottaneet känniin ja käyttäneet hyväksi? Kertokaas jotain oikeita huijaustapauksia eikä tyyliin "no se sano ettei voi tulla raskaaksi" tai se sano ehkäisyn olevan kunnossa". N52

Vakiintuneessa parisuhteessa nainen väittää syövänsä pillereita vaikka todellisuudessa yrittää raskautta. Ekaa kertaako kuulet tällasesta? Onnittelut kuplastasi. Omassa lähipiirissäni olisi huomattavan paljon vähemmän lapsia jos mies ois tienny et nainen ei ehkäise...

Vierailija
429/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin vuosia sitten elokuvan, jonka nimi on jo unohtunut. Siinä elokuvassa nuori kaunis, ja luonteeltaan hyvin kiltti nainen valitti ystävälleen, että häntä harmittaa, kun hänen miehensä ei halua lapsia. Ystävä naurahti, ja totesi että: "Sulla on Jumalattaren vartalo, ja enkelin kasvot, mutta silti valitat, ettet saa miestä tekemään sulle lasta." Silloin nainen tajusi pointin, miten hölmö ja kiltti hän on ollut, ja hiffasi, että tosiaan joo, kyllähän hän sen lapsen saa hankittua, senkun vaan tekee mieheltä lupia kyselemättä.

Kyseessä oli toki vain pelkkä leffa. Kohtaus leffasta on kuitenkin hyvä esimerkki siitä, miten loppupeleissä nainen kyllä itse päättää, milloin tekee lapsen, ja milloin ei. Miehellä ei ole siinä loppupeleissä mitään "nokan koputtamista". Mies voi joko a) tehdä sterilisaation itselleen b) käyttää kumia c) olla harrastamatta seksiä. Jos mies ei halua lapsia, eikä tee jotain edellä mainituista, niin on ihan turha valittaa, jos jollakin on kohta uunissa "ylläri" pulla. Valta on naisella niissä asioissa. Siis länsimaisille naisilla. Eikä sille oikein mitään voi.

Ehkäisyn oikea pettäminen onkin sitten ihan asia erikseen. Mikään ehkäisymenetelmä ei ole sataprosenttisen varma. Eli niitä kuuluisia "pillereiden pettämisiä" tapahtuu kyllä ihan oikeastikin. Ehkäisypillerin ehkäisyteho ei tietenkään voi yhtäkkiä pettää, jos tuote on kunnollinen. Mutta naisen elimistössä voi tapahtua jotain, mikä estää pillerin imeytymisen kunnolla. Esimerkkinä mainittakoon mm. oksennustauti, tai hirveä ripuli. Kaikkea voi sattua...Jos mies tekee naisen (vahingossa) raskaaksi, niin silloin miehen kannattaa pitää kiltisti turpansa kiinni, vaikka epäilisikin naisen jättäneen pillerit pois tahallaan. Hirveämpää asiaa ei nimittäin voi nuorelle naiselle olla, kuin se, jos epäillään vilpistä, vaikka pillerit olisivat oikeasti pettäneet.

Vierailija
430/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen muistikuva, että jossain vaiheessa, kun palstalla oli keskustelu automaattisesta isyystestistä synnytyksen yhteydessä, niin naiset nousi barrikaadeille ja konsensus oli että täysin turhaa rahan haaskausta, tottakai pitää luottaa äidin sanaan ym.

Miksi pitää luottaa naiseen siinä tapauksessa, mutta ei pidä luottaa jos on sovittu että nainen syö pillereitä / käyttää kierukkaa / kapselia jne?

Muutenkin, jos ei voida luottaa elämänkumppaniin, niin aika heikosti menee. Toisenhan kuuluu olla siinä myötä- ja vastoinkäymisessä, eikö vain?

Vierailija
431/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua tosiaan kiinnostaisi tietää, että miten näitä miehiä on huijattu isiksi? Naiset juottaneet känniin ja käyttäneet hyväksi? Kertokaas jotain oikeita huijaustapauksia eikä tyyliin "no se sano ettei voi tulla raskaaksi" tai se sano ehkäisyn olevan kunnossa". N52

Vakiintuneessa parisuhteessa nainen väittää syövänsä pillereita vaikka todellisuudessa yrittää raskautta. Ekaa kertaako kuulet tällasesta? Onnittelut kuplastasi. Omassa lähipiirissäni olisi huomattavan paljon vähemmän lapsia jos mies ois tienny et nainen ei ehkäise...

