En ole koskaan saanut syödä niin paljon ja niin hyvää ruokaa kuin nyt VHH:lla
En edes tajua, miksi en ole muuttanut ruokavaliotani aikaisemmin. Nyt saan nauttia täyttävää ruokaa ja voida hyvin, silti paino putoaa ja vartalo kiinteytyy. Mikään konsti ei ole koskaan ollut näin tehokas!
Ahh, mieleni täyttyy onnesta ajatellessani kuinka ihana seuraava ateria tulee olemaan ja kuinka en todellakaan missään vaiheessa tule kituuttamaan tai tuntemaan minkään moista heikotusta tämän ruokavalion vuoksi ❤️
Kommentit (342)
Vierailija kirjoitti:
ihmisen elimistö tarvitsee myös hiilihydraatteja.
sehän on merkki siitä että lihaksisto alkaa surkastumaan jos tolla nopeasti paino tippuu, ensin sulaa rasvat ja sitten sulaa lihas, lopulta istutte pyörätuolissa tai makaatte lasaretissa letkuissa.
vähän sama kuin syöttäisi petoeläimelle (esim kissa) pelkkiä kasviksia.
Kyllä kissakin syö esim. ruohoa. Pahinta kissalle taitaa olla ns. ihmisten jämät-kotiruoka. Suolaiset mössöt joissa ei ole purtavaa. Hampaathan sillä ruualla menettää. Mutta, mistä olet saanut päähäsi, ettei vhh ruokailuun sisälly hiilareita?
Kyllä siihen kuuluu ja jokainen joutunee hakemaan loppupelissä sen itselle sopivan tason. Alussa rajoitetaan jotta pääsee ketoosiin ja sitten kokeillen lisätään. Mikäli putoaa ketoosista on hiilareita ollut liikaa. Suosittelen aiheeseen liittyvää kirjallisuutta tai vhh sivustoja (googleta)
Plaah. Rakastan vaaleaa tuoretta leipää, spagettia ym ym <3 myös vatsani rakastaa niitä. Harrastuksena ultramatkat ja triathlonit, ei pysty tulllaiseen vhh-pelleilyyn lähtemään, kun haluaa olla kovassa kunnossa:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin jostain kumman syystä nämä fanaattisimmat karppaajat on muutaman kymmenen kiloa ylipainoisia. Itse en tieda ainuttakaan normaalipainoista/hoikkaa karppaajaa, mutta näitä reilusti ylipainoisia on omalla työpaikallakin useita.
Ne sinun maintsemasi fanaattiset karppaajat saattavat olla juuri niitä, jotka syövät proteiinia liikaa. Noitahan suurin osa on, kun eivät viitsi perehtyä asiaan. Liika proteiini lisää painoa.
On kiistatonta, että liika proteiini käy sisäelinten päälle. Karppaminen läträämällä proteiinilla ei ole terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin jostain kumman syystä nämä fanaattisimmat karppaajat on muutaman kymmenen kiloa ylipainoisia. Itse en tieda ainuttakaan normaalipainoista/hoikkaa karppaajaa, mutta näitä reilusti ylipainoisia on omalla työpaikallakin useita.
Ne sinun maintsemasi fanaattiset karppaajat saattavat olla juuri niitä, jotka syövät proteiinia liikaa. Noitahan suurin osa on, kun eivät viitsi perehtyä asiaan. Liika proteiini lisää painoa.
On kiistatonta, että liika proteiini käy sisäelinten päälle. Karppaminen läträämällä proteiinilla ei ole terveellistä.
Olet oikeassa, proteiinin liika syöminen on haitallista. Karppaukseen ei kuitenkaan kuulu liika proteiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihmisen elimistö tarvitsee myös hiilihydraatteja.
sehän on merkki siitä että lihaksisto alkaa surkastumaan jos tolla nopeasti paino tippuu, ensin sulaa rasvat ja sitten sulaa lihas, lopulta istutte pyörätuolissa tai makaatte lasaretissa letkuissa.
vähän sama kuin syöttäisi petoeläimelle (esim kissa) pelkkiä kasviksia.
