En ole koskaan saanut syödä niin paljon ja niin hyvää ruokaa kuin nyt VHH:lla
En edes tajua, miksi en ole muuttanut ruokavaliotani aikaisemmin. Nyt saan nauttia täyttävää ruokaa ja voida hyvin, silti paino putoaa ja vartalo kiinteytyy. Mikään konsti ei ole koskaan ollut näin tehokas!
Ahh, mieleni täyttyy onnesta ajatellessani kuinka ihana seuraava ateria tulee olemaan ja kuinka en todellakaan missään vaiheessa tule kituuttamaan tai tuntemaan minkään moista heikotusta tämän ruokavalion vuoksi ❤️
Kommentit (342)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko huomannut "hajuhaittoja"? Minä haluaisin kokeilla laihduttaa kymmenen ylikiloani VHH:lla, mutta ahdistaa ajatus siitä, että henki/iho haisee. Haiseeko silloin samalle, kuin että olisi suussa joku tulehdus, vai onko haju erilainen ja yhtä epämiellyttävä?
En ole huomannut eivätkä muutkaan ole huomauttaneet. Jotenkin vois kuvitella ton hajun liittyvän enemmän ketoosiin, jolloin hengitys alkaa haista ja ketoaineet puskea ihon läpi? Käsittääkseni myös vegetaristit haisevat pahalle ruokavalionsa vuoksi
Mutta eikö ketoosi ole juuri se, joka polttaa rasvaa ja johon tähdätään? Miten tuolla ruokavaliolla muuten voi laihtua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko huomannut "hajuhaittoja"? Minä haluaisin kokeilla laihduttaa kymmenen ylikiloani VHH:lla, mutta ahdistaa ajatus siitä, että henki/iho haisee. Haiseeko silloin samalle, kuin että olisi suussa joku tulehdus, vai onko haju erilainen ja yhtä epämiellyttävä?
En ole huomannut eivätkä muutkaan ole huomauttaneet. Jotenkin vois kuvitella ton hajun liittyvän enemmän ketoosiin, jolloin hengitys alkaa haista ja ketoaineet puskea ihon läpi? Käsittääkseni myös vegetaristit haisevat pahalle ruokavalionsa vuoksi
Mitä hemmettiä nyt taas :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö ketoosi ole juuri se, joka polttaa rasvaa ja johon tähdätään? Miten tuolla ruokavaliolla muuten voi laihtua?
Ei, kun laihtuminen perustuu siihen, että energianlähteenä on varastoitu ja saatu rasva. Ketoosi vaatii alle 20 g HH per päivä, joka ei suinkaan ole vhh-dieetin suositus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmettiä nyt taas :D
No mä oon huomannut! Tai oikeammin vegaanit niitä pahanhajuisia on
Kolikon toinen puoli: palasin vhh:sta takaisin sekasyöjäksi (perhe, lapset, ruuanlaitto) ja sen jälkeen mun vatsa ei ole tervettä päivää nähnyt🙁sairastuin divertikuliittiin useita kertoja , ärtyvänsä paksusuoli, vatsa kipeä koko ajan, ripulia... en kestä enää juurikaan punaista lihaa ja rasvaisia ruokia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma että aikuiset ihmiset pelkää noin paljon hiilihydraatteja, vaikka ihminen tarvitsee niitä.
Kuulostaa joltain hurukultilta koko touhu. Normaali ihminen tietää kyllä mikä on terveellistä ja mikä ei, eikä toi vhh, anteeksi vain, kuulosta kovin terveeltä.Kaikki on niin kauan hyvin kuin kehosi toimii. Omani alkoi oireilla neljänkympin kieppeillä. Insuliini ei ilmeisesti toiminut enää normaalisti. Labroissa ei vielä näkynyt mitään kakkostyypin esiasteita, mutta olo puhui toista tarinaa. Keho varastoi energiaa eikä vapauttanut sitä käyttööni, joten olo oli nuutunut ja keho pöhöttynyt ja kasvusuunnassa. Ainoastaan hiilaria vähentämällä ja rasvaa lisäämällä sain tuon tilanteen käännettyä.
