En ole koskaan saanut syödä niin paljon ja niin hyvää ruokaa kuin nyt VHH:lla
En edes tajua, miksi en ole muuttanut ruokavaliotani aikaisemmin. Nyt saan nauttia täyttävää ruokaa ja voida hyvin, silti paino putoaa ja vartalo kiinteytyy. Mikään konsti ei ole koskaan ollut näin tehokas!
Ahh, mieleni täyttyy onnesta ajatellessani kuinka ihana seuraava ateria tulee olemaan ja kuinka en todellakaan missään vaiheessa tule kituuttamaan tai tuntemaan minkään moista heikotusta tämän ruokavalion vuoksi ❤️
Kommentit (342)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vhh-dieetiläiset vetää aivan liikaa rasvaa. Ihan hirvittävää se miten paljon sitä rasvaa vedätte, huhhuh. Valitettavasti seuraukset näette kyllä tulevaisuudessa. Edes hyvää rasvaa ei kuulu käyttää paljoa.
Niin, koska on fiksumpaa mättää hiilareita, jotka varastoituvat rasvana sisäelinten ympärille ja sitten saattekin iki-ihanan kakkostyypin diabeteksen loppuelämän ystäväksenne. Ne (hiilarit) kun eivät pidä nälkää, niin vrk-saanti ylittyy peruspertillä reippaasti yli suositusten. No, kukin taaplaa...
Mättää hiilareita? Ehkä sulla oli tämmönen ongelma, mutta minulla ei ole ongelmia enkä mätä yhtään mitään. Syön aivan normaalisti kohtuudella mitä huvittaa. Ja elimistö kuluttaa hiilareita, minulla ne hiilarit ei varastoidu yhtään mihinkään. Toivottavasti sinä itse tajuat sen, miten vaarallista tuommoinen ylenmääräinen rasvan vetäminen on.
Mahtaa olla hyvä olo lähteä fyysiseen duuniin kun energiat nolla yön jälkeen. Nämä rasvahehkuttajat ovat ihmisiä jotka eivät osaa syödä normaalisti vaan mättävät. Ugh.
Vierailija kirjoitti:
Otsikon nähdessäni pohdin akronyymin alkuperää, että tarkoittaisiko jotain VankeinHuoltoHallintoa vai mitä.
Ei, kun se tarkoittaa vähähiilihydraattisella. Automaattinen tekstinsyöttö vain korjaa tuollaiset kirjainyhdistelmät isoiksi kirjaimiksi. Pääsitkö nyt kärryille?
Vierailija kirjoitti:
Herkutteluun teen vhh-lettuja, ohje löytyy googlettamalla. Lisään sekaan teelusikallisen nestemäistä makeuttajaa niin kananmuna ei maistu liikaa läpi.
Outoa, että herkutteluhetki tehdään ruuasta (kananmuna), jonka maku ei kuitenkaan saa tulla liikaa läpi. Ei oikein kuulosta siltä, että tällä ruokavaliolla saa syödä paremmin kuin koskaan aiemmin, jos kerran pitää peitellä ruuan omaa makua keinotekoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko vhh:laiset tietoisia siitä miltä näytätte sisältäpäin?
Vhh ei myöskään missään nimessä sovi aerobista liikuntaa harrastaville ihmisille esim. Juoksijoille. Olen itse juoksija enkä pärjää ollenkaan ilman hiilareita
Et tietenkään pärjää ilman hiilareita, jos sulla energia tulee hiilareista. Vhh:lla energia tulee rasvasta.
Nyt naurattaa! Siitä rasvasta sitten saakin nopeasti tehot irti, läskien ruokavalio vhh on. Noilla eväillä ei juosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vhh-dieetiläiset vetää aivan liikaa rasvaa. Ihan hirvittävää se miten paljon sitä rasvaa vedätte, huhhuh. Valitettavasti seuraukset näette kyllä tulevaisuudessa. Edes hyvää rasvaa ei kuulu käyttää paljoa.
Niin, koska on fiksumpaa mättää hiilareita, jotka varastoituvat rasvana sisäelinten ympärille ja sitten saattekin iki-ihanan kakkostyypin diabeteksen loppuelämän ystäväksenne. Ne (hiilarit) kun eivät pidä nälkää, niin vrk-saanti ylittyy peruspertillä reippaasti yli suositusten. No, kukin taaplaa...
Mättää hiilareita? Ehkä sulla oli tämmönen ongelma, mutta minulla ei ole ongelmia enkä mätä yhtään mitään. Syön aivan normaalisti kohtuudella mitä huvittaa. Ja elimistö kuluttaa hiilareita, minulla ne hiilarit ei varastoidu yhtään mihinkään. Toivottavasti sinä itse tajuat sen, miten vaarallista tuommoinen ylenmääräinen rasvan vetäminen on.
Mahtaa olla hyvä olo lähteä fyysiseen duuniin kun energiat nolla yön jälkeen. Nämä rasvahehkuttajat ovat ihmisiä jotka eivät osaa syödä normaalisti vaan mättävät. Ugh.
Mättävät?? Mä olen aina ollut pieniruokainen ja olen edelleenkin: keittoa tai laatikkoruokaa 3dl, lihaa 100g aterialla. Kasviksia ja salaattia kyllä niin paljon kuin napa vetää. Pähkinöitä pari kourallista päivässä, rahkaa tai ukkojuggea esim smoothiessa 2dl/annos
Nyt vain tasapainoitetulla proteiinilla ja rasvalla tuo riittää paremmin pitämään nälän ja himot kurissa. Ja halutessani voin syödä enemmänkin lihomatta. Hiilaripäivän jälkeen tulee kilo lisää niin että humahtaa!
Jännä kommentti tuo, että paniikkihäiriö lieventynyt ketokarppauksella. Tosi kiinnostavaa kuitenkin! Kannattaa ehdottomasti palata siihen ruokavalioon, jos siitä kerta oli apua noinkin kamalaan sairauteen. Ehkä ketokarppauksen sijaan voi kokeilla vain sitä ns. hyväkarppausta, ei vaadi niin paljon itsekuria yms. sen ylläpitämiseen ja välillä saa vähän lipsuakin? Ketoosi on painonpudottamisen kannalta todennäköisesti kaikista tehokkainta, mutta varmaan myös haastavinta juuri etenkin sen ruokakauppavalikoiman kannalta.
Kuulin joskus eräältä mieheltä hyvän neuvon painon pudottamiseen ilman sen kummempia dieettejäkin - hiilarit päivässä alle 100g ja liikuntaa yhden tunnin ajan, esim kävelyä & ja paino tippuu. Leivän, sokerin ja pastan poisjättäminen jokapäiväisestä ruokavaliosta yleensä saa jo hiilarit pysymään reippaasti alle sadassa helpostikin. Tai saa kyllä aivan tolkuttoman paljon syödä kasviksia ja vihanneksia, niin silti hiilarit pysyy jossain 50g/pvä ja olotila on mitä mainioin. Hedelmistä se 100g raja tulee nopeammin. Välillä saa sitten vähän lipsua, eikä se nyt niin maailmaa kaada. Syökäämme ruokaa ja nauttikaamme elämästä. :D Pääasia, että päivä- ja viikkotasolla ruokailulinjat on kunnossa, ettei joka päivä sitten vain puputa jotain ravintoarvoiltaan olemattoman huonoa leipää ja perunaa. Jännä, ettei paino ole moksiskaan suuresta rasvan määrästä, pikemminkin laardia lähtee kropasta sitä nopeammin, mitä enemmän rasvaa ruokavaliossa (ja vähän hiilareita) mutta jos jonain päivänä vetää hiilariöverit vieraiden luona tms niin tulee kyllä äkkiä se turvotus, makeanhimo ja väsymys takaisin. Nej tack.
Ja mitä tulee liikuntaan, niin harrastan myös pilatesta, joogaa yms. ja vhh-ruokavalio on vaikuttanut positiivisesti jaksamiseen liikunnan suhteen, koska sitä energiaa on aiempaa enemmän. Muutaman kerran olen mennyt liikuntatunnille, että hiilarit ovat jääneet alle 20g sattumalta, ja silloin on huomannut, että lihasvoiman suhteen on ollut vähän veto pois, mutta hiilareiden nostaminen lihasvoimapäivinä siihen 50g:hen saa olotilan tuntumaan kuin duracell-pupulla. :)
Vierailija kirjoitti:
Ilman ketoosiakin saadaan rasva palamaan, kun insuliinitasot laskevat.
Mitkä ruoka-aineet laskee insuliinitasoa tehokkaimmin? Mitkä saa sen nousemaan?
Kuitenkin jostain kumman syystä nämä fanaattisimmat karppaajat on muutaman kymmenen kiloa ylipainoisia. Itse en tieda ainuttakaan normaalipainoista/hoikkaa karppaajaa, mutta näitä reilusti ylipainoisia on omalla työpaikallakin useita.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin jostain kumman syystä nämä fanaattisimmat karppaajat on muutaman kymmenen kiloa ylipainoisia. Itse en tieda ainuttakaan normaalipainoista/hoikkaa karppaajaa, mutta näitä reilusti ylipainoisia on omalla työpaikallakin useita.
No mä olen normaalipainoinen, en ole koskaan painanut yli bmi 23. Maratoneja juokseva ystävättäreni on aina ollut laiha ja lihaksikas.
Mun kaikki naispuoliset ystäväni ovat olleet hyvin hillittyjä hiilarien suhteen aina kuten minäkin. Ehkä syövät mäkkiä ja pullaa kotona mutta koskaan ei esim työpaikalla tai jos mennään ulos syömään. Marjoja ja kasviksia kuluu todella paljon päivittäin meillä kaikilla. Hyväkuntoisia, hoikkia/normaalipainoisia ja kauniita ikäisekseen, sellaista ei saavuta hiilarihötöllä. Yksi ylipainoinen joka tankkaa hiilareita, rakastaa mättöä
Itse en koe mitään suuria patoutumia kenenkään henkilökohtaisia ruokavaliovalintoja kohtaan, enkä näe syytä, miksi minun tarvitsisi kenenkään pekoniaamiaisia kritisoida. Mutta toivoisin kuitenkin, ettei virallisterveellisistä ruokasuosituksista tehtäisi mitään kirosanaa. Eivät ihmiset sairasta elintasosairauksia ja liho siksi, että he noudattaisivat virallisterveellisiä ruokasuosituksia, vaan siksi, että se ruokavalio ylipäätään on retuperällä. Sitä paitsi virallisterveellinen ruokavaliosuositus on toteutustavaltaan hyvin väljä, joten se on varmasti säädettävissä yksilöllisten mieltymysten mukaiseksi ihan samalla tavalla, kuin mikä tahansa muukin ruokavalio pl. erittäin tiukat kuuridieetit.
Sen muuten olen huomannut, että olipa ruokavalio ja vakaumus ruoan suhteen mikä hyvänsä, ihmiset ovat aivan tavattoman kiinnostuneita ja tuohtuneita siitä, mitä joku muu pistää suuhunsa. Saisinko syödä suolattoman ja yliprosessoidun ruokakerma-esanssi-makaronilaatikkoni ihan rauhassa, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Minä saan syödä ihan tavallisella terveellisellä ruokavaliolla ihan niin paljon kuin haluan ja niin hyviä ruokia kun vain jaksan tehdä. Vältän ainoastaan sokeria, vehnää ja alkoholia. Muuten vapaus ruokavaliossa. Kun on liikunnallinen elämäntapa ja syö kunnolla, niin aineenvaihdunta rullaa eikä tarvitse tuijottaa koko ajan mitä suuhunsa laittaa ja paljonko. En ole koskaan ollut ylipainoinen.
En usko itse vhh-ruokavalion terveellisyyteen pitkällä aikavälillä. Ei vaikuta hyvältä, että hiilihydraatit korvataan proteiinilla ja usein kovalla rasvalla. Olen itse ollut kerran ketoosissa, ja oloni ei ollut hyvä. Urheilusta ei ainakaan tule mitään ilman hiilihydraatteja. Ehkä liikkumattomiin ketoilijoihin tämä ei niin vaikuta, mutta itselleni oli suuri este.
Kun kroppa (aineenvaihdunta) toimii, ei tarvitse vhh-dieettejä. Tämä on minun mielipiteeni.
:) Hyvä juttu. Kukaan ei ole viemässä sulta mitään pois, tai käännyttämässä sua valitsemaltasi tieltä. Ehjää kokonaisuutta ei tarvitse korjata. Hyväksyntää vain puolin/toisin. On myös lääkäreitä jotka kannustavat syömään vhh painotteisesti. En usko, että kaikille sekaruokailukaan on se ainoa polku hyvinvointiin sekä terveyden ylläpitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko vhh:laiset tietoisia siitä miltä näytätte sisältäpäin?
Vhh ei myöskään missään nimessä sovi aerobista liikuntaa harrastaville ihmisille esim. Juoksijoille. Olen itse juoksija enkä pärjää ollenkaan ilman hiilareita
Et tietenkään pärjää ilman hiilareita, jos sulla energia tulee hiilareista. Vhh:lla energia tulee rasvasta.
Nyt naurattaa! Siitä rasvasta sitten saakin nopeasti tehot irti, läskien ruokavalio vhh on. Noilla eväillä ei juosta.
Ei ole tarvettakaan hirveästi juoksennella. Kunto pysyy hyvänä vähemmälläkin.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö pystyisi.
Kertokaa tyhmälle mistä tässä on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Jännä kommentti tuo, että paniikkihäiriö lieventynyt ketokarppauksella. Tosi kiinnostavaa kuitenkin! Kannattaa ehdottomasti palata siihen ruokavalioon, jos siitä kerta oli apua noinkin kamalaan sairauteen. Ehkä ketokarppauksen sijaan voi kokeilla vain sitä ns. hyväkarppausta, ei vaadi niin paljon itsekuria yms. sen ylläpitämiseen ja välillä saa vähän lipsuakin? Ketoosi on painonpudottamisen kannalta todennäköisesti kaikista tehokkainta, mutta varmaan myös haastavinta juuri etenkin sen ruokakauppavalikoiman kannalta.
Kuulin joskus eräältä mieheltä hyvän neuvon painon pudottamiseen ilman sen kummempia dieettejäkin - hiilarit päivässä alle 100g ja liikuntaa yhden tunnin ajan, esim kävelyä & ja paino tippuu. Leivän, sokerin ja pastan poisjättäminen jokapäiväisestä ruokavaliosta yleensä saa jo hiilarit pysymään reippaasti alle sadassa helpostikin. Tai saa kyllä aivan tolkuttoman paljon syödä kasviksia ja vihanneksia, niin silti hiilarit pysyy jossain 50g/pvä ja olotila on mitä mainioin. Hedelmistä se 100g raja tulee nopeammin. Välillä saa sitten vähän lipsua, eikä se nyt niin maailmaa kaada. Syökäämme ruokaa ja nauttikaamme elämästä. :D Pääasia, että päivä- ja viikkotasolla ruokailulinjat on kunnossa, ettei joka päivä sitten vain puputa jotain ravintoarvoiltaan olemattoman huonoa leipää ja perunaa. Jännä, ettei paino ole moksiskaan suuresta rasvan määrästä, pikemminkin laardia lähtee kropasta sitä nopeammin, mitä enemmän rasvaa ruokavaliossa (ja vähän hiilareita) mutta jos jonain päivänä vetää hiilariöverit vieraiden luona tms niin tulee kyllä äkkiä se turvotus, makeanhimo ja väsymys takaisin. Nej tack.
Ja mitä tulee liikuntaan, niin harrastan myös pilatesta, joogaa yms. ja vhh-ruokavalio on vaikuttanut positiivisesti jaksamiseen liikunnan suhteen, koska sitä energiaa on aiempaa enemmän. Muutaman kerran olen mennyt liikuntatunnille, että hiilarit ovat jääneet alle 20g sattumalta, ja silloin on huomannut, että lihasvoiman suhteen on ollut vähän veto pois, mutta hiilareiden nostaminen lihasvoimapäivinä siihen 50g:hen saa olotilan tuntumaan kuin duracell-pupulla. :)
Juu, en osannut edes odottaa tuollaista positiivista puolta vhh:ssa, mut tosiaan jo ekan viikon aikana jäi paniikkikohtaukset kokonaan pois, kun ennen niitä tuli päivittäin! Selittyy varmaan jotenkin verensokerin tasoittumisella, muuta en keksi. En ole kohtauksista kärsinyt oikeastaan senkään jälkeen kun oli se suklaakuuri, ja olen lipsunut leipään, pastaan ym roskaan viimeiset pari viikkoa. Olo on taas niin turvonnut, että PAKKO aloittaa karppaaminen uudestaan... Tosin ei ole järkeä eikä kovin motivoivaa vetää niin tiukasti kuin alkuvuoden. Siksi se suklaahimokin varmaan kasvoi niin tolkuttomaksi. Pelkään että ne paniikit alkaa uudelleen ja se jos mikä motivoi karppaamaan uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa tyhmälle mistä tässä on kyse?
Niin mitä haluat tietää?
Paniikit, ahdistuneet ja masennukset on monella hoidettavissa ruokavalion ja suoliston kautta. Minulla paniikki alkaa, kun candida albicans villiintyy.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Meillä töissä lihavimmat ovat vegejä. Karppaajat hoikkia ja jänteviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman ketoosiakin saadaan rasva palamaan, kun insuliinitasot laskevat.
Mitkä ruoka-aineet laskee insuliinitasoa tehokkaimmin? Mitkä saa sen nousemaan?
Tasainen verensokeri ilman rajuja nousuja. Verensokerin nousut nostavat insuliinia.
Vierailija kirjoitti:
Ne sinun maintsemasi fanaattiset karppaajat saattavat olla juuri niitä, jotka syövät proteiinia liikaa. Noitahan suurin osa on, kun eivät viitsi perehtyä asiaan. Liika proteiini lisää painoa.
Otsikon nähdessäni pohdin akronyymin alkuperää, että tarkoittaisiko jotain VankeinHuoltoHallintoa vai mitä.