Kyllä kissakin syö esim. ruohoa. Pahinta kissalle taitaa olla ns. ihmisten jämät-kotiruoka. Suolaiset mössöt joissa ei ole purtavaa. Hampaathan sillä ruualla menettää. Mutta, mistä olet saanut päähäsi, ettei vhh ruokailuun sisälly hiilareita?
Kyllä siihen kuuluu ja jokainen joutunee hakemaan loppupelissä sen itselle sopivan tason. Alussa rajoitetaan jotta pääsee ketoosiin ja sitten kokeillen lisätään. Mikäli putoaa ketoosista on hiilareita ollut liikaa. Suosittelen aiheeseen liittyvää kirjallisuutta tai vhh sivustoja (googleta)
Ketoosi ei ole välttämätön vhh:ssa, jokaisen oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa, proteiinin liika syöminen on haitallista. Karppaukseen ei kuitenkaan kuulu liika proteiini.
Öh? Mitä se karppaus sitten on? Juoda öljyä pullosta? Ravinto jaetaan hiilareihin, proteiiniin ja rasvaan. Mistä lähtien sekasyöjä ihminen on kuulunut valaisiin? Jos unohdetaan petoeläimenkin ravinto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh? Mitä se karppaus sitten on? Juoda öljyä pullosta? Ravinto jaetaan hiilareihin, proteiiniin ja rasvaan. Mistä lähtien sekasyöjä ihminen on kuulunut valaisiin? Jos unohdetaan petoeläimenkin ravinto?
Hiljasta tuli!
Mä tein äsken ”tortilloja” eli käärin Cosmopolitan-salaattilehteen haluamani täytteet. Avot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karppaus on kasvispainotteinen ruokavalio, jossa energia saadaan rasvasta. Öljyäkin voi juoda pullosta, onhan se nestettä. Minä käytän kuitenkin mieluummin eläinrasvaa, on ravitsevampaakin kuin pelkkä öljy.
Vierailija kirjoitti:
Mä tein äsken ”tortilloja” eli käärin Cosmopolitan-salaattilehteen haluamani täytteet. Avot!
Täytteet? Ilmakuivatun kinkun kaltainen tuote, eli ilma ja kasa juuria ja pähkinää hyvin öljyttynä. Eh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karppaus on kasvispainotteinen ruokavalio, jossa energia saadaan rasvasta. Öljyäkin voi juoda pullosta, onhan se nestettä. Minä käytän kuitenkin mieluummin eläinrasvaa, on ravitsevampaakin kuin pelkkä öljy.
Ahaa! Tiristät pekonista ne rasvat kurkun päälle. Hyvä, tämä kuulosti valaisevalta ja ah niin herkulta!
Millaisia ruokia otatte töihin evääksi? Minusta on muuten typerää arvostella toisten dieettejä. Kyllä minäkin tiedän ravitsemuksesta taatusti saman kuin kuka tahansa muu, mutta kun minulle vvh ainoastaan toimii. Ongelmani on, että minun on pakko olla suhteellisen mustavalkoinen syömisissäni, mikäli aidosti haluan tulosta. Ei auta mikään lautasmalli, sellaisissa lipsuaa ote hyvin nopeasti.
Vhh-tapoja on niin erilaisia vähän kuin kristittyjä on helluntailaiset, lestadiolaiset, adventistit jne. Peruspointti on se, että hiilarien määrään ja laatuun kiinnitetään huomio. Senkin syvyydessä on eroja.
Tein itse lempeän siirtymän vhh:n suuntaan ja keho kiittää.