Minä sain diabeteksen vältettyä ihan sillä että aloin syömään kohtuullisesti ja kolmen tunnin välein.
Ei siihen tarvittu vhh-dieettiä.
Sokerit oli tosi koholla joskus kolme vuotta sitten, ja oli tehtävä elämäntapamuutos. Pienensin annoskokoja ja aloin syödä säännöllisesti, se on kaiken a ja o. Herkuttelun jätin viikonloppuihin.
Syön ihan tavallista kala-kasvis-peruna-pasta ruokia, lihaa en ole syönyt aiemminkaan. Paljon enemmän marjoja nykyään, pähkinöitä. Mutta siis ihan tavallisesti myös leipää ja muita viljatuotteita, eivät ne ole saatanasta, kuten te vhh-ihmiset väitätte.
Painoa tiuppunut kolmessa vuodessa 30 kiloa, mutta pääasia on parempi olo, turvotuskin on poissa.
Ei parempaan vointiin todellakaan tarvita vhh-dieettiä, vaan kohtuulliset annoskoot ja sdäännölliset ruoka-ajat on kaiken a ja o, ja karkit ja kaljottelut jättää viikonloppuihin.46v
Ok, sinä olet tyytyväinen omaan syömisiisi. Älä arvostele, jos joku haluaa syödä eri tavalla kuin sinä.
Halusin vain tuoda esiin että ihan maalaisjärjellä kyllä sokeriarvot voi saada hyviin lukemiin. Ei siihen tarvita mitään erikoisruokavaliota. Kohtuus ja säännölliset ruoka-ajat ovat paljon tärkeämpiä hyvinvoinnin kannalta kuin hiilihydraattien boikotointi.
46v
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko olemassa vähähiilihydraattisia kasvisproteiinin lähteitä, muuta kuin pähkinät? Kiinnostaisi periaatteessa kokeilla mutta en halua mässäillä päivittäin lihaa ja eläintuotteita vaikken kasvissyöjä olekkaan.
Jos vhh:ta haluat kokeilla, niin huomio se seikka, että vhh-ruokailussa ei mässäillä.
Lihaa syöt vain tarpeen verran, tai voit olla kokonaan ilman lihaa.
Et kyllä vastannut kysymykseen. Niin miten voi olla VHH:lla ilman sitä lihaa, mistä proteiini?
Vhh ei ole mikään proteiinipainotteinen ruokavalio. Tarvittavan proteiinin saat samoin kuin muillakin ruokavalioilla.
Vierailija kirjoitti:
Henki haisee pahalle vain ketoosissa, ja sekin on ohimenevää. Ketoosi ei ole välttämätöntä painonpudotuksessa.
huohhhh kirjoitti:
Hiilarissa on kuitua joka täyttää. Lihassa per annokseen on liikaa kaloreita. Jos syötte pelkkää lihaa, niin toivotan onnea myös teidän terveydelle. Sydänoireet on #1 terveysyy ja tilastojen valossa esim. punainen liha ja kolesteroli on myrkkyä elimistölle.
Syökää tasapainoisesti eikä pelkkää lihaa.
Vhh on kasvispainotteinen ruokavalio.
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi kiinnostaa. Kertokaahan hyviä esimerkkejä ruuistanne.
Itse olen vain hyväkarppi mutta nautin näistä ruuista todella. Tässä muutama esimerkki
- aamiaiseksi vaikka munakkaita tai munaruokia monin eri tavoin ja eri lisukkeilla. Ei tarvitse olla pekonia:) Itse rakastan myös tonnikalaa ja avokadoa sekaisin silputtuna, siihen vähän sitruunamehua, suolaa ja pippuria. Tuota vaikka ruisleipäsiivun tai karppileivän päälle ja loraus oliiviöljyä.
