Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole koskaan saanut syödä niin paljon ja niin hyvää ruokaa kuin nyt VHH:lla

Vierailija
02.04.2018 |

En edes tajua, miksi en ole muuttanut ruokavaliotani aikaisemmin. Nyt saan nauttia täyttävää ruokaa ja voida hyvin, silti paino putoaa ja vartalo kiinteytyy. Mikään konsti ei ole koskaan ollut näin tehokas!

Ahh, mieleni täyttyy onnesta ajatellessani kuinka ihana seuraava ateria tulee olemaan ja kuinka en todellakaan missään vaiheessa tule kituuttamaan tai tuntemaan minkään moista heikotusta tämän ruokavalion vuoksi ❤️

Kommentit (342)

Vierailija
261/342 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin jostain kumman syystä nämä fanaattisimmat karppaajat on muutaman kymmenen kiloa ylipainoisia. Itse en tieda ainuttakaan normaalipainoista/hoikkaa karppaajaa, mutta näitä reilusti ylipainoisia on omalla työpaikallakin useita.

Ne sinun maintsemasi fanaattiset karppaajat saattavat olla juuri niitä, jotka syövät proteiinia liikaa. Noitahan suurin osa on, kun eivät viitsi perehtyä asiaan. Liika proteiini lisää painoa.

On kiistatonta, että liika proteiini käy sisäelinten päälle. Karppaminen läträämällä proteiinilla ei ole terveellistä.

Olet oikeassa, proteiinin liika syöminen on haitallista. Karppaukseen ei kuitenkaan kuulu liika proteiini.

Öh? Mitä se karppaus sitten on? Juoda öljyä pullosta? Ravinto jaetaan hiilareihin, proteiiniin ja rasvaan. Mistä lähtien sekasyöjä ihminen on kuulunut valaisiin? Jos unohdetaan petoeläimenkin ravinto?

Karppaus on kasvispainotteinen ruokavalio, jossa energia saadaan rasvasta. Öljyäkin voi juoda pullosta, onhan se nestettä. Minä käytän kuitenkin mieluummin eläinrasvaa, on ravitsevampaakin kuin pelkkä öljy.

Mistä lähteien karppaus tai vhh on alkanut tarkoittaa runsaskasvista ruokavaliota? Minusta se on aina tarkoittanut hiilihydraattien välttämäistä ja tarkoittaa edelleen. Monen rasvamaakarin mielestä kasviksia pitää välttää, koska ne ovat hiilareita.

Ketjua ylläpitää vauvapalstan vakiotrolli, hänelle joku sanoi, että ihmisen elimistö ei ole rakennettu ottamaan energiaa optimaalisesti proteiinista, liha aiheuttaa tutkitusti liiaallisesti terveyshaittoja ja vaaroja. Muutti sitten koko ruokavalion ei nimensä mukaiseksi. Vhh on keino tiputtaa ylipainoa mutta sen ylläpitäminen on terveysriski ellei kasvissyöjä. Tämä on kiistatonta mutta haittaa `läskiangstaaja`trollia, koska tykkää tuputtaa ajatuksiaan, vaikka totuuden ja koko idean vääristäen.

Vierailija
262/342 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin koko ketjun, koska minuakin kiinnostaisi tietää vhh-ruokavalioon sopivista kasviproteiinin lähteistä. Eipä yhtään mainittu.

Kaikki kasviproteiinin lähteet käy. Ongelmaksi vaan saattaa tulla niiden sisältämä hiilari ja rasva. Se taas riippuu siitä, mille tasolle makronsa asettaa. Ketokarppaus vegaanisesti voi olla mahdotonta, mutta jos suostuu käyttämään munia ja maitotuotteita, se on jo helpompaa. Hyväkarppia on tosi helppo noudattaa myös vegaanisesti.

Finelissä on helppo vertailla, missä ruoka-aineissa on eniten/vähiten mitäkin.

Vhh ruokavalion sovittaminen omiin tarkoituksiin vaatii viitseliäisyyttä, mutta on vaivan arvoista.

