Vedän puoleeni ripustautuvia miehiä. Millaisia kumppaneita sinä vedät puoleesi?
Neljäs seurustelusuhde. Ennen kuin alettiin seurustelemaan nykyisen kanssa, puhuttiin kumpikin että miten ärsyttävää on se, kun kumppani roikkuu ja ettei siedetä kumpikaan ripustautumista ja/tai jatkuvaa kyttäystä. No miten kävi...
Facebook on aiheuttanut yllättävän paljon ongemia. Olen privaatti ihminen ja en jaa Facessa mitään kuvia, paitsi alaani liittyviä. Tämä on ollut hänelle jotenkin vaikeaa, vaikka olen selittänyt useaan kertaan, etten halua häntä mitenkään salata. Ja olemmekin Fb:ssa parisuhdestatuksella, mikä oli minulle ihan ok kertoa siellä. Mutta esim kuvien tägäykseen liittyvät minun ystävälistan rajaukset ärsyttää häntä. Olen selittänyt rajanneeni niitä näkemästä kaikki alaani liittyvät ihmiset, sillä en yksinkertaisesti halua esitellä yksityiselämääni sosiaalisessa mediassa. Lisäksi saattaa suutahtaa siitä jos en vastaa vaikkapa viestiin kolmeen tuntiin ym. Kaikenlaista typerää kinaa, ja huomaan että minun pitäisi pitää häntä ykkösprioriteettina koko ajan, vaikka läheisimmät ystäväni ovat olleet elämässäni n. 15 vuotta, hän puoli vuotta. Kaikki merkit omistushaluisesta ja ripustautuvasta kumppanista on siis ilmoilla, ja alan olemaan todella väsynyt.
Olen reilu 30v, ja minulle on tärkeää tietynlainen vapaudentunne suhteessa. Tällä en tarkoita sitä että katselisin muita, ei, vaan olen hyvin uskollinen. Tarve omaan tilaan ja aikaan on ehkä hieman suurempi kuin keskimääräisellä ihmisellä, mutta vietän kyllä aikaa kumppanini kanssa (erityisesti viikonloput kokonaan!). En ehkä ole ns perinteinen parisuhdeihminen, en jaksa koko ajan kyhnätä yhdessä vaan välillä haluan hengittää rauhassa yksin. En jaksa sitä että launtai-illan viettämisestä ystävien seurassa ilman häntä revitään kauhea ongelma. Minulla on myös henkistä kapasiteettia paljon verottava työ jonka vastineeksi tarvitsen myös yksinoloa joskus.
Kun katson parisuhdehistoriaa taaksepäin, niin kaikki edellisetkin ovat olleet näitä roikkumaan taipuvaisia miehiä. Keksiikö joku miksi vedän puoleeni tällaista? Haluaisin ihan oikeasti ymmärtää miksi tämä toistuu, ehkä voisin oppia jotain itsestäni.
Kertokaa tekin millaisia tyyppejä vedätte puoleenne ja pohdistaan yhdessä miten saadaan kehitettyä itseämme/parisuhteita.
Kommentit (133)
En jaksanut lukea kaikkia kommentteja, mutta olen itse samanlainen ja vedän puoleeni samantyyppisiä miehiä. Miehet haluavat usein myös nopeasti sitouttaa itseensä, tutustuttaa perheeseensä ja kavereihinsa jne. Joka itsestä on tuntunut ahdistavalta tapailun varhaisesa vaiheessa.
Nykyisen kumppanini kanssa puhuin aiheesta ja hän totesti jotakin sellaista, mitä en aiemmin ole tullut ajatelleeksi ja jossa saattaa olla ainakin itseni kohdalla jotain perää.
Mitä jos ne ripustautuvat miehet valikoituvat juuri siksi, että nimenomaan heti ripustautuvat?