Nämähän menevät kategoriaan "se sano ehkäsyn olevan kunnossa". Mitä pidemmälle edetään, sitä enemmän alkaa tuntua siltä, että kaikkien kannattaisi olla vähemmän sinisimmuja.

Vierailija
432/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu saa kyllä mun verenpaineen niin nousemaan...

Miettikää nyt hyvät naiset asiota omalle tai edes veljenne/ poikanne kohdalle. Kyllä kumppaniin täytyy voida luottaa! Alan kohta ihan oikeasti itkemään kun alapeukut kertoo karua tarinaa, trollejahan ne on mut onnistui tavoitteessaan!

Entäpä tyttärellenne? Saako joku mies pamauttaa hänelle vaikka HIV:n kun kerta ehkäisystäkin saa ihan surutta valehdella. Miksi sitten on taudeista kerrottava? Yhtä lopunelämän asioita kumpikin.

Vierailija
433/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kumppani olisi 100% luotettava ja käyttäisi ehkäisyä huolellisesti ja tunnollisesti, voi ehkäisy silti pettää. Jos on varma ettei lasta halua niin silloin ehkäisee itse, huolimatta siitä mitä ehkäisyä kumppani käyttää. Tämä pätee niin miehiin kuin naisiin.

Niin ihmeellistä vänkäämistä tämän asian kanssa täällä nyt on miesten taholta. Haluaisin kuulla miehiltä selityksen miksi sitä kondomia ei voi käyttää jos lapsi on ehdoton ei. Vastaukseksi ei kelpaa se että kumppaniin pitää voida luottaa koska raskaus voi alkaa vahingossa sen luotettavan kumppaninkin kanssa.

Vierailija
434/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen muistikuva, että jossain vaiheessa, kun palstalla oli keskustelu automaattisesta isyystestistä synnytyksen yhteydessä, niin naiset nousi barrikaadeille ja konsensus oli että täysin turhaa rahan haaskausta, tottakai pitää luottaa äidin sanaan ym.

Miksi pitää luottaa naiseen siinä tapauksessa, mutta ei pidä luottaa jos on sovittu että nainen syö pillereitä / käyttää kierukkaa / kapselia jne?

Muutenkin, jos ei voida luottaa elämänkumppaniin, niin aika heikosti menee. Toisenhan kuuluu olla siinä myötä- ja vastoinkäymisessä, eikö vain?

Hei tää on hyvä. Tee aiheesta pliis keskustelu ja kaivetaan popparit esiin kun kaksoismoraali kukkii.

Ja muistan itekin ton keskustelun ja sen "kyllä ois loukkaavaa jos ei luotettais" kaakatuksen. Ette ole luottamuksen arvoisia!!!

Vierailija
435/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kumppani olisi 100% luotettava ja käyttäisi ehkäisyä huolellisesti ja tunnollisesti, voi ehkäisy silti pettää. Jos on varma ettei lasta halua niin silloin ehkäisee itse, huolimatta siitä mitä ehkäisyä kumppani käyttää. Tämä pätee niin miehiin kuin naisiin.

Niin ihmeellistä vänkäämistä tämän asian kanssa täällä nyt on miesten taholta. Haluaisin kuulla miehiltä selityksen miksi sitä kondomia ei voi käyttää jos lapsi on ehdoton ei. Vastaukseksi ei kelpaa se että kumppaniin pitää voida luottaa koska raskaus voi alkaa vahingossa sen luotettavan kumppaninkin kanssa.

Sun pitää tehä eri keskustelu ehköisyn pettämisestä. Nyt puhutaan siitä kun toinen väittää että se on kunnossa vaikka samaan aikaan pitää sormia selän takana ristissä ja yrittää vauvaa. Kyllä se on huijaamista mikä siinä onniin vaikeaa? Valehtelitko miehellesi vauvanne olleen vahinko? Puhut mustaa valkoiseksi? Huoh.

Vierailija
436/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huijaaminen on tietysti kaikin puolin todella väärin tehty ja tuomittavaa. Sitä ei varmasti kukaan kiellä.

Mutta jokaisen, naisen sekä miehen, pitää ottaa vastuu omasta itsestään. Sen vuoksi näille "huijataan isäksi"-jutuille en viitsi edes kohottaa kulmakarvaani.

Kuten on jo moneen kertaan todettu, se ehkäisee kuka lapsia ei halua. Senhän pitäisi olla itsestään selvä asia. Meillä on kaksi yhteisellä sopimuksella tehtyä lasta, miehelle sopisi mainiosti lisää ja mulle taas ehdottomasti ei. En halua käyttää hormonaalista ehkäisyä tai ottaa sisääni kierukkaa ja päädyin omalla kohdallani sterilisaatioon. Mies yritti ehdottaa kondomeja sterin sijaan, mutta kolmannen raskauden ollessa mulle täysin vastenmielinen ajatus, päätin mennä miehen hienoisesta vastuksesta huolimatta sterilisaatioon. Mikä ei tietysti sekään ei ole täysin sataprosenttinen ehkäisy.

Voi hyvän tähden. Jos sovitaan että nainen käyttää pilleriä, niin ehkäisy on silloin kunnossa. Ei voi sanoa miehelle että mikset käyttänyt ehkäisyä. Ehkäisy oli käytössä, kun naisen piti käyttää pilleriä.

Vierailija
437/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa mahtavan epäloogiselta. Uskon kyllä, että noin on käynyt. Mutta olenkin toinen noista isyystestin kannattajista, jonka mielestä kaikkien etu on pitää huolta siitä, että niissä myötä- ja vastamäissä kulkevat varmasti oikeat henkilöt, ja vastaavasti siitä, ettei niissä taaperra ei-toivottuja lyhyitä henkilöitä. Valitettavasti takuuseen voi mennä vain itsestään, joten minäkään en antaisi päätösvaltaa edes puolison käsiin näin isossa asiassa, oman lapsiluvun ollessa täysi.

Vierailija
438/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nainen väittää ottavansa pilleriä, mutta sitten päättääkin lopettaa kertomatta miehelleen. Tätä tapahtuu paljon. Minäkin sain alkuni tällä tavalla.

Vierailija
439/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nainen väittää ottavansa pilleriä, mutta sitten päättääkin lopettaa kertomatta miehelleen. Tätä tapahtuu paljon. Minäkin sain alkuni tällä tavalla.

Niinkö? Miksihän sinulle on kerrottu tämmöinen kiva asia.

Vierailija
440/691 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein abortin taannoin vastoin tahtoani. Ehkäisy petti ja raskaus meni yli abortointiajan, sillä lääkäri uskoi kolmea tekemääni raskaustestiä jotka oli negatiivisia. Sitten kun maha ja rinnat alkoivat kasvaa, pääsin vihdoin ultraan. Raskaushormoonit olivat jotakuinkin nollissa.

Noh, sain sitten valviralta luvan myöhäiseen aborttiin koska tää kundi alkoi ITKEMÄÄN kun kuuli. Penniäkään en saanut abortista häneltä, eikä hän myöskään tullut tähän helvetilliseen kuolleen lapsen synnyttämiseen mukaan.

Pitkään mietin että synnyttäisin ilman hänen suostumustaan mutta koen sen tosiaan vähän cvääräksi.

Noh, nyt 2 vuotta komplikaatioista kärsineenä (sinne meni työ, oli kolme leikkausta, kaksi kohtutulehdusta, hormooneista johtuvaa kystan kasvua yms) alkaa jo vituttaa että miehet kehtaa vaatia että me pilataan elämämme siksi, että ei nyt vaan tuntunut kivalta toi juttu... pitääkö sitä isyyttä tunnustaa jos ei kiinnosta. Mun elämä meni pilalle koska kunnioitan toisen toivetta. Mitään en häneltä saanut. Elatusmaksuilla hänellä olisi ollut varaa.

Helppohan sitä on naista arvostella kun se kroppaa ja aivoja muuttava sykerö ei ole siellä teidän sisällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän