"Isäksi huijaaminen" on esimerkki miehisestä seksikulttuurista, joka ei ole pysynyt kehityksen perässä
Nykyään on varmat testit eikä isyyttä pääse pakoon niin kannattaa alkaa vähän itsekin miettiä mihin sitä kikulia tunkee. Ei voi elää pellossa ja pomppia huoletta kukasta kukkaan niinkuin esi-isät joilla oli se etu että isyyttä ei voitu todistaa mitenkään. Silloin ei ollut edes aborttia.
Kommentit (691)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, mitä teillä huijaamisesta puhuvilla on sanottavaa siihen, mitä itselleni kävi? Miesystäväni täysin tiedostaen, etten käytä ehkäisyä, otti salaa kumin pois. Useampaan otteeseen. Kun sain tämän tietää, pistin poikki, mutta silloin oli jo myöhäistä. Olin jo raskaana, ja pohtiessani pitäisinkö lapsen vai en, mies valitti kovaan ääneen, kuinka yritän huijata hänet isäksi. Haluaisin tietää, mitä sanottavaa teillä on tälläiseen, kuinka kovaan ääneen tuomitsette, ja kenet?
Ihme fantasiatarina jolla yrität sepittää agendan jonka mukaan tuollaista tapahtuisi. Mieti nyt hetki kuinka typerältä valheesi kuulostaa. Mies otti kondomin pois, etkä huomannut kuinka erilaiselta tuntuu? Ja pidätkö jatkuvasti silmiä kiinni seksin aikana vai miten et nähnyt ettei kondomia ole enää? Miten et tuntenut kuinka mällit tuli sisään? Niin huono valhe, ei ole mitenkään mahdollista että olisit huomannut asian vasta kun olit raskaana.
Jos mitään tuollaista tapahtui niin selvästi liiottelet tapahtumia suuresti ja totuus on pikemminkin niin, että olit täysin tietoinen kondomin puutteesta etkä vastustanut seikkaa mitenkään.Eli et edes usko, että mies on voinut noin kusisesti käyttäytyä? Kertoo ihan riittävästi sinusta. Vaikka et uskoisi koko asiaa, pystynet silti kertomaan, kuka mielestäsi on asiassa väärin toiminut? Aika vaikea on nähdä mitä mies tekee, kun ei ole silmiä selässä (joo, me molemmat tykättiin eniten takaapäin), eikä tehnyt sitä silloin kun oltiin kasvokkain, kun tiesi etten hyväksy. Ja ei, minä en ikinä ole huomannut eroa paljaalla tai kumin kanssa, molempia on tullut harrastettua reilusti, enkä ole ikinä tuntenut mällien tuloa sisään. Olenkin kyllä aika tunnoton alapäästäni, sen myönnän, en ole ikinä saanut orgasmia miehen kanssa, yksin, enkä leluilla.
Eli et huomannut kun mällit valui ulos?
Et edelleenkään suostu vastaamaan kysymykseen?
Etkö tiedä, että naisiltakin voi valua limaa ulos seksin jälkeen ilman sitä mälliäkin, jos on hyvin kostunut?
Ja kaikkien miesten sperma ei haise vahvalta, vaan voi olla tuoksutonta. Itselläni yksi tuollainen kokemus ja oli aika jännää, kun olin kuvitellut että jokaisella miehellä se oksettava, vahva haju siinä.
No väärinhän tuo on, mutta jos oikeasti et halunnut lapsia, olisi sinun kannattanut itse huolehtia siitä ehkäisystä tai pidättäytyä seksistä. Sitähän sitä miehillekin korostetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhria saa syyllistää, kunhan uhri on mies. Auta armias, jos joku syyllistää naisuhria missään tilanteessa. Johan lähtee metoo-hurmostilassa suu vaahdoten riehuva naislauma toreille ja turuille kiekumaan.
Koulussa ihan hyvin mielestäni kerrotaan jo aika nuorelle että seksistä syntyy lapsia. Ja vielä erikseen ehkäisyt molemmille sukupuolille. Jos sattui olemaan muita kiireitä tuolloin, on esim. netti täynnä hyödyllistä tietoa. Ja jos vieläkin on onnistunut välttämään tuon perustiedon, on varmaan aiheellista kerrata muutama viimeisin luokka, etteivät pahat naiset onnistu viemään viimeisiäkin ropojasi vauvanhimoissaan.
Koulussa myös kerrottiin, että seksi kuuluu usein aikuisten seurustelusuhteisiin. Että ei pidä itkeä jos joutuu omasta mielipiteestään huolimatta harrastamaan seksiä suhteessa. Jos koulussa nukkui, niin olisi tuo opittavissa netistä tai ihan ympärilleen katsomallakin. Ei pidä luottaa ihmisiin vaan ihan itse varmistautua, ettei kukaan pääse sinulle pahaa tekemään.
Jostain kumman syystä raiskauksen uhrin vastuusta ei kuitenkaan saa kysellä. Kun taas mies huijataan (esim. sabotoimalla kortsut) isäksi, se onkin ihan vaan oma vika.
Väkivallan uhri on aina uhri. Vaikka kyse olisi törkeästä huutelusta lähteneestä hakkaamisesta, toisen ihmisen koskemattomuuden loukkaaminen on ihan aina väärin, ilman mitään poikkeuksia. Vaikka nainen makaisi alasti sammuneen kadulla, häntä ei saa mennä panemaan, auttaminen on ainoa oikea teko sellaisessa tilanteessa.
Myös toisen ihmisen kaikki huijaaminen ja kusettaminen on aina väärin. Tuskin kukaan sitä kiistää. Kyse on lähinnä siitä, että toisin kuin raiskauksen, huijatuksi tulemisen voi useimmiten estää ihan vain toimimalla itse vastuullisesti ja järkevästi. Raiskatuksi voi tulla vaikka olisi päiväsaikaan liikenteessä pilkkihaalari päällä. Isäksi ei oikein voi tulla, jos itse pitää huolen ehkäisystä omalta osaltaan. Mikäli parisuhteessa, jossa pitäisi voida luottaa toiseen, tulee huijatuksi, kannattaa miettiä, onko parisuhde oikeasti siinä pysymisen arvoinen. Toki silloin on myöhäistä, kusetus ja sen seuraukset ovat jo tapahtuneet, mutta tämän vuoksi sitä kai olisikin parasta pitää ehkäisy omassa hallinnassa aina.
Eli älä luota keneenkään ja varustaudu kaikkeen.
Tuolla asenteella pitäisi varmaan hankkia kassakaappi makuuhuoneeseen, jotta tiedän kortsujeni olevan turvassa ihan vaan siltä varalta että vaimoni joskus sekoaisi ja haluaisi huijata minut isäksi puhkomalla yöpöydän laatikossa pitämäni kortsut.
Sanotaan nyt näin, että jos mieheni alkaisi joskus puhua lapsista positiiviseen sävyyn, lakkaisin siinä paikassa luottamasta, että hoitaa varmasti ehkäisyn. Niin kauan kuin lapsi on meille molemmille kauhistus, luottaisin häneen. Tosin tällä hetkellä tilanne on se, että minulla on kierukka, joten mies joutuu luottamaan minuun, etten salaa sitä poistata. Olen kuitenkin normaali ihminen, joten en sellaista hänelle missään nimessä tekisi. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että sellaisessa ihmisessä, joka toista niin pahasti kusettaa, on jotain perustavanlaatuista vikaa. Rinnastan tähän täysin myös tilanteen, jossa toinen haluaa lapsia, ja toinen vain hokee, että ehkä myöhemmin, vaikkei ole koskaan aikeissakaan vanhemmaksi alkaa. Pahemman luokan kusetus sekin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitys on tapahtunut niin, että naisten oikeudet ovat kasvaneet ja vastuut vähentyneet. Naisilla on niin raskauden ehkäisyyn kuin sen keskeytykseenkin erittäin hyvät mahdollisuudet. Ja seksikulttuuri on edelleenkin sitä, että nainen antaa ja mies saa, joten asetelma on siinäkin mielessä miehille epäedullinen, koska se altistaa luottamaan naisen sanaan. Pitäisi aloittaa jokin somekampanja, jossa taottaisiin miesten päähän, ettei naisiin voi luottaa pätkääkään. Naiset itse tietävät jo asian, mutta miten saataisiin jokainen mies sisäistämään se?
Minut huijattiin isäksi pitkässä parisuhteessa. Olin aivan loppu kolmen lapsen kanssa ja vaimo otti ja pyöräytti neljännen. Olen ajatellut erota.
Et sitten käynyt steriloitavana sen kolmannen lapsen jälkeen? Miksi et?
Luotin että ehkäisy on kunnossa. En olisi uskonut joutuvani huijatuksi.
Eli et ottanut vastuuta ehkäisystä itse.
En koska se oli sovittu hoidettavaksi pillerein. Ei siis olisi pitänyt luottaa vaimoon? Kumma juttu kun se , ettei luota tuntuu olevan suurin loukkaus. Paitsi tässä asiassa näköjään... Onko kuitenkin niin, että yhteinen nimittäjä on se, että oikea tapa on vain kunhan nainen hyötyy?
Vaimosi teki törkeästi. Siitä ei pääse mihinkään. Minulle vastaava tempaus tarkoittaisi automaattisesti avioeroa. Minun perheessäni on tilanne, että vaimo otti miehen tietämättä järjettömät velat ennen kuolemaansa. Kaikki jäi miehen maksettavaksi. Yhtä lailla se on ollut törkeä petos, joka olisi omalle kohdalle sattuessa johtanut avioeroon jos mies tietämättäni velkaantuisi hulluna. Yhteinen nimittäjä tälläisissä asioissa on ikävä kyllä se, että joko luottaa ja käy huonosti, tai ei luota ja luutavasti käy huonosti (tosin vähän toisella tapaa). Kusettajan kanssa kun on tekemisissä, yleensä ei vaan voi voittaa. Silti lapselta, joka ei ole syyllinen äitinsä tekoihin, ei ole oikeutta kieltää elatusta.
Ei siltä lapselta kukaan ole elatusta kieltämässäkään. Kyse on lähinnä siitä mistä se elatus otetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, mitä teillä huijaamisesta puhuvilla on sanottavaa siihen, mitä itselleni kävi? Miesystäväni täysin tiedostaen, etten käytä ehkäisyä, otti salaa kumin pois. Useampaan otteeseen. Kun sain tämän tietää, pistin poikki, mutta silloin oli jo myöhäistä. Olin jo raskaana, ja pohtiessani pitäisinkö lapsen vai en, mies valitti kovaan ääneen, kuinka yritän huijata hänet isäksi. Haluaisin tietää, mitä sanottavaa teillä on tälläiseen, kuinka kovaan ääneen tuomitsette, ja kenet?
Ihme fantasiatarina jolla yrität sepittää agendan jonka mukaan tuollaista tapahtuisi. Mieti nyt hetki kuinka typerältä valheesi kuulostaa. Mies otti kondomin pois, etkä huomannut kuinka erilaiselta tuntuu? Ja pidätkö jatkuvasti silmiä kiinni seksin aikana vai miten et nähnyt ettei kondomia ole enää? Miten et tuntenut kuinka mällit tuli sisään? Niin huono valhe, ei ole mitenkään mahdollista että olisit huomannut asian vasta kun olit raskaana.
Jos mitään tuollaista tapahtui niin selvästi liiottelet tapahtumia suuresti ja totuus on pikemminkin niin, että olit täysin tietoinen kondomin puutteesta etkä vastustanut seikkaa mitenkään.Eli et edes usko, että mies on voinut noin kusisesti käyttäytyä? Kertoo ihan riittävästi sinusta. Vaikka et uskoisi koko asiaa, pystynet silti kertomaan, kuka mielestäsi on asiassa väärin toiminut? Aika vaikea on nähdä mitä mies tekee, kun ei ole silmiä selässä (joo, me molemmat tykättiin eniten takaapäin), eikä tehnyt sitä silloin kun oltiin kasvokkain, kun tiesi etten hyväksy. Ja ei, minä en ikinä ole huomannut eroa paljaalla tai kumin kanssa, molempia on tullut harrastettua reilusti, enkä ole ikinä tuntenut mällien tuloa sisään. Olenkin kyllä aika tunnoton alapäästäni, sen myönnän, en ole ikinä saanut orgasmia miehen kanssa, yksin, enkä leluilla.
Etkö tiedä, että naisiltakin voi valua limaa ulos seksin jälkeen ilman sitä mälliäkin, jos on hyvin kostunut?
Ja kaikkien miesten sperma ei haise vahvalta, vaan voi olla tuoksutonta. Itselläni yksi tuollainen kokemus ja oli aika jännää, kun olin kuvitellut että jokaisella miehellä se oksettava, vahva haju siinä.
No väärinhän tuo on, mutta jos oikeasti et halunnut lapsia, olisi sinun kannattanut itse huolehtia siitä ehkäisystä tai pidättäytyä seksistä. Sitähän sitä miehillekin korostetaan.
Kyllä minä koen, että jos itse laitan miehelle kondomin ja katson että se on ok, olen huolehtinut ehkäisystä. Toki siinä otan sen riskin, että se mahdollisesti menee rikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uhria saa syyllistää, kunhan uhri on mies. Auta armias, jos joku syyllistää naisuhria missään tilanteessa. Johan lähtee metoo-hurmostilassa suu vaahdoten riehuva naislauma toreille ja turuille kiekumaan.
Koulussa ihan hyvin mielestäni kerrotaan jo aika nuorelle että seksistä syntyy lapsia. Ja vielä erikseen ehkäisyt molemmille sukupuolille. Jos sattui olemaan muita kiireitä tuolloin, on esim. netti täynnä hyödyllistä tietoa. Ja jos vieläkin on onnistunut välttämään tuon perustiedon, on varmaan aiheellista kerrata muutama viimeisin luokka, etteivät pahat naiset onnistu viemään viimeisiäkin ropojasi vauvanhimoissaan.
Koulussa myös kerrottiin, että seksi kuuluu usein aikuisten seurustelusuhteisiin. Että ei pidä itkeä jos joutuu omasta mielipiteestään huolimatta harrastamaan seksiä suhteessa. Jos koulussa nukkui, niin olisi tuo opittavissa netistä tai ihan ympärilleen katsomallakin. Ei pidä luottaa ihmisiin vaan ihan itse varmistautua, ettei kukaan pääse sinulle pahaa tekemään.
Jostain kumman syystä raiskauksen uhrin vastuusta ei kuitenkaan saa kysellä. Kun taas mies huijataan (esim. sabotoimalla kortsut) isäksi, se onkin ihan vaan oma vika.
Väkivallan uhri on aina uhri. Vaikka kyse olisi törkeästä huutelusta lähteneestä hakkaamisesta, toisen ihmisen koskemattomuuden loukkaaminen on ihan aina väärin, ilman mitään poikkeuksia. Vaikka nainen makaisi alasti sammuneen kadulla, häntä ei saa mennä panemaan, auttaminen on ainoa oikea teko sellaisessa tilanteessa.
Myös toisen ihmisen kaikki huijaaminen ja kusettaminen on aina väärin. Tuskin kukaan sitä kiistää. Kyse on lähinnä siitä, että toisin kuin raiskauksen, huijatuksi tulemisen voi useimmiten estää ihan vain toimimalla itse vastuullisesti ja järkevästi. Raiskatuksi voi tulla vaikka olisi päiväsaikaan liikenteessä pilkkihaalari päällä. Isäksi ei oikein voi tulla, jos itse pitää huolen ehkäisystä omalta osaltaan. Mikäli parisuhteessa, jossa pitäisi voida luottaa toiseen, tulee huijatuksi, kannattaa miettiä, onko parisuhde oikeasti siinä pysymisen arvoinen. Toki silloin on myöhäistä, kusetus ja sen seuraukset ovat jo tapahtuneet, mutta tämän vuoksi sitä kai olisikin parasta pitää ehkäisy omassa hallinnassa aina.