Nyt ollaan kyllä jo aika kaukana ap:n eetoksesta. Mutta viitsiköön kuka viitsii, itse syön kasvispainotteisesti ja hiilihydraatteja karttamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/342 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VHH toimii kyllä, laihduin itse 25kg lyhyessä ajassa. Joinakin päivinä teki mieli ainoastaan munia ja pekonia, joten söin niitä tyyliin viikonkin putkeen vihannesten kanssa- ja paino putosi silti.

Mua kiinnostaa kauheasti, että millaiset kolestroliarvot teillä munien,kerman ja pekonin ystävillä on??

vai oletteko te vielä sen verran nuoria ettei ne ole räjähtäneet käsiin ???

Vierailija
264/342 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin koko ketjun, koska minuakin kiinnostaisi tietää vhh-ruokavalioon sopivista kasviproteiinin lähteistä. Eipä yhtään mainittu.

Melkoisen vähän on mainittu niitä ruoka-aineitakin joita syödään saati että olisi näkynyt reseptejä niihin herkkuruokiin joita saa syödä niin paljon kuin haluaa.

Kukaan ei ole osannut vielä kertoa nimeltä niitä kasviksia joita syö. 

Vierailija
265/342 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat ihan samat kuin millä tahansa ruokavaliolla. Vain joku tiukin karppaaja saattaa kieltää kasviproteiinit (en tiedä, kieltääkö). Koska näissä ei ole juurikaan rasvaa, pitää muistaa syödä riittävästi myös kasvikunnan rasvaa (mitä toki moni vhh:lla oleva käyttää muutenkin eikä tukeudu silkkaan eläinrasvaan). 

Mä saan ainakin proteiinia ja rasvaa tosi ison osan kasviksista - avokadosta, pähkinöistä, maapähkinävoista ja tahinista. Näitä olen tosin syönyt aina

Vierailija
266/342 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen terveysongelmien vuoksi rajoittanut hiilareita ja lisännyt rasvoja. Mieliteot ovat kadonneet ja tullut takaisin se sellainen 80-lukulainen fiilis, että ei tee mieli limua kuin desi tai pari harvoin eikä karkkia ja leivonnaisia oikeastan koskaan. Olisi mahdoton olo syödä niitä liian usein. Omat allergiat vaikuttavat palettiin (maito, muna ja gluteeniviljat ovat pois laskuista halusin tai en). 

Poistetut/ reippaasti vähennetyt:

Sokeri, limu, keksit, leivonnaiset, sipsit, jätski jne

Lisäaineet, makeutusaineet, säilöntäaineet, esanssit, fosfaatit, natriumglutamaatti

Peruna, leipä, puuro (reippaasti vähennetty)

Riisiä kohtuudella 

Syötävät/ lisätyt

1-3 hedelmää päivässä

porkkana, kaalit, bataatti

lihan rasva (ei päivittäin, mutta entrecotesta tai siankyljestä syön rasvan)

öljyjä, pähkinöitä, siemeniä, avokadoa

lohta ja muuta kalaa

sikaa, lammasta ja nautaa (mieluiten luomua ja käsittelemätöntä)

kurkku, tomaatti, munakoiso, kukkakaali jne

kohtuudella (ei päivittäin eikä aina edes viikottain) meetvursti, maksamakkara tai muu leikkele

hummus tms. tahnat

siemennäkkäriä, jaksamisleipää

Vierailija
267/342 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te karppaajat sitten syötte kun tekee mieli pizzaa? Jotain ällöä karppaus pitsapohjaa vai ihan tavallista? Otatte pitseriassa aina kebabin salaatilla?

Entä kun tekee mieli leipää? Syöttekö tavallista leipää vai alatteko tekemään jotain manteli/kananmunaleipiä? Yhteen aikaan karppausvillityksen aikaan kauppa pursusi leipiä, joissa oli olevinaan vähemmän hiilareita. Joillekin karppaajille mikään leipään viittaavakaan on suuri kauheus.

Ei paljon innostaisi syödä mitään salaattitortilloja. Leivonnaiset ovat poikkeuksetta melko pahoja, jos niihin ei käytä sokeria (hiilareita), vaan jotain mitä lie stevioita.

Ja kyllä se vaan on fakta, että joidenkin maha ei toimi karppauksella. Rasvan lisäys aiheuttaa epämukavaa tunnetta, maha hylkii isoa määrää rehuja ja ruoansulatukseen tulee ongelmia. Ei ole sattumaa, että karppausbuumi kuihtui kukoistuksensa jälkeen suuresti.