- lounaaksi kasvissosekeittoja (hh n 15g), kalaa, kanaa, kasvislisukkeita, salaattia lisukkeineen, pähkinöitä ja siemeniä. Kastikkeksi oliiviöljyä
- päivälliseksi esim pataruokia. Vaikka niissä on kasviksia ja vähän perunaakin hiilarit jää n 15g. Tai pihviä tai broileria tai kyljyksiä (karitsa, vasikka, possu) vaikka salaatin kanssa
- välipalana mulla on aina pähkinöitä jos tarvitsen
- iltapalaksi yleensä syön marjarahkaa (kermavaahtoon tehty) koska rakastan sitä
huohhhh kirjoitti:
Hiilarissa on kuitua joka täyttää. Lihassa per annokseen on liikaa kaloreita. Jos syötte pelkkää lihaa, niin toivotan onnea myös teidän terveydelle. Sydänoireet on #1 terveysyy ja tilastojen valossa esim. punainen liha ja kolesteroli on myrkkyä elimistölle.
Syökää tasapainoisesti eikä pelkkää lihaa.
Vhh:ssa syödään pääosin kasviksia ja liha on puhdasta ja aitoa ilman ylimääräisiä marinadeja, rasvat myös mukana.
Syömme tasapainoisesti ilman pelkkää lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän vhh onnistuu,jos kärsii sappikivitaudista? Eli mitään kovin rasvaista ei voi syödä,tai seuraa kivut ja rasvaripuli.
Mä sain samaan tautiin lääkäriltä ohjeet syödä rasvaa. Rasva tyhjentää sappirakon, ja sen tyhjentäminen säännöllisesti estää itselläni kivien muodostumisen. Jos sappineste on rakossa liian kauan niin muodostuu noita kiviä. Toki jokainen potilas on yksilöllinen, mutta itse en ole saanut yhtään sappikohtausta seitsemään vuoteen, ja ainoa hoito on tosi iso rasva-annos parin kolmen päivän välein, esim pari rkl kookosrasvaa tai 0,5dl oliiviöljyä. Minä en kyllä muuten noudata mitään ruokavaliota.
Juuri näin.
Kyse onkin rasvan laadusta. Oliiviöljy on todella terveellistä elimistölle eikä sitä desilitroittain syödä. Pari ruokalusikallista päivässä riittää (=0,5dl)
Mutta prosessoituna - esim metwursti, sipsit tai pekoni se tosiaan saa sapen kiehumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän vhh onnistuu,jos kärsii sappikivitaudista? Eli mitään kovin rasvaista ei voi syödä,tai seuraa kivut ja rasvaripuli.
Mä sain samaan tautiin lääkäriltä ohjeet syödä rasvaa. Rasva tyhjentää sappirakon, ja sen tyhjentäminen säännöllisesti estää itselläni kivien muodostumisen. Jos sappineste on rakossa liian kauan niin muodostuu noita kiviä. Toki jokainen potilas on yksilöllinen, mutta itse en ole saanut yhtään sappikohtausta seitsemään vuoteen, ja ainoa hoito on tosi iso rasva-annos parin kolmen päivän välein, esim pari rkl kookosrasvaa tai 0,5dl oliiviöljyä. Minä en kyllä muuten noudata mitään ruokavaliota.
Juuri näin.
Kyse onkin rasvan laadusta. Oliiviöljy on todella terveellistä elimistölle eikä sitä desilitroittain syödä. Pari ruokalusikallista päivässä riittää (=0,5dl)
Mutta prosessoituna - esim metwursti, sipsit tai pekoni se tosiaan saa sapen kiehumaan.
Selittäisitkö miten metwurstin tai pekonin rasva on mielestäsi prosessoitua? Miten sen koostumus muuttuu "prosessoinnin" aikana? Ymmärrätkö yhtään mitä höpiset?
Olen ollut nyt kaksi kuukautta vhh-ruokavaliolla. Paino tippunut 4kg. Mies suhtautui aluksi hyyyyvin ennakkoluuloisesti ja kritisoi dieettiäni samalla lailla kuin täällä. :D Mutta nyt hän on itsekin alkanut kiinnostua ruokavaliosta nähtyään, miten se paino vaan tippuu syömällä. Jännä, miten ihmiset nousevat puolustuskannalle, jos kyseenalaistaa perunan tai leivän tarpeellisuuden ruokavaliossa. Ihmiset sekoittavat myös vhh-ruokavalion heti Atkinsiin, jossa ei ole käytännössä juuri muuta kuin voita, lihaa ja juustoa. Vhh tiivistettynä on enempi jauhojen, sokerin ja pasta/peruna/riisin korvaaminen vihanneksilla. Rasvaa syödään niin, että tulee kylläiseksi, mutta ei ole tarvetta läträtä. Rasvaa on vaikea syödä yli tarpeen, kun alkaa ällöttää. Vain sen verran, että nälkä tyydyttyy. Innostaa tosiaan jatkamaan, kun huomaa olotilan parantuvan ja piristyvän entisestä sokerisumusta ja vatsan pullotus piereskelyineen vaihtunut terveeseen olotilaan.