Minä en halua syödä paljoa. Tulee ähkyinen olo. En pidä "täyteen ahdetusta olosta". Siihen varmaan perustuukin se, että olen hoikka, sillä tykkään kumminkin sokerisesta, suolaisesta ja rasvaisesta. Syön yleensä kaikkea suht pieniä annoskokoja, on kyse jäätelöstä, kekseistä, sipseistä, leivästä, lämpimästä ruoasta tai muusta safkasta. Otan sipsejä pienen jälkiruokakulhollisen verran, kun joku ehkä saattaisi vetäistä ison pussin. Suklaalevy saattaa seistä kaapissa hyvin pitkään, kun en ota siitä kuin palan pari päivässä. Tykkään paljon vihanneksista, hedelmistä ja marjoista ja niitä syön paljon. Yksi päivä ostin mangoa ja kun söin sen muutama päivä myöhemmin kypsänä, niin oli muuten todellinen herkku. Yksi päivä söin Hesessä ja mietin, miksi olen pitänyt sitä joskus herkullisena. Kun en oikein siitä mitään sen kummempaa iloa saanut nykyään, vaikka nuorempana rasvainen pikaruoka oli suuri intohimo. En siis kiellä itseltäni mitään herkutteluja. Pyrin syömään monipuolisesti ja en pelkää rasvan käyttöä. Nytkin herkuttelen kermavaahtoa sisältävällä ananasrahkalla :) Yritän saada mahdutettua ruokavalioon myös riittävästi terveellisiä rasvoja, kuten kalaa, oliiviöljyä, pähkinöitä, avokadoja jne... En varmaan syö kumminkaan mitenkään hirveän terveellisesti, koska tykkään sokerisista herkuista ja aamu saattaakin alkaa suklaakeksillä tai korpuilla suklaalevitteellä ja kahvilla :D Syön kyllä aamupuuron marjoineen heti perään, johon pistän muitakin lisukkeita. Hiilarista olen huomannut, että se ei oikein pidä nälkää, joten pyrin välttämään täysin hiilaripainotteisia aterioita. Tässä kohdin ehkä joku voisi sanoa, että olen jonkunsortin karppi, mutta olen kaukana siitä. Siitä kertoo jo tarpeeni saada lasi appelsiinimehua joka aamu.
Ruokarytmissä pysyminen ja riittävä "tavallisen ruoan" syöminen on minulle tärkeää, koska tuntuu, että sillä lailla olo on hyvä eikä tule korvattua järkevää syömistä jollain pikamätöllä. Sokeria yritän vähentää siten, että herkutteluista huolimatta valitsen esimerkiksi jugurtit maustamattomina tai jos tekee mieli hiilihapollista juomaa, otan kivennäisvettä.
Ei minulla aina ole ollut näin, ettei olisi paino-ongelmia. Oli minulla kausi jolloin diettailin ja sitten vuoronperään ahdoin liikaa. Tuntuu, että monen mutkan jälkeen vaan syömistottumukseni palasivat samankaltaiseksi kuin lapsena :D
Vierailija kirjoitti:
Vhh-tapoja on niin erilaisia vähän kuin kristittyjä on helluntailaiset, lestadiolaiset, adventistit jne. Peruspointti on se, että hiilarien määrään ja laatuun kiinnitetään huomio. Senkin syvyydessä on eroja.
Amen😅
Ai jestas. Mä luulin, et puhutaan jostain valtion laitoksesta. Mietin tota ”HH:TA” joku vankeinhoitolaitos? Että mitä siel syödään?
Nii ja et joku on viikon ollu vankilan ruuilla. Joku on 5vuotta syöny ja paino pysyy 55kg. Ihan järkevältä kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vhh:ssa ei peruspointti ole hiilreissa, vaan kasviksissa ja rasvassa. Kasvikset tietty ovat hiilaria, joten ne valitaan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa! Tiristät pekonista ne rasvat kurkun päälle. Hyvä, tämä kuulosti valaisevalta ja ah niin herkulta!
Näin kyllä, jos söisin pekonia. Syön mieluummin kylkiviipaleita, saan itse maustaa ilman lisäaineita. Rasvat tietty tiristän viimeiseen pisaraan. Sianrasva on muuten oiva apu erektiovaivoihin (tää tietty miehille)
Tämä onnistuu hyvin vhh-ruokavaliolla.