Ei-takertuvat taas häviävät nopeasti kuvioista, jos sinne asti edes pääsevät. Kahden itsenäisen ja omaatilaa kaipaavan on siis vaikea kohdata ja tavallaan sitouttaa itsensä toiseen siten kun suhteen alkuvaiheessa olisi tarpeen, että suhteesta voisi muodostua pysyvä.
Vähän hankalasti selitetty, pahoittelut.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin yliopisto-opiskelija tytöt tulee illemmalla paljuilemaan ja savusaunaan.
t.rosvopaistimies
Aito hyväksikäyttösuhde puolin ja toisin.
Mun poikaystävillä/exillä on ollut lähes poikkeuksetta vaikea isäsuhde tai ongelmallinen tai traagisesti menehtynyt isä. Kaikki exät on olleet myös kunnianhimoisia, pitkälle kouluttautuneita, urakeskeisiä ja menestyneitä yleisen standardin mukaan, toisaalta tätä olen myös itse.
Mä vedän puoleeni monenlaisia miehiä, mutta pääsyn yhteen kilttien, vastuuntuntoisten ja mukautuvien miesten kanssa. Lienee selvää, että olen itse aika voimakas persoona... Onneksi nykyään osaan yli kaiken arvostaa ja kunnioittaa tällaista miestä ja näyttää itsestänikin sen pehmeämmän ja haavoittuvimman puolen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo otsikko ole vähän tyhjää informaatiota? Aika harva kai sen kummemmin vetää puoleensa sitoutumiskammoisia ja etäisyyttä pitäviä miehiä, koska sehän olisi paradoksi.
En tiedä missä kuplassa sinä elät, mutta tunnen montakin joka vetää sitoutumiskammoisia miehiä puoleensa. Yleensä niin päin, että nainen toivoo parisuhdetta ja mies pitää löyhässä hirressä lupaillen puolivillaisia samalla kun hyppii kukasta kukkaan (voi tapahtua toki toisinpäin, en sitä väitä).
Meistä jokainen vetää tietynlaisia kumppaneita puoleensa, uskon että ihminen vetää puoleensa sitä missä hänen suurimmat kasvun paikkansa on. Parisuhdetta voi elää sokeasti haluamatta nähdä miksi jotkut asiat kumppanista ärsyttää tai mistä tulee riitaa syyttäen pelkästään kumppania. Tai sitten voi pohtia miksi vetää tietynlaisia asioita puoleensa ja mitä voisi itse oppia.
-Ap
Missä kohtaa tuossa siis se nainen vetää sitä miestä puoleensa? Eikö se mene pikemminkin niin, että nuo miehet vetävät tätä naista puoleensa ja miestä ei vedä puoleensa oikein mikään?
No tottakai riippuu ihan siitä, kumman näkökulmasta tätä tarkastellaan, daa :D. Eli voitaisiin myös sanoa että mies vetää puoleensa itseensä ripustautuvia naisia, jotka toivovat parisuhdetta kun hän haluaa itse vain köyriä.
-Ap
No eihän se nyt noin mene. Ei puoleensa vetäminen ole välttämättä molemminpuolista. Jos minä vedän puoleeni hyttysiä, ei se näkökulmaa vaihtamalla tarkoita millään sitä, että hyttyset vetävät minua puoleensa.
En tiedä puoleenvetämisestä, mutta kunnollisia miessuhteitani yhdistää se, että he ovat kumpikin suomenruotsalaisia yrittäjiä. Itse en ole kumpaakaan.
Heissä on kuitenkin mielestäni oikeasti enemmän eroavaisuuksia kuin samoja ominaisuuksia.
Korkeasti koulutettuja ja varakkaita urakiitäjiä. Olinkin naimisissa yhden tällaisen kanssa, mutta lopulta päätin erota ollessani yksin parisuhteessa. Mies keskittyi vain uraansa loppujen lopuksi. Olen nyt deittisivustolla, ja ihan samanlaiset miehet ottavat taas yhteyttä. On yritysjohtajaa, sijoitusneuvojaa, asianajajaa ja it-päällikköä...