Tuolla asenteella pitäisi varmaan hankkia kassakaappi makuuhuoneeseen, jotta tiedän kortsujeni olevan turvassa ihan vaan siltä varalta että vaimoni joskus sekoaisi ja haluaisi huijata minut isäksi puhkomalla yöpöydän laatikossa pitämäni kortsut.
Sanotaan nyt näin, että jos mieheni alkaisi joskus puhua lapsista positiiviseen sävyyn, lakkaisin siinä paikassa luottamasta, että hoitaa varmasti ehkäisyn. Niin kauan kuin lapsi on meille molemmille kauhistus, luottaisin häneen. Tosin tällä hetkellä tilanne on se, että minulla on kierukka, joten mies joutuu luottamaan minuun, etten salaa sitä poistata. Olen kuitenkin normaali ihminen, joten en sellaista hänelle missään nimessä tekisi. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että sellaisessa ihmisessä, joka toista niin pahasti kusettaa, on jotain perustavanlaatuista vikaa. Rinnastan tähän täysin myös tilanteen, jossa toinen haluaa lapsia, ja toinen vain hokee, että ehkä myöhemmin, vaikkei ole koskaan aikeissakaan vanhemmaksi alkaa. Pahemman luokan kusetus sekin on.
Mutta jos kuitenkin sattuisit sekoamaan ja poistattamaan kierukan ja tulisit raskaaksi, niin miehelle todetaan vaan, että miksei hän huolehtinut itse ehkäisystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta puhut. En tuolloin ollut vielä itse ehkäisyllä, enkä halunnut sitä aloittaa, jos vaikka suhde ei toimisikaan, olin aika pahasti peloteltu hormonaalisen ehkäisyn vaaroilla. Suhde oli alkanut jo vakiintua, ja olin ajatellut hakea pillerit, jolloin mies olisi päässyt painamaan paljaalla ihan vakituiseen. Tuon tapauksen jälkeen en enää koskaan ole suostunut seksiin ellen ole itse hoitanut ehkäisyä. Tämä periaate pitää yhä, avioliitossani, enkä tee poikkeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos kuitenkin sattuisit sekoamaan ja poistattamaan kierukan ja tulisit raskaaksi, niin miehelle todetaan vaan, että miksei hän huolehtinut itse ehkäisystä.
Yhtäkkiselle sekoamiselle on aika vaikea tehdä mitään, mutta olen varmaan suurimman osan mahdollisista skenaarioista käynyt päässäni läpi. Olen pahoillani, minun on vaikea suhtautua tähän, koska olen perustavanlaatuisesti epäluottavainen. Luotan mieheeni niin paljon, kuin ikinä pystyn kehenkään luottamaan. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että tiedostan aina mahdollisuuden siihen, että mitä tahansa voi tapahtua koska tahansa. Minulle on mysteeri, miten muut ihmiset voivat niin sokeasti ja sinisilmäisesti suhtautua kanssaeläjiinsä, minä en ikinä luottaisi näin isoja asioita toisen ihmisen käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista on se kuinka tästä aina jaksetaan muistuttaa miesten kohdalla. Vai oletko aidosti tasa-arvoinen eli tyttö joka nussii, ottaa riskin synnyttää vauva?
Joka ikinen tyttö tietää nussimisen riskit, samoin joka ikinen poika. Tyttö vaan ei pane menemään luottaen vain toisen sanaan ehkäisystä.
Kyllä niitäkin tyttöjä riittää. Valitettavasti tiedän naisia, jotka turvautuu ehkäisyssä jälkiehkäisyyn ja aborttiin. Ne vaan on vaihtoehtoja, joita miehellä ei ole.