Hyvät vaikutukset
+ paino putoaa näkemättä nälkää. Saa syödä aina, kun on nälkä ja niin paljon, kuin mieli tekee.
+ saa syödä surutta rasvaisia, juustoisia ja kermaisia ruokia niin paljon kuin haluaa, ei yleensä kauheasti kuitenkaan jaksa, sillä rasvalla on hiilareita huomattavasti kylläisempi vaikutus.
+ verensokeri tasoittunut, ei väsymystä lounaan jälkeen
+ ei makeanhimoa lainkaan
+ turvotus lähtenyt, ei kinnaa farkkujen nappi, maha pysyy litteänä
+ ilmavaivat lähteneet ja vatsa toimii normaalisti! Halleluja!
+ Nälän tunne on muuttunut, vatsa kurnii nälän tullessa, mutta mieliteot ja ahmimisen tarve hävinnyt
Huonot puolet
- Rahaa menee ruokaan enemmän, kuin ennen. Marjat, vihannekset, voit ja liha maksaa huomattavasti enemmän, kuin makaroni, peruna ja ruisleipä.
- Vieraiden luona ja matkalla on vaikeaa, kun huoltoasemat yms on täynnä kaikkea hiilaripaskaa pääosin. Kaikki ruoka pitää melkein tehdä itse. Valmiina ostetuissa ruuissa piilotettuna järkyttävän paljon sokeria ja kaikkea lisäaineshaissea, jonka näkee pian olotilassa. Vieraat eivät aina ymmärrä ja alkaa heti saarnata ruokavalion epäterveellisyydestä samalla lailla kuin täällä. Sen takia parempi olla vain hiljaa ruokavaliostaan ja laihtua hissukseen.
Puuro, ruisleipä, pasta-elämää muistellessa tulee heti mieleen kamalat ilmavaivat, turvotukset ja tarve päivätorkuille. Onneksi se elämä on takanapäin. :) Huutelijat saa huudella ihan niin paljon kuin lystää, minua harmittaa, etten aloittanut tätä ruokavaliota aiemmin. Energiaa ja hyvää oloa piisaa. 3 ateriaa päivässä, ei muina aikoina tarvetta syödä mitään. Ei pikkunälkää yms. Ps. kasvikset, esim. kaalit ovat erinomaisia kuitupommeja, sitä kuitua saa muualtakin, kun puurosta ja pieruleivästä. Joku täällä mietti, että vhh:ssa ei saa kuitua. Suolistoni tykkää selvästi kaalista enemmän, kuin viljasta. T: olotila
Söin tässä juuri lounaaksi ison lautallisen mozzarella-salaattia, johon plöräytin kunnolla majoneesia ja vähän öljyäkin sekaan. Ai että maistui hyvältä, jälkkäriksi maistuu vihreä tee. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vhh-dieetiläiset vetää aivan liikaa rasvaa. Ihan hirvittävää se miten paljon sitä rasvaa vedätte, huhhuh. Valitettavasti seuraukset näette kyllä tulevaisuudessa. Edes hyvää rasvaa ei kuulu käyttää paljoa.
Vhh:ssa energia tulee rasvasta, joten onhan sitä syötävä tarpeeksi.
Seuraukset näemme tulevaisuudessa hyvänä terveytenä ilman lääkkeitä :)
Rasvaa voi saada monella tapaa, ei sitä tarvitse lapata suuhun kauhalla:D
Mulla rasva tulee avokadosta, pähkinöistä, pähkinävoista, tahinista (näistä saa myös hyvää proteiinia), rasvaisesta kalasta, oliiviöljystä ruuanlaitossa ja esim salaatinkastikkeena, voista tietty.