Vierailija
268/342 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat ihan samat kuin millä tahansa ruokavaliolla. Vain joku tiukin karppaaja saattaa kieltää kasviproteiinit (en tiedä, kieltääkö). Koska näissä ei ole juurikaan rasvaa, pitää muistaa syödä riittävästi myös kasvikunnan rasvaa (mitä toki moni vhh:lla oleva käyttää muutenkin eikä tukeudu silkkaan eläinrasvaan). 

Ks vastaukseni #266. Lisäksi tietty oliivit, linssit, pavut, kookos, soija ja tofu jos tykkää. Noissa on myös proteiinia

Vierailija
269/342 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te karppaajat sitten syötte kun tekee mieli pizzaa? Jotain ällöä karppaus pitsapohjaa vai ihan tavallista? Otatte pitseriassa aina kebabin salaatilla?

Entä kun tekee mieli leipää? Syöttekö tavallista leipää vai alatteko tekemään jotain manteli/kananmunaleipiä? Yhteen aikaan karppausvillityksen aikaan kauppa pursusi leipiä, joissa oli olevinaan vähemmän hiilareita. Joillekin karppaajille mikään leipään viittaavakaan on suuri kauheus.

Ei paljon innostaisi syödä mitään salaattitortilloja. Leivonnaiset ovat poikkeuksetta melko pahoja, jos niihin ei käytä sokeria (hiilareita), vaan jotain mitä lie stevioita.

Ja kyllä se vaan on fakta, että joidenkin maha ei toimi karppauksella. Rasvan lisäys aiheuttaa epämukavaa tunnetta, maha hylkii isoa määrää rehuja ja ruoansulatukseen tulee ongelmia. Ei ole sattumaa, että karppausbuumi kuihtui kukoistuksensa jälkeen suuresti.

Kun ei tee edes mieli, miksi söisin? Pitsa vain turvottaa, joskus saatan ottaa palan flammkuchenia jossa ei ole hiivataikinaa mutta sitäkin tosi harvoin. Enkä käy koskaan pizzeriassa ellen ole Italissa, silloin voin tehdä poikkeuksen - kerran. Leipää syön 1-2 siivua viikossa - mahdollisimman puhdasta kauraleipää tai ruisleipää ilman vehnää. Tortilloja inhoan, syön vain täytteet kuten aina.

Mun maha toimii kuin unelma. Olin muuten Ateenassa ollessani oliiviöljytastingissa ja siellä opettajamme sanoi että ruokalusikallinen oliiviöljyä pitää vatsan toiminnassa liukkasti:) Pitää paikkansa, lisäksi saan niin paljon kuituja kasviksista ja vihanneksista ettei ummetusta tule.

Vierailija
270/342 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartunpa täkyyn.

Jos tykkää kermavaahdosta, pekonista ja voista, niin VHH tarjoaa siihen mieluisan ratkaisun. Saa syödä ”herkkuja” mielin määrin.

Minulle noiden syöminen kävisi kohtalaisen voimakkaasta rangaistuksesta.

Mutta syököön kermaa ken tahtoo. Minulle maistuu aamulla kaurapuuro marjojen kera paremmin. Eikä ylipainosta ole koskaan ollut tietoakaan.

Vierailija
271/342 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole karppaaja, lievimmän pään vhh, mutta olen sisäistänyt sen, että pizza ja leivonnaiset eivät ole elämääni. Voin syödä raakakakkua. En halua taikinaleivonnaisia. 

Söin kesällä pizzan ja syksyllä pizzan. Molemmista seurasi ripulia pari päivää, ei siis tee mieli. 

Vierailija
272/342 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tartunpa täkyyn.

Jos tykkää kermavaahdosta, pekonista ja voista, niin VHH tarjoaa siihen mieluisan ratkaisun. Saa syödä ”herkkuja” mielin määrin.

Minulle noiden syöminen kävisi kohtalaisen voimakkaasta rangaistuksesta.

Mutta syököön kermaa ken tahtoo. Minulle maistuu aamulla kaurapuuro marjojen kera paremmin. Eikä ylipainosta ole koskaan ollut tietoakaan.