Mua tosiaan kiinnostaisi tietää, että miten näitä miehiä on huijattu isiksi? Naiset juottaneet känniin ja käyttäneet hyväksi? Kertokaas jotain oikeita huijaustapauksia eikä tyyliin "no se sano ettei voi tulla raskaaksi" tai se sano ehkäisyn olevan kunnossa". N52
Vierailija kirjoitti:
Mua tosiaan kiinnostaisi tietää, että miten näitä miehiä on huijattu isiksi? Naiset juottaneet känniin ja käyttäneet hyväksi? Kertokaas jotain oikeita huijaustapauksia eikä tyyliin "no se sano ettei voi tulla raskaaksi" tai se sano ehkäisyn olevan kunnossa". N52
Pitkässä suhteessa nainen käytti e-pillereitä ja olivat sopineet että lapsia hankitaan kunhan opiskelut saatu päätökseen. Naisella kuitenkin paheni vauvakuume niin pahaksi, että jätti pillerit syömättä eikä kertonut miehelle asiasta yhtään mitään. Nainen raskautukin sitten melko nopeesti ja miehelle selitti että ehkäsy on pettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista on se kuinka tästä aina jaksetaan muistuttaa miesten kohdalla. Vai oletko aidosti tasa-arvoinen eli tyttö joka nussii, ottaa riskin synnyttää vauva?
Joka ikinen tyttö tietää nussimisen riskit, samoin joka ikinen poika. Tyttö vaan ei pane menemään luottaen vain toisen sanaan ehkäisystä.
Kyllä niitäkin tyttöjä riittää. Valitettavasti tiedän naisia, jotka turvautuu ehkäisyssä jälkiehkäisyyn ja aborttiin. Ne vaan on vaihtoehtoja, joita miehellä ei ole.
Ei ole ei. Juuri siksi miehen kannattaa turvautua niihin ehkäisykeinoihin, jotka hänellä ovat käytettävissään, ellei sitten pidä mahdollista raskautta (riittävän) epätodennäköisenä tai merkityksettömänä jättääkseen ehkäisyn kokonaan toisen vastuulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtäkkiselle sekoamiselle on aika vaikea tehdä mitään, mutta olen varmaan suurimman osan mahdollisista skenaarioista käynyt päässäni läpi. Olen pahoillani, minun on vaikea suhtautua tähän, koska olen perustavanlaatuisesti epäluottavainen. Luotan mieheeni niin paljon, kuin ikinä pystyn kehenkään luottamaan. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että tiedostan aina mahdollisuuden siihen, että mitä tahansa voi tapahtua koska tahansa. Minulle on mysteeri, miten muut ihmiset voivat niin sokeasti ja sinisilmäisesti suhtautua kanssaeläjiinsä, minä en ikinä luottaisi näin isoja asioita toisen ihmisen käsiin.
Sama ajatusmaailma täälläkin. Ehkä me sitten ollaan niitä empatiakyvyttömiä naisia, mutta eipähän ainakaan huijata äideiksi 🙃
Olisi järkyttävää tulla isäksi. Haluan olla vapaa, nauttia parisuhteesta ja rahoistani vaimoni kanssa. En todellakaan tahtoisi olla isä, hyi olkoon!!!
T: M44
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi tämä vi tun Sini Tarkkinen alias Sini Ariell, joka bunkkaa nyt Australiassa jossain vi tun korvessa, väitti miehelleen, ettei voi tulla raskaaksi. Mies oli iloinen, koska EI HALUNNUT isäksi. Kun sitten tämä vi tun akka tulikin paksuksi, niin EI TEHNYT aborttia!!!!!!!!!!!!!! Kamala akka!!!
Huijaaminen on tietysti kaikin puolin todella väärin tehty ja tuomittavaa. Sitä ei varmasti kukaan kiellä.
Mutta jokaisen, naisen sekä miehen, pitää ottaa vastuu omasta itsestään. Sen vuoksi näille "huijataan isäksi"-jutuille en viitsi edes kohottaa kulmakarvaani.