Ilman ketoosiakin saadaan rasva palamaan, kun insuliinitasot laskevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko vhh:laiset tietoisia siitä miltä näytätte sisältäpäin?
Vhh ei myöskään missään nimessä sovi aerobista liikuntaa harrastaville ihmisille esim. Juoksijoille. Olen itse juoksija enkä pärjää ollenkaan ilman hiilareita
Et tietenkään pärjää ilman hiilareita, jos sulla energia tulee hiilareista. Vhh:lla energia tulee rasvasta.
Mä käyn rankemmassa pilateksessa, harrastan vesijuoksua ja -jumppaa vhh:lla. Kaveri juoksee maratoneja ilman ongelmia alakarppina. Kumma juttu:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä laihduin, mutta mulle tuli muita ongelmia siitä, eli kaikille se ei sovi. Mä tarvitsen hedelmiä ja leipää vatsan toimintaan. Muuta sokeria ilman pärjään kyllä.
Minä olen rajoittanut hiilareita ja laihtunut 10 kg, mutta syön hedelmiä 2-3 kpl päivässä, joka ainoa päivä. Syön myös paljon porkkanaa ja bataattia jne. Millaisella systeemillä olit?
Olin tässä välillä muualla, joten vastaan vasta nyt. Otin aika lailla ääripään, eli jätin lähes kaikki hiilarit pois. Olin aika hoikkana vuosikaudet kun palautin ruokavalioon leivät ja hedelmät, mutta rajoitetusti. Nyt on taas tullut syötyä mitä sattuu ja on muutama kilo ylimääräistä. Aion laihduttaa ihannepainooni nyt niin että puuroa syön jatkossakin jos mieli tekee tai leipää aamupalalla ja päivällä sen pari kolme hedelmää, mutta jätän kaikki vehnän ja sokerin pois. Leipää en syö sitten enää muuta kuin aamuisin ja pizzat ja pastat saa jäädä. Uskon tämän toimivan.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut nyt kaksi kuukautta vhh-ruokavaliolla. Paino tippunut 4kg. Mies suhtautui aluksi hyyyyvin ennakkoluuloisesti ja kritisoi dieettiäni samalla lailla kuin täällä. :D Mutta nyt hän on itsekin alkanut kiinnostua ruokavaliosta nähtyään, miten se paino vaan tippuu syömällä. Jännä, miten ihmiset nousevat puolustuskannalle, jos kyseenalaistaa perunan tai leivän tarpeellisuuden ruokavaliossa. Ihmiset sekoittavat myös vhh-ruokavalion heti Atkinsiin, jossa ei ole käytännössä juuri muuta kuin voita, lihaa ja juustoa. Vhh tiivistettynä on enempi jauhojen, sokerin ja pasta/peruna/riisin korvaaminen vihanneksilla. Rasvaa syödään niin, että tulee kylläiseksi, mutta ei ole tarvetta läträtä. Rasvaa on vaikea syödä yli tarpeen, kun alkaa ällöttää. Vain sen verran, että nälkä tyydyttyy. Innostaa tosiaan jatkamaan, kun huomaa olotilan parantuvan ja piristyvän entisestä sokerisumusta ja vatsan pullotus piereskelyineen vaihtunut terveeseen olotilaan.
Hyvät vaikutukset
+ paino putoaa näkemättä nälkää. Saa syödä aina, kun on nälkä ja niin paljon, kuin mieli tekee.+ saa syödä surutta rasvaisia, juustoisia ja kermaisia ruokia niin paljon kuin haluaa, ei yleensä kauheasti kuitenkaan jaksa, sillä rasvalla on hiilareita huomattavasti kylläisempi vaikutus.
+ verensokeri tasoittunut, ei väsymystä lounaan jälkeen
+ ei makeanhimoa lainkaan
+ turvotus lähtenyt, ei kinnaa farkkujen nappi, maha pysyy litteänä
+ ilmavaivat lähteneet ja vatsa toimii normaalisti! Halleluja!