En tunne yhtään vhh joka söisi noita ylenmäärin tai ainoana ravintonaan:D

Itse syön pekonia yleensä kerran kuukaudessa 2 siivua, kermavaahtoa ehkä pari kertaa kuukaudessa kun teen marja/hedelmärahkaa, voita olen käyttänyt lähes 58v leivän päällä/ruuan laitossa eli lapsesta saakka. En syö sitäkään lusikalla suoraan paketista:D Lihassa saa ja pitää olla omaa rasvaa kypsennysvaiheessa, syödessä jätän sen lautasen reunalle. Veriarvot ihan täydelliset

Jugurtit on täysrasvaisia turkkilaisia tai kreikkalaisia, juustot samoin. Eipä niitäkään syödä ämpärikaupalla:D Kuten jo aiemmin kirjoitin (266) saan tosi paljon hyvää rasvaa kasviksista, pähkinöistä ja siemenistä sekä oliiviöljystä.

Meillä ruoka on loppujen lopuksi tosi kevyttä ja kasvispainotteista. Aidoista aineksista, puhdasta ja prosessoimatonta. Se on tärkeintä

Vierailija
273/342 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälle on kyllä saanu nauraa näin 1. tyypin diabeetikkona koko elämän :D aivothan tarvis kans niitä sokereja, tyhmemmiksi vaan tuutte. 

Vierailija
274/342 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laihduin, mutta mulle tuli muita ongelmia siitä, eli kaikille se ei sovi. Mä tarvitsen hedelmiä ja leipää vatsan toimintaan. Muuta sokeria ilman pärjään kyllä.

Mä en tarvi leipää (tai viljoja) vatsan toimintaan, mutta en kyllä viitsi laskeskella kasviksista hiilareita. Syön siis surutta hedelmiä ja juureksia, joissa on aika paljon niitä hiilareita, mutta samalla ravinteita ja kuituja. Syön myös papuja ja linssejä, jotka on myös aika hiilaripitoisia ja olen pyrkinyt vähentämään eläinperäisiä tuotteita. Maha ja pää toimii huomattavasti paremmin, kun vähensin lihan määrää ruokavaliossa ja kroppa on tosi paljon kevyempi. Samalla toki hiilarin osuus energiasta kasvoi.

Vierailija
275/342 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkoi kiinnostaa. Kertokaahan hyviä esimerkkejä ruuistanne.

Aamupala näyttää kovasti samalta kuin päivän muut pääruoat, eli aamulla voi vaikka paistaa pekonia/lihaisia nakkeja (Snellmanilla on todella hyvä vaihtoehto hh suhteen), muuta lihaa, kananmunia, kasviksia mielen mukaan. Tällä pysyy kylläisenä klo 13 tienoille. Vuorotyöläisenä aamuvuoroon menijänä paras kaveri on rasvakahvi (googleta ohje), jolla pysyy hyvin kylläisenä seuraavaan ruokahetkeen asti.

Lounaalla ja päivällisellä samantyyppinen kattaus, laiskana saatan syödä kasviksia, 2% raejuustoa, lihaa, panostaessa teen kesäkurpitsanuudeleita ja kanaa. Kermaa sekaan niin tulee hyvä kanakastike.

Herkutteluun teen vhh-lettuja, ohje löytyy googlettamalla. Lisään sekaan teelusikallisen nestemäistä makeuttajaa niin kananmuna ei maistu liikaa läpi. Tähän lisäämällä pinaattia saa herkullisia pinaattilettuja. Päälle kermavaahtoa kohtuudella. Kannattaa liittyä Vähähiilihydraattinen ruokavalio-ryhmään Facebookissa, siellä on todella hyviä ohjeita jopa vuokaleipään jos on tottunut puputtamaan sellaisia. Upea tsemppiryhmä!

Mulla -15kg puolessa vuodessa, normaalipainoon matkaa vielä samanlainen ja eteenpäin mennään koko ajan.

Kuulostat vähän fanaattiselta ja hurmoshenkiseltä. Itse syön mieluummin oikeita lettuja ja leipää, enkä feikkiversioita.

"vhh lettuja", LOL, VMP.

Banaaniletut/pannarit on kyllä loistava aamupala. Banaania, kaurajauhoa, kananmunaa ja vanilijaa. Tosin ei taida olla ihan vhh :). Päälle laitan monesti chiahilloa (soseutettuja pakastemarjoja ja chiansiemeniä, jotka turpoaa nesteessä ->hilloa, oma suu ei tarvi edes makeutusta) ja kreikkalaista jugurttia.

Vierailija
276/342 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän vhh onnistuu,jos kärsii sappikivitaudista? Eli mitään kovin rasvaista ei voi syödä,tai seuraa kivut ja rasvaripuli.

Monet ovat tällä tai vlcd-ruokavaliolla hankkineet sappikivitaudin, kuten isekin. Nyt ei kyllä saa enää syödä mitä haluaa. (sappikivet on poistettu, mutta 10 prosentille tulee silti kipukohtauksia vääränlaisesta syömisestä).

Vierailija
277/342 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan ainakin proteiinia ja rasvaa tosi ison osan kasviksista - avokadosta, pähkinöistä, maapähkinävoista ja tahinista. Näitä olen tosin syönyt aina

60-kiloisen proteiinitarve on sellaiset 60 g päivässä, urheilijalla vähän enemmän. Jos sen haluaisi saada avokadoista (n. 2,5 g/100g, pitäisi avokadoja syödä 2,4 kiloa. Tuossa määrässä avokadoja on pikkuisen alle puoli kiloa rasvaa, mikä taas sisältää karkeasti 3500 kaloria. 60-kiloisen peruskulutus lienee sen reilut 2000 kaloria vuorokaudessa.

Maapähkinävoissa ja tahinissa proteiinia on jopa 20 grammaa sadassa grammassa, mutta rasvaa onkin sitten käytännössä loput. Joku innokas voi laskea, paljonko kaloreita saa kun täyttää proteiinintarpeensa niillä.

Edelleen odottelemme tietoa, kuinka kasvissyöjä täyttää proteiinintarpeensa vhh-ruokavaliolla. Ja kuten muistamme, ruoan pitää olla herkullista ja prosessoimatonta, ja sitä saa syödä niin paljon kuin haluaa, samalla kun laihtuu silmissä.

Vierailija
278/342 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ruokavalio perinteinen, terveellinen, epäterveellinen, vhh tai karppi niin oman elimistön happamuustilaa ja kolesterolikuormaa on helppo käydä tarkastelemassa elävän veren analyysissä. Siinä tietokoneen ruudulle lävähtää veriplasmasi mikroskopoituna ja näet omin silmin kolesterolikristallit, mikäli niitä on ja sen kyöhnän ja muut ongelmat, joita

happamoituminen aiheuttaa. 

Kaikkihan sen tietää ,että eläinperäiset tuotteet happamoittaa kehoa ja lisää vapaita radikaaleja. Kasvikset, hedelmät ja marjat toimivat juurikin päinvastoin.

Hapan keho - sairas ja tulehtunut keho.

Tämä on ihan höpöhöpö-teoria. Mahaneste on jo niin kovaa happoa, että se sulattaa lihamöykyn muutamassa tunnissa, ei siitä elimistöön enää happoja tai emäksiä siirry.

Toki emäksiset ruuat, kuten useimmat kasvikset virallisesti tunnustetaan muuten vain terveellisiksi.

Vierailija
279/342 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväkarpit voi syödä myös leipää, puuroa ja hedelmiä.

Itse syön alakarpisti, en syö leipää, mutta hedelmiä kyllä.

Ruokareseptejä katson ruotsalaiselta dietdoctor -sivustolta.
Ja kyllä vhh onnistuu myös kasvisversiona.

8 vuotta jo hyvää ruokaa ja hyvää oloa.

Kyllä, jos on hyväkarppi. Kaikki prosessoimattomat/vähänprosessoidut kasviproteiinilähteet sisältää myös paljon hiilaria.

Vierailija
280/342 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tälle on kyllä saanu nauraa näin 1. tyypin diabeetikkona koko elämän :D aivothan tarvis kans niitä sokereja, tyhmemmiksi vaan tuutte. 

Vhh-laisten typeryys näkyy tässä ketjussa. Mutta onko se syy vai seuraus 🤔