Ap, luin vain tuon aloituksesi ja tuli mieleen, että sinusta näkee päälle, että olet vahva ihminen ja nuo tapaamasi miehet ovat heikkoitsetuntoisia. Hakeutuvat seuraasi, koska haluaisivat olla tuollaisia vahvoja kuten sinä. Mistä tiedän? Vedän myös noita puoleeni ja on pitänyt oikein opetella tunnistamaan, kuka voisi olla potentiaalisesti sellainen, jotta välttyisi siltä kaikelta kauhealta mitä tuovat tullessaan.
Voin luvata, että jos on itse tällainen vahva ihminen, ei huonoitsetuntoisen kanssa elämisestä tule yhtään mitään. Et jaksa vakuutella ja lohdutella loppuikääsi aikuista vauvaa, joka ei koskaan kasva aikuiseksi ja saa itkupotkuraivareita silloinkin, kun teillä on lapsia. Joille todennäköisesti tulee myös olemaan mustasukkainen ja siitähän se riemu vasta alkaakin! Pahimmillaan he ovat myös juuri niitä kaikkein vaarallisimpia kumppaneita naisille. Niille miehille sopii vain kaltaisensa huonoitsetuntoinen kyttääjä-vainoharha-drama queen-pillittäjä, joka ei myöskään päästä koskaan toista näkyvistään ja raivoaa, kun ei vastaa tarpeeksi nopeasti tekstariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo otsikko ole vähän tyhjää informaatiota? Aika harva kai sen kummemmin vetää puoleensa sitoutumiskammoisia ja etäisyyttä pitäviä miehiä, koska sehän olisi paradoksi.
En tiedä missä kuplassa sinä elät, mutta tunnen montakin joka vetää sitoutumiskammoisia miehiä puoleensa. Yleensä niin päin, että nainen toivoo parisuhdetta ja mies pitää löyhässä hirressä lupaillen puolivillaisia samalla kun hyppii kukasta kukkaan (voi tapahtua toki toisinpäin, en sitä väitä).
Meistä jokainen vetää tietynlaisia kumppaneita puoleensa, uskon että ihminen vetää puoleensa sitä missä hänen suurimmat kasvun paikkansa on. Parisuhdetta voi elää sokeasti haluamatta nähdä miksi jotkut asiat kumppanista ärsyttää tai mistä tulee riitaa syyttäen pelkästään kumppania. Tai sitten voi pohtia miksi vetää tietynlaisia asioita puoleensa ja mitä voisi itse oppia.
-Ap
Missä kohtaa tuossa siis se nainen vetää sitä miestä puoleensa? Eikö se mene pikemminkin niin, että nuo miehet vetävät tätä naista puoleensa ja miestä ei vedä puoleensa oikein mikään?
No tottakai riippuu ihan siitä, kumman näkökulmasta tätä tarkastellaan, daa :D. Eli voitaisiin myös sanoa että mies vetää puoleensa itseensä ripustautuvia naisia, jotka toivovat parisuhdetta kun hän haluaa itse vain köyriä.
-Ap
No eihän se nyt noin mene. Ei puoleensa vetäminen ole välttämättä molemminpuolista. Jos minä vedän puoleeni hyttysiä, ei se näkökulmaa vaihtamalla tarkoita millään sitä, että hyttyset vetävät minua puoleensa.
No mun mielestä on. Jos player tapaa naisen, joka ei harrasta yhden yön suhteita ja kieltäytyy viettämästä aikaa sen enempää hänen kanssaan, niin ei se vedä tällöin puoleensa hyväitsetuntoista, vahvaa naista. Vaan roikkuvaa ja huonoitsetuntoista, joka uskoo playerin lupauksia hamaan loppuun asti. Ei kannata sekoittaa eläimiä ja ihmisiä nyt toisiinsa tässä.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea kaikkia kommentteja, mutta olen itse samanlainen ja vedän puoleeni samantyyppisiä miehiä. Miehet haluavat usein myös nopeasti sitouttaa itseensä, tutustuttaa perheeseensä ja kavereihinsa jne. Joka itsestä on tuntunut ahdistavalta tapailun varhaisesa vaiheessa.
Nykyisen kumppanini kanssa puhuin aiheesta ja hän totesti jotakin sellaista, mitä en aiemmin ole tullut ajatelleeksi ja jossa saattaa olla ainakin itseni kohdalla jotain perää.
Mitä jos ne ripustautuvat miehet valikoituvat juuri siksi, että nimenomaan heti ripustautuvat?
Ei-takertuvat taas häviävät nopeasti kuvioista, jos sinne asti edes pääsevät. Kahden itsenäisen ja omaatilaa kaipaavan on siis vaikea kohdata ja tavallaan sitouttaa itsensä toiseen siten kun suhteen alkuvaiheessa olisi tarpeen, että suhteesta voisi muodostua pysyvä.
Vähän hankalasti selitetty, pahoittelut.
Tajuan pointtisi, ja siinä on ihan valid näkökulma kyllä! - Ap
Vierailija kirjoitti:
Korkeasti koulutettuja ja varakkaita urakiitäjiä. Olinkin naimisissa yhden tällaisen kanssa, mutta lopulta päätin erota ollessani yksin parisuhteessa. Mies keskittyi vain uraansa loppujen lopuksi. Olen nyt deittisivustolla, ja ihan samanlaiset miehet ottavat taas yhteyttä. On yritysjohtajaa, sijoitusneuvojaa, asianajajaa ja it-päällikköä...
Korkeasti koulutetuissa tai muuten taloudellisesti menestyvillä on usein se ongelma, että heillä usein puuttuu älykkyys ihmissuhteissa. Kun keskittyy uran luomiseen tai rahan takomiseen, niin se on monella pois jostain muusta.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, luin vain tuon aloituksesi ja tuli mieleen, että sinusta näkee päälle, että olet vahva ihminen ja nuo tapaamasi miehet ovat heikkoitsetuntoisia. Hakeutuvat seuraasi, koska haluaisivat olla tuollaisia vahvoja kuten sinä. Mistä tiedän? Vedän myös noita puoleeni ja on pitänyt oikein opetella tunnistamaan, kuka voisi olla potentiaalisesti sellainen, jotta välttyisi siltä kaikelta kauhealta mitä tuovat tullessaan.
Voin luvata, että jos on itse tällainen vahva ihminen, ei huonoitsetuntoisen kanssa elämisestä tule yhtään mitään. Et jaksa vakuutella ja lohdutella loppuikääsi aikuista vauvaa, joka ei koskaan kasva aikuiseksi ja saa itkupotkuraivareita silloinkin, kun teillä on lapsia. Joille todennäköisesti tulee myös olemaan mustasukkainen ja siitähän se riemu vasta alkaakin! Pahimmillaan he ovat myös juuri niitä kaikkein vaarallisimpia kumppaneita naisille. Niille miehille sopii vain kaltaisensa huonoitsetuntoinen kyttääjä-vainoharha-drama queen-pillittäjä, joka ei myöskään päästä koskaan toista näkyvistään ja raivoaa, kun ei vastaa tarpeeksi nopeasti tekstariin.
Ikävää on se, ettei heikkoitsetuntoista useinkaan tunnista mitenkään ulkonäöstä. Juuri tuo drama queen, vainoharhaisuus ja muut ominaisuudet joita luettelit saavat minut raivon partaalle. Välillä miettinyt ihan tosissani että pitäisikö palata takaisin puhelimeen jossa on vain tekstari ja soitto-ominaisuus...
-Ap
En minkään laisia