Kuten on jo moneen kertaan todettu, se ehkäisee kuka lapsia ei halua. Senhän pitäisi olla itsestään selvä asia. Meillä on kaksi yhteisellä sopimuksella tehtyä lasta, miehelle sopisi mainiosti lisää ja mulle taas ehdottomasti ei. En halua käyttää hormonaalista ehkäisyä tai ottaa sisääni kierukkaa ja päädyin omalla kohdallani sterilisaatioon. Mies yritti ehdottaa kondomeja sterin sijaan, mutta kolmannen raskauden ollessa mulle täysin vastenmielinen ajatus, päätin mennä miehen hienoisesta vastuksesta huolimatta sterilisaatioon. Mikä ei tietysti sekään ei ole täysin sataprosenttinen ehkäisy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te naiset olette mieltä jos mies ottaa kondomin pois seksin aikana kertomatta teille? Ja sitten kun tuleekin raskaaksi, mies sanoo että olisit käyttänyt pilleriä. Onhan naisillakin velvollisuutensa ehkäisyssä. Tälläistä logiikkaa täällä palstalla käytetään miestä vastaan.
Minä olen sitä mieltä, että kyseessä on tuolloin raiskaus. Minä en halua lasta, joten minä käytän ehkäisyä ihan itse. Mieheltä vaadin kondomia tautiriskin takia. Ikävä kyllä miehelle ei ole niitä pillereitä, mutta vaikka olisikin, ne eivät edelleenkään suojaa taudeilta, jolloin meillä olisi käytössä triplaehkäisy.
Edelleen, kukaan normaali nainen ei hyväksy sitä, että mies huijataan isäksi. On vaan ihan typerää luottaa siihen, että joku muu hoitaa asian puolestasi, silloin käytännössä ostaa sian säkissä. Rautalangasta vääntäen; niin kauan kuin on olemassa epärehellisiä ihmisiä, varaudu epärehellisyyteen. Älä ole sinisilmäinen ja naiivi. Siksi minä varaudun siihen, että mies voi lupauksista huolimatta ottaa kumin pois, tai se voi mennä rikki, ja käytän ehkäisyä itse. Miesten tulisi tehdä samoin.
Mutta miksi tämä periaate ei päde myös isyyden selvittämiseen? 'usein täällä on puhuttu, että isyystestin tulisi olla pakollinen ja mamma-armeija riehuu kuinka se on osoitus epäluottamuksesta? Tässä ketjussa sitten kuitenkin pitäisikin epäillä luottamusta?
Nuorille pitäisi opettaa että aina pitää käyttää kortsua vaikka kumppanilla olisi hormoniehkäisy. Ja vaikka olisi sovittu että muuta ehkäisyä ei tarvita!
Koskaan ei voi tietää jos toinen jättää kertomatta ehkäisyn pois tai käy vahinko esim. Pillerien kanssa.
Samoin tytöillä kortsun lisäksi pitää huolehtia itsekin ehköisystä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi järkyttävää tulla isäksi. Haluan olla vapaa, nauttia parisuhteesta ja rahoistani vaimoni kanssa. En todellakaan tahtoisi olla isä, hyi olkoon!!!
Onko sinulle jo tehty vasektomia? Jos ei, niin miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Nuorille pitäisi opettaa että aina pitää käyttää kortsua vaikka kumppanilla olisi hormoniehkäisy. Ja vaikka olisi sovittu että muuta ehkäisyä ei tarvita!
Koskaan ei voi tietää jos toinen jättää kertomatta ehkäisyn pois tai käy vahinko esim. Pillerien kanssa.
Samoin tytöillä kortsun lisäksi pitää huolehtia itsekin ehköisystä.
Kortsua pitää käyttää jo pelkästään tautiriskin takia.
Aivan kammottavaa ja täysin tuomittavaa. Tuossakin on kuitenkin se mies, joka varsinaisesti hyväksikäyttää.