+ Nälän tunne on muuttunut, vatsa kurnii nälän tullessa, mutta mieliteot ja ahmimisen tarve hävinnyt
Huonot puolet
- Rahaa menee ruokaan enemmän, kuin ennen. Marjat, vihannekset, voit ja liha maksaa huomattavasti enemmän, kuin makaroni, peruna ja ruisleipä.
- Vieraiden luona ja matkalla on vaikeaa, kun huoltoasemat yms on täynnä kaikkea hiilaripaskaa pääosin. Kaikki ruoka pitää melkein tehdä itse. Valmiina ostetuissa ruuissa piilotettuna järkyttävän paljon sokeria ja kaikkea lisäaineshaissea, jonka näkee pian olotilassa. Vieraat eivät aina ymmärrä ja alkaa heti saarnata ruokavalion epäterveellisyydestä samalla lailla kuin täällä. Sen takia parempi olla vain hiljaa ruokavaliostaan ja laihtua hissukseen.
Puuro, ruisleipä, pasta-elämää muistellessa tulee heti mieleen kamalat ilmavaivat, turvotukset ja tarve päivätorkuille. Onneksi se elämä on takanapäin. :) Huutelijat saa huudella ihan niin paljon kuin lystää, minua harmittaa, etten aloittanut tätä ruokavaliota aiemmin. Energiaa ja hyvää oloa piisaa. 3 ateriaa päivässä, ei muina aikoina tarvetta syödä mitään. Ei pikkunälkää yms. Ps. kasvikset, esim. kaalit ovat erinomaisia kuitupommeja, sitä kuitua saa muualtakin, kun puurosta ja pieruleivästä. Joku täällä mietti, että vhh:ssa ei saa kuitua. Suolistoni tykkää selvästi kaalista enemmän, kuin viljasta. T: olotila
Söin tässä juuri lounaaksi ison lautallisen mozzarella-salaattia, johon plöräytin kunnolla majoneesia ja vähän öljyäkin sekaan. Ai että maistui hyvältä, jälkkäriksi maistuu vihreä tee. :)
Mulla hyvin sama kokemus kuin tällä kirjoittajalla. Ketokarppasin noin 7 viikkoa ilman mitään ongelmia, painoa tippui 5,5 kg. Sitten meni yhtäkkiä vituiksi. Lähestyvät tokat menkat karppaamisen aikana sai aikaiseksi järjettömän suklaan himon. Siitä ei päässyt millään, ja mun teki sitä yhtäkkiä mieli koko ajan! Vedin yhden viikon aikana varmaan kilon suklaata 😱 Sen jälkeen sit meni jotenkin koko motivaatio ja yritän tässä saada sitä takaisin.
Itsekin huomasin miinuksena, että rahaa mene tosiaan enemmän ja joutuu enemmän miettimään mitä sieltä kaupasta ottaa mukaan.
Toisaalta ikinä ei turvottanut tai pierettänyt, ei väsyttänyt, uni oli sikeää ja unentarve putosi yhdeksästä tunnista seitsemään tuntiin, näläntunne alkoi olla aika vieras ja mikä tärkeintä ainakin mulle, paniikkikohtaukset hävisi karpatessa kokonaan!!!
Kyllä minäkin uudelleen alotan vhh:n, jos ei muutoin niin jo ton paniikkihäiriön selättämisen vuoksi.
Ne ei vaan toimi kaikilla. Mä pärjäsin kokojyvällä, kohtuudella, liikunnalla ym. hyvin 35 vuotta. Sitten alkoi paino nousta ja se vaan nousi, vaikka mitä olisi tehnyt. Reilu 40 vuotiaana vyötärö oli metrin, painoindeksi 28 ja metabolinen oireyhtymä oven takana. Jälkeenpäin tajusin, että silloin 35 vuotiaana mun haima ei enää jaksanut sitä normiruuan hiilarikuormaa ja ongelmat alkoi kasaantua. Nyt mennään vhh:lla. Paino on vihdoin normaali samoin verenpaine. Vyötärö on 10 senttiä kapeampi. Ketoosissa en ole ollut, mutta mitään runsashiilarista en syö (hedelmiäkin vain lenkkipäivinä). Ihmiset on yksilöitä, eikä kaikkien sisukset vain kestä päivittäistä leipää ja